Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 319, komentářů celkem: 430002, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 573 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

cizinec
Frantisek100
rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116705560
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ?
Vloženo Neděle, 11. únor 2024 @ 10:49:55 CET Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal Frantisek100

19Přišla za ním jeho matka a bratři, ale nemohli se k němu dostat pro zástup. ·  

20Lidé mu oznámili: „Tvoje matka a bratři stojí venku a chtějí se s tebou setkat.“ ·  
21On jim odpověděl: „Má matka a moji bratři jsou ti, kdo slyší Boží slovo a podle něho jednají.   



Tyto verše zdánlivě působí rozporuplně, když se učí v církvi, že Marie byla celý život panna. Pak by už nemohla mít další děti a Ježíš by neměl biologické bratry ze strany matky. Jak to tedy bylo? Naštěstí podrobněji o tom píše Jan, který spolehlivé informace musel mít od samotné Marie, když se o ní staral.  
 Jan píše:   · 

11Tak učinil Ježíš v Káně Galilejské počátek svých znamení a zjevil svou slávu. A jeho učedníci v něho uvěřili. ·  
12Potom odešel Ježíš, jeho matka, bratři i učedníci do Kafarnaum a zůstali tam několik dní.  

 Podle tohoto záznamu je možné, že Ježíšovi bratři byli také s maminkou  na svatbě a byly svědky prvního Ježíšova zázraku. Měli z toho radost, že jejich bratr má takové schopnosti anebo mu záviděli?   V sedmé kapitole evangelia Jan popisuje další události, které souvisí s jeho bratry. Od prvního zázraku na svatbě už uplynula dlouhá doba a Ježíš je v Judsku známou osobou. Jeho zázraky a i kázání se nelíbí židovským kněžím, obávají se o svoje duchovní postavení a nejraději by se ho nějak zbavili.     ·  

1Potom chodil Ježíš po Galileji; nechtěl chodit po Judsku, protože mu Židé ukládali o život. ·  
2Byly blízko židovské svátky stánků, ·  
3a jeho bratři mu řekli: „Jdi odtud do Judska, aby tam tvoji učedníci viděli skutky, které činíš. ·  4Nikdo přece nezůstává se svými skutky v ústraní, chce-li být známý na veřejnosti. Činíš-li takové věci, ukaž se světu!“ ·  
5Ani jeho bratři v něj totiž nevěřili.     

 Tady je závažný údaj, kdy Jan se vyjadřuje o Ježíšových bratrech záporně. Je logické považovat tyto bratry za mladší osoby, které se narodily Marii. Pokud by byli starší a pocházeli z minulého Josefova manželství, kde mohla zemřít jejich matka, pak by o tom musela být v evangeliích zmínka. Pak by také bylo logické, aby šli s ním a s Marií také do Betléma k zápisu a také by pak museli s rodinkou emigrovat do Egypta. Tohle by neušlo autorům evangelií. Bohužel můžeme pochybovat i o úmyslech jeho bratrů, když Ježíše nutí, aby šel do Jeruzaléma, kde mu prokazatelně hrozilo nebezpečí. Kdyby měli Ježíše rádi, chovali by se jinak. Jan dokonce píše, že bratři Ježíšovi nevěřili. Neviděli v něm Mesiáše. Ježíšovi muselo být z toho, že pochybují o jeho díle, smutno. Bohužel takové jednání, kdy v rodině jsou různé až protichůdné názory a vztahy, bývá i v dnešních rodinách věřících. Pak se nedivím, že Pán Ježíš na kříži svěřuje svoji matku do rukou Jana.   ·  

6Ježíš jim řekl: „Můj čas ještě nenastal, ale pro vás je stále vhodný čas. ·  
7Vás nemůže svět nenávidět, mne však nenávidí, protože ho usvědčuji z jeho zlých skutků. ·  
8Vy na svátky jděte, já na tyto svátky ještě nejdu, protože můj čas se dosud nenaplnil.“ ·  
9To jim řekl a zůstal v Galileji. ·  
10Když jeho bratři odešli na svátky, tu šel také on – ale nepozorovaně, aby se o tom nevědělo. ·  11Židé ho o svátcích hledali a říkali: „Kde je?“     

 Pán Ježíš svým bratrům vysvětluje, že nepůjde s nimi, protože on má jiný plán. On také ví, že ho pro pravdu, kterou káže, nevěřící svět nenávidí. Jeho bratři věřící nejsou a tak je nikdo z nevěřících nemůže nenávidět.   Jan píše o tom, že Ježíš šel do Jeruzaléma  nepozorovaně. Ostatně z Betanie, kde převážně pobýval, to byl kousek cesty. Na triumfální vjezd ještě nenastala doba. Je tedy možné, že tam napřed šel tak, aby to nikdo nezpozoroval. Možná sám a bez učedníků. Přesně to nevíme. Ostatně svátky pesach trvaly osm dní. Ten D, kdy královsky vstoupil do Jeruzaléma, nastal až ke konci svátků.  
 Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ?            

"Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 36 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 11. únor 2024 @ 11:57:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

"chtějí se s tebou (s Ježíšem) setkat"

"má (Ježíšova) matka a moji bratři jsou ti, kdo slyší Boží slovo a podle něho jednají"

"mne však (svět) nenávidí, protože ho usvědčuji z jeho zlých skutků"


Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ?   Je obsažena i v tom málu, co v Bibli o Marii je napsáno. 

Podstatné - chtít se setkat s Ježíšem. Slyšet Boží slovo jednat podle něho (na jiném místě Bible jsou podobná slova Marie: "Udělejte, co vám (Ježíš) řekne". Přijímat i nenávist a ponížení (Kříž) od světa, bude-li to v důsledku následování Krista. 

Brusle7



Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 11. únor 2024 @ 13:12:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Od této chvíle mě budou blahoslavit všechna pokolení. Lukáš 1,46 Toto je hlavní co bylo a mělo být od Marie slyšet včetně jejího slavného FIAT. A toto je plná pravda zapsaná jako součást Evangelia, protože to tak Bůh rozhodl. Tečka. Další diskuse je nadbytečná. 



Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 11. únor 2024 @ 13:47:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Její blahoslavenství nemůže nikdo zpochybňovat. Je přece matkou Božího Syna. Akorát je problém, že o ní víme tak málo a pak se k tomu málo přidává i to, co není pravda.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 12. únor 2024 @ 08:50:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Františku z Písma víme, že ta Matka Spasitele je Královna, což se mnohým nelíbí, ale já čtu v Písmu, toto: "po své pravici má královnu, ozdobenou ofirským zlatem". 


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 12. únor 2024 @ 09:26:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento přesný text se mi nedaří nalézt. Je pravděpodobně ve Zjevení?


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Pondělí, 12. únor 2024 @ 11:00:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žalm {r:Žl}45 (44){/r}
Svatební píseň krále Mesiáše

Vstříc ti vycházejí dcery králů,{x}
 po své pravici máš královnu, ozdobenou ofirským zlatem.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 12. únor 2024 @ 13:41:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jenže v tom žalmu je řeč o manželce krále - královně. Ne o jeho matce.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 13. únor 2024 @ 07:25:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Jenže v tom žalmu je řeč o manželce krále - královně. Ne o jeho matce."...


Františku, a na to jsi přišel jak? Svým západním způsobem myšlení?

Bibličtí králové nemívali jednu manželku,ale hned celý harém. Královy manželky nikdy nezastávaly významný státnický post - nesedávaly s králem, když soudil lid.
V Bibli se vyskytuje úplně jiná postava - postava  královny matky, která při veřejných aktech sedávala po boku krále. Označuje se coby postava tajemné "Gebirah", která v dějinách vyvstala "odnikud" - není znám její otec ani matka (podobně jako Melchisedech).

V mnoha generacích Izraelských králů figuruje významným způsobem v dějinách Izraelského národa právě ona tajemná "Gebirah". Můžeme ji spatřovat třeba v Betšabě za vlády jejího syna Šalomouna.


(1 Kr 2,19).
Betsabe se tedy odebrala ke králi Šalomounovi, aby s ním promluvila o Adoniášovi, a král jí povstal vstříc a poklonil se před ní, potom usedl na svůj trůn, pro královu matku přistavili stolec a ona usedla po jeho pravici.


Ono opravdu člověku neuškodí, když si čte třeba knihu letopisů, tak vždycky spolu s poznámkami biblistů. Ti totiž kladou důraz na kontext Bible.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 13. únor 2024 @ 07:26:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se, můj komentář platí Josefovi - nikoli Františkovi.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 13. únor 2024 @ 08:48:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko když neznáš výklad toho verše Žalm 45.9 a ani se nesnažíš ho zjistit tak bys sis o matce Marii neměl v Žalmech vymýšlet takové nesmysly, které ti nikdo nežere, když se tady vůbec o ní nemluví.


Typy překladů
Text
Obrázky
Weby
Přeložit text
angličtina – zjištěno
swap_horiz
čeština
Zdrojový text
clear
2 456 / 5 000
Výsledky překladu
Výsledek překladu
menu předchozí Ps 45:9 cm další pref R E VRevidováno Angličtina Verze® Hledání Bible MyREV Témata Přílohy Co je nového Zdroje bluedot Chronologie Nápověda O Donate invisible nastavení záložky Světlý motivSépiový motivTmavý motiv © 2013–2024 Duch & Pravda Jdi zpět Dcery králů patří mezi vaše ctihodné ženy. Po tvé pravici stojí královna ozdobená ophirským zlatem. Bible viz další překlady "dcery králů." Davidovský král měl na svém dvoře mnoho žen. Tradiční křesťanství to vidí jako odkaz na křesťanské ženy s Kristem, ale to se pouze předpokládá, protože se tradičně věří, že žalm je pouze o Ježíši, který neměl ženy a nebyl vdaný. "královna." Davidovský král bude mít královnu a pár bude mít syny (Ž 45,16). Tradice říká, že královnou je Církev, ale staří lidé by takto žalm nečetli a Církev není nikde jinde označována jako královna. Ale když je význam žalmu špatně použit a říká se, že je pouze o Kristu, pak jsou vynalezeny výklady, aby to, co žalm říká, odpovídalo teologii. Je-li královnou Církev, pak jsou zde vážné problémy se Žalmem 45:10, který ji nařizuje, aby zapomněla na svůj „vlastní lid“ (což by byli spolukřesťané) a „dům svého otce“ (což by byl dům Boží). . Chronologie žalmu může být zpočátku matoucí, ale je pochopitelná. Zde v Žalmu 45:9 je královský pár již oddán a pak Žalm 45:10-14 uvádí podrobnosti o některých z toho, co se stalo před svatbou. Tento druh „závěru, pak detailů“ se děje neustále v životě. Pokud například dojde k autonehodě, řidič automobilu by mohl říci: „Byl jsem ve vraku, ale nikdo nebyl zraněn. Jel jsem po silnici, když…,“ a tak řidič začne s hotovou akcí a poté doplní podrobnosti o tom, jak se věci odehrály. Říká se, že královna je žena cizího původu, možná z Tyru (Ž 45:12), které bylo řečeno, aby zapomněla na svůj vlastní lid a dům otce (Ž 45:10), a ona a její manžel mají dům ze slonoviny. (Žalm 45:8). Tyto skutečnosti vedly některé komentátory k domněnce, že tento žalm odkazuje na svatbu fénické princezny Jezábel s králem Achabem, který měl palác ze slonoviny (1. Královská 22:39). To je však neudržitelné, protože Achab neodpovídá vlastnostem zbožného krále, které jsou v žalmu tak výrazné. Mnohem pravděpodobnějším kandidátem je Solomon, který si také vzal cizí ženy a žil v luxusu.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 13. únor 2024 @ 19:52:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mikime, o účelové výklady tvojí sekty ani nijak nestojím.

Já hovořil o fenoménu tajemné "Gebirah", (královny matky), která se line celým Starým zákonem jako červená nit.
1 Kr 2,19 není jediným místem hovořícím o "královně matce, která vládne spolu se svým synem - králem.

A my, katolíci, známe také místo Zj 3,21, které hovoří o tomtéž:



Kdo vítězí, tomu dám usednout se mnou na můj trůn, jako i já jsem zvítězil a usedl se svým Otcem na jeho trůn.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Úterý, 13. únor 2024 @ 20:20:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Typy překladů
Text
Obrázky
Weby
Přeložit text
angličtina – zjištěno
swap_horiz
čeština
Zdrojový text
clear
4 327 / 
Královna nebes Kdo je Královna Fráze královna nebes se objevuje ve dvou pasážích Bible, obě v knize Jeremiáš. První pasáž pojednává o věcech, které Izraelité dělali a které podněcovaly Hospodina k hněvu. Do modlářství byly zapojeny celé rodiny. Děti sbíraly dřevo a muži z něj stavěli oltáře k uctívání falešných bohů. Ženy se zabývaly hnětením těsta a pečením chlebových koláčů pro „královnu nebes“ (Jeremiáš 7:18). Tento titul odkazoval na Ištar, asyrskou a babylonskou bohyni, kterou různé jiné skupiny nazývaly také Ashtoreth a Astarte. Byla považována za manželku falešného boha Baala, známého také jako Molech. Motivace žen uctívat Aštoreth pramenila z její pověsti bohyně plodnosti, a protože porodení dětí bylo mezi ženami té doby velmi toužebné, uctívání této „královny nebes“ bují mezi pohanskými civilizacemi. Bohužel se stala populární i mezi Izraelity. Druhá pasáž, která se týká královny nebes, je Jeremjáš 44:17-25, kde Jeremjáš dává lidu slovo Hospodinovo, které k němu promluvil Bůh. Připomíná lidem, že jejich neposlušnost a modlářství způsobily, že se na ně Pán velmi rozhněval a potrestal je neštěstím. Jeremiáš je varuje, že pokud nebudou činit pokání, čekají je větší tresty. Odpovídají, že nemají v úmyslu vzdát se svého uctívání modl, slibují, že budou nadále přilévat nápojové oběti královně nebes Aštoreth, a dokonce jdou tak daleko, že jí připisují mír a prosperitu, které se kdysi těšili díky Božímu milost a milosrdenství. Není jasné, kde se vzala myšlenka, že Aštoreth byla „manželkou“ Jahveho, ale je snadné vidět, jak smíšení pohanství, které vyvyšuje bohyni s uctíváním pravého krále nebes, Jahve, může vést ke spojení Boha. a Aštoret. A protože uctívání Ashtoreth zahrnovalo sexualitu (obřady plodnosti a chrámovou prostituci), výsledný vztah ke zkažené mysli by přirozeně měl sexuální povahu. Je jasné, že představa „královny nebes“ jako choti nebo milenky nebeského krále je modloslužebná a nebiblická. Žádná nebeská královna neexistuje. Nikdy nebyla královna nebes. Určitě existuje Král nebes, Pán zástupů. On jediný vládne v nebi. S nikým nesdílí svou vládu, trůn ani autoritu. Myšlenka, že Marie, matka Ježíše, je královnou nebes, nemá žádný biblický základ. Místo toho myšlenka Marie jako královny nebes pochází z prohlášení kněží a papežů římskokatolické církve. I když Marie byla jistě zbožnou mladou ženou, která byla velmi požehnána v tom, že byla vyvolena, aby nosila Spasitele světa, nebyla nijak božská, ani nebyla bez hříchu, ani se k ní nemělo klanět, uctívat, uctívat nebo se k ní modlit. . Všichni následovníci Pána Boha odmítají být uctíváni. Petr a apoštolové odmítli být uctíváni (Skutky 10:25–26; 14:13–14). Svatí andělé odmítají být uctíváni (Zjevení 19:10; 22:9). Odpověď je vždy stejná: "Uctívejte Boha!" Uctívat, uctívat nebo uctívat kohokoli kromě Boha není nic jiného než modlářství. Mariina vlastní slova v jejím „Magnificat“ (Lukáš 1:46–55) odhalují, že se nikdy nepovažovala za „neposkvrněnou“ nebo zasluhující úctu; naopak se při spasení spoléhala na milost Boží: „A můj duch se raduje v Bohu, mém Spasiteli.“ Spasitele potřebují pouze hříšníci a Marie tuto potřebu sama v sobě poznala. Kromě toho sám Ježíš mírně pokáral ženu, která k Němu volala: „Blahoslavená matka, která tě porodila a kojila“ (Lukáš 11:27) a odpověděl jí: „Spíše blahoslavení, kdo slyší slovo. Boha a poslouchejte ho." Tím omezil jakoukoli tendenci povyšovat Marii jako předmět uctívání. Určitě mohl říci: "Ano, buď požehnána Královna nebes!" Ale neudělal to. Tvrdil stejnou pravdu, jakou tvrdí Bible – žádná nebeská královna neexistuje a jediné biblické zmínky o „královně nebes“ odkazují na bohyni modlářského, falešného náboženství.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 15. únor 2024 @ 08:38:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jeremiášova královna nebes poukazuje na pohanskou bohyni a nemá naprosto žádnou souvislost s žalmem 45!

Pleteš si tu pojem s průjmem. Doslova!


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Čtvrtek, 22. únor 2024 @ 19:25:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani žalm 45 neříká vůbec nic o Marii, takže ohánět se ním je zase Tvúj průjem.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 13. únor 2024 @ 20:52:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Stando, v tom žalmu 45 ta Královna zdobena ofirským zlatem, jak tady uvedl noname, není matka krále. Je to manželka krále



Žalm 45, 8 -  

Miluješ spravedlnost a zlo nenávidíš; to proto tě Bůh, tvůj Bůh, pomazal olejem radosti nad společníky tvé! 9 Myrhou, aloí a kasií voní roucha tvá, z paláců slonoviny se těšíš harfami. 10 Dcery králů jsou mezi tvými skvosty, po pravici ti stojí manželka ofirským zlatem oděná. 11 Poslyš, dcero, hleď a poslouchej: Na svůj lid i na dům otce zapomeň, 12 vždyť po tvé kráse touží král - před ním se skloň, on je tvůj pán.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 15. únor 2024 @ 08:35:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."po pravici ti stojí manželka ofirským zlatem oděná..."...

Takto jednoduše, to Josefe, postavené ale není.

Zde, v žalmu, se jedná o duchovní vztahy mezi člověkem a Bohem (Kristova nevěsta je přece církev!).


První polovina žalmu je věnována králi.

Zdůrazňuje se králova krása, podobně jako krása Milého v Písni písní(Pís 2,3; 3,11; 5,10;)
Je to krása božská; král je krásnější, než synové lidští.
Zmiňují se královy rty  (Srov. Pís 5,13; J 7,46;), poněvadž z nich vycházela slova plná vlídnosti a milosrdenství. Tyto rty často rozhodovaly o osudu lidí, o jejich životě či smrti.
Je zřejmé, že v žalmu se myslí na vládu Hospodinova krále nad celým světem; vždyť král je zástupcem Božím. Proto je zde, což je ve SZ ojedinělým, nazván "božský".
Pojem "božský" neoznačuje kvalitu, ale vztah k Bohu. Je výrazem očekávání, že král splní Boží vůli. Žalmista zde staví ideálního vladaře, jakému se historičtí králové jen tu a tam zčásti přibližovali. (Oslovení se dá přeložit i přímo a dotáhnout od davidovského krále  k Synu Davidovu a Králi králů v NZ - Ježíši Kristu).
Král - ženich je slavnostně pomazán olejem (pověření a zmocnění ke královskému úřadu) - olejem veselí a radosti...


Celé toto místo je tedy oslavou královy korunovace v den jeho zásnub.

Závěr obdivného zpěvu adresovaného králi je věnován královně. Je oděna "zlatem Ofíru". Zaujímá čestné místo po králově pravici. (Není to však manželka, je to královna - matka).
Královna je tu označena hebr. výrazem šégal. Etymologie výrazu šégal je neznámá. Nedovedeme bezpečně určit jeho náplň a proto ani blíže určit postavení královny.
Však hebrejské slovo pro manželku je úplně jiné: "אשה" (jiša)

Pozoruhodná a přehlížená drobnost je však sdělena v Písni (3,11), že královna - matka korunuje nového krále v den jeho zásnub.


Pojďte ven pohledět, vy dcerky Sijónu, na krále Šalomouna, na jeho korunu, již mu jeho matka nasadila v den svatby jeho, v den, kdy mu srdce plesalo....

Jenom ten, kdo zná Písmo v jeho celku, je schopen porozumět správně jednotlivým jeho místům. Jinak jsou to tu jen zbytečné dohady a spekulace naprosto od věci.





]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Čtvrtek, 22. únor 2024 @ 19:30:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty jo tolik hloupostí a smýšlenek jsem už dlouho nečetl...


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Čtvrtek, 22. únor 2024 @ 19:30:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty jo tolik hloupostí a smýšlenek jsem už dlouho nečetl...


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 23. únor 2024 @ 04:59:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V takovém případě by , Mikime, 
bylo docela na místě, aby jsi tyto "hlouposti a smyšlenky" (jak říkáš)  uvedl na "pravou míru" a podal nám tu také to své pochopení žalmu 45,10.


Jen do toho!


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 23. únor 2024 @ 17:25:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To už jsem ti v komentáři napsal tsk ti vysvětlení zopakuji:

Dcery králů patří mezi vaše ctihodné ženy. Po tvé pravici stojí královna ozdobená ophirským zlatem. Bible viz další překlady "dcery králů." Davidovský král měl na svém dvoře mnoho žen. Tradiční křesťanství to vidí jako odkaz na křesťanské ženy s Kristem, ale to se pouze předpokládá, protože se tradičně věří, že žalm je pouze o Ježíši, který neměl ženy a nebyl vdaný. "královna." Davidovský král bude mít královnu a pár bude mít syny (Ž 45,16). Tradice říká, že královnou je Církev, ale staří lidé by takto žalm nečetli a Církev není nikde jinde označována jako královna. Ale když je význam žalmu špatně použit a říká se, že je pouze o Kristu, pak jsou vynalezeny výklady, aby to, co žalm říká, odpovídalo teologii. Je-li královnou Církev, pak jsou zde vážné problémy se Žalmem 45:10, který ji nařizuje, aby zapomněla na svůj „vlastní lid“ (což by byli spolukřesťané) a „dům svého otce“ (což by byl dům Boží). . Chronologie žalmu může být zpočátku matoucí, ale je pochopitelná. Zde v Žalmu 45:9 je královský pár již oddán a pak Žalm 45:10-14 uvádí podrobnosti o některých z toho, co se stalo před svatbou. Tento druh „závěru, pak detailů“ se děje neustále v životě. Pokud například dojde k autonehodě, řidič automobilu by mohl říci: „Byl jsem ve vraku, ale nikdo nebyl zraněn. Jel jsem po silnici, když…,“ a tak řidič začne s hotovou akcí a poté doplní podrobnosti o tom, jak se věci odehrály. Říká se, že královna je žena cizího původu, možná z Tyru (Ž 45:12), které bylo řečeno, aby zapomněla na svůj vlastní lid a dům otce (Ž 45:10), a ona a její manžel mají dům ze slonoviny. (Žalm 45:8). Tyto skutečnosti vedly některé komentátory k domněnce, že tento žalm odkazuje na svatbu fénické princezny Jezábel s králem Achabem, který měl palác ze slonoviny (1. Královská 22:39). To je však neudržitelné, protože Achab neodpovídá vlastnostem zbožného krále, které jsou v žalmu tak výrazné. Mnohem pravděpodobnějším kandidátem je Solomon, který si také vzal cizí ženy a žil v luxusu.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 27. únor 2024 @ 06:26:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Zde v Žalmu 45:9 je královský pár již oddán..."...

Trepeš hlouposti:

Pozoruhodná a přehlížená drobnost je však sdělena v Písni (3,11), že královna - matka korunuje nového krále v den jeho zásnub.

Pojďte ven pohledět, vy dcerky Sijónu, na krále Šalomouna, na jeho korunu, již mu jeho matka nasadila v den svatby jeho, v den, kdy mu srdce plesalo....


Davidovští králové měli více žen. žádná z nich se nenazývala královnou, ale ženou krále. Sám Šalomoun měl nakonec ve svém harému sedm set žen a sedm set konkubín.
Která z nich podle Mikima by měla být onou královnou?


Pochop, že ty zatím nerozumíš ničemu z Písma!

Mesianismus měl během věků svůj vlastní vývoj.

1.)  Mesianismus soudcovský.
2.)  Mesianismus královský.
3.)  Mesianismus kněžský
4.)  Mesianismus prorocký.
5.)  Mesianismus "trpícího služebníka".

Osoba Ježíše Krista naplnila pak všechny tyto rozměry.

Stal se královským Mesiášem a o tom, kdo je jeho Matkou, nemůže být sporu.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 12. únor 2024 @ 09:05:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V semitském (východním) způsobu myšlení se až dodnes jako "bratři" oslovují vzájemně také všichni bratranci  - žijí tam až dosud v modelu široké rodiny z příbuzenstva, které žije společně a navzájem se podporují.

Nelze toto tedy číst nekriticky způsobem západního myšlení a vyvozovat z toho závěr, že Ježíš měl rodné bratry. (Nakonec Ježíš je označen v Božím slově také jako jednorozený syn ( syn, který nemá už žádné sourozence.).

Kdyby Měla Marie více dětí, logicky by ji Ježíš nemusel na kříži svěřovat do péče apoštolu Janovi. Bylo by přece přirozené, že další Ježíšovi bratři by se o svoji matku postarali.

Celý článek i se svými závěry pak vyznívá trapně a diletantsky.



Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 12. únor 2024 @ 09:20:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak proč není napsáno jasně, že to jsou bratranci? Proč si do obsahu Bible musíme dávat svoje názory, že dané slovo v Bibli, musíme chápat jinak.  Logicky se zdá, že Marie měla další děti. Jaký smysl by měl sňatek s Josefem a proč by si ji bral? Napiš nějaký smysluplný článek, který vychází přesně z Božího Slova a bez přidání si něčeho, co si vymyslela Tvoje církev. Mně je Marie sympatická jako žena a matka a nedělám z ní bohyni. Ostatně tak se k ní chovali i učedníci a vážili si ji jako matku jejich Pána. Nikde v NZ také není, že se k ní máme modlit. Ale já to chápu, že lidé přirozeně cítí k ní úctu. Trapné není moje uvažování, ale Tvoje názory ovlivněné katolickým učením a katolickými výmysly.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 12. únor 2024 @ 13:31:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Poněvadž konkrétní svatopisec pocházel z Východu a měl odpovídající východní způsob vyjadřování.

Nikdo z katolíků z Marie nedělá bohyni. 
Marii sice ctíme, ale jenom Bohu se klaníme. Marie je naše sestra v našem lidství, je ale také zprostředkovaně - protože je matkou Krista - matkou všech pokřtěných (pokristěných). Ve křtu jsme se stali Kristu bratry (Žd 2,11) - získali jsme tak skrze toto nadpřirozené synovství také Kristovu matku za svoji matku.

Role Kristovy matky je v dějinách spásy výjimečná a má svůj vývoj.  (Srovnej Gn 3,15; J 2,4; J 19,26;  Zj 12,1;)

Moje názory jsou ovlivněné katolickým učením - protože ono je správné.  Nejsou to žádné výmysly.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 12. únor 2024 @ 15:57:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě, že to dává logiku. Pokud jsme bratři Krista, pak je i jeho matka jako naše Matka a Bůh náš Otec, tedy v duchovním smyslu. To, že si lidé dělali její sochy, které se nosily na procesích apod., to už bylo modlářství. Všechny tyhle sochy a další věci jsou porušením přikázání. Ale chápu, že to tehdy asi bylo nutné kvůli tomu, aby si člověk uměl ji představit a pak snadněji věřil. Abstraktní pojmy by  nám moc neříkaly. Ostatně Pán Ježíš i Marie mají lidskou podobu. O podobě Boha nevíme nic. Proto to raději nekritizuji, třebaže to vidím jinak. Je to spíš taková pomůcka víry, která se dá zneužít. Umělci sochaři i malíři se do nich snažili dát obraz lásky. Na tom není nic špatného. Prostě vyjádřit pokoj a pokoru, jakou dává upřímná víra. Když si vzpomenu na pana faráře z Klokot, ten miloval a žil pro Marii a svojí vírou sloužil lidem. Moc hodný a klidný člověk.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 13. únor 2024 @ 07:39:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."To, že si lidé dělali její sochy, které se nosily na procesích apod., to už bylo modlářství."...


Františku, s těmi sochami v procesích je to jinak.

Modlářství je to, když si člověk postaví na piedestal cokoli jiného místo Boha. Cokoli, co se stane nejdůležitější hodnotou v jeho životě.
Také lakota je modlářství.  Lakomec má totiž na prvním místě důležitosti v životě svůj majetek.

Souhlasím s tebou, že v lidové zbožnosti nesprávně chápaná úloha obrazu či sochy může inklinovat k modlářství toho jedince.
Ale pro většinu katolíků na pouti bývala taková socha něco jako prapor u vojenské jednotky; vyjadřovala identitu poutníků a jejich smýšlení. Kdo je potkal, hned věděl, co jsou zač - že putují na pouť.

Ale bráno přísně teologicky - obraz či socha jsou vyjádřením úcty k tomu svatému, kterého představují. Nejsou ničím víc.
Není to zlaté tele!
Po návratu z poutě se socha uloží třeba někde do kumbálku a rok tam čeká zase na další pouť. Ani si na ni nikdo nevzpomene.

Tohle se řešilo a vyřešilo  už velice dávno v Byzanci (ikonoklasmus).





]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 13. únor 2024 @ 07:55:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Socha nesocha je fuk. Důležité je, aby víra v lidech vytvářela pokoj  a lásku. Mám pocit, že  křestané jsou nejvíc falešní a vždy je ovládá někdo jiný. Dnes je taková doba, kdy právě křestané podporují válku, což je vidět na lidovcích. Křestanství už nemá žádný morální kredit. Já to zjistil po roce 89 a v práci, pokud chodili do kostela apod., tak se těmto lidem většinou nedalo věřit. Nějaká Marie je fuk. Mrzí mi to, ale křestanství se nějak pokazilo. Je to politika nebo magie či co, což je vidět u letničních, a nic víc v tom není. Ten Duch Boží jakoby  zmizel.   Tak to vnímám a doba před rokem 89, kdy jsem vše vnímal jinak a silněji, je pryč.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Úterý, 13. únor 2024 @ 20:16:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavá úvaha o tom období před r. 89. 

Jednak jsi byl mladý a to dělá svoje. A za druhé křesťanství v té době představovalo opozici vůči oficiální moci. Křesťanství před r. 89 bylo tím žádoucím pluralitním hlasem, který oživoval jinak mrtvolnou komunistickou šeď. 

V té době taky byla vládnoucí ideologie, existoval mainstream té doby. A to byli komunisti. Jenže lidi z biologických a fyziologických důvodů touží spíše po pluralitě než po uniformitě. To je biologický princip. Když máš pořád dokola jednu písničku, byť hezkou a pouštějí ti ji v práci pořád, tak ji začneš nenávidět. Stejnost umrtvuje. Komunisti umřeli na uniformitu. No a tehdy křesťanství představovalo alternativu. Něco nevídaného. Proto bylo přitažlivé. 

Jenže pokud současné vedení církví i velká část křesťanstva plyne s dnešním mainstreamem, a ještě vyzývali svoje ovce k očkování vakcínami RNA plus fanaticky podporují jen jednu stranu nějakého mezinárodního konfliktu, tak se křesťanů stala právě ta mrtvá mainstream šeď. Proč chodit do církví, když tam hlásají totéž, co Marcela Augustová nebo Martin Řezníček? 

Ale v mém redionu přece jen to taž takové strašné není. Tady je to tak půl na půl. 


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Úterý, 13. únor 2024 @ 21:07:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A přiznávám se, že za covidu jsem tomu mainstreamu a corona propagandě taky zpočátku podlehl. První dva až tři měsíce. To bylo někdy od února 2020 do dubna, května 2020. Byl jsem vůl. Už to nesmím nikdy udělat, že skočím na lep mainstreamu. Mainstream vždycky lže. Vždyť to tak bylo už za komunistů. Mainstream lhal o Černobylu atd. 

Jakmile se někdo snaží potlačit opozitní názory, potlačit svobodu, pluralitu, je to příznak, že je to ten špatný. Davová psychóza je vždycky špatně. Podléhat jí je špatná volba. Vždycky a ve všem se snažit sbírat čím jak nejvíce možných názorů. To čím jak nejvíce je důležité. Vějíř  názorů. Bohaté spektrum. A pak je možno vylučovací metodou postupně vyřazovat ve své hlavě ty hloupější názory, co člověk slyší. Až pak si nechat pár relevantních. Z různých táborů, ale hodnotné. No a pak se opatrně k něčemu přiklonit. Nebo zůstat neutrální. 


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 14. únor 2024 @ 07:52:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lepší být neutrální a bacha na city. Já mám tu smůlu, že jsem moc citový, což mi vyšlo i na psychologickém vyšetření, když jsme se školili ve psychoterapii. Vy jste spíše básník či jiný člověk  s uměleckým zaměřením. Básník sice nejsem, ale citový až moc. To není dobré.


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Středa, 14. únor 2024 @ 09:24:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Záleží na situaci. Když budu ležet v nějakém termálním koupališti a lidi někde vepředu začnou ječet a utíkat pryč z vody, tak je v pořádku, pokud pro tu chvíli propadnu davové psychóze taky a budu je následovat a zdrhnu z vody. Je totiž možné, že se v zemi otevřelo nějaké místo a magma ohřálo vodu natolik, že by se tam lidi uvařili. Takže mně může zachránit život, když pro daný okamžik propadnu davové psychóze.

Příroda vybavila člověka emocemi a intuicí nebo empatií k nějakému účelu. Někdy to může pomoci. V akutní kritické situaci někdy může být správné chovat se davově či emocionálně. 

Jenže v oblasti politiky, světonázoru, víry a dalších dlouhodobých fenoménů to neplatí. Tam platí dokonce pravý opak. Podléhat davové psychóze a citům znamená hloupnout. V těch dlouhodobých záležitostech je třeba spíše zapojit rozum, logiku a potlačit emoce. 


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: Magdalena07 v Sobota, 17. únor 2024 @ 19:18:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Marie je  pro mne žena, kterou si Bůh vybral ke svému vtělení. Ježíš byl jejím prvorozeným  synem, který byl zplozen nadpřirozeným působením Božího Ducha. Pak s Josefem měla další dětii- nevlastní bratry a sestry Ježíšovy.
Je vzorem dobré, věřící a silné ženy a pouto lásky k jejímu synovi je věčné. Ale není naší matkou, nás neporodila ani nás nevychovala.
 Nám dal nový život a tím možnost znovu se narodit pouze a jedině náš Pàn a Král  Ježíš Kristus. 
Mame jen jediného Otce na nebesích a víme , že ti dva jsou JEDNO, 
protože:” Kdo vidí mne, vidí i mého Otce”
A proto nikomu nemáme dávat jméno otec, protože máme jen jediného …
Svatý Otec, páter  XY atd. atd…..
Mariánský kult nemá nic společného s Ježíšovou matkou
Je to kult Královny nebes z pohanských mytologií. Ani ona ani matka Ježíšova za nás nemůže orodovat ani se  za nás přimlouvat  stejně tak jako “tzv. svatí” a proto je špatně k nim volat o pomoc a k nim se modlit
A kdo vlastně jsou svatí?

Svatý a spravedlivý je ten, kdo byl očištěn Ježíšovou krví

 




Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 19. únor 2024 @ 09:21:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pak s Josefem měla další dětii- nevlastní bratry a sestry Ježíšovy."...


Trošku jednoduchý pohled na svět....

Kdyby tomu bylo tak - proč by Ježíš na kříži odevzdával Matku do opatrovnictví apoštola Jana, když by se o ni mohlo postarat jeho sourozenci? Už to tu bylo stokrát vyvráceno jako hloupost!


..."Ale není naší matkou, nás neporodila ani nás nevychovala."...

Ve křtu jsme "oblékli Krista" (Gal 3,27) a stali se tak Kristu bratry (adoptivnímu skrze Boží dětství) - Neboť ten, který posvěcuje, i ti, kdo jsou posvěcováni, jsou všichni z jednoho. Z toho důvodu se nestydí nazývat je bratry, když říká: ‚ Budu zvěstovat tvé jméno svým bratřím, uprostřed shromáždění tě budu opěvovat.‘     (Žd 2,11 ...)

Maria je Kristova matka - ve křtu jsme ji získali za Matku skrze Kristovo bratrství také všichni my, pokřtění.

O mariánském kultu tu raději ani nemluv, protože sama o něm absolutně nic nevíš - jen hloupé spekulace.


..."
A proto nikomu nemáme dávat jméno otec, protože máme jen jediného …
Svatý Otec, páter  XY atd. atd…..
"...

Také toto jsem tu už několikrát vysvětloval; jedná se o nadsázku - způsob, jak se Pán Ježíš dost často vyjadřoval (svádí - li tě oko, vyloupni si ho  - toto je nadsázka...).

Všichni máme svůj původ v Bohu. On je v této rovině náš jediný Otec. Máme ale také své otce biologické, máme také své otce duchovní (Fm 1,10; 1 Pt 5,13;).


Sám Abrahám se stal otcem mnoha národů - a Písmo musí mít pravdu!

(Ř 4,16)
Dědictví je proto z víry, aby bylo podle milosti a aby bylo toto zaslíbení platné pro veškeré potomstvo, nejen pro ty, kdo jsou ze Zákona, ale i pro ty, kdo jsou z víry Abrahama, jenž je otcem nás všech,




]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 19. únor 2024 @ 13:58:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby tomu bylo tak - proč by Ježíš na kříži odevzdával Matku do opatrovnictví apoštola Jana, když by se o ni mohlo postarat jeho sourozenci? Už to tu bylo stokrát vyvráceno jako hloupost!

potrebuješ viac čítať písmo a menej katechizmus:
svoju matku do opatrovníctva odovzdal Jánovi pretože:
...ani len Jeho bratia neverili v Neho. J 7:5

ani jeho príbuzní spolu s matkou neboli veriaci:
Mk 3:21 Keď to počuli Jeho príbuzní, vyšli Ho zlapať, lebo hovorili, že postúpil z rozumu.

neskôr uveril Jakub brat Kristov:
Gal 1:19 Iného z apoštolov som nevidel, ak len nie Jakuba, brata Pánovho.

Maria je Kristova matka - ve křtu jsme ji získali za Matku skrze Kristovo bratrství také všichni my, pokřtění.
moja matka sa volala Zuzana, nie Mária. S Kristom ma spája Otec, nie matka. Spolu s Kristom máme spoločného Otca v nebi, nie telesnú matku Máriu, keďže moja matka je Zuzana.

P.S.
už toľko krát sme to stále dookola preberali a ja blbec si vždycky poviem ,, nechaj to tak, nemá to cenu,,... a potom podľahnem pokušeniu a zareagujem... budem sa viac snažiť, i keď pokušenie reagovať na bludy katechizmu je veľké...



]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: Magdalena07 v Pondělí, 19. únor 2024 @ 18:35:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak, naprostý souhlas, Ivampe.

Myslím, že bychom měli vždy reagovat, když nás k tomu vede Boží duch. Máme vždy stát na straně Pravdy. Jaká bude reakce těch ostatních, to už nás nemusí zajímat, to už je jejich problém :-)

Magdalena


]


Re: Jaká je však plná pravda o Marii, pokud vycházíme jen z evangelií ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 20. únor 2024 @ 04:30:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."
svoju matku do opatrovníctva odovzdal Jánovi pretože:
...ani len Jeho bratia neverili v Neho. J 7:5
"...

A jak toto souvisí s posvátnou povinností Mojžíšského zákona postarat se o svoje rodiče ve stáří?


..."neskôr uveril Jakub brat Kristov ..."...
Ivane, to naopak ty sám " potrebuješ viac čítať písmo a menej váš katechizmus" 
-  Jakub, Kristův příbuzný, uvěřil nejprve - Pán Ježíš ustanovil dvanáct apoštolů - událost s příbuznými, popisovaná v Mk 3,21 se udála později - až v době, kdy už bylo už dvanáct apoštolů ustanovených. Takže žádné: "neskôr uveril Jakub..."

Nemáš pravdu. A proč tedy nevzkázal Pán Ježíš po apoštolu Janovi, aby se Jakub postaral o jeho matku? Bylo by to přece jen logické, kdyby byl Jakub synem Marie!

Ale my známe mezi apoštoly jenom dva Jakuby: Alfeova syna Jakuba a Zebedeova syna Jakuba. Ani jeden z jejich otců nebyl mužem Marie, Ježíšovy matky.




Mě s Kristem spojil Bůh mocí Ducha svatého ve křtu.

Ve křtu jsem oblékl Krista (Gal 3,27) - Božího Syna. 
Tím jsem se stal také Bohem přijatým dítětem - v Ježíšově lidství Kristu bratrem a členem Boží rodiny. Moje pravá vlast je od té doby v nebi. 

A protože Ježíš ve svém lidství má za matku Marii (a já jsem bratrem Ježíše v jeho lidství), stala se pochopitelně také Maria mojí adoptivní matkou. 
Jsem přece také "kristovec" - mám také za úkol přivádět (podobně jako Maria)  Krista do tohoto světa..




]


Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy