Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Stanislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 233, komentářů celkem: 430145, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 490 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116939227
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky.
Vloženo Sobota, 24. říjen 2009 @ 18:45:59 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Úvodem si připomeneme, co napsal apoštol Pavel v listu Galatským 5,4: „Zbavili jste se Krista, kteří hledáte ospravedlnění v zákoně, vypadli jste z milosti.“
Podívejme se, jak Bůh jednal s Izraelem před vydáním zákona. Bůh viděl, jak otročí Izraelský lid v Egyptě a proto se rozhodl, že je vysvobodí.  Povolal Mojžíše do čela národa a pověřil, aby vyvedl jeho lid z Egypta. Vykoupení, vysvobození a vyvedení lidu Izraele byla Boží milost.

V Exodu 19,4 je napsáno: „Vy sami jste viděli, co jsem učinil Egyptu. Nesl jsem vás na orlích křídlech a přivedl vás k sobě.“
Připomíná Izraelskému lidu, jak s nimi dosud jednal ze své milosti. Do této chvíle neměli na vysvobození žádnou zásluhu. Od 3 kapitoly Exodu do této kapitoly 19, lid mnohokrát zklamal. Jak jednotlivci, tak celý národ. A teď slyší dál Exodus 19,5: „Nyní tedy, budete-li mě skutečně poslouchat a dodržovat mou smlouvu, budete mi zvláštním vlastnictvím jako žádný jiný lid, třebaže má je celá země.“
A tady se měli jednotlivci a všechen lid zamyslet.
„Proč nám je najednou nabízená poslušnost a smlouva, jako podmínka Boží přízně a zvláštních práv? Jak to bylo doposud. Do této chvíle jsme přece mnohokrát zklamali, reptali, byli nevěrní, copak budeme schopni dodržet nějaké podmínky? A potřebujeme najednou nějakou smlouvu, když doposud jsme šli milostí? Ne v žádném případě, nebudeme schopni splnit tyto podmínky. Vždyť bez ohledu na naší neposlušnost nás Hospodin zachoval, vysvobodil a obdaroval svou přízní! Ať zůstane vše jako doposud!“
Kéž by u vědomí své slabosti volali k Bohu o stejnou milost, jakou byli obdarování i v minulosti. Copak by Hospodin i v budoucnu nejednal stejně jako dosud podle své milosti? A ne na základě principu zákona?
Přestože Pán Bůh věděl ve své vševědoucnosti jak se rozhodnou, toto předzvědění však neurčilo, jak se rozhodnou.
Vidíte to sebevědomí a sebejistotu v rozhodnutí lidu? Jak spoléhá na své síly, na své schopností. A co slyšíme. Exodus 19,8: Všechen lid odpověděl jednomyslně: „Budeme dělat všechno, co nám Hospodin uložil.“
A tady apoštol Pavel pochopil.
Odpadli od milosti.
Na základě tohoto rozhodnutí začali stavět na skutcích zákona. Takto jedná tělesný člověk, a jako to bylo tehdy z Izraelským národem, tak je tomu i dnes s kterýmkoliv jednotlivcem. Kdokoliv staví svůj život nikoliv na Boží milosti, ale hledá ospravedlnění na základě svých skutků zákona a podle svých zásluh, odpadá od milosti. A to přesto, že nejdřív začal milostí. Co říká apoštol Pavel některým z Galatských? Gal. 5,4: „Vy, kteří hledáte ospravedlnění v zákoně, jste odloučení od Krista, vypadli jste z milosti.“ Tady mu jde o samotný základ ospravedlnění, nemyslí tím mravnost, chování ani charakter.
Mnohokrát jsem slyšel a četl o Božím dětech, které se zatoulají do světa a dopustí se hříchu, že jsou odpadlíci od milosti. Jak si to odporuje se smyslem Pavlových slov. Kdyby byla milost závislá na věrností křesťanů, pak to již není milost. Potom už jde o zásluhu. Kdekoliv jsou zásluhy, tam už není milost. To jedno totiž vylučuje druhé.
Jen se podívejte do 1 Janova listu 1,9 až 2,2: Jestliže své hříchy vyznáváme, je věrný a spravedlivý, aby nám hříchy odpustil a očistil od každé nepravosti. Kdo? .....Otec v nebesích. Proč? Máme u Otce Zastánce, Ježíše Krista spravedlivého. On je smírčí obětí za naše hříchy, a nejen naše, ale i za hříchy celého světa.
Co může být větším důkazem Boží milosti a Otcovské lásky, než toto Boží opatření k odpuštění a nápravě chybujícího a hřešícího křesťana.  
Kdokoliv prokazuje poslušnost zákonu a vyznačuje se výraznými ctnostmi, na základě svých schopností a tak vlastně staví na sobě, a ne na Kristu, tak to vše koná jako člověk odpadly od milostí!
Jediné pravé postavení křesťana je popsáno v listu do Říma 5,1.2:
Když jsme tedy byli ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista. Skrze něho se nám dostalo i přístupu k této milosti, v niž stojíme!
Jak tedy máme rozumět Pavlovu výroku z Gal. 5,4? Ten kdo se staví zády k milosti a zakládá si na skutcích zákona, připravuje se o spasení. Milost se nesmí odmítnout, musí se pouze přijmout.
Jaké mělo toto odpadnuti od milosti následky pro Izraelský lid na poušti? Katastrofální, z Egypta vyšlo 600 000 mužů starších 20 let a do zaslíbené země vešli po 40 letech pouze „DVA“ lidé z celého tohoto množství. Jozue a Káleb.


Podobná témata

Zamyšlení

"Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky." | Přihlásit/Vytvořit účet | 20 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

opět špatná asociace?! (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 25. říjen 2009 @ 09:08:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
19,8: Všechen lid odpověděl jednomyslně: „Budeme dělat všechno, co nám Hospodin uložil.“
A tady apoštol Pavel pochopil.
Odpadli od milosti.


To vypadá, jako kdyby člověk, co se dotazuje Boha, co má dělat odpadal od milosti.
Dovedeno ad absurdum nevíce milostí žije člověk, který si říká, "já si budu dělat co já chci a ty se s tím srovnáš, jelikož jsi milostivý".
Ale pro mnoho lidí (já mezi nimi), co se setkali s živým Bohem, byla první otázka: "Co mám dělat, co se po mě chce, jak to bude dál, jak se mám postavit k......?"



Re: opět špatná asociace?! (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 25. říjen 2009 @ 10:11:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenom to tak vypadá, oni se nedotazovali, oni se již rozhodli, aniž se dotázali.
Když jsem jsem uvěřil, také jsem se takto ptal, ale až po nějaké době, nejdřív jsem jednal jako Izraelci. Několik týdnů jsem zkoušel žít podle kázání na hoře. Teprve až jsem zkrachoval, a zjistil, že jsem ztracen, že není v lidských silách žít podle tohoto zákona, tak teprve potom jsem začal hledat Boží milost.


]


Re: opět špatná asociace?! (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 25. říjen 2009 @ 10:37:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě bych doplnil, asi před 15 léty, jsem se zase vracel k tomuto oddílu písma od 3 do 19 kapitoly Exodu, a najednou jsem viděl ten paradox, vyšli milostí, dělali kopance, hřešili, reptali, neposlouchali, odporovali. Již v Exodu 15,25 je napsáno, že je zkoušel. A tam ještě nic neslibovali.
A najednou se rozhodnou, že půjdou dál ze svých sil. Proč? Copak nevěděli, že není v jejich silách tyto podmínky splnit?
Nevěděli, jen proto slíbili, že vše splní co jím Hospodin předloží.
Odkud apoštol Pavel čerpal, když psal Galatským? Víme, že měl u sebe svítky starého zákona, buď dostal přímé zjevení v této věci, anebo dostal zjevení při čtení tohoto oddílu. To není důležité, jeho závěry jsou jasné, vyšli milosti a chtěli pokračovat zákonem. Jediné co jsem k tomuto výkladu přidal je: A tady apoštol Pavel pochopil. Odpadli od milosti.


]


Re: Re: opět špatná asociace?! (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 25. říjen 2009 @ 13:00:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já taky nechápu, proč Izrael dal Hospodinu prakticky bianko smlouvu. Co kdyby chtěl po nich něco mnohem nepříjemnějšího?! Spíš bych řekl, že si to nejdřív pečlivě prostuduju a rozmyslím, a pak se rozhodnu.
Než jsem se znovuzrodil, tak jsem si taky zjišťoval, jak to jako bude dál a dlouho (skoro rok) jsem se rozmýšlel jestli přijmout nebo ne, protože určité věci nejde vzít dost dobře zpět.

Mrzí mě, že vidíš Ježíšovo pojetí Zákona jako utopistické. Docela mě to bolí. Já bych asi nemohl žít v systemu, kde je defaultní stav, že se pravidla nedodržují a nikdo to neřeší. Takhle žije tento svět, před kterým jsem utekl k Ježíši.


]


Re: Re: Re: opět špatná asociace?! (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 25. říjen 2009 @ 13:27:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě taky mrzí, když někdo pozorně nečte co píšu. Dělat závěry ze svých domněnek a ne ze skutečného obsahu psaného textu, žel s tím se setkávám nejenom tady, ale i jinde. Nikde nepíšu, že by znovuzrozený věřící nic nedělal. Kdyby jste si dal tu práci a prostudoval všechny mé texty, případně diskuse, tak nemůžete k takovému svému závěru dojít.
Velmi důležité je vždy udělat rozbor, výklad a teprve potom aplikaci. Také je důležité zjistit co v textu chybí a proč. 
Až budu psát článek na téma čím se řídí znovuzrozený křesťan, tak se budete divit, něco o tom jsem již mnohokrát naznačil v diskuzích. Nezapomínejte, že základní chyba vždy je něco vytrhnout ze souvislostí. Název mého článků říká o čem je, pouze se týká jednoho verše z Galatským. Nic víc a nic méně.
Ještě jednou, vy si na základě toho článků něco myslíte o mě, nebo o mém učení, a přitom by vás mělo zajímat, jestli to co píšu je v souladu s Božím slovem. Myslel to Pavel skutečně tak jak to napsal? Nevím jak vy, ale já si vždy při čtení Božího slova pokládám mnoho otázek. Komu, kdy, proč, jak, atd. Totéž činím, když slyším nebo čtu něčí službu slovem. Mě, takto na základě mnoha omylů a chyb vyučil Duch Svatý. Mou povinností je kontrolovat každé slovo každého kdo hovoří a zvláště, když hovoří ve jménu Božím. Viz 1 Janův list 4,1. Po mnoha těžkých pádech jsem tak začal činit, a dobře jsem udělal.   


]


Re: Re: Re: Re: opět špatná asociace?! (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 26. říjen 2009 @ 11:58:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete, já jsem to nemyslel zle a už vůbec ne proti Tobě.
Jestliže mě napadají tyto chmury, tak je pravděpodobné, že jiného by mohly napadnou též, a tudíž by bylo nabíledni prezentovat evangelium jako nepopiratelně radostnou zvěst.


]


Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 26. říjen 2009 @ 08:17:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Na některé věci se dívám podobně. Věci spravedlnosti z víry a ospravedlnění ze skutků nejde "beztrestně" míchat dohromady.

  Moje zjištění jsem tu psal mnohokrát: Víra a na základě víry uzavřaná smlouva s Bohem plodí život a s ním i činnost - skutky. To jsou skutky víry, ovoce věčného života, podle kterých se pozná, že člověk žije v té nové smlouvě s Bohem. Pozná to podle těch skutků jak sám člověk, tak jeho okolí.

  Z těch skutků a některých slov se někteří lidé bláhově domnívají, že když začnou napodobovat ty skutky, které pochází z věčného života, že za to dostanou věčný život, když ho zatím nemají. Jak je tahle iluze bláznivá, tak je silná a má velikou moc a její moc jsem poznal a léta v ní žil.


  S tvým výkladem k Izraeli a Zákonu a jeho dodržování se neztotožňuji, pokud jsem ho tedy pochopil, připadá mi moc násilný.




Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka v Pondělí, 26. říjen 2009 @ 21:55:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že jsem tak smělá...

Kdokoliv prokazuje poslušnost zákonu a vyznačuje se výraznými ctnostmi, na základě svých schopností a tak vlastně staví na sobě, a ne na Kristu, tak to vše koná jako člověk odpadly od milostí!

"A podle toho víme, že jsme ho poznali, jestliže zachováváme jeho přikázání... Kdokoli však zachovává jeho slovo, v tom Boží láska opravdu došla k dokonalosti. Podle toho víme, že jsme v něm" (1. Jan 2:3,5) Žeby nám apoštol Jan odpadl od milosti?:-) Co když chci (chci, ale mnohdy se nedaří, to je jasný, viz Řím 7) zachovávat Jeho přikázání proto, že Ho miluji? Jenže u Vás je bohužel takový člověk z principu podezřelý, tělesný, s absencí Ducha Kristova, protože prý staví na sobě.

Vidíte to sebevědomí a sebejistotu v rozhodnutí lidu? Jak spoléhá na své síly, na své schopností. A co slyšíme. Exodus 19,8: Všechen lid odpověděl jednomyslně: „Budeme dělat všechno, co nám Hospodin uložil.“
A tady apoštol Pavel pochopil.
Odpadli od milosti.
Na základě tohoto rozhodnutí začali stavět na skutcích zákona. Takto jedná tělesný člověk, a jako to bylo tehdy z Izraelským národem, tak je tomu i dnes s kterýmkoliv jednotlivcem...
Jaké mělo toto odpadnuti od milosti následky pro Izraelský lid na poušti? Katastrofální, z Egypta vyšlo 600 000 mužů starších 20 let a do zaslíbené země vešli po 40 letech pouze „DVA“ lidé z celého tohoto množství. Jozue a Káleb.

Takže oni nevešli, protože se snažili dodržovat Zákon? Svatá prostoto! Kde Vy na ty nápady chodíte. Nevešli pro svou nevíru a neposlušnost. (Žid 4,6) Kdyby věřili Bohu, poslouchali by Ho, neboť Bůh jim jasně řekl, co se stane, když poslouchat budou/nebudou. Jak se praví v Dt 28:1-2: “Jestliže pak opravdově poslušen budeš hlasu Hospodina Boha svého, ostříhaje a čině všecka přikázaní jeho, kteráž já dnes přikazuji tobě, vyvýší tě Hospodin Bůh tvůj nade všecky národy země. A přijdou na tě všecka požehnání tato, a vyplní se při tobě, když jen poslušen budeš hlasu Hospodina Boha svého... Jestliže pak hlasu Hospodina Boha svého poslouchati, a všech přikázaní a ustanovení jeho, kteráž já dnes přikazuji tobě, ostříhati a činiti nebudeš, přijdou na tě všecka zlořečenství tato a postihnou tě...” (Dt 28:15) Kdy pak Bůh slibuje prokázat milosrdenství? To je ale překvapení! “Když pak přijdou na tě všecka slova tato, požehnání i zlořečenství, kterážť jsem předložil, a rozpomeneš se v srdci svém, kdež bys koli byl mezi národy, do kterýchž by tě rozehnal Hospodin Bůh tvůj, a obrátě se k Hospodinu Bohu svému, poslouchal bys hlasu jeho ve všem, jakž já přikazuji tobě dnes, ty i synové tvoji, z celého srdce svého a ze vší duše své: Tehdy přivede zase Hospodin Bůh tvůj zajaté tvé a smiluje se nad tebou, a obrátě se, shromáždí tě ze všech národů, mezi něž rozptýlil tě Hospodin Bůh tvůj.” (Dt 30:1-3) Proč asi Bůh zavedl oběti? Kvůli přestoupení Zákona ne? Mohl je z fleku všechny zahladit. Neudělal to. Proč vešli zrovna Jozue a Káleb? Protože byl v nich jiný Duch. Jak se praví ve Sk 5,32, že Ducha svatého dává Bůh těm, kteří ho poslouchají. Apoštol Pavel pochopil velmi dobře, ale Vy s oním pochopením máte, jak se zdá, problém. Nebo potom já nechápu Vás... aneb co tím chtěl básník říci? Jenže v takovém případě je Vaše formulace opravdu zvláštní a nemám s ní problém jenom já, jak je vidno.



Re: Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 29. říjen 2009 @ 15:28:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
zdravím,
když budu psát nějaké své nápady, tak na to upozorním. Vše se dá doložit Písmem, jediné co jsem si dovolil přidat bylo
"A tady apoštol Pavel pochopil." Již jsem to někomu tady psal. Jsem přesvědčen, že článek je napsán srozumitelně.
Takže oni nevešli, protože se snažili dodržovat Zákon?  Nevešli pro svou nevíru a neposlušnost.
Tyto dvě podle vás rozdílné věci jsou v souladu. Člověk, kterému schází skutečná víra, podle definice Písma, je označován za nevěrného a neposlušného. A jako takovému, protože nezná svůj skutečný stav před Bohem, mu nezbývá nic jiného, než se snažit zalíbit Bohu svými skutky, někdo dodržováním nějakého zákona, někdo dobrými skutky (pochopitelně dobrými z jeho hlediska), takoví se Bohu líbit nemůžou.
Proč vešli zrovna Jozue a Káleb? Protože byl v nich jiný Duch. Upřesním, v nich ještě tehdy nemohl být Boží Duch. Pouze na nich. A to je dost podstatný rozdíl.
Také vidím, že vás je víc co s mými články a závěry máte problém, a to mě dost překvapuje a zároveň zarmucuje. Očekával jsem tady věřící spasené z milostí Boží a žel vypadá to jinak. Možná jste spasení z milosti, ale zároveň nemáte základní známost co to vlastně představuje a znamená pro každého osobně.



]


Re: Re: Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka v Pátek, 30. říjen 2009 @ 00:31:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tyto dvě podle vás rozdílné věci jsou v souladu.

Mluvíte o nevíře a neposlušnosti? Kde jsem psala, že jsou to věci rozdílné? Mám dojem, že jsem uvedla pravý opak.

Člověk, kterému schází skutečná víra, podle definice Písma, je označován za nevěrného a neposlušného.

Přesně to jsem tam napsala, akorát obráceně: kdyby věřili, poslouchali by.

A jako takovému, protože nezná svůj skutečný stav před Bohem, mu nezbývá nic jiného, než se snažit zalíbit Bohu svými skutky, někdo dodržováním nějakého zákona, někdo dobrými skutky (pochopitelně dobrými z jeho hlediska), takoví se Bohu líbit nemůžou.

Oni se jako snažili zalíbit Bohu skutky? A jakými prosím Vás? Že si udělali zlaté tele? Nebo že se neustále bouřili a reptali? Pokud někdy řekli, že budou dělat všechno, co jim Bůh uložil, tak to skutečně dodrželi? Sliby chyby. A co jako podle Vás měli odpovědět, aby od té milosti neodpadli?? Jak to tedy bylo s tím Jozuem a Kálebem? Čím se tedy lišili od ostatních, že neodpadli od milosti? Zřejmě se nesnažili dodržovat přikázání a přesto byli věrní a poslušní... řečeno Vašimi slovy.
 
Možná jste spasení z milosti, ale zároveň nemáte základní známost co to vlastně představuje a znamená pro každého osobně.

Víte, co je zvláštní? (A já potom nevím, zda se smát nebo brečet.) Že když si dopisuji s nevěřícími a povím jim, že my křesťané jsme spaseni milostí, což je Boží dar, a ne na základě skutků, aby se nikdo nemohl chlubit, tak mi odpoví, že to je pohodlnost, spoléhat na někoho, že něco za mně udělá (tím myslí Ježíše). No a tady mi neustále nějaký leonet tvrdí, že nemám ponětí, co milost vůbec je. Mě se tak zdá, že ta milost je pro Vás něco jako zaklínadlo, slyšíte-li slovo "přikázání", tak automaticky ze sebe vyhrknete MILOST. Citujete určité verše, jiným se vyhýbáte, potažmo se na ně neobtěžujete reagovat, pokud Vám je někdo předloží. Zkrátka nehodící se škrtněte. Vysvětlete mi jen jednu věc: pokud citujete 1. J 1,9 až 2,2, kde se hovoří o hříších a jejich vyznávání, jak je potom podle Vás možné zhřešit, když byl Zákon zrušen, jak pořád dokola omíláte? Hřích je přestoupením Zákona, což je Vám jistě známo. Jakého Zákona tedy? Neplatného snad? Děkuji předem za odpověď.


]


Re: Re: Re: Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 30. říjen 2009 @ 09:06:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím, znovu jsem si přečet všechny vaše příspěvky k mým článkům. Není jednoduché si o vás udělat obrázek. Na jedné straně bezpodmínečná milost a na druhé straně chcete dodržovat Ježíšová přikázání. A o tom jsou právě mé články, uvědomte si, že Ježíš přišel k zahynulým ovcím Izraele. Je to podobné jako vaše reakce na mou poslední odpověď. Celou dobu jsem psal pouze vám, a najednou jsem psal obecně. A vy jste si to vztahla na sebe. Vidíte ten rozdíl? Písmo většinou hovoří obecně, ne konkrétně k XY. To činí Duch svatý. Např. můžu přečíst celou Bibli a promluví ke mně až třeba ve Zjeveni 22,17. Mám si na sebe vztáhnout co? Celou Bibli, nebo až to co mi obživil Duch Svatý při čtení zjevení?
Zřejmě se nesnažili dodržovat přikázání a přesto byli věrní a poslušní... jste napsala: Ano, pochopila jste to správně. Spravedliví bylo pro svou víru, ne pro své skutky podle zákona. Tak chápu výklad apoš.Pavla.
Ještě jednou se podívejte na mé odpovědi na vaše příspěvky, kdy jsem psal vám, a kdy obecně. Tolik prozatím, více později.
Podívejte se na můj blog tady na granosalis, dal jsem tam nějaké své články. K některým vaším příspěvkům se ještě vrátím, ale teď to nejde.
           


]


Re: Re: Re: Re: Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka v Sobota, 31. říjen 2009 @ 09:23:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už vím, kde se stala chyba. Myslela jsem, že se vyjadřuji pregnantně, ale zřejmě každý nemusí hned pochopit, co je nad slunce jasné mně. Tady je to nedorozumění: milost je podmíněná poslušností vůči Bohu. Ono to asi vyznělo, že napřed poslušnost a za to milost, že? Takže po lopatě:
Uvěřila jsem Kristu, že za mne zemřel, učinila jsem pokání, dostala milost od Boha, od té chvíle jsem novým člověkem - chrámem Ducha svatého, takže už nechodím ve tmě, nýbrž ve světle, no a z toho vyplývá moje poslušnost vůči Bohu, chci chodit v Jeho skutcích (skutky z víry), nikoliv ve svých, nechci hřešit (= přestupovat Jeho přikázání), hřích se mi hnusí, avšak duch by chtěl, jenže tělo je mdlé, proto své hříchy, svá přestoupení vyznávám Bohu, aby mi odpustil. Toť vše.
A tady je ten případ, kdy lidé, ač tvrdí, že jsou znovuzrození, chodí ve tmě a myslí si, že milost všechno přikryje. Jsou za vodou, mají jistotu spasení, avšak veškerá poslušnost je tatam. A tak zde máme pastory, jež si vydržují milenky, přičemž bez hanby kážou Boží Slovo. Jiní si za sborové peníze kupují auta a stavějí domy. Další chodí opilí a koukají na pornofilmy. A to všechno se děje pod pláštíkem milosti. Milost sem, milost tam. Ale o tomhle ta milost není.
Tak a teď mi už snad rozumíte.
Nicméně nechápu, proč mi nedokážete (nebo nechcete či co) odpovědět na tak jednoduchou otázku: jak je to s tím hříchem?
Mějte se.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 31. říjen 2009 @ 10:14:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím, děkuji za vysvětlení,
především vaše otázka: "jak je to s tím hříchem?" Asi teď budu citovat vlastními slovy některé verše: hřích je přestoupení zákona; 
kde není zákon, není ani přestoupení; skrze zákon poznání hřicha; někde to napsal apoštol Pavel. Nejlépe je přečíst list do Říma, tam dal Pavel ucelené učení o spasení skrze víru z milosti. Když něco studuji a hledám v písmu, používám biblickou konkordanci, najdu si všechna místa, kde se toto slovo vyskytuje a všechna ta místa si prostuduji, abych pochopil souvislosti. To je vždy důležité, mnozí s oblibou vytrhnou verše z jejich souvislostí a pak s nimi šermují jak se jím hodí, to není Biblický způsod služby Božím slovem.  
Pro mě ze všech těchto veršů je důležitý tento: Ř 5,1: Když jsme tedy byli ospravedlnění z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista. Všimněte si toho zvýrazněného slovíčka - BYLI. Tady je třeba si položit otázku kdy? Ř 5,8: Bůh však projevuje svou lásku k nám tím, že Kristus za nás zemřel, když jsme ještě byli hříšní. Ř 6,2...Jak bychom my, kteří jsme hříchu zemřeli, v něm mohli ještě žít? !!!!!! Ř 6,8: Jestliže jsme s Kristem zemřeli, věříme, .... Ř 7,6: Nyní však jsme byli zproštění Zákona, když jsme zemřeli tomu, čím jsme byli pevně drženi, takže sloužíme v novotě Ducha, a ne ve zvětšelosti litery.
Doporučuji si číst list Římanům od 5 do 8 kapitoly s modlitbou a očekáváním na Pána Ježíše. Jsou samozřejmě velmi důležité souvislostí těch veršů, které jsem uvedl. Už delší dobu připravují rámcový přehled listu Římanům. Zatím se podívejte na tyto mé články: http://siemko.blog.idnes.cz/c/86831/Na-cem-zalezi.html#t2    
          http://siemko.blog.idnes.cz/c/89657/Jedna-zena-a-dva-manzele.html#t2
Oba jsou na téma listu Ř a to těch míst, které jsem uvedl.
Teď sama vidíte, že odpověď na tuto otázku není tak jednoduchá, jak si myslíte. V této věci totiž panuje nejvíce zmatků ve většině denominací. A to jsem téma nevyčerpal, pouze naznačil směr, kterým se máte dívat. 
A tak zde máme pastory, jež si vydržují milenky, přičemž bez hanby kážou Boží Slovo. Jiní si za sborové peníze kupují auta a stavějí domy. Další chodí opilí a koukají na pornofilmy. A to všechno se děje pod pláštíkem milosti  Jste napsala. To vidím také, ale také vím proč tomu tak je. Za vším hledejte hřích a toho zlého - ďábla. Připravuji výklad 13 kap. Matouše a potom pochopíte proč to zatím Pán Ježíš trpí. Bude to delší článek, nemám šanci to v tomto prostoru vysvětlit.
Uvěřila jsem Kristu, že za mne zemřel, učinila jsem pokání, dostala milost od Boha, od té chvíle jsem novým člověkem - chrámem Ducha svatého, píšete: A teď nastává teprve vyučování Ducha Svatého a jeho proměna vašeho nitra, probíhá to v duchu, pozor ne v duši, někdy to bývá běh na dlouhou trať. Na vině je zpravidla nedostatečné vyučování v církvích, neboť sami učitelé to neznají. Toto je opět věc na dlouhé vysvětlování. Takže zatím Přejí vám aby Páne Ježíš posvětil vašeho ducha, duši a tělo. leonet


]


Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 31. říjen 2009 @ 14:16:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý leonete

přečetla jsem si několik tvých článečků, a některé souvísející diskuze, a chtěla bych se tě zeptat, tak trochu mimo diskuzi, ale dá se říct, že to trochu i sdaným tématem (milost - zákon -skutky) souvisí, ale tak trochu praktičtěji.

Jakým způsobem zjišťuješ  "duchovní úroveň" svých čtenářů, kterou si jak píšeš uvěřuješ v diskuzích (nebo tak nějak podobně jsi se vyjádřil).  Existují snad nějaká kritéria "duchovní úrovně", podle kterých zjišťuješ, že někdo  je, či někdo není na duchovní  úrovni. Co je to  tedy za hodnotu ta"duchovní úroveň" v kontextu zdejšího diskutovaného listu Pavla k Římanům.

rive



Re: Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 31. říjen 2009 @ 16:18:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Zdravím, teď jsem se zmínil o tvé otázce manželce a ta se srdečně zasmála. To se nedá popsat. Zkusím to jinak a zeširoka.
1 Tesalonickým 5,23: ...celého vašeho ducha i duši i tělo.....  Totéž platí o každém člověku, nebo-li každý člověk má ducha. Duch neznovuzrozeného člověka je v zajetí vlastní tělesnosti. Takový duch nemá nový - Božím zplozením daný, život z Boha. A tím pádem není schopný poslouchat Boha. Pozor. Literu může lidská duše dodržovat, ale ne Ducha Božího v lidském duchu.
Boží duch nepřebývá v lidské duši, ale v znovuzrozeném lidském duchu. A když si věřící, (teď budu hovořit o věřících znovuzrozených) uvědomí život Boží v sobě, a že to je to Bůh, tak zpravidla učiní jednu chybu, nečeká na jeho pokyn a začne konat sám. Jen si vzpomeň kolikrát Ježíš někomu řekl: není můj čas,.. v různých souvislostech. Ti okolo ho pobízeli a on mnohokrát odpověděl stejně.
Obecně se to nazývá chození s Bohem, a málokdo tak chodí z Bohem, jak by Bůh chtěl.
V 1 Kor. 12,10 ...jinému rozlišování duchů,... tady se píše, že to je jeden z darů Ducha. Netvrdím že ho mám, nejsem si vědom, že bych ho obdržel, ale na druhé straně jsem prošel několika obdobími, kdy mě Bůh učil a já se skutečně něco naučil (jinak stále se učíme) a to do určité míry rozeznávat jaký duch se projevuje skrze člověka. Dá se to rozpoznat i z psaného textu, například urážlivý duch, nepokojný, vznětlivý, pyšný, atd...Jak ve starém tak i v novém zákoně je plno veršů o duchu člověka a jejich charakteru. Duch má totiž určité základní vlastností, duše taky a nejsou stejné, takže když se v projevu člověka, který tvrdí, že je duchovní, projeví vlastnosti duševní, tak je jasné, že tento duch je ve skutečností ovlivněn duší. O tak se zjednodušeně řečeno dá rozeznávat charakter ducha. Další psaní by bylo na dlouho, doporučuji se podívat na můj blog tady na granosalis, některé články z i dnes jsem dal i tady, a především ty, které jsou na téma tělesností a duc*****stí. Zkus si je přečíst a pak se mi ozvi, buď tady nebo na můj email.
Jenže k těmto článkům a komentářím se budu asi vracet čím dál, tím méně. S pozdravem leonet  
 


]


Re: Re: Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 01. listopad 2009 @ 15:25:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete

ode mě to byla reakce na tvou sebeprezentaci,  že  tady na gs zjišťuješ duchovní úroveň, těch kdo diskutuji, a navíc velmi často se ohrazuješ nad tím, jak jsou ti kdo s tebou hovoří "blbí"  neznalí ...  napadalo mě hodně důvodů, a tak jsem tomu chtěla více rozumět , "čo je vo veci" ...  co se děje ....  "ZKOUMEJTE"

díky za odpověď

rive


]


Re: Re: Re: Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 01. listopad 2009 @ 16:53:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, jen tak pro lepší pochopení. Je dítě v první třídě "blbé" protože nerozumí rovnicím? Ne. Jen nedokáže ve své nevědomostí pochopit, že jsou věci, které nepochopí, dokud neprojde úspěšně několik tříd. Dokud si dítě v první třídě uvědomuje, že je dítě, tak se neurazí, ale pokud se domnívá, že už je v páté třídě, tak to se zaručeně urazí. Nejhorší je, když má kolem sebe děti z první třídy, kteří si taky myslí, že už patří do páté třídy. Takoví mu nemůžou nikdy dobře poradit, jen v něm můžou povzbuzovat falešné sebevědomí. Kdo má uši k slyšení, slyš.
                                                                 leonet


]


Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: mirda v Neděle, 01. listopad 2009 @ 17:22:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj. Opravdu jsem se snažil porozumět, o co vám všem, co tu diskutujete, jde. O poznání pravdy? Pokud ano, tak proč? Možná vám připadá, že chci šťourat, ale věřte mi, že tomu tak není. Víte, setkal jsem se v životě s mnoha křesťany a někteří spolu vedli diskuze jen proto, aby v nich zvítězili. O pravdu jako takovou jim ve skutečnosti nešlo. A toto je příliš důležité téma, než aby se tu mezi sebou lidé jen špičkovali a dokazovali si svou vzdělanost. Proto se ptám po tom, co většinou nebývá na první pohled vidět a pozná se to až po čase - o co vám skutečně jde? Chcete se vzájemně povzbudit, říci si něco důležitého, chcete si být (alespoň virtuálně) oporou? Pokud ano, tak jsem konečně nalezl lidi s kterými má smysl si psát. Pokud ne, tak zase tiše odejdu.  



Re: Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 02. listopad 2009 @ 14:13:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, rád bych povzbuzoval, jenže jak mé vlastní zkušeností, tak zkušenosti jiných, nebo například tady, mi ukazují, že křesťan, který je v zajetí jakéhokoliv zákonického systému, nebo učení, se nedá povzbudit, ani potěšit. Jediné co ho v jeho stavu potěší je, když získá na svou stranu někoho dalšího. Viz farizeové a zákoníci. Nezbývá než výkladem Písma působit na tyto tělesné křesťany, snad jím Bůh dá milost prohlédnout, pochopit a konečně přijmou bezpodmínečnou milost Boží.
  Jestli máte nějaké jiné řešení, tak se podělte. leonet


]


Re: Re: Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: mirda v Pondělí, 02. listopad 2009 @ 19:56:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenže pak se ti může snadno stát, že se jim po čase začneš podobat. Nebylo by to porvé, co jsem něco podobného viděl. A z misie nebo bratrského hovoru (jak chceš) se posléze stala obyčejná hádka, kde si dvě lidská ega dokazovala, kdo z nich je chytřejší. Zažil jsem to mnohokrát, a to jak na internetu (tam to obzvláště kvete), tak i při rozhovorech mezi čtyřma a více očima. Vím, je to důkaz tělesnosti, která je svatými odsouzeníhodná, ale kdo z nás není občas tělesný? Proto jsem se ptal, o co vám jde. Na tuto otázku by si měl odpovědět každý ještě dříve, než začne psát, a stylem CRTL-C + CTRL-V vkládat do svého povídání také verše z Bible. Ne, nejsem proti diskuzi, jsem jednoznačně PRO, ale byl bych rád, abych si mohl povídat s limi, kteří už mají ve svém duchu jasno, co chtějí. Pak to teprve bude mít smysl, protože takovou diskuzi si poté může použít i Duch svatý - a to k obohacení mnohých. Moc a moc tzě pozdravuji a děkuji, že jsi mi odepsal. Snad to znamená, že jsi nad tím, co jsem napsal, přemýšlel. Tvůj bratr v Kristu ...  


]


Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy