Re: Ponořit ve jméno (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 03. říjen 2015 @ 10:02:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." Jak to prosímtě děláte, když to jméno neznáte a nemůžete poznat? Jak můžete křtít někoho do jména, které neznáte? Jak můžete někoho ponořit v nějaké jméno, když to jméno neznáte? Jak můžete někoho ponořit v nějaké jméno, když se omylem domníváte, že to "nelze"? "...
Já byl Bohem poznán dříve, než jsem ho sám poznal. A popznal jsem ho díky jeho působení v mém životě. Konkrétního působení - nikoli toho vašeho vymyšleného působení, vašeho vsugerovaného "působení". Žiješ v sebeklamu.
Nikoho nekřtíme do jména jiného než vlastního, nikoho neponořujeme do žádného jména.
V tomto našem skutečném světě neponořujeme do jména, ale do vody. To voda je živel určený pro ponořování - jméno nikoli. Jméno vyjadřuje kým kdo z nás je. Jméno Krista vyjadřuje, že je Mesiáš, že je Bůh i člověk zároveň. Spolu s Kristem jsme byli ponořeni do vody křtu ... spolu s Kristem a pro jeho zásluhy jsme byli vzkříšeni do života Božího dítěte.
A protože nejsme schopni znát Boha v plnosti, ale jenom částečně do svých lidských mezí, nemůžeme plně znát ani jméno Boha v tomto biblickém smyslu.
Naše poznání je zatím jenom částečné (platí i o poznání Boha, i o poznání Božího jména) - a už tato skutečnost by ti měla být varováním před herezí křtít někoho jen "částečně" do jména, které můžeš znát jenom částečně, které v plnosti nemůže znát nikdo z nás.
(1 Kor 13,9-10) Částečně totiž poznáváme a částečně prorokujeme,
ale jakmile přijde to dokonalé, tehdy to, co je částečné,
zanikne. I když já rozumím tomu, že si někdo může plést samotnou osobu Krista se společenstvím svatých kolem Krista, s církví, kterou nazýváme tajemným tělem Kristovým. Ale tomu třeba rozumět! Nikoli si vzít Písmo a šermovat jím bez náležitého porozumění, které v plnosti přináší jedině katolická církev. A tajemným tělem je právě i proto, že člověk v tomto společenství nezaniká (nestává se Kristem, ale zůstává stále sám sebou ve vztahu), ale naopak teprve zde, v tomto vzathu, nachází své plné osobní uskutečnění. Je tedy rozdíl mezi tvrzením, že kvantitativně rozšiřuješ osobu Krista (což je nesmysl) a mezi tvrzením, že kvantitativně rozšíříš společenství svatých kolem Krista - což je správně.
|
| NadřazenýRe: Re: Ponořit ve jméno (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Sobota, 03. říjen 2015 @ 10:43:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikoli si vzít Písmo a šermovat jím bez náležitého porozumění, které v plnosti přináší jedině katolická církev.
V tomto našem skutečném světě neponořujeme do jména, ale do vody.
Stando, zapomínáš, že jsou dva skutečné světy: Boží království a tento svět, ve kterém zatím vládne satan, protože mu Adam svou vládu nad světem předal, když ho poslechl. Takže já Ti věřím, že vašem skutečném světě neponořujete do jména Ježíše Krista, ale jen do vody. Taky je to na vašich životech znát. Asi Ti nedochází, že tím, že neponořujete nikoho do žádného jména, tím přestupujete příkaz Ježíše Krista a jeho slova neberete vážně. To je hlavním znakem satanova království - ignorovat Boží slovo, překrucovat ho a dělat si co se mi zlíbí. To je to vaše náležité porozumění, které lidem přináší římsko-katolická církev. Jinak, jestli nechápeš co myslím tím ponořovat do něčího jména, tak to určitě neznamená dělat z někoho livjatána s několika hlavami.Každý znovuzrozený křesťan ví, že jeho hlavou je Kristus. Každý znovuzrozený křesťan je rád, že svou hříšnou osobnost pohřbil ve křtu a přijal od Boha novou osobnost, která nese všechny charakterové vlastnosti Božího Syna Ježíše Krista. Tím nepřestávám být jedinečnou osobností, ale má osobnost se změnila z hříšné na svatou, jsem schopen žít Boží lásku. O to jde při ponořování do Božího jména, do jména Ježíše Krista. Jde o dobrovolnou smrt mé hříšné přirozenosti a dobrovolné přijetí Boží přirozenosti, ne o vymazání mé jedinečnosti. Tak si to jen Ty špatně vykládáš. Vy jste ze křtu udělali magický úkon, který bez vědomí člověka ho jaksi po vašem tajemně proměňuje a obléká mu nějaký tajemný plášť Krista. Tyto tajemné představy ovládají vaší mysl a proto nejste schopni pochopit pravý smysl křtu - odevzdání se cele a bezpodmínečně svému Pánu a Králi. |
]
Re: Re: Re: Ponořit ve jméno (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 03. říjen 2015 @ 20:16:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Opravdové křesťanství není nadutost. A opravdové křesťanství jen tak lehko nenastuduješ (ani biblí) - to musíš prožít léty životem. Pak ti každá hereze vystoupí jako blikající světýlko. Když pak tvé omyly opravím a dokáži ti opak, tvojí jedinou reakcí je zlost a osočování mě z nadutosti. Nepřiznáš si chybu. To není dialog, škoda námahy.
..."a tento svět, ve kterém zatím vládne satan,"...
Opravdové křesťanství mně učí pravý opak: Ježíš přistoupil, promluvil k nim a řekl: "Je mi dána
veškerá moc na nebi i na zemi. (Mt 28,18).
Zprávou pro křesťany je skutečnost, že absolutním vládcem na zemi i na nebi je Ježíš (nikoli satan) a že satan byl poražen a že je spoután. Nemůže už škodit celým národům, ale jen svádět jednotlivce.
Satan je knížetem jen temné strany světa (lidí, kteří si ho sami vyvolili za pána) - a smí konat jen to, co Bůh dopustí, co mu Bůh dovolí. Pokud máš tedy za pána satana, sám sis ho vybral za pána.
Když přijmu tvůj způsob argumentace: Jak můžeš vědět, co "je každý znovuzrozený křesťan rád", když ty sám znovuzrozený nejsi?
Jak se ti to líbí? A to ti jen malinko nastavuji zrcadlo.
..."pochopit pravý smysl křtu - odevzdání se cele a bezpodmínečně svému Pánu a Králi."...
Ve křtu jde o spolupráci Boha a člověka. Člověk při svém vyznání víry leje vodu na hlavu křtěnce - a všechno ostatní už koná Bůh mocí Ducha svatého. Protože to právě takto ustanovil Bůh. Takto spaseni jsme byli výhradně milostí - nikoli za zásluhy jakýmsi svým lidským postojem "odevzdání se cele a bezpodmínečně svému Pánu a Králi."
Nepochopil jsi smysl křtu, který je právě už pro život v tomto světě, aby se Boží království uskutečňovalo už nyní..
Takže jen si dál "ponořujte do Božího jména", které žádný žijící člověk v úplnosti poznat nemůže, protože zatím poznává jenom částečně a toto Boží jméno člověka nekonečně přesahuje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Ponořit ve jméno (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 03. říjen 2015 @ 21:13:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ve křtu jde o spolupráci Boha a člověka.
Ve křtu jde o spolupráci se kterým člověkem ?
Jde o spolupráci s tím farářem ? Nebo s rodiči křtěnce ? Anebo o spolupráci s tím miminkem ?
Člověk při svém vyznání víry leje vodu na hlavu křtěnce - a všechno ostatní už koná Bůh mocí Ducha svatého.
Když člověk vyznává svou víru a leje vodu na hlavu křtěnce, či dělá cokoli jiného, nebo nedělá nic - je spasený ten člověk, co vyznává svou víru, jak nás učí Písmo. Tedy ten farář.
Kdo uvěří a přijme křest, spasen bude. Písmo nás neučí nic o tom, že : Za koho někdo uvěří, spasen bude.
Anebo nás Písmo učí:
- Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
- 10Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení,
- 11neboť Písmo praví: ‚Kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
Naopak neučí nás nic ve smyslu :
- Vyzná-li za tebe někdo svými ústy Ježíše jako Pána a uvěří-li za tebe ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
- 10Srdcem věří někdo k naší spravedlnosti a ústy vyznává někdo k našemu spasení,
- 11neboť Písmo praví: ‚Za koho někdo v něho věří, nebude zahanben.‘
|
]
Re: Re: Re: Re: Ponořit ve jméno (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 04. říjen 2015 @ 11:44:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opravdové křesťanství není nadutost.
No, to máš pravdu. Ale nadutost je, si myslet, že ta církev, ke které patřím, má nejlepší poznání.
A opravdové křesťanství jen tak lehko nenastuduješ (ani biblí) - to musíš prožít léty životem. Pak ti každá hereze vystoupí jako blikající světýlko.
No právě, Stando. Za těch 34 let z mých šedesáti, co chodím s Pánem, už dokážu dost dobře rozlišit, zda někdo věří jen svým smyšlenkám a nebo se drží Božího slova. A u Tebe mi nebliká jen světýlko, ale výstražný maják - takhle dopadne každý, kdo svůj rozum povýší nad Boží slovo.
Když pak tvé omyly opravím a dokáži ti opak, tvojí jedinou reakcí je zlost a osočování mě z nadutosti. Nepřiznáš si chybu.
Stando, ještě jsem tu nezažil, že bys tu někomu dokázal, že se mýlí. Věřícím musíš dokazovat omyly Božím slovem, a ne svými smyšlenkami. Zase jen na sebe prozrazuješ svou nadutost, když si myslíš, že my žijeme v omylech a Ty jsi ten neomylný. Jediný, kdo se nemýlí je Bůh a pokud někdo ignoruje jeho slova a vymýšlí si své cesty, pak se právě on mýlí. Zajímalo by mě, z které mé reakce jsi vyčetl, že mám vůči Tobě zlost.To jen Tvá představa, že druzí jsou stejní jako Ty. Z nadutosti usvědčuješ sám sebe svým vychloubáním se že vaše řkc je nejlepší, největší a nejstarší a tím, že do ní patříš, jsi mnohem dál než my.No nevím, jestli na to bude přihlížet Ježíš na soudu. Vlastně vím - nebude.
Opravdové křesťanství mně učí pravý opak: Ježíš přistoupil, promluvil k nim a řekl: "Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi. (Mt 28,18).
Stando, zase jen ukazuješ, jak zoufale jsi neznalý duchovních skutečností, protože neznáš Písma. Ježíšovi je sice dána veškerá moc na zemi i na nebi, ale on respektuje svobodnou volbu lidí(sám jsi to tu dokazoval) a pokud oni nechtějí žít pod vládou Ježíše, jsou pod vládou satana. Nějaké nezávislé království neexistuje. Kromě toho je napsáno, že Otec mu nepoložil ještě všechny nepřátele k nohám. Takže Tvé představy, že satan už je spoután a nemá žádnou moc, jsou naprosto mimo zjevení Písma. Kdyby to tak bylo, nebyli bychom před jeho úklady varováni. A nebo by třeba nemohl zabránit Pavlovi jít k Tesalonickým. Tvá zoufalá neznalost Písem z Tebe činí hlupáka ve chvíli, kdy chceš mluvit o Božích věcech. A Tvá nadutost se pak projevuje v tom, že přes svou neznalost, chceš někoho vyvádět z omylů. V dějinách se statisíce lidí přesvědčilo na vlastní kůži, co učí to vaše "opravdové" křesťanství.
Nepochopil jsi smysl křtu, který je právě už pro život v tomto světě, aby se Boží království uskutečňovalo už nyní..
Kdybys nebyl tak zatvrzelý, tak už bys pochopil, že právě při křtu vyjadřuji svou svobodnou volbu(opět Ti připomínám, že o té jsi tady vždy hovořil nejvíce Ty) být mrtvý své hříšné přirozenosti a přijmout novou, svatou přirozenost Božího Syna. Jedině přijetím a poslušností Ježíše jako mého krále se v mém životě může uskutečňovat Boží království už nyní. Milost Boží s mým svobodným rozhodnutím má společné jen to, že ta milost mi právě tu svobodnou volbu umožnila. Kdyby nebylo odpuštění hříchů, žádná svobodná volby by se nekonala, jen soud a trest. Překrucuješ význam Boží milosti jak se Ti právě hodí. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Ponořit ve jméno (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 05. říjen 2015 @ 08:25:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Za těch 34 let z mých šedesáti, co chodím s Pánem, ..."...
Jestliže už 34 let věříš tomu, že Bůh jsou prý tři samostatní duchové - tak to tě potěš Pán Bůh!
Je nejvyšší čas se svojí vírou něco podstatného udělat.
..."Takže Tvé představy, že satan už je spoután a nemá žádnou moc, jsou naprosto mimo zjevení Písma. "...
Nikde jsem nepsal, že satan už nemá žádnou moc, ale že jeho moc je podstatně omezena. Nepřekrucuj má slova! Neustále tě musím opravovat.
Zjevení Písma: (Lk 10,17-22) Těch sedmdesát dva se vrátilo s radostí a říkali: „Pane, i démoni se nám poddávají ve tvém jménu.“ Řekl jim: „Viděl jsem, jak Satan spadl s nebe jako blesk. Hle, dal jsem vám pravomoc šlapat po hadech a štírech, i nad veškerou silou Nepřítele, a naprosto nic vám neublíží. Ale z toho se neradujte, že se vám poddávají duchové; radujte se, že vaše jména jsou zapsána v nebesích.“ V tu hodinu Ježíš
zajásal v Duchu Svatém a řekl: „Vzdávám ti chválu, Otče, Pane nebe i
země, že jsi skryl tyto věci před moudrými a rozumnými a zjevil jsi je
nemluvňatům. Ano, Otče, protože tak se ti zalíbilo. “ „Všechno mi bylo předáno od mého Otce; a nikdo neví, kdo je Syn, než Otec, a kdo je Otec, než Syn a ten, komu by to Syn chtěl zjevit. “
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ponořit ve jméno (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 06. říjen 2015 @ 00:02:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I ty Brute! Okomodláři, ty že musíš neustále Bylinu opravovat? No jistě! Ty takové léty vyzrálé víno, zkušený bojovník samospásy, pevný víry strom s kůrou zjizvenou ranami života které tě zocelili. Tolik snahy a píle jsi investoval do své spásy. Ano! Tak zde ty sám o sobě mluvíš Oko, a přitom máš uprostřed čela znak automobilu Renault s čárkou uprostřed. Těžko vysvětlit náboženskému fanatikovy, že je fanatik, když je navíc hlupákem a lhářem. Oko, jsi lhář, který nejvíce lže sám sobě o sobě samém. Spásu si hloupý synku nevylžeš, a ani nezasloužíš. Jenže ta tvoje církevní děvka, tě naučila dar milosti od Boha neustále za něco kupovat. Jenže spásu si nekoupíš, nejde koupit. Tak ti zbývá abys všem i sobě lhal, že si ji svým "dobře" prožitým životem zasluhuješ Renaulte. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ponořit ve jméno (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 06. říjen 2015 @ 15:12:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Píšeš:
Nikde jsem nepsal, že satan už nemá žádnou moc, ale že jeho moc je podstatně omezena. Nepřekrucuj má slova! Neustále tě musím opravovat.
A zde jsou Tvá slova: Zprávou pro křesťany je skutečnost, že absolutním vládcem na zemi i na nebi je Ježíš (nikoli satan) a že satan byl poražen a že je spoután. Nemůže už škodit celým národům, ale jen svádět jednotlivce.
Moje slova: Takže Tvé představy, že satan už je spoután a nemá žádnou moc, jsou naprosto mimo zjevení Písma.
Vypadá to na to, že ani nevíš, co píšeš. To že mě musíš neustále opravovat, je spíš dáno Tvým nutkáním, které je způsobeno Tvou namyšleností. Píšeš, že nemůže škodit celým národům, ale jen svádět jednotlivce. To asi žiješ na nějaké jiné planetě než já. Tady u nás na Zemi satan štve jeden národ proti druhému a ve válkách "díky" němu umírají statisíce lidí. Nebo ty války rozpoutává Ježíš?
Jestliže už 34 let věříš tomu, že Bůh jsou prý tři samostatní duchové - tak to tě potěš Pán Bůh!
Je nejvyšší čas se svojí vírou něco podstatného udělat.
Stando, nedávno jsi řekl mimořádně moudrou větu v tom smyslu, že tajemství Boží nám bude odhaleno v plnosti až na věčnosti, až spatříme Pána tváří v tvář. Tak se tou větou, když už jsi ji vyslovil, také řiď a nesuď něco, o čem nemůžeš vědět, jestli je to pravda nebo ne. Takže spíš Ty bys měl udělat něco s tou Tvou římskokatolickou namyšleností. Jinak Pán Bůh mě potěšuje každý den, skrze Otce i skrze Syna, prostřednictvím Ducha svatého.
Zjevení Písma: (Lk 10,17-22) Těch sedmdesát dva se vrátilo s radostí a říkali: „Pane, i démoni se nám poddávají ve tvém jménu.“ Řekl jim: „Viděl jsem, jak Satan spadl s nebe jako blesk. Hle,dal jsem vám pravomoc šlapat po hadech a štírech, i nad veškerou silou Nepřítele, a naprosto nic vám neublíží. Ale z toho se neradujte, že se vám poddávají duchové; radujte se, že vaše jména jsou zapsána v nebesích.“ V tu hodinu Ježíš zajásal v Duchu Svatém a řekl: „Vzdávám ti chválu, Otče, Pane nebe i země, že jsi skryl tyto věci před moudrými a rozumnými a zjevil jsi je nemluvňatům. Ano, Otče, protože tak se ti zalíbilo. “ „Všechno mi bylo předáno od mého Otce; a nikdo neví, kdo je Syn, než Otec, a kdo je Otec, než Syn a ten, komu by to Syn chtěl zjevit. “
Nějak nechápu, co jsi touto citací chtěl říct. Tvá asociace na tyto verše je mi skryta.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ponořit ve jméno (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 07. říjen 2015 @ 08:20:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ta moje "asociace" hovoří o tom, že satan byl už poražen (padl s nebe jako blesk) a že nikdo neví, kdo je Otec, než Syn a pak ten, komu to Syn zjevuje.
Zprávou pro křesťany je skutečnost, že absolutním vládcem na zemi i na nebi je Ježíš (nikoli satan) a že satan byl poražen a že je spoután. Nemůže už škodit celým národům, ale jen svádět jednotlivce.
(Zj 20,1-3) Potom jsem uviděl anděla sestupujícího z nebe, který měl v
ruce klíč od propasti a veliký řetěz.
Ten se zmocnil draka, toho dávného hada, jenž je ďábel a
satan, a svázal jej na tisíc let.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ponořit ve jméno (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 07. říjen 2015 @ 19:01:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ta moje "asociace" hovoří o tom, že satan byl už poražen (padl s nebe jako blesk) a že nikdo neví, kdo je Otec, než Syn a pak ten, komu to Syn zjevuje.
Stando, zase si vkládáš do biblických veršů to, co si myslíš, ale přitom to tam není. Tam je napsáno, že spadl z nebe jako blesk a ne že už byl definitivně poražen. Také tam není nic o tom, že by byl spoután. Ve Zjevení se píše, že byl svržen z nebe na zem. To také neznamená, že je spoután a nemá moc. Ale nemá moc v nebi, nemůže už předstupovat před Boží trůn. Ale na zemi stále moc má. A je to všude vidět. Jenom nemá moc nad těmi, kterým vládne Kristus. Pokud cituješ verš ze Zjevení, kde se říká, že satan byl spoután na tisíc let, tak bys měl vědět, že tisícileté království Ježíše Krista na zemi ještě není. To teprve přijde. Takže Tvé tvrzení, že je satan spoután, je mimo svědectví Písma.
..." že tajemství Boží nám bude odhaleno v plnosti až na věčnosti, až spatříme Pána tváří v tvář."...
Měl - li by však být Bůh společenstvím tří samostaných duchů - jakou na tom spatřuješ nepochopitelnost či tajemství?
Tajemství je v tom, že ani já, ani Ty si nemůžeme být jistí svými představami. Jak je to opravdu zjistíme až na věčnosti. Jsou prostě věci, které jsou skryté a jsou pro náš život nepodstatné. A hádat se o nich je směšné.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ponořit ve jméno (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 07. říjen 2015 @ 22:18:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestliže má Ježíš na zemi už nyní veškerou moc - co podle tebe Ježíši ještě schází ke kralování na zemi?
Ještě schází to, aby mu všichni nepřátelé byli položeni k nohám. Naposledy bude přemožena smrt. Tobě schází větší znalost Písma. Nebo Ty snad vidíš jak kolem Tebe všude vítězí Ježíš? Jak to, že satan mohl zabránit Božímu služebníkovi Pavlovi, aby šel k Tesalonickým? Jak to, že podle Tebe Ježíš osvobodil národy, aby je satan nemohl pokoušet, když ty národy spolu stále bojují? Můžeš nějak rozumně odpovědět na tyto otázky? Ježíš zatím osvobozuje ty, kteří mu důvěřují, vydali mu svůj život a berou vážně a žijí jeho slova. To jsou synové Ježíšova království. Ti ostatní jsou zatím pod mocí satana. A skutečná církev jsou ti, kteří těmto lidem pomáhají se z otroctví satana vymanit na základě vykoupení Kristovou obětí. |
]
Re: Re: Ponořit ve jméno (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 03. říjen 2015 @ 14:14:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já byl Bohem poznán dříve, než jsem ho sám poznal. A popznal jsem ho díky jeho působení v mém životě. Konkrétního působení - nikoli toho vašeho vymyšleného působení, vašeho vsugerovaného "působení". Žiješ v sebeklamu.
No, Stando: Škoda, že o tom tvém životě něco nenapíšeš místo vymýšlení lží o nás.
Kdybys věnoval méně času vymýšlení lží o nás a věnoval trochu času tomu, že bys nám něco napsal o působení Boha ve tvém životě, byly by tvé příspěvky zajímavější.
I když i to, že si vymýšlíš lži o druhých místo toho, abys napsal něco ze tvého života, dost vypovídá o tvém životě a o tom co ty žiješ. Neposuzuj ale náš život, podle toho, co žijete vy. Psal jsem ti mnohokrát, že nežijeme to, co vy, pokud váš život přisuzuješ nám, pleteš se.
Nikoho nekřtíme do jména jiného než vlastního, nikoho neponořujeme do žádného jména.
No, to je jasné a logické! Nic jiného ani dělat nemůžete, když neznáte to jméno! Jak byste někoho mohli ponořit ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého, když to jméno neznáte?
A nekřtíte náhodou do jmen vašich "svatých"? Když je třeba někdo pokřtěn jako "antonín", není to náhodou jméno nějakého svatého, třeba Antonína Paduánského?
V tomto našem skutečném světě neponořujeme do jména, ale do vody. To voda je živel určený pro ponořování - jméno nikoli. Jméno vyjadřuje kým kdo z nás je. Jméno Krista vyjadřuje, že je Mesiáš, že je Bůh i člověk zároveň. Spolu s Kristem jsme byli ponořeni do vody křtu ... spolu s Kristem a pro jeho zásluhy jsme byli vzkříšeni do života Božího dítěte. A protože nejsme schopni znát Boha v plnosti, ale jenom částečně do svých lidských mezí, nemůžeme plně znát ani jméno Boha v tomto biblickém smyslu.
Ano. To je logické, to je ten váš svět.
Když neznáte to jméno, nemůžete do něj křtít. Proto jste si vymysleli náhražku, že místo toho, abyste ponořili lidi do toho Jména, které nemůžete poznat, tak poléváte miminka vodou. Ale alespoň rozumíte tomu, že to vaše polévání miminek se vztahem člověka k Bohu nijak nesouvisí, což je dobré poznání ze skutečné reliaty.
I když já rozumím tomu, že si někdo může plést samotnou osobu Krista se společenstvím svatých kolem Krista, s církví, kterou nazýváme tajemným tělem Kristovým.
To jsem si všimnul, že to se vám stává často. Dokonce si nějakým prapodivným omylem pletete ŘKC s Kristem.
Ale zase je dobře, že si to uvědomujete, že si to takto omylem pletete.
Tělo není člověk. A tělo Kristovo není Bůh.
Nikoli si vzít Písmo a šermovat jím bez náležitého porozumění, které v plnosti přináší jedině katolická církev.
Tohle tvrdí kde-kdo, když se mu nehodí, co je v našem učení napsané. To samé říkají adventisté a kdekdo další vám podobný, kdo si z našeho učení vytrhává jen to, co se mu hodí a podpírá si s tím svá prapodivná učení, která vznikla tu v roce 1850, jiná zas v roce 1965.
Stando, vždyť když nějaká církev skutečně křtí v to vzácné jméno, které nám, lidem, bylo jediné dané ke spáse, tak vy podle vašich kliček a háčků považujete takový křest za neplatný! A máte tu drzost povídat něco o správném porozumění! |
]
Re: Re: Re: Ponořit ve jméno (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 03. říjen 2015 @ 21:15:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ... Už jsi tento svůj omyl opustil a víš, že lze křtít
přímo do jména, že lze pokřtít "ve jméno" a ne "ve jménu", jak jste si
to překroutili?
Pochopil si, že když Pán Ježíš něco přikazuje, že logicky nebude přikazovat něco, co podle tebe "nelze"?
(Sk 10,47-48)
Může někdo odepřít vodu, aby nebyli pokřtěni ti, kteří přijali Ducha Svatého tak jako my?“ A nařídil, aby byli pokřtěni ve jménu Ježíše Krista ....
Jak vidíš, nejsem to já, kdo zde překrucuje pravdu. Máš to své překrucování podtrženo.
Ještě jsi z toho nepochopil, co Pán ohledně křtu opravdu přikazuje?
A ještě jsi ani nepochopil, že Boží jméno můžeš poznat jenom částečně?
|
]
Re: Re: Re: Re: Ponořit ve jméno (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 04. říjen 2015 @ 08:46:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já jsem z toho pochopil, co Pán přikazuje. Už v době, kdy jsem byl ponořen ve vodě v tom jménu, přesně podle příkazu písma svatého, ke kterému mne Bůh vedl. Taky můžeš vidět, že ti lidé ve skutcích - na rozdíl od vás - znali to jméno, ve kterém se má křtít, v klidu v tom jméno ponořovali a neznali ty tvoje kličky o "částečném poznávání jména".
Samozřejmě jsem pochopil, že podle omylu, ve kterém žiješ (žijete), soudíš druhé lidi a myslíš si omylem, že všichni žijí, to co vy. Je mi jasné, že píšeš jakoby o mne, píšeš "ty" a "vy", či píšeš "všichni" ale ve skutečnosti píšeš jen a jen o tobě a pár lidech, co žijí to, co ty.
Abys ty napsal skutečně něco o tobě, přímou řečí, tomu se vyhýbáš jak čert kříži. Asi víš proč.
Zpět k otázkám na tebe a na vás, které jsem ti dal a kterých sis asi nevšiml.
Psal jsi:
Já jsem si o tobě nic nevymýšlel, žádné působení jsem ti do tvého života nevsugerovával, jak se omylem domníváš. V žádném sebeklamu tedy nežiji. Neuvažuji jako ty: Nedomýšlím si o tobě, co není, ale poctivě se ptám, abych zjistil, co vlastně žiješ. Když o tobě nic nepíšeš, ptám se znovu a znovu.
Žil jsem jako katolík zpovědi, přijímání, poutě, duševní cvičení a podobné věci, vím o čem píšeš, ale stejně tak je možné, že ty žiješ v nuancích něco jiného, než jsme žili my, byť to, co popisuješ v útržcích z tvého života je až na detaily totéž, co jsem žil i já a co jsem slyšel ze svedectví mnoha desítek římských katolíků a co jsem viděl a vidím v praktickém svědectví života lidí, které osobně znám. Nemusím si tedy vymýšlet nějaké působení ve vašm životě, mám dost zdrojů informací o tom, jak žijí římští katolíci.
Je ale škoda, že místo vymýšlení nesmyslů a lží o mne či o křesťanech nenapíšeš něco o tom Božím působení ve tvém životě, o těch zázracích a mocných činech ve tvém životě.
Uděláš to někdy? Napíšeš něco o tobě?
Nemusíš každý den, třeba jen jednou za týden. Třeba že bys jeden z těch mnoha desítek příspěvků co týdně píšeš věnoval tomu, že bys něco napsal o tobě a o Božím působení ve tvém životě, abychom o tobě nežili v sebeklamu. Ať nežijeme v nevědomosti o tom, co vlastně žiješ.
Psal jsi:
To ses přepsal, spletl? Nebo křtíte někoho do jeho jména vlastního? Nebo co znamenala ta tvá poznámka? Pokud někoho křtítě do vlastního jména, jak to děláte, když jsi psal, že "do jména křtít nelze"?
Stando, když někdo zná to jméno a ponoří člověka ve vodě ve jménu Pána Ježíše Krista, jak jsi citoval z našeho učení, tak, jako to dělali apoštolové a učednicí v prvním století a jak je to zaznamenáno v knize skutků a v listech apoštolů, je ten křest pro vás platný?
Toník |
]
|
|