Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 320, komentářů celkem: 430023, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 571 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116737023
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 11. únor 2017 @ 07:52:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Jak vidíš, ani ve tvém případě logický argument ke změně tvého smýšlení nestačil .

  Určitě. 

  Mně logika a myšlení k pokání nestačily, i když mi jich Bůh dal docela dost. Nestačily mi k pokání ani pocity, i když jsem jich měl taky hodně. 

  Potřeboval jsem k pokání Boží slovo, které jasně ukázalo mojí situaci.

  Tobě zjevě k pokání také pocity nestačí.

  A určitě nejsme sami. V náboženství jem potkal bezpočet lidí, co měli pocitů na rozdávání, ale pokání teprve zoufale hledali.


 (Nejdříve byla lítost nad způsobem života (litoval) - ta je podmínkou pro uvěření, pro změnu smýšlení - až pak následoval skutek (šel)).

  O lítosti Stando něco vím: Kdyby se konalo mistrovství světa v litování, tak budu mít určitě stříbrnou medali, hned za těmi, co je lítost dostala až na konec jejich slepé cesty. A to maximálně tak o délku zavázaného provazu. 

  A mohu tak s jistotu prohlásit, že lítost nemá účinky, které jsme od ní v náboženství omylem očekávali.


Usuzovat u Kornélia absenci lítosti nad svými hříchy jen proto, že to tam není výslovně napsáno, je zcela od věci. Proč se tedy Kornélius postil?

  Stando, tak neusuzuj na absenci lítosti u Kornelia nad svými hříchy a nebudeš zcela od věci!

  Ale pokud už jsi na něco takového usoudil, tak kornélius byl dle svědectví písma spravedlivý člověk, který měl bázeň před Bohem a dobré svědectví u lidí i u Boha. Klidně je možné, že žil tak, že nemusel svého života litovat, jako my. Postit se klidně mohl kvůli Bohu, tak jako to dělají křesťané.

  Ostatně, každý normální člověk vychovává svoje děti tak, aby nemusely litovat svého života, aby, až se na konci života ohlédnou, bylo tam lítosti co nejméně.


  Já ale psal konkrétně o pokání

  Dal jsem ti odkazy na dva příběhy pokání. 

  U obou se popisuje to, co je u pokání mnohem důležitější, než lítost: A to je radost z Božího daru, z Božího jednání. Lítost jednou pomine, lítost je totiž slepá cesta a do nebe si jí člověk nevezme. 

  U Kornelia, když slyšeli Boží slovo a přijal dar pokání, tak měli radost a vděčnost. To je normální reakce při pokání. Kornelius měl nejspíš i lítost, ale při pokání, které přijali, to zjevně nebyla potřeba, nebo to zapoměli zapsat, protože si všimli věcí, které jsou pro nás důležitější a zapsali je. Radost a vděčnost Bohu tam při pokání stačila. A to jsou zase pocity a postoje, které nejsou slepou cestou, protože člověku vydrží až na věčnost.

  Ztracený syn taky asi při tom pokání na lítost zapoměl. Nebo Ježíš zapoměl lítost zmínit. Možná to byl ten případ, který jsem slyšel ve svědectví lidí, co už měli po svém řádění tak zničené srdce i duši, že nebyli schopní ani nic cítit, měli srdce studené, jako kamení. Ani z jeho slov u prasat nevyplývá, že by se zrovna rozplýval v pocitech, byla to tvrdě racionální úvaha. Když přichází se svým připraveným projevem k otci, taky mu jen suše řekne, co si připravil. Žádný náznak pocitu. A pokud mohu logicky odhadovat pocity, určitě tam v té situaci pokání bylo víc strachu, co mu na jeho projev řekne otec a hanby nad tím, v jakém přichází stavu. A otec mu nenařídil jako pokání lítost, ale nařídil všem radost. A Ježíš ten příběh dává jako příklad radosti. Ty sis často pletl toho otce z příběhu s Bohem, tak by to pro tebe mohlo být zajímavé, že Ježíš dává jako příklad radosti takové pokání.


  A to samozřejmě nejsou jen dva případy: Pokud tě téma zajímá, vezmi si naše učení a porovněj si například lítostradost
 
 Jsou zapsané raálně.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy