|
Právě je 579 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116743583 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 13. březen 2017 @ 16:37:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ahoj Františku.
Já jsem se tě poslední dobou jenom ptal, co máš proti křesťanům, ale nediskutoval jsem moc s tebou, protože už jsem měl zkušenost z dřívějška. Moc jsem se toho od tebe nedověděl, jen tě jednoduché otázky vytočily, ale nebylo jasné proč.
K tomuto tématu: V ŘKC znám osobně velké množství katolíků, určitě přes stovku, a ať vzpomínám jak vzpomínám, ani jeden nebyl jako Martino nebo charakterově podobný. Většina římských katolíků se chovala slušně, alespoň ti, co věřili učení ŘKC nebo se tak tvářili. Je možné, že se třeba přetvařovali a v internetové diskuzi by také bili sprostí a ujetí, ale divil bych se.
Toník |
| Nadřazený |
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 12. březen 2017 @ 09:26:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Františku, Co ty osobně víš o křižáckých válkách, co ty víš o středověku, o co o Chorvatsku? Z jakých pramenů jsi zatím čerpal? Co sis "vygooglil" na internetu, to vůbec není relevantní! Internet je plný lží, když zadáš cokoli do vyhledávače, nevyskočí ti žádná záruka pravdy, ale obrovská spousta lží a špinavostí - nepravd a manipulací. Právě proto to tam někdo vložil, aby takové jako ty zmátl. Ty upřímně odmítáš zlo - ale to my také!
Cesta k pravdě nebývá jednoduchá - vyžaduje úsilí studovat, námahu. Pokud ale chceš žít v zajetí lživých představ, je mi tě líto. V opačném případě to ale znamená, že si opatříš díla historiků, specializujících se na to konkrétní období, které tě zrovna zajímá - a budeš kulit oči, proč vlastně byly křižácké války, že byly vyprovokovány muslimskou expanzí, tvrdou vládou Fátimovců, která (piráty na moři) hospodářsky ničila římskou říši a která terorizovala křesťanské poutníky do Svaté země. (Obdobná situace by u nás nastala, kdyby dneska někdo soustavně a programově přepadal a vylupoval kamióny se zbožím, zásobující městské supermarkety).
Na druhé straně, pokud v tobě přetrvávají představy o křižáckých válkách z režie bývalé komunistické propagandy, není divu, že říkáš to, co říkáš.
..."Katolická církev, a není v tom sama, díky svým členům i vysokým hodnostářům,
páchala strašné činy."...
Katolická církev nepáchala nikdy programově žádné zločiny. Nemá to prostě ve svém učení. A ano, bylo v historii i spousta špatných papežů, kardinálů biskupů, kněží - i laiků (a prováděli i velmi špatné věci - ale prováděli je tajně, ve skrytosti - protože takovéto jednání je v rozporu s tím, co církev učí) - ale jako protiváha zde vždycky byla i většina církve opačná; Byli zde v historii i papežové vynikající kvality, byli i dobří biskupové a obětaví kněží. A bylo jich nesrovnatelně víc.. ..A vždycky zde bylo i nepřeberné množství obyčejných lidí, žijících své životy s Bohem.
Pokud tedy v jedné větě spojuješ dohromady tak rozsáhlá samostatná témata jako je hitlerovské Chorvatsko a křižácké války - pak jenom slepě opakuješ fráze zavilých nepřátelů církve. Na tento způsob povrchní "argumentace" neexistuje totiž opravdu žádná rozumná odpověď.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Neděle, 12. březen 2017 @ 14:11:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mrzí mne na vás jedna důležitá věc. Ano, chovali jsme se krutě a neprávem. Stydíme se za katolické Chorvaty, za ty duchovní, co
pomáhali válečným zločincům atd. Je toho
hodně. Tohle vy neznáte a bude hájit vaše svinstva a zvěrstva. Stačilo by pár vět a možná jen jedno slovo a tečka. Ale vy budete schválně mlžit a mlžit.
Hus je špatný a vinen, ale vaši vyžraní kněží, kteří vykořisťovali tehdy chudé, ne. Běž do háje se svojí pokryteckou vírou. Je k
ničemu!! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 12. březen 2017 @ 22:48:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Františku smím dotaz a prosím o upřímnost? Co ty skutečně víš o tom, co oko ví o katolických Chorvatech; duchovních co pomáhali válečným zločinců? Jak víš, že oko bude jen mlžit? Jak víš, že oko chce hájit různé svinstva a zvěrstva? Má oko právo napsat, co si o tom zjistil, nebo ho již František odsoudil s verdiktem VINEN! ? Nenaleží soud přece někomu jinému než Františkovi?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 13. březen 2017 @ 07:13:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A co Oko zjistil o Chorvatech? Co zjistil o ukrývání a zachraňování válečných zločinců? To nedá moc práce zjistit a nemusím umět latinky a vytahovat staré spisy z archivů. Zjevně se mu do toho nechce. Mně nezajímá přesně, čím se lišilo Husovo učení od papežského učení. Prostý lid tomu stejně nerozuměl. Tady šlo o to, jak se církev tehdy chovala. Jak se vzdálila od prostého lidu a táhla za jeden provaz se šlechtou. Jak vykořisťovala chudý lid svými odpustky a placením všeho, co mohlo být zadarmo. To byla příčina husitského hnutí. Husité nevedli lid proti Bohu, ale proti papežům a zbohatlé církvi. Tady není třeba už nic studovat a církev je viníkem.Oko se jen snaží vše přehodit na stát,ale ten stát byl i pod mocí církve. Církev se měla sama zamyslet nad sebou a nad tím, jak se vzdálila od Pána Ježíše. Oko opravdu vysloveně mlží a je jako Martino ve slušném pojetí. Kdyby katolická církev stála na takových lidech jako Ty a Honza, pak budu na ni se dívat jinak. Jistě, že žili i vinikající katolíci. Třeba lidický pan farář. Stejně tak katolický spisovatel J.Š.Baar, z něhož září láska k lidem, pochopení a lidství bez fanatismu, ale s pravdou. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 13. březen 2017 @ 20:15:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kjubiku. Největší neštěstí Franty je, že nezná Písmo sv. a pořád mele a mele jednu písničku o Chorvatech. Bylo by to třeba rozebrat a oddělit skutečnosti. Ale vrazi k nám nikdy nepatří, ale Franta lhář říká že ano. Ale já odpovím Písmem sv. "Oni sice vyšli z našeho středu, ale nikdy k nám nepatřili. Kdyby k nám patřili, zůstali by s námi." |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 14. březen 2017 @ 06:42:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zase ta strašná neupřímnost. Proč jste je tedy nevyloučili? Jsou
to stále katolíci. S komunisty jste spěchali, aby vypadli z církve, ale ještě horší vrahy jste tam nechali
a pomáhali jim.Nedá se proto vám ve všem věřit. A Písmo znám a věřím mu. Kde je
ale ta svatost církve? Může církev, která je svatá, plodit vrahy a pomáhat jim??
A kde ta svatá církev je? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 14. březen 2017 @ 09:25:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Franta lhářZase ta strašná neupřímnost. Proč jste je tedy nevyloučili? Jsou to stále katolíci. S komunisty jste spěchali, aby vypadli z církve, ale ještě horší vrahy jste tam nechali a pomáhali jim.... MartinoCopak se s takovým informačně zanedbaným člověkem může diskutovat? Franta lhář si asi myslí, že každý obdrží nějaký papír, kde bude napsáno, vylučujeme tě. No to je jen primitivní uvažování člověka, který neví, že pro tyto případy má Církev okamžité řečení! Exkomunikace latae sententiae. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 14. březen 2017 @ 09:28:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Franta lhářZase ta strašná neupřímnost. Proč jste je tedy nevyloučili? Jsou to stále katolíci. S komunisty jste spěchali, aby vypadli z církve, ale ještě horší vrahy jste tam nechali a pomáhali jim.... MartinoCopak se s takovým informačně zanedbaným člověkem může diskutovat? Franta lhář si asi myslí, že každý obdrží nějaký papír, kde bude napsáno, vylučujeme tě. No to je jen primitivní uvažování člověka, který neví, že pro tyto případy má Církev okamžité řečení! Exkomunikace latae sententiae. Tedy vyloučení již realizovaným skutkem. Tedy vraždy potratem, vraždy nevinných, apd. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 14. březen 2017 @ 10:07:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vyloučil někdo z církve například Tisa a další a další? Vyloučil někdo z církve biskupa Hundala? A co klerofašisté? Proč musíš
lhát a lhát a dělat z ostatních hlupáky?? Tím jen dokazuješ jaký hnus
je Tvoje církev, pokud neumí zločince vyloučit z církve. Ostatně církevní pohřeb
měl i Rudolf Hess, což byl zase protestant. Nabývám čím dál víc dojmu, že křesťané
jsou z velké části ti největší pokrytci. A ono to neplatí jen o nich. Komunisté
také nevyloučili ze strany Stalina, Gottwalda a jiné zločince. Takže lidstvo je
ubohý a škodlivý hmyz. A kde je ta svatá církev? Církev, jejíž hlavou je Pán Ježíš, a ne hříšný človíček. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 13. březen 2017 @ 06:37:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ano, chovali jsme se krutě a neprávem. Stydíme se za katolické Chorvaty, za ty duchovní, co
pomáhali válečným zločincům atd. Je toho
hodně. "...
Já přece nenesu odpovědnost za nikoho jiného, než sám za sebe. Bůh mě bude soudit za mé hříchy, nikoli za hříchy cizí. Nechoval jsem se krutě, nepomáhal jsem žádným válečným zločincům atd. Nemám důvod se stydět za kohokoli jiného, Mám dost toho, že se stydím za své vlastní hříchy.
Ty máš zřejmě svých vlastních hříchů málo a proto s gustem vyhledáváš a kritizuješ hříchy jiných. . Navíc, o válečných poměrech v Chorvatsku toho víš jenom lživě a zkresleně z internetu. Pokud ti tato žumpa už až do smrti vystačí, je mi tě jen líto.
..."Hus je špatný a vinen"...
Nikdy jsem nic takového o špatnosti Husa netvrdil. Tvrdil jsem - a doložil i důkazy - že z pohledu středověké církve Hus hlásal veřejně Viklefovy hereze a protože se jich odmítl vzdát a už toto nedělat, církev ho vyloučila ze svého středu. Vyřkla nad Husem "anathema" - protože jí nic jiného nezbývalo - stejně jako to dělala se zatvrzelými heretiky ve všech dobách už od počátku, stejně, jako to dělá i dnes.
Husovo upálení však není dílem církve (církev ve svém právu vůbec nemá začleněn trest smrti!) - dělo se v režii středověkého státu, podle zákonů světské moci, pod taktovkou císaře Zikmunda.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 13. březen 2017 @ 07:00:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty sice neneseš odpovědnost, ale jsi členem náboženské
církve, která to zlo páchala. Mám pocit,
že se ta zvěrstva a zla Tvé sekty snažíš
jen zakrývat a mlžit. Vlastně jsi dal
jasně najevo, že Tě to ani nezajímá a že vše je jen propaganda proti Tvé sektě.
Já se za takovou církev stydím. Stydím se za to, že neumíte se objektivně podívat
na zvěrstva a zla páchané vašimi členy. Ten pocit studu Ti chybí. Mně ne. Já se
dovedu vžít to té bolesti, kterou způsobovali katolíci a je mi z toho zlé, čeho je schopen katolicky
věřící člověk. A vzpomeň se , jak jste pronásledovali jiné věřící v minulosti,
když jste měli moc. Za to nestydíš?? Pořád
budeš považovat vaši sektu za jedinou svatou, za Tělo Krista, jak napsal
Martino? To je to strašně a největší pošpinění Pána Ježíše. Už jsem napsal, že
mne ani nezajímá ta teologická odlišnost Husa od papežského náboženství, ale stačí
se vžít do té lidské bídy, z nichž profituje šlechta a Tvá sekta. A tak tomu
bylo vždy. Šlechta, církev, panstvo jedna ruka
a všichni vykořisťují masu lidí. To není chování, které chtěl Pán Ježíš? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 13. březen 2017 @ 07:51:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Františku opět jen odsuzuješ? Nenaleží soud někomu jinému než tobě? Podobně jako ty mně, oka, nonamea a další odsuzuješ,bych já mohl snést rozsudek nad tebou, že jsi nic nepodnikl pro Poláky, žijících na území, kde žijí. A to různé rabování, ničení kultury, vražd, vtrhnutí na území, které Čechům nenaleželo, atd. Měl bys asi pravdu, kdybys napsal, že jsi nic neudělal ale jsi představitelem a občanem Českého státu a tvá národnost je také česká. A co ty vlastně víš o tom, co se děje v místě, kde žijí. Ani ty neumíš se objektivně podívat na to co se tehdy dělo a ani na to co se děje nyní.
Prosím Františku s tím neustálým obviňováním. Ničíš tím hlavně sebe. Házíš špínu na spousty lidí, kteří ani o tom nevědí. Na různé babičky ve vesnicích, které jsou pro Tebe nyní jen sektářky, protože patří do sekty. Obviňuješ svými slovy u mojí maminku, dvě babičky, mé starší paní sousedky atd. A přitom se sám necháš sežrat zlobou.
Píšeš Františku, že Ti nechybí pocit studu. Promiň, ale to Ti také nevěřím. Těžko se mi tomu věří, vždyť jen chrlíš poslední dobou nenávist. Je ti líto, za to co v minulostí udělali katolíci ale je ti líto, i za to děláš ty? Spousta lidí si bere do huby katolíky, aniž by cokoliv o jejich víře vědělo. Jak ti lidé se tím ničí. Proč se tímto způsobem ničíš Františku?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 13. březen 2017 @ 09:07:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To není ničení sebe, ale hledání pravdy a pravé církve. To,
jak se chovali po první světové válce Češi, byl hnusný český nacionalismus a politický problém. Ale český stát nebyla církev.
Bavme se o církvi jako Těla Pána Ježíše, jehož hlavou je Pán Ježíš a žádný papež. A to je ta bolest. Těm babičkám
a obyčejným lidem se církev nikdy nepochlubila zlem, které napáchala. Je to o hledání
pravé církve a ta v katolické církvi není.
Když čtu výroky Martina a i Oka, tak si z toho uvědomuji , jak zuby nehty se bojí
pravdy, jak se vykrucují a mlží. Jistě, dřív
za takové názory církev upalovala a pronásledovala jiné věřící. Kdyby měli moc, dělali
totéž, aby umlčeli pravdu.Docela mne mrzí, že jsme byl pokřtěn v katolické církvi. Stydím se za ni. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 13. březen 2017 @ 10:14:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A já vidím Františku, že pes je zakopaný někde jinde. Ty chceš aby katolíci čelili kolektivní vině za svojí církev. Já ti nabídl podobnost abys ty čelil vínu za všechny Čechy. Vidíš tu podobnost?
Chceš se bavit o církvi. Dobrá proč by se Církev měla tím chlubit babičkám? Vždyť za to nemohla církev nýbrž její představitelé a jedinci. O to větší hanba a ostuda pro ty, co měli jít příkladem biskupové, kardinálové, papežové a kněží, kteří dávali zlý příklad a svým jednání spíše ukazovali pravý opak toho, co církev skutečně učí a učila. A že takové jednání v historii bylo. Jsem přesvědčen, že i oko i Martino si toho vědomí jsou. Vidí to však stejně, že nešlo o selhání celé církve ale vždy jednotlivců čí skupin v církvi. Asi čteme jiné příspěvky oka a Martina. Já v jejich příspěvcích nevidím žádné mlžení a vykrucování.
Jistě, dřív
za takové názory církev upalovala a pronásledovala jiné věřící. Kdyby měli moc, dělali
totéž, aby umlčeli pravdu. A skutečně to byla církev? Nebyli to spíše jedinci, co zneužívali své postavení? Mám takový dojem z tvých příspěvků, že pro Tebe je katolická církev jen ti co jsou nějak více viditelní: různí její představitelé třeba: biskupové, kněží, kardinálové, papeži, nebo oko, Martino ale už jaksi se ti z ni ztrácí ostatní věřící: babičky, dědečkové, sedláci, děti, světci atd. Jak bys koukal na slona a prohlásil slonem jen hlavu s chobotem. A zbytek slon není protože to v podstatě není vidět.
To není ničení sebe, ale hledání pravdy a pravé církve. Žel není to jen o hledání pravdy a pravé církve. Náš Pán nám řekl, že budeme souzení soudem jakým měříme ostatním. Ty měříš vůči všem katolíkům včetně mně, Honzy a dalších tvrdě. Nechtěl bych aby podobný soudem stihl i Tebe.
Já se za katolickou církev nestydím. Stydím se za ty kteří ji pošpinili.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 13. březen 2017 @ 10:47:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak tohle je to, co jsem čekal. To je správná odpověď. V tom
je kus pravdy bez lží a mlžení. Za to Ti
upřímně děkuji. Konečně někdo to dokázal. Za takovou církev, která si umí přiznat pravdu o sobě a svých " nemocech", bych se nestyděl. Ale kolik je takových věřících??!! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: tele v Pondělí, 13. březen 2017 @ 11:01:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //A já vidím Františku, že pes je zakopaný někde jinde. Ty chceš aby katolíci čelili kolektivní vině za svojí církev. Já ti nabídl podobnost abys ty čelil vínu za všechny Čechy. Vidíš tu podobnost? ... Vždyť za to nemohla církev nýbrž její představitelé a jedinci. ... Vidí to však stejně, že nešlo o selhání celé církve ale vždy jednotlivců čí skupin v církvi. //
Šalom, Kjubiku.
Jistěže by katolíci měli čelit vzpřímeně kolektivní vině za svoji církev a za předky své víry, stejně jako protestanté, stejně jako židé atd. A stejně bychom měli my všichni češi čelit vině za předky svého národa. Že jsme něco neučinili, ještě neznamená, že pokud to upřímně neodsoudíme a o cest svých otců se neodvrátíme, na jejich cestách se jednoho dne sami najdeme. Církev není něco tam a něco někde imaginárního, stejně jako národ či stát. Jsou to a byli to vždy lidé jako kolektiv, shromáždění. Pokud někdo obhajuje důvody a příčiny zlého jednání svých předků, nalézá se na jejich cestě. Synové mohou a mají napravovat chyby svých otců a otcové mají vychovávat své děti dobrým způsobem vlastního života. Pakliže má vliv život jedince na životy ostatních lidí, pak alespoň mně je jasné, že se máme odvracet a vyznat hříchy svých předků jako hříchy svoje, protože kvůli těm hříchům se nacházíme tam, kde jsme a mnohými těmi hříchy i nadále hřešíme.
A já si myslím, že znáš Písmo a že víš, že se v ní dočteš, co činili a museli učinit ti, co se nalezli na špatné cestě. Z kolektivního vědomí viny nesmí vyrůst sebeobhajoba svých vin pro své otce, ale ani oddělování se od vin svých otců a ani souputníků.
Tedy telecím mozečkem, které bylo učiněno modlou svodu, ano - cesta nápravy vede právě v rozpoznání svých vin už u našich předků a otců, a jsou to i naše osobní viny, které zastáváme, pakli jsme se od nich zjevně nedistancovali a nedistancujeme. Jednání našich předků i současníků a zejména těch nejviditelnějších má na každého jednotlivce vliv. Jestliže sice jsou "novým národem B-žím" sice věřící ze všech národů a ras, tak stejně jsme stále z národů a ras. A jestliže je pro tebe ŘKC církví všech generací mnoha národů, pak jednání tvých otců má dalekosáhlý vliv na životy jejich dětí. Vy tedy ( a nejen vy, ale my ..) máme povinnost jejich viny vyznat a doznat jako své vlastní, napravit je, distancovat se od nich, odsoudit je a omluvit se těm, na které má jednání otců dosud vliv v důsledku, z těch cest sejít a už se k nim a jim podobným nikdy nenavracet.
Nic jako - církev za to nemohla, ale její představitelé a jedinci - neexistuje. Žádné ... já ne já ne to ti to ti ... nebo my ne my ne to oni to oni ... židé tedy na svých modlitbách běžně vyznávají vinu svých otců jako svou vlastní ... a prosí za odpuštění sobě a také svým otcům. Když prosí za odpuštění vin druhému, nikdy neopomenou prosit za odpuštění i svých vin, vůči druhým, tedy i třeba vůči tomu, kdo se proti nim provinil, protože zrovínka naše viny mohou být a velice často jsou důvodem viny druhého. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 14. březen 2017 @ 06:26:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Petře.
Hezky napsané. Hodně podobně mne Bůh vedl, když jsem se stal křesťanem a zažíval jsem pokání, Boží výchovu.
Odmala jsme vyrůstali a byli vychovávaní ve staletých hříších: V nenávisti a lži vůči protestantům a obecně nekatolíkům, v křivém pohledu na bohaté, s rasovými problémy tu proti Němcům, tu proti Rusům, tu proti Američanům, tu proti cikánům, jindy zas proti pražákům (co pracují v neděli), nadřazenost nad Slováky ... "Židák" byla u nás nadávka, "podnikatel" někdo, kdo už je předem odsouzený, stejně jako svobodná maminka či "lidé žijící na hromádce", o těch sezdaných potřetí či o ateistech ani nemluvě.
Přitom jsme sami měli "máslo na hlavě" až kdovíkam.
Tyhle všechny postoje proti lidem Bůh řešil hned první rok a dával mi změnu, oddělit se. Nejdřív samozřejmě řešil vštípenou animozitu vůči křesťanům a židům, vůči křesťanství a písmu svatému, velmi brzy potom všechny ty zlé rasové předsudky. A pak se mnou Bůh řešil ještě mnoho dalšího, co jsme si my sami nesli z minulosti.
A stejné svědectví znám od mnoha jiných křesťanů, kteří zase měli jinou zátěž.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 15. březen 2017 @ 08:27:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Šalamoun tele, píšeš sice pro některé lidi hezký ale jak je to ve skutečnosti? Odsoudil Bůh i nevinné třeba v Sudoměřice a Gomoře? Byl potrestán Lot za hříchy spoluobčanů v Sudoměřice a Gomoře.
Jistě říct odsoudit špatné jednání ale dal Bůh abychom soudili již nyní celé národy?
Jak ty jako Čech čelíš víně, co jste udělali Polákům ve 20. století? Jejíž následky pokračují dodnes.
Myslím, že mne také křivéě obviňuješ. V žádném případě neobsahují zlo, které způsobuli katolíci či nekatolící či jiní křesťané.
Ano ti co se nalézají na špatné cestě, měli by si to uvědomit a navrátit se.
Ano cesta rozeznani chyb svých a svých předků může být cesta. Ale toto není čeleni kolektivní víně. Nebo snad ano?
Je dobré prosit o odpuštění vín a jiných. Ale opět stejná otázka je to čeleni kolektivní víně?
Máme tedy ve všech Němcich vidět nacisty? V Italech fašisty? V Čechách okupanty? Ve Slováci kolaborace s nacismem? V Rusech komunisty?
Nemám problém s tím, co píšeš jen nesouhlasím a neuznavam kolektivní vinu. Tím nechci říct, že nemůžu za to, že národ, stát, společenství spěje tam kam spěje. Je mým úkolem a řekl bych, že i každého křesťana aby spěl k Bohu a občana Českého státu aby se rozvíjel. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 15. březen 2017 @ 09:32:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kjubiku, výše píšeš :
"Ty chceš aby katolíci čelili kolektivní vině za svojí církev. ........
.....Vždyť za to nemohla církev nýbrž její
představitelé a jedinci. O to větší hanba a ostuda pro ty, co měli jít
příkladem biskupové, kardinálové, papežové a kněží, kteří dávali zlý
příklad a svým jednání spíše ukazovali pravý opak toho, co církev
skutečně učí a učila. A že takové jednání v historii bylo. Jsem
přesvědčen, že i oko i Martino si toho vědomí jsou. Vidí to však stejně,
že nešlo o selhání celé církve ale vždy jednotlivců čí skupin v církvi."
Vidím to dost jinak Kjubiku. Nemyslím ani, že se jedná o kolektivní vinu. Nesouhlasím ani s tím, že "za to nemohla církev, nýbrž její představitelé a jedinci" a že "nešlo o selhání celé církve ale vždy jednotlivců či skupin v církvi".
To, co církev prováděla ve středověku, bylo jednoznačně pochybením té církve, ne jednotlivců. Jednalo se o špatný celý systém, chybně, nebiblicky nastavená pravidla a principy té církve. Ty umožňovaly, ba přímo vedly k výběru, dosazování a následně k jednání papežů, kardinálů a biskupů, jak ho známe. V normální křesťanské církvi by se nikdy nemohlo stát, aby duchovní vedení církve bylo svěřeno individuím jako v řkc ve středověku. Ta církev může za to, že se takoví lidé klidně mohli stát jejími nejvyššími představiteli.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 16. březen 2017 @ 06:18:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Rosmano.
Tuhle argumentaci ve stylu "naše ideologie je dobrá, ale lidi nám jí pokazili" mají propagátoři a zastánci totalitních systémů docela podobnou.
Zvláštní je, že tu ideologii "pokazí" lidi všude skoro stejně, po celém světě. My jsme například vyrůstali v Čechách, ale když se bavím s polskou větví naší rodiny vzdálenou stovky kilometrů, zažívali ve stejném římskokatolickém ghetu totéž, co my tady v Čechách. Včetně toho, když uvěřili Pánu Ježíši a následné reakce systému. Když jsme před lety měli skupinku se studenty z celého světa od Jižní Ameriky po Rusko, nijak se působení té ideologie nelišilo.
Napsal jsi to dobře: Jde o chybně nastavená pravidla, chybně nastavené principy vztahů mezi lidmi, chybná ideologie. Protože je chybná, musí se bránit násilím, lží, pomluvami, nesvobodou, šikanou a podobnými metodami, které jsou pro totalitní ideologie společné.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 16. březen 2017 @ 13:13:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak to tak vidíš. Je to tvůj pohled. Ani mne to nepřekvapuje a divil bych se, kdybys to viděl jinak.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 16. březen 2017 @ 15:10:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Byl bych příjemně překvapen a dost bych se divil, kdyby římskokatolíci činili opravdové pokání za zvěrstva své církve a rázně ae od nich odvrátili namísto jejich omlouvání na tisíce způsobů. Něco jako učinili Němci s nacismem. Zatím se řkc spíš stavějí k problému jako Rusi nebo naši komunisté ke zrůdnostem komunismu
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: H (Skóre: 1) Vložil: tele v Čtvrtek, 16. březen 2017 @ 16:18:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale on se jejich současný papež vcelku dost omlouvá a chce činit nápravy. Stačí si zadat do vyhledávače 'papež se omluvil'. Neměli bychom to přehlížet a být nespravedliví. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 16. březen 2017 @ 17:31:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, to je pravda. Tento papež snad ani není "normální" katolík. Škoda, že se jim naši místní katoličtí přátelé z GS více neinspirují.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: tele v Středa, 15. březen 2017 @ 10:33:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Šalom,
Kjubiku.
B-h
vysvobodil spravedlivého Lota, který byl denně sužován nepravostmi svých
spoluobčanů.
Bavíme-li
se o našem soudu, pak nikoliv o odsouzení. Jsme-li nyní souzeni, pak k nápravě
své, abychom nebyli odsouzeni spolu se světem, tedy s hříšníky. Nevím jak smýšlíš
ty, ale nechtěl bych, aby nakonec byl svět B-hem odsouzen bez možnosti nápravy.
Kdybychom tedy soudili podle práva sami sebe a mám za to, že kolektivně, nebyli
bychom souzeni. Když se tedy bavím o jakékoliv skupině lidí, mám za to, že je
důležité, aby nijak nepřehlížela viny své, neomlouvala je, ale vyznávala je,
přiznávala se k nim, omlouvala se těm, vůči kterým se provinila, ať už
jednotlivcům ve svých řadách nebo jejich potomkům či následovníkům, nebo
kolektivům. Považuji to za správné, jinak se člověk podílí, zlehčuje, ba
schvaluje viny svých předků.
Pokud
tedy já Čech se dozvím o křivdě Čechů, činím to, co činíval velekněz. Předně
vyznávám své viny a pak také jmenovitě i viny svých předků. Nevím samozřejmě
všea že zapomínám, modlívám se ihned. Napiš mi, které viny máš na mysli,
případně odkaž na článek. Jsi-li Polák, požádám tě o odpuštění. Omluvil jsem se
ve svém městě Němcům, oni zase mně. Bylo to příjemné setkání.
Nevinil
jsem tě, Kjubiku, jen poukazoval na princip vzájemného narovnání a pokoje mezi
lidmi. Jsme toho schopni? Rozeznání vin svých předků je počátek cesty.
Uvědomění si. Pakli s tím člověk však nic nedělá, je těch vin plně
účasten. Může je obhajovat, hledat důvody pro obhajobu, nebo uznat spáchanou
nepravost a zlo. Pokračování je cesta šalomu, pokoje, míru, smíření a zachovávání.
Ano je to čelení kolektivní vině, a nestane se pakli se nezačíná u jednotlivců,
tedy sama u sebe.
Vidět ve
všech němcích nacisty? Rozhodně vůbec. Už jsem tady psal Františkovi, čemu byli
Němci na vlastní oči vystaveni po 2. Světové válce. Šli jako na výlet do
koncentráků, nic netušili, úsměv, radost, svačiny … a ten šok byl pro ně jistě
bolestný. Pak byli povinně uzavíráni do kin a opět si prošli bolestnou
zkušeností o ideologii, která tak zmasakrovala jejich mozek. Německo prošlo velikým
pokáním během cca 2 let, dodnes je na nich vidět, že tím pokáním prošli, ač
jejich vnoučata poněkud zapomínají. A v ostatních národech vidět zlo
jejich předchůdců? Ne. Právě že ne. Proto je správné viny vyznávat, nemaskovat
je, přiznávat jako svou osobní vinu, protože jsme ovlivněni po předcích. Pakli
však namísto omluvy a přiznání viny přichází obhajoba zlých jednání předků, sami
se stavíme do role svých předků.
Kolektivní
vině se brání kdekdo s tím, že přeci on není a nemůže být tak špatný a zlý.
Jenže historie ukazuje, jak se jednoduše může stát z dobrého člověka
člověk zlý, a z dobrých záměrů záměry zlé. A mnozí sebesvatí a
sebespravedliví pak v horlivosti své svatosti učinili tolik zlého. Bez
pokání, navrátit se k dobrému nelze.
Je-li
nějaký dědičný hřích, pak nikoliv ten, se kterým se rodíme, ale ten, který do
svého života během něho přijímáme, když se s ním potkáváme a seznamujeme
se s ním. Lze ho však odmítnout a vypudit.
Ze tvých slov jsem docela posmutnělý. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 16. březen 2017 @ 06:34:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Přesně tak, Tele.
Jestli jsem se dozvěděl, jaké masakry a zvěrstva jsme dělali my Češi v pomstě Němcům, nemůžu jako křesťan říci nic jiného, než: "Bože, odpusť nám, Němci, odpusťe nám". Když vím, jaké masakry a zvěrstva jsme dělali my Češi v závisti Čechům, nemůžu jako křesťan říci nic jiného, než: Promiňte, je mi to líto. Chápu vaši bolest, mrzí mne to.
Když jsem od přítele z Angoly se dozvěděl, že za pětikoruny, co jsme jako děti vybírali ve škole na fond solidarity, nakladli po celé jejich zemi teroristi miny, může mne popadnout tak akorát zděšení, "Bože, co jsme to udělali?". Jak to můžu napravit? Když jsem se dozvěděl, jaká svinstva jsme dělali my římští katolíci protestantům, židům a vůbec kdekomu a nejvíc římským katolíkům samotným, můžu jen říci: Odpusťte. Mrzí mne to. Jak to můžu napravit? Co s tím můžu udělat?
A tím vůbec nemyslím nějakou kolektivní vinu celého národa, nebo všech lidí oklamaných nějakým zlým náboženstvím nebo totalitním systémem.
A ten příklad Německa je fascinující, o tom se tu vůbec moc nemluvilo. Zatímco Němcům se promítaly záběry koncentráků k tomu, aby si uvědomili svou zvrácenost účastí na nelidském zločinu (a povedlo se to, uvědomili si to), nám se tu promítaly stejné záběry, které měly za úkol živit nenávist a pocit kolektivní viny, ale těch druhých a k těm druhým...
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 16. březen 2017 @ 08:49:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tele proč jsi z mých posmutnělý?
Je to snad proto, že to co chápeš jako čelení kolektivní viny, já tak neberu? To, co popisuješ ve druhém odstavci já osobně neberu jako čelení kolektivní viny. Spíše o nesení následky vin svých předků a své rodiny atd. Napadla mne takové přirovnání. Bude to delší zkušenost z života. Moje babička má dvě děti mého taťku a mojí tetu. Stálo se to myslím, před 8 nebo 9 lety. Dozvěděli jsme se, že strejda (od tety manžel) jí podvádí tetu s jinou ženou. Rodinu (i katolíky i evangelíky) to hodně vzalo a ranilo. Pamatují, že ránu v srdci jsem měl velkou. Strejda byl takový akčnější (jezdil na koních, hrával na kytaru) oproti strejdovi s druhé strany rodiny, kterého spíše vnímám jako žijícího pod pantoflem (jak se říká). K tomu se přidaly další rány na mém srdci (nemanželské dítě, ohrožování manželé sestřenice, alkohol atd.) Strejdovi sice jsem odpustil, ale rána je. Jeho maminku, ikdyž nebyla to přímo naše rodina vždy jsem si také vážil. Starší paní ale vždy šlo s ní v pohodě pohovořit. Stálo se, že od strejdy mamka zemřela. Byl jsem na její pohřbu i strejdovi jsem předal upřímnou soustrast. Nyní i když vím, že moje rodina (bližší i další) má vztahy se strejdou všelijaké a následky vin jsou také různorodé, vím, že jak strejdu potkám, tak rád ho pozdravím a pokud bude chtít rád s ním prohodím i pár slov a nebude mne ovlivňovat, že třeba babička ho považuje za zrádce rodiny, teta například za svůdníka atd. Nečelím kolektivní vině své rodiny. Nesu následky vin své rodiny a s Boží pomoci můžu se jim postavit.
Ohledně třetího odstavce. Promiň není to v mých schopnostech. Je to o způsobu života některých Čechů, žijících zde, někdy o jen o jakýsich jejich předsudcích, někdy o neznalosti historie tohoto regionů, někdy i oslovování "hrdinů", jindy o ničení čí rozkrádání polských nápisu, značek atd. Ani toto bych však nenazval kolektivní vinou Čechu. Znám spousty Čechu, kteří jsou jiní a spíše se tomu diví a nerozumí tomu, proč to někteří zdejší Češi dělají.
Ke čtvrtému a pátému odstavci nemám nic proti. Jen, že to také spíše vnímám jako nesení následků vin po předcích než čelení kolektivní vině.
K šestému odstavci: Já se braním kolektivní vině proto, že za pochybení svých předků nemůžu. To, že se i dobrého člověka může stát zlý jistě. Ale nenese svojí vinu v tom, že když to co bylo dobré nerozeznal, že se z toho začalo stávat zlo a on/ona se tomu nepostavilo? Opět příklad, teď ze současnosti. Nevím, co si myslíš o potratech, já je beru jako vraždu. Slyšel jsem, že před nedávném ve Francii došlo, ke změně Ústavy. Nyní už jen tím, že se zmíníš třeba na internetu o tom, že chceš pomoct, ženě aby nemusela jít na potrat, tak může skončit pro něho/ni odnětí svobody. Můžou tedy za to zlo všichni Francouzi, čelí za to kolektivní vinu? Já bych spíše řekl, že za to nesou podíl zla ti, co jsou tomu naklonění a ti, co budou vůči tomu zlu hluší a bude jim to v podstatě jedno.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: tele v Čtvrtek, 16. březen 2017 @ 14:08:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Šalom, Kjubiku,
//Já bych spíše řekl, že za to nesou podíl zla ti, co jsou tomu naklonění a ti, co budou vůči tomu zlu hluší a bude jim to v podstatě jedno.//
Amen. O ničem jiném, ale nepíšu. Postavit se čelem v odporu proti záměrným úmyslným zlým skutkům spáchaným na druhých nebo i proti nevědomým nebo nechtěným proviněním. To je jistě více, než jen lítost a vyznání viny svých otců. Ale bez uznání viny, vyznání ji v konkrétnosti, a pokání to nelze. Rozhodně ne správně s vlastním pokořeným srdcem. Dobrý úmysl se bez pokorného srdce lehce stává úmyslem zlým a kupícím vinu na vinu. Proto jsem posmutnělý. A psal jsem o tom, že pokud se rozhodně nepostaví člověk i kolektivní vině svého národa, podílí se sám na ní vědomě.
Podle Tóry pokud se provinil nedopatřením pomazaný kněz tak, že vina padla na celý lid (svedl je k provinění), musel za svůj hřích obětovat býka bez vady před celým shromážděním, položit na jeho čelo svou ruku, svůj hřích veřejně vyznat před celým shromážděním a sám ho zaříznout. Pokud se (tak) provinilo celé shromáždění, taktéž přivedlo býka jako oběť svůj hřích a předáci lidu vložili své ruce na jeho čelo (hlavu), vyznali hřích všeho lidu a jeden z nich ho zařízl. Zhřešil-li (tak) předák z lidu přivedl kozla, položil ruku na jeho hlavu (čelo), vyznal veřejně svůj hřích a kozla zařízl. Zhřešil-li (tak) kdokoliv z lidu, přivedl samici z koz či ovcí, položil svou ruku na její čelo, vyznal svůj hřích a oběť zařízl.
Ta provinění spáchaná nejvyššími představiteli a předáky lidu, vždy měla dopad na jednání celého lidu, nebyly-li zavčas vyznány za hřích veřejně před celým národem. Alegoricky dnes čelíme takovým vinám veřejným vyznáním přede všemi, jako bychom kladli své ruce na čelo Ješuy, tedy před celým shromážděním B-žího lidu.
Jsem smutný z toho, jak se lidé a zejména křesťané vykrucují z vin svých otců spáchaných v historii a sami se vyčleňují, jako by to společenství církve (shromáždění) nebylo jejich a jakoby oni nebyli syny svých národů ... :( Smutný jsem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: tele v Středa, 15. březen 2017 @ 10:33:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Šalom,
Kjubiku.
B-h
vysvobodil spravedlivého Lota, který byl denně sužován nepravostmi svých
spoluobčanů.
Bavíme-li
se o našem soudu, pak nikoliv o odsouzení. Jsme-li nyní souzeni, pak k nápravě
své, abychom nebyli odsouzeni spolu se světem, tedy s hříšníky. Nevím jak smýšlíš
ty, ale nechtěl bych, aby nakonec byl svět B-hem odsouzen bez možnosti nápravy.
Kdybychom tedy soudili podle práva sami sebe a mám za to, že kolektivně, nebyli
bychom souzeni. Když se tedy bavím o jakékoliv skupině lidí, mám za to, že je
důležité, aby nijak nepřehlížela viny své, neomlouvala je, ale vyznávala je,
přiznávala se k nim, omlouvala se těm, vůči kterým se provinila, ať už
jednotlivcům ve svých řadách nebo jejich potomkům či následovníkům, nebo
kolektivům. Považuji to za správné, jinak se člověk podílí, zlehčuje, ba
schvaluje viny svých předků.
Pokud
tedy já Čech se dozvím o křivdě Čechů, činím to, co činíval velekněz. Předně
vyznávám své viny a pak také jmenovitě i viny svých předků. Nevím samozřejmě
všea že zapomínám, modlívám se ihned. Napiš mi, které viny máš na mysli,
případně odkaž na článek. Jsi-li Polák, požádám tě o odpuštění. Omluvil jsem se
ve svém městě Němcům, oni zase mně. Bylo to příjemné setkání.
Nevinil
jsem tě, Kjubiku, jen poukazoval na princip vzájemného narovnání a pokoje mezi
lidmi. Jsme toho schopni? Rozeznání vin svých předků je počátek cesty.
Uvědomění si. Pakli s tím člověk však nic nedělá, je těch vin plně
účasten. Může je obhajovat, hledat důvody pro obhajobu, nebo uznat spáchanou
nepravost a zlo. Pokračování je cesta šalomu, pokoje, míru, smíření a zachovávání.
Ano je to čelení kolektivní vině, a nestane se pakli se nezačíná u jednotlivců,
tedy sama u sebe.
Vidět ve
všech němcích nacisty? Rozhodně vůbec. Už jsem tady psal Františkovi, čemu byli
Němci na vlastní oči vystaveni po 2. Světové válce. Šli jako na výlet do
koncentráků, nic netušili, úsměv, radost, svačiny … a ten šok byl pro ně jistě
bolestný. Pak byli povinně uzavíráni do kin a opět si prošli bolestnou
zkušeností o ideologii, která tak zmasakrovala jejich mozek. Německo prošlo velikým
pokáním během cca 2 let, dodnes je na nich vidět, že tím pokáním prošli, ač
jejich vnoučata poněkud zapomínají. A v ostatních národech vidět zlo
jejich předchůdců? Ne. Právě že ne. Proto je správné viny vyznávat, nemaskovat
je, přiznávat jako svou osobní vinu, protože jsme ovlivněni po předcích. Pakli
však namísto omluvy a přiznání viny přichází obhajoba zlých jednání předků, sami
se stavíme do role svých předků.
Kolektivní
vině se brání kdekdo s tím, že přeci on není a nemůže být tak špatný a zlý.
Jenže historie ukazuje, jak se jednoduše může stát z dobrého člověka
člověk zlý, a z dobrých záměrů záměry zlé. A mnozí sebesvatí a
sebespravedliví pak v horlivosti své svatosti učinili tolik zlého. Bez
pokání, navrátit se k dobrému nelze.
Je-li
nějaký dědičný hřích, pak nikoliv ten, se kterým se rodíme, ale ten, který do
svého života během něho přijímáme, když se s ním potkáváme a seznamujeme
se s ním. Lze ho však odmítnout a vypudit.
Ze tvých slov jsem docela posmutnělý. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 13. březen 2017 @ 12:54:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ty sice neneseš odpovědnost, ale jsi členem náboženské
církve, která to zlo páchala."...
Rozlišuj! Zlo páchají vždycky jenom konkrétní lidé - a nikdy tomu nebude jinak. Samozřejmě, že může být i zlé učení, které ke zlu lidi navádí - ale to není případ římskokatolické církve.
..."Nedávno se mi dostaly do rukou informace o zvěrstev
některých papežů, o tom, jak jednali, aby si udrželi či získali svoji funkci.
Pochopil jsem, že katolická církev je hnus, který se šířil od papežů přes kardinály
a biskupy dolů k obyčejným lidem."...
Co konkrétně se ti dostalo do rukou? Nějaká štvavá brožura, nebo sis zase něco sám našel na internetu?
Jaká je u toho záruka pravosti? Který historik to napsal a jak se to jmenuje?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 16. březen 2017 @ 06:46:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Samozřejmě, že může být i zlé učení, které ke zlu lidi navádí - ale to není případ římskokatolické církve.
Stando, a co teda konkrétně podle tebe navádělo římské katolíky k tomu, aby upalovali římské katolíky, když to nebylo zlé učení?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 16. březen 2017 @ 12:10:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A co takhle třeba pokřivené lidské srdce, tíhnoucí ke zlu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: tele v Čtvrtek, 16. březen 2017 @ 13:04:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando, kvituji tvou odpověď Tondovi. Otázka: Pokřivená lidská srdce tíhnoucí ke zlu ... jaká učení nebo je výklady lze od takových očekávat? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hus 4 (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. březen 2017 @ 11:16:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A co takhle třeba pokřivené lidské srdce, tíhnoucí ke zlu?
A to jim zapoměli udělit svátost křtu?
|
]
|
|
|
|