|
Právě je 576 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano gregorios777
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116817397 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 03. květen 2018 @ 16:08:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | >>Katolík se katolíkem nenarodí, když se narodí na svět - aby se stal katolíkem, "křesťanem", musí mu být udělena svátost křtu. Žid je Židem jistě i před obřízkou.<< Žid se rodí Židem, samozřejmě, je to přeci jeho genetická národní příslušnost, ale do společenství národa Izraele, je přijímán Smlouvou obřízky - berit milou. Neobřezaný měl být přeci vyobcován z lidu Izraele. Tady k porovnání: katolík se katolíkem nerodí, ale třeba Čechem, ale do římského katolictví je asi přijímán obřadem křtu provedeným římskokatolickým knězem (nebo biskupem?). >>Zkuste se podívat na praxi pravoslaví ...<< Aha, ta je od římských katolíků v mnoha věcech odlišná. Zase: Může jít o to, že tak nějak v té knize Nového zákona byl očekáván vždy křest Duchem v návaznosti nebo v přímé souvislosti se křtem vodou. A když už křtí batolata, pak očekávají i pomazání Ducha. A že apoštolové Petr a Jan se za Samařany přimlouvali o dar Ducha a Samařané ho pak na jejich přímluvu dostali, tak to berou automaticky. Nevím. Každopádně se mi pravoslaví jeví příliš odtržené a nenavazující na židovskou tradici, ale spíše helénistickou a to značně gnostickou.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. květen 2018 @ 23:46:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Zřejmě tak nějak. Pravoslaví je vzhledem ke svátostem logické - pokud je biřmování svátost podobně jako svátost křtu miminek, je jen logické udělovat také i biřmování společně se svátostí křtu. Navíc je opravdovější, protože miminka skutečně křtí, nejen polévá.
|
]
|
|
|
|