Nediv se tedy Toníku, když v této souvislosti třeba píšu o zatmění mysli (herezemi) - protože zde je snad logická souvislost tak očividná, že každý normálně myslící člověk ji nemůže nevidět.
Stando, proč ty stále dokola píšeš v souvislosti s tématem o "zatemnění mysli (herezemi)" je zjevné. Vždyť jsi katolík - však jsem v ŘKC žil mnoho let, ty tam jsi o kus déle, bylo by divné, kdybys nepsal o "zatemnění mysli".
Usvědčil jsi akorát tak sebe - z tvého převráceného uvažování, kdy v ŘKC uvažuješ přesně opačně, než jsme dokonce i v ŘKC uvažovali my a než udává logika věci - uvažuješ sobecky, "co Bůh udělá pro tebe".
Takto jsme neuvažovali a neuvažuji jako ty dodnes.
Pro tvou informaci ti napíšu, jak jsme uvažovali my, když jsme šli k biřmování: Měli jsme tehdy silný enthusiasmus, touhu sloužit Bohu. Biřmování jsme nerozuměli jako ty, tedy jako něčemu, "co Bůh udělá pro nás", ale biřmování jsme brali jako něco, co my děláme pro Boha, svátost, která je určená k tomu, abychom více a lépe mohli sloužit Bohu. Jako něco povinného, co je pro život s Bohem. Proto jsme taky (omylem) očekávali to, co biřmování slibuje.
Rozumíš tedy, z čeho ses usvědčil, jak moc rozdílné jsou naše postoje?
Není to ani žádné uhýbání od tématu - bavíme se přece pořád o biřmování a o darech, které při tom člověk dostává.
Pokud tvoje usvědčování tebe samého z podivných uvažování není uhýbáním od tématu, tak jednoduše odpověz na pár nepříliš složitých otázek k tématu.
1. Byl jsi biřmován?
2. V kolika letech jsi byl biřmován?
3. Kolik jsi toho měl odžitého? Co v tobě bylo výjimečného v té době? Ušlechtilost, odvaha, nebojácnost, nezištnost?
4. Jaké dary jsi dostal při biřmování? Nemusíš jmenovat všechny, stačí tak dva, tři.
5. K jakému užitku církve ty dary byly, jak jsi je používal?
Vůbec se prosím tě nemusíš vychloubat, odpověz normálně bez vychloubání, vychloubání není potřeba. V případě darů ani není tvé vychloubání namístě, namístě by bylo spíše se vychloubat něčím, čeho jsi dosáhl snahou.
Dokazovat sobě nemusíš nic a mně už vůbec ne. Já vím, že jsi psal "Že je člověk iracionální poznáme podle toho, že u něho trvale panuje absence důkazů o všem, co tvrdí.", to je tvůj pohled, proto furt to tvé "dokazování si". Mně stačí normální odpověď na pár otázek.
Vypisovat zde tedy své dary považuji za úplně zbytečné. Pokud je na mě sám nerozpoznáš, není o čem mluvit.
To je tedy tvůj konečný úhyb od tématu a pár jednoduchých otázek?
Neodpovíš tedy na ty otázky?
O jednom svém daru ti ale přesto napíšu: Mám dar rozlišování duchů - u Myslivce jsem rozpoznal ducha kováře Alexandra....
K tomu, aby někdo rozpoznal zlého člověka není potřeba žádný duchovní dar, to je přirozená, normální věc, vůbec nesouvisí s duchovnem, umí to i materialisti, ateisti, šalomáci...
Toto byl tedy tvůj dar při biřmování? Ty jsi tedy před biřmováním nepoznával zlé lidi a teprve po biřmování jsi je začal rozpoznávat?
Toník
|