Re: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 27. květen 2023 @ 08:26:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Toníku, touto svojí odpovědí jsi o sobě znovu jen potvrdil, že komunikovat bez odsuzování, předpojatosti a soudů opravdu nejsi schopen.
A zase ty tvoje hulvátské přehazovačky hned na začátku, Stando, co píšeš jen a jen sám za sebe, ne za někoho jiného.
Chápu, že touto tvojí "odpovědí" jsi o sobě znovu jen potvrdil, že komunikovat bez odsuzování, předpojatosti a soudů opravdu nejsi schopen.
A beru tě už tak.
Když zloděj změní smýšlení, hluboko v nitru, tak tomu říkáme "pokání".
Když s tebou nesouhlasím, vysvětluji důvody svého odlišného postoje.
To je dobře, Stando. To beru. Čtu si tvoje vysvětlění a důvody. To je normální v diskuzi.
Chápu, že pravda bývá člověku někdy nepříjemná, ale neměla by se proto hned nazývat "urážením, pomlouváním"....
Chápu, že pravda tobě bývá nepříjemná.
V tomto máme hodně jiné postoje, než ty. Mně je pravda příjemná. Pravdu mám já rád. Nenapadlo by mne pravdu nazývat urážením, pomlouváním.
Urážením a pomlouváním proto nazývám vaše lži, co píšete do diskuze zcela mimo téma diskuze.
A že jich zase bylo, jen tady pod tím článkem:
- Dáváš zde slovu "pokání" zcela novou (svoji osobní) náplň - zcela nový význam.
- Nechápu, co máš pořád s jakýmsi "trollením" - jen proto, že nepřijímám tvé vidění světa!
- Mateš tu hlavy ostatním! Tlačíš jim do hlavy nesmysly!
- To ti ale někdo kdysi špatně vysvětlil.
- Zatím se, Willy, evidentně snažíš líbit hlavně sám sobě. A hned potom podlézat "bratrstvu". I za cenu zpotvoření pravdy.
- To říkáš , Willy, jen v záchvatu své ješitnosti.
- Já Willyho vnímám jako notně popleteného člověka, který se v křesťanství orientuje jen podle toho, co kdy poznal - a nepotkal nikoho, kdo by mu věci správně vysvětlil.
- Ale navíc je to silně sebestředný, hodně ješitný člověk, který o sobě má zcela neopodstatněně velmi vysoké mínění.
- Ve své popletenosti se domníváš, že kdykoli tu otevřeš ústa, mluví z tebe přímo Kristus.
- Je to ve skutečnosti jen tvoje autosugesce, kdy toto tvoje přání se stává "matkou tvých omylů" a příčinou zmatení tvých myšlenek.
- Je to tvoje chorobná představa.
- Okleštil jsi to.
- Znovu tu měl Wiily záchvat velikášství, kdy se cítil jako Bůh.
- Všechna ta námaha jen proto, abys dokázal, že lítosti u pokání netřeba.
- Jednou jsem pro tebe v opozici - nepřítel - a tím pádem ode mne zpochybníš i tu nejjasnější pravdu. Řekneš třeba: "Ano, máš pravdu, ale ...."
- Reaguješ, jako by jsi to podstatné o nezbytnosti lítosti při pokání z mého komentáře ani neviděl.
- A toto tvé vyjádření je nepravdou, je logickým nesmyslem. A vlastní pýcha ti nyní brání uznat, že tomu tak je
- Cožpak skutečně nevidíš, jak nelogické věci tady o sobě tvrdíš?
- Prostě si něco v Písmu přečetli, nepochopili z toho sice nic, ale protože se jim to líbilo, tak si to vztáhli na sebe a bylo to.
- Dobře je to definováno v "Malém princi" - v díle, kterým ty (jak už vím z dřívějška) pohrdáš.
- Možná jsi Malého prince četl, ale docela určitě jsi nepochopil, co všechno jím autor vyjadřoval.
- Vždyť ty jsi za celý ten čas nepochopil, že já hovořil o času modliteb
- Ale lze jim prázdně rozumět - a to to se ve tvém případě jedná..
- Já chápu, že tě pravda o tobě rozčilí, když není nijak lichotivá.
- To, co žiješ, má do reality křesťana ještě hodně daleko.
- Ale na to už nemáš, aby jsi se zamyslel, zda o tobě přece jen neříkám hořkou pravdu.
- Dáváš zde slovu "pokání" zcela novou (svoji osobní) náplň - zcela nový význam.
- Platí o tobě verše Písma: "Mají oči a nevidí ..."
- Naplňuješ slovo "pokání" úplně jiným významem, než původně má.
- Je smutné, jak si ve svých omylech rochníš a jsi tomu ještě rád.
- Ty záležitost subjektivizuješ do osobní roviny a tvrdíš tu o mě nesmysly
- Touto svojí odpovědí jsi o sobě znovu jen potvrdil, že komunikovat bez odsuzování, předpojatosti a soudů opravdu nejsi schopen.
To jsou Stando všechno osobní útoky, zcela mimo téma diskuze. Snad to, co takto píšeš, je pravda ve tvém životě, podobně, jako v životě Martina jeho konkubíny, glorifikace mnohoženství, cizoložství, jeho satani a chlupy, co zkoumal, podobně jako ješu, pobožní, přetvářka v životě dalších diskutujících, kteří se svoje "pravdy" ze svého života snaží pohazovat po ostatních.
Můžeš si je klidně odpustit, Stando. Mně jsou sice takové vaše přehazovačky toho, co žijete nepříjemné, ale už jsem dobře pochopil, že tímto způsobem nepřímo zjevujete váš život. A zjevujete takto dlouhodobě, co žijete, nemusíš to tedy znovu psát, už vím, co žiješ, když jsi většinu takových věcí z tvého života psal mockrát. Je to zbytečné.
Můžeš se věnovat diskuzi - tou bylo odkaz Jana křtitele, pokání. A všechny tyhle tvé přehazovačky vynechat.
Toník
|
| NadřazenýRe: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 28. květen 2023 @ 09:33:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."
Chápu, že pravda tobě bývá nepříjemná.
V tomto máme hodně jiné postoje, než ty. Mně je pravda příjemná. Pravdu mám já rád. Nenapadlo by mne pravdu nazývat urážením, pomlouváním. "...
Pravdou je, že tímto svým komentářem jen znovu dokazuješ, že je pro tebe nemožné "překročit svůj vlastní stín".
Až tebe někdy Duch svatý ve tvém svědomí usvědčí z nějakého hříchu - vzpomeň si pak na toto své vychloubání, jak že pro tebe bývá pravda příjemná....
|
]
Re: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 28. květen 2023 @ 18:07:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A to už zase píšeš jen a jen sám za sebe, viď, z tvého života. Úplně mimo téma.
Chápu, Stando, že je pravdou, že tímto svým komentářem jen znovu dokazuješ, že je pro tebe nemožné "překročit svůj vlastní stín". To už je ale tvoje věc.
Až mne někdy Duch svatý usvědčí ze hříchu, Stando, tak si nevzpomenu na tvoje vychloubání, ale budu rád, tak jako jsem byl rád v životě vždy. A byl Bohu vděčný za každou takovou chvíli.
I třeba za poznání pravdy.
V případě tématu to bylo poznání toho, co znamená slovo "pokání".
Když jsem se stal křesťanem, bylo mi asi jednadvacet let. Hodně jsem tehdy jezdil po různých společenstvích, církvích, navštěvoval křesťany na mnoha místech. A byl jsem se tehdy taky u podívat v jednom společenství u Kolína, Křečhoř se to jmenovalo. A oni vydávali časopis, samizdat, Metanoia. Takové divné jméno, říkal jsem si. No a oni mi tehdy vysvětlili, co to ta Metanoia znamená. Tím byli užiteční, to slovo jsem neznal. Jinak jak už jsem byl křesťanem, tak jsem poznal, že jsou "divní" a už tam radši nebyl, Bůh mne ochránil - taky dobrá zkušenost. A ten pan farář teď nedávno umřel, 6. května.
A protože od té doby vím, co to slovo "pokání" znamená, můžu to i napsat do diskuze.
Slovo "pokání" je původem z řečtiny, μετάνοια, metanoia. Je to slovní spojení - předložka "meta" označuje změnu pohybu a obrácení; "noia" je podstatné jméno označující mysl. Slovo metanoia, pokání, tak znamená vidět vše v novém světle, změnit zorný úhel, nahradit starou mentalitu novou.
Pokání se pak činí - zloděj nahradí škodu, už nekrade, pomáhá druhým, modlář vyhází modly, věří Bohu, závistivec pracuje, má požehnání a pomáhá a přeje druhým. ...
"Činit", to znamená "dělat". Ne "cítit". "Cítit" je jiné slovo.
Toník |
]
Re: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 29. květen 2023 @ 06:49:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokání se opravdu činí - dělá, koná.
Ale na jeho počátku - tím prvotním impulzem, že se člověk rozhodne něco se sebou udělat, aby se změnil - tak úplně na počátku stojí nejdříve pocity: nespokojenost s dosavadním životem, nespokojenost se sebou samým.
Tyhle pocity v srdci (vyvolávané Duchem svatým spolu s touhou po lepším životě) "rozpohybují" nakonec člověka k tomu, že začne konat pokání.
Pokání je proces v člověku, proces obrácení k Bohu - úplně na jeho počátku stojí Duch svatý a ten jej nastartuje. Hříšník však musí svobodně připojit svůj vnitřní souhlas a konat.
Pokání je tedy jakousi "uzávěrkou" špatných skutků v minulosti, srovnáním všech minulých dluhů. Aby člověk začal znovu s čistým štítem. Ale nezačíná pak na nule, jak by se snad mohlo zdát, protože při pokání jej Bůh bohatě obdarovává svými dary.
Na téma "pokání" jsem poslal další zamyšlení v článku, ke poukazuji na tvé chybné názory na pokání.
|
]
Re: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 29. květen 2023 @ 08:22:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ale na jeho počátku - tím prvotním impulzem, že se člověk rozhodne něco se sebou udělat, aby se změnil - tak úplně na počátku stojí nejdříve pocity: nespokojenost s dosavadním životem, nespokojenost se sebou samým.
No, k tomu jen dva příklady z Písma svatého. Z reality.
Když jeho zrádce Juda uviděl, že byl Ježíš odsouzen, pocítil lítost a vrátil třicet stříbrných velekněžím a starším, říkaje: „Zhřešil jsem, zradil jsem nevinnou krev!“ Oni však řekli: „Co je nám po tom? To je tvoje věc! “ Tu pohodil ty stříbrné do svatyně a vzdálil se; pak odešel a oběsil se.
Jidáše nespokojenost s dosavadním životem a pocity nedovedly k pokání. Dovedly ho ke smrti.
A já na tom byl podobně, už jsem s pocity dobíhal v cílové rovince, skoro jak ten Jidáš. A můj kamarád Jirka (a mnoho dalších) dopadlo s pocity úplně stejně, jako Jidáš.
Nedovedly je pocity k pokání.
To totiž pocity neumí, dovést člověka k pokání.
Příklad druhý:
Saul stále ještě soptil hrozbami a dychtil po zabíjení Pánových učedníků. I stalo se, když byl na cestě a blížil se k Damašku, že ho náhle ozářilo světlo z nebe. Padl na zem a uslyšel hlas, který mu říkal: „Saule, Saule, proč mne pronásleduješ?“ Řekl: „Kdo jsi, Pane?“ On odpověděl: „Já jsem Ježíš, kterého ty pronásleduješ. Těžko (je) ti vzpínat se proti bodcům.“ (Saul) se třásl a děsil se. Řekl: „Pane, co chceš, abych učinil?“ A Pán mu (odpověděl): „ Vstaň, jdi do města a tam ti bude řečeno, co máš dělat.“
Pavel žádnou nespokojenost s dosavadním životem ani negativní pocity typu lítosti nad svými zlými skutky neprojevoval. Prvotním impulsem k obrácení a pokání bylo Boží slovo, Boží zásah do jeho života. Bůh ho vyhledal, zastavil.
Tak jako u nás, u mnoha a mnoha lidí, které Pán Bůh zastavil v jejich situaci, zachránil, vysvobodil.
To totiž Bůh umí, zastavit člověka, zasáhnout ho v srdci, dovést ho k pokání.
Srovnáním našich dluhů v minulosti byl Pán Ježíš Kristus - když jsme byli mrtvi v hříchu nám všechna provinění odpustil a vymazal rukou psaný záznam, který svými ustanoveními svědčil proti nám a který nám byl nepřátelský; odstranil jej z našeho středu tím, že jej přibil na kříž.
Ukončením života bez Boha byl křest - když jsme poslechli slovo apoštola 'Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých hříchů' To jsme také udělali. A rádi. A dodnes jsme za to Bohu vděční.
Toník
|
]
Re: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 30. květen 2023 @ 08:53:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ohledně Jidáše - Jidáš litoval, ale neučinil pokání, neodevzdal svůj hřích zrady Bohu.
Z toho jenom plyne, že lítost může stát i osamoceně bez pokání.
Tento příklad vůbec nedokazuje, že může být pokání bez lítosti nad hříchem, ale dokazuje opak - že lítost nad hříchem může být bez náležitého pokání - člověk má totiž pořád svobodu volby dar pokání odmítnout - i když lituje způsobeného zla.
Ale jen Bůh zná skutečné motivy jednání Jidáše, jen Bůh zná Jidášovo srdce do hloubky. Neodvažoval bych se tu vynášet soudy ani nad Jidášem. Ani tak, ani onak.
..."Saul stále ještě soptil hrozbami a
dychtil po zabíjení Pánových učedníků. I stalo se, když byl na cestě a
blížil se k Damašku, že ho náhle ozářilo světlo z nebe. Padl na zem a
uslyšel hlas, který mu říkal: „Saule, Saule, proč mne pronásleduješ?“
Řekl: „Kdo jsi, Pane?“ On odpověděl: „Já jsem Ježíš, kterého ty
pronásleduješ. Těžko (je) ti vzpínat se proti bodcům.“ (Saul) se třásl a
děsil se. Řekl: „Pane, co chceš, abych učinil?“ A Pán mu (odpověděl): „
Vstaň, jdi do města a tam ti bude řečeno, co máš dělat.“
Pavel žádnou nespokojenost s dosavadním životem ani negativní pocity
typu lítosti nad svými zlými skutky neprojevoval. Prvotním impulsem k
obrácení a pokání bylo Boží slovo, Boží zásah do jeho života. Bůh ho
vyhledal, zastavil."...
Když Saul pronásledoval křesťany, domníval se, že tím slouží Hospodinu. Těžko tedy čekat od něho tehdy nějakou lítost. Nejdříve muselo přijít pravé poznání o Kristu - až pak následovala změna jeho smýšlení, lítost nad svými omyly a vyznání hříchů.
Příklad lítosti , která vede k pokání, je v Mt 21,28.
Který z těch dvou vykonal otcovu vůli??
Co myslíte? Jeden člověk měl dva syny. Přistoupil k prvnímu a řekl: ‚Synu, jdi dnes pracovat na mou vinici.‘
On odpověděl: ‚Nechci.‘ Ale potom toho litoval a šel.
|
]
Re: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 30. květen 2023 @ 08:55:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To Bůh skutečně umí - a přesto to u všech lidí takto nezafunguje. Zkus si říci proč.
|
]
Re: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 30. květen 2023 @ 23:15:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, nebudu si říkat proč. Ani tobě nebudu říkat proč. Fakt neřeším vaše problémy - to je vaše věc, co si řešíte. Vaše rozhodnutí, "svoboda". A myslím si, že to víš, že ti to není potřeba říkat.
Mohu ti ale říci, co se zase týká nás a našeho života - proč to u nás fungovalo. Kdyby tě to zajímalo.
Toník |
]
|
|