Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozvo (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. červen 2009 @ 23:34:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Když říká apoštol Pavel, že je taková žena volná, tak to znamená, že je volná."...
Tak si uvědom, o které ženě to říká. V církevním právu se to nazývá "Pavlovská výsada". Ta ale platí pouze pro manželství pohanů. Stane - li se pohanská strana nevěrnou, nebo nechce - li dopřát křesťanské straně svobodu v plnění povinností křesťana, mají se rozejít. Jejich manželství, uzavřené v pohanství, se novým sňatkem křesťanské strany rozlučuje. Křesťan totiž nemůže být krácen ve svém právu na manželství, nebo vydáván nepokoji.
Jak ale do toho principu vecpeš v pořadí už třetí manželství biskupky? Jak do toho vecpeš spoustu dalších sňatků po rozvodu křesťanských manželství? Manželství křesťanů je nerozlučitelné! Žádná církev je nemůže rozdělit, protože je nespojila. Spojili se sami dobrovolně před Bohem. Svůj slib dali jemu. O křesťanské ženě Pavel říká, ať od muže neodchází, a pokud odejde, ať zůstane neprovdána. Pokud se taková znovu provdá, žije v cizoložství.
K večeři Páně nemůže ten, kdo vězí v závažném hříchu, bez ohledu na to, zda jim to dovolíš, nebo ne.
Svatost a odpuštění hříchů může přijít až po tom, co se hříchu zřekneš. Co by to bylo za odpuštění hříchu, když v něm stále vězíš až po krk?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: pirmin v Sobota, 06. červen 2009 @ 02:28:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak jsi sám přinesl doklad o tom, jak ujeté je vaše církevní právo.
Neexistuje žádná "pavlovská výsada" a manželství uzavřené mezi nevěřícími je stále stejné manželství. Není nijak méněcenné. To co Pavel popisuje se prostě týká určitých problémů, s kterými se setkal a navrhuje, jak je řešit. Ten jeden případ není jen o pohanech a druhý jen o křesťanech, Oba případy platí pro obě možnosti. Máte to úplně zblblý!
Manželství křesťanů je nerozlučitelné! Jo? - ale jaxi nebereš v úvahu, že křesťanem není člověk od narození až do smrti. Manželství mohlo být uzavřeno mezi křesťany, ale pak jeden z nich odpadne, opustí ženu (nebo muže) a najde si jinou.... Takových případů znám dost. Dokonce jeden velmi smutný, kdy můj přítel a spolupracovník nejenže opustil Kristovu cestu, ale pohnal svou ženu k rozvodovému řízení a tam dokonce uvedl křesťanství své ženy jako hlavní důvod k rozvodu, že prý s takovou fanatičkou - a popisoval tam detaily s křesťanského života a učení - nemůže žít! Dnes žije dávno v jiném vztahu daleko od Boha, a jeho opuštěná žena je podle nejen slov Pavlových, ale i Ježíšových (o cizoložství) dávno volná a mohla by se vdát, kdyby chtěla.
To ovšem vaše právo nerespektuje. A já nemíním dávat přednost vašemu zamotanému právu, které vězí v zákonickém nepochopení slov Písma, na úkor zrazených a opuštěných.
A to že k večeři Páně nemůže ten, kdo žije v závažném hříchu, víme. Ale trvám na tom, že lidi, kteří uvěřili v Krista a přijali ho a nechali se pokřtít nežijí v žádném hříchu. V žádném případě. Ani když náhodou mají za sebou jedno zkažené manželství a to, v kterém byli když uvěřili, bylo již druhé.
A o žádné biskupce nic nevím. Tedy ani o jejím třetím manželství. Zato vím o ženě ze 4. kap. Jana, která měla za sebou takových manželství dokonce pět a pak teprve uvěřila. I tuto ženu její víra posvětila. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 07. červen 2009 @ 09:13:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."ale jaxi nebereš v úvahu, že křesťanem není člověk od narození až do smrti."...
Ani na tomto se neshodnem. Člověk se stává jen jednou křesťanem znovuzrozením z vody a z ducha a je jím už stále. Je to nesmazatelné znamení. Jakmile se jednou staneš údem Kristova těla, jsi jím už stále. Můžeš si jen vybrat mezi životem v přátelství s Bohem, nebo životem nevěstky (1. Kor 6,15).
Pavlovská výsada existuje a já nikde netvrdil, že manželství nevěřících je méněcenné. Naopak jsem tvrdil, že má stejnou platnost. Pouze v případě, že po uvěření jednoho z manželů mu druhý brání ve víře, se uplatňuje pavlovská výsada rozloučení manželství. Máš pravdu, že podobná situace nastává, když jeden z věřících manželů odpadne a druhému začne bránit ve víře. Na to jsem nepomyslel. Neznám dopodrobna nuance katolického kanonického práva, ale domnívám se, že v případě bránění ve víře pavlovská výsada platí v tomto případě i u křesťanských manželství, protože katolická církev nejen manželství z různých důvodů zneplatňuje od samého počátku, ale také rozvazuje, zrušuje. I manželství katolíků.
..."Ani když náhodou mají za sebou jedno zkažené manželství a to, v kterém byli když uvěřili, bylo již druhé"...
Ale co když třeba uvěřili před tím prvním manželstvím? Každý případ je nutno posuzovat individuálně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: pirmin v Pondělí, 08. červen 2009 @ 13:52:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko, jsem rád že vyplul na povrch jeden z nepřekonatelných rozdílů mezi církvemi: Křesťanem člověk není od narození do smrti. Podle našeho učení. Podle vašeho ano. A PROTO je dobré, aby se vám vyhnuli lidé , kteří nebyli křesťany a právě se jimi stali, pokud na nich někdo v minulosti vykonával nějaké křesťanské obřady, jako by dříve křesťany byli. Předejdou tím neřešitelným nedorozuměním. To je jen praktická rada, ne učení. Ne že bych na tom trval, to ať se lidé osobně rozhodují sami. Lépe to řešit ani nejde: vy máte své učení, myslíte si, že je správné, jako si to myslíme my. Tak to zůstane až do dne Hospodinova, kdy Ježíš svou církev svolá jako jednu nevěstu a přestane to být rozdělujícím faktorem.
...protože katolická církev nejen manželství z různých důvodů zneplatňuje od samého počátku, ale také rozvazuje, zrušuje. I manželství katolíků - tohle je další rozdíl. My nic takovýho za lidi dělat nemůžeme a nebudeme. Nezrušujeme, nerozvazujeme, nezneplatňujeme. Nemáme takovou kompetenci (a nevěřím, že vy ji máte, ale to je vaše věc). Duchovní jsou povoláni pouze žehnat manželstvím. Tak jako nemohu nikoho odekřtít, ale on může odpadnout od Krista, protože my odpadlíky nepronásledujeme inkvizicí, tak taky nemohu žádné manželství zrušit, ale oni se mohou rozvést, protože to umožňují české zákony. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 10. červen 2009 @ 09:30:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Křesťanem člověk není od narození do smrti."...
Křesťanem je člověk od okamžiku křtu - a už navždy. A není to jen moje tvrzení vycucané z prstu. (2. Tm 2,12-13) Jestliže vytrváme, budeme s ním také kralovat. Jestliže
jej zapřeme, zapře i on nás.
Jestliže jsme nevěrní, on zůstává věrný, neboť nemůže zapřít
sám sebe. Další rozdíl mezi námi: ..." Nezrušujeme, nerozvazujeme, nezneplatňujeme. Nemáme takovou kompetenci"... V katolické církvi se to dělá na základě Ježíšem svěřené moci klíčů. (Mt 16,19) Dám ti klíče nebeského království, a cokoli svážeš na zemi,
bude už svázáno v nebi, a cokoli rozvážeš na zemi, bude už
rozvázáno v nebi."
Ale máš pravdu, že v tomto nepokročíme. Můžeme jen poznávat, čemu ten druhý vlastně věří a proč a respektovat to.
|
]
|
|