Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obnov (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 02. leden 2011 @ 09:06:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | K "obřezání Kristovu" dochází ve křtu mocí Ducha svatého.
Křest není jen pohřbem! Je také následným vzkříšením do nové podoby života!
Starý člověk je ve křtu pohřben a následně ve křtu vzkříšen do nového života. Tomuto se říká znovuzrození z vody a z Ducha! Nově pokřtění si pak těsně po křtu oblékají bílé roucho, které symbolizuje vzkříšeného Krista! Od toho také pochází název "Bílé soboty".
Křtem oblékáme vzkříšeného Krista - stáváme se kristovci.
Bez pokřtění do jména Otce, Syna a Ducha svatého se nestane člověk křesťanem, není součástí Kristova těla - církve (Mt 29,19). Bez pokřtění není člověk znovuzrozený. S rancem svých hříchů člověk nemůže chodit v novotě života. Nikdo mu ještě jeho hříchy neodpustil, k tomu dochází až ve křtu, kde tyto hříchy přebírá na sebe Kristus.
Bez pohřbení do Krista ve křtu a následného vzkříšení ve křtu - (nyní už dítěte Božího) nemůžeš mluvit o znovuzrození! Jsou to všechno jen tvoje fikce.
Jestli tomuto říkáš "gramofon", tak nejdřív přesně urči, kde a v čem toto odporuje Písmu. Já ti přece určil jasně, v čem se tvoje fikce rozcházejí s Písmem. Křest nás skrze vzkříšeného Krista zachraňuje od hříchů podobně, jako byli skrze vodu potopy zachráněni Noe a rodinou (1 Pt 3,20-21).
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 02. leden 2011 @ 09:32:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne oko,
Izraelci byli zachránění od Božího hněvu a z rukou Egypťanů přijetím uvěřením Mojžíšovi o nutnosti zabít beránka a beze zbytku přijmout a využít jeho oběť. beránka bez poskvrny, jeho požitímm a natřením věřejí svého domu (srdcí) jeho prolitou krví. V tom byla jejich záchrana. Od té chvíle je Bůh mocnou rukou vedl ven z Egypta v sloupu oblakov0m a ohnivém. Křest v Rudém moři byla až poslední etapa té záchrany.
A stejně je to s námi.
Bůh je nespasil tak, že je násilím vtáhl do Rudého moře a v něm jim dal spožívat beránka bez poskvrny a vady a obmyl je beránkovou krví v tom moři, a tím očistil a ospravedlnil a zachránil.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 02. leden 2011 @ 09:40:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nebuď líný a pročti si (1 Pt 3,20-21).
Bůh Izraelce přece nespasil. Nechal je pomřít na poušti a nevešli do Božího odpočinku. Protože sami nechtěli (Žd 3,11-18).
|
]
Spasení Izraele - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 02. leden 2011 @ 10:42:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To je hodně zajímavý příběh, s těmi Izraelci. Stojí zato si to přečíst, až do konce, ale na místě, kde se o něm píše. Ta situace se totiž neliší od křesťanů. Dva lidé z Izraele nezemřeli na poušti ale vešli do toho Božího odpočinku a nebylo to proto, že by prošli vodou.
A tak je to dodnes.
Mimochodem, 1 Pt 3,20-21 je o potopě světa, ne o Izraeli. Je to výstižný popis křtu: Křest působí a zachraňuje stejně jako potopa, likviduje věci nepřátelské Bohu, splachuje to, co se Bohu vzbouřilo, očišťuje od toho starého, pohřbívá to, s čím je třeba se rozloučit.
|
]
Spasení Izraele - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 02. leden 2011 @ 17:38:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To nejdůležitější jsi vynechal. Jak jinak, když zatím nechápeš.
Skrze vodu se především zachránilo to, co mělo přežít.
|
]
Spasení Izraele - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 02. leden 2011 @ 21:37:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, jasně, samozřejmě! To nejdůležitější se děje před vodou, když je člověk ospravedlněn a přijme věčný život. Skrze vodu pak projde jen to, co bylo spravedlivé a svaté, vydané Bohu. Stejně jako při potopě světa. Stejně jako při přechodu do zaslíbené země.
|
]
Spasení Izraele - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. leden 2011 @ 10:29:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já nijak neznevažuji postoj lidského srdce ve víře. Ten byl pro záchranu samozřejmě nezbytným předpokladem..
Ale samozná záchrana proběhla až skrze vodu - o tom není pochyb.
Stejně tak je to ve křtu: Bez víry nejde křtít, ale samotný postoj uvěření není ještě záchranou, jen nezbytným předpokladem. Samotná záchrana se uskutečňuje až ve křtu pohřbením do Krista a obživením do života nového.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 02. leden 2011 @ 10:25:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Bez pokřtění do jména Otce, Syna a Ducha svatého se nestane člověk křesťanem, není součástí Kristova těla - církve (Mt 29,19).
Kdy se stala Marie součástí těla Kristova? A kdy Petr, Marta a dalších 120 učedníků Ježíše?
Zatím jsi mi nenapsal v čem se to, co ti píšu, rozchází s písmem. Ani jsi mi nenapsal, kde se píše že křest je "rození" či "znovuzrození". Pro nás je v téhle věci důležité jak to chápali apoštolové, ne jak to chápe nějaké oko. Pavel v listu Římanům, který je psán pro lidi s malou znalostí židovských věcí, pečlivě krok po kroku vysvětluje celé evangelium, od hrůzy stvoření v pádu a hříchu přes soud až ke spasení v Kristu Ježíši. Uvádí i podrobný postup, jak se to spasení děje.
I svědectví života lidí v písmu je jasné: Když se jich Bůh dotknul, byl proměněn jejich život. Změnili smýšlení, začali rozumět písmům, proměnilo se jejich srdce, začalo se v jejich životě objevovat ovoce věčného života. Pak je pokřtili. Tak je to dodnes.
Když se tohle děje a církev to vidí, ty lidi pokřtí. Křest je důležitá část života člověka. Napsal jsem ti několik jasných veršů které otevřeně mluví o tom, že křest není rození, ale je to pohřeb, zahlazení minulosti tak aby mohl člověk chodit v novotě života. Pohřbu se neříká rození, oko. Pohřbu se říká třeba rozloučení, oddělení od minulosti, očištění, ale ne rození.
Ty ani nedokážeš poznat, kdy se tvoje srdce změnilo a jestli se vůbec změnilo a troufáš si psát o těchto věcech. Dokonce píšeš, že z tvého srdce občas vychází hřích. Nenapíšeš jedinou osobní zkušenost ze života jak se projevilo to miminkovské "znovuzrození" u tebe nebo lidí okolo a jak se liší od těch, kteří takto miminkovsky nebyli "znovuzrozeni" ale stále dokola opakuješ nějakou teorii.
Tomu říkám gramofon.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 02. leden 2011 @ 17:48:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pro nás je v téhle věci důležité jak to chápali apoštolové"...
Houby víš, jak toto chápali apoštolové. Věříš herezi, sesmolené lidmi, na které ještě pořádně ani inkloust nezaschl!
Tradici církve odmítáš, tak o co se opíráš? Z jak věrohodného zdroje jsi zjistil, jak to apoštolové chápali?
Upozornil jsem tě na několik naprosto závažných míst v Písmu - tvá reakce - Já že si prý vymýšlím!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 02. leden 2011 @ 21:53:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | List Římanům je pro tebe hereze sesmolená lidmi a ještě na něm nezaschl ingoust? No, hezká sbírka hlášek. Přidám si jí k hlášce o "skandální povrchnosti" přijetí Ježíše jako Pána života, a k "hroznému omylu" a "vyprázdněné frázi".
Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém
srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. Srdcem se totiž věří ke spravedlnosti a ústy se vyznává ke
spasení.
Oko, tomuhle opravdu věříme. Neměl bys ještě nějakou zajímavou římskokatolickou hlášku do sbírky, kterou bys pojmenoval naši víru?
Oko, tradice církve si vážím, studuji jí velmi pečlivě a nikdy, nikdy v životě by mne nenapadlo jí odmítat.
Pokud jde o místa písma, která uvádíš, věřím, že jsme spolu s Kristem pohřbeni abychom mohli chodit v novotě života, věřím, že jsem byl obřezán obřízkou Kristovou, která se nedělá lidskýma rukama, věřím, že mne Bůh obživil, když jsem byl mrtvý ve svých hříších a pobíhal po zpovědnicích a adoracích, věřím, že mi Bůh v Kristu Ježíši odpustil všechny hříchy a povolal mne k záchraně od soudu a smrti. Jsou to závažná místa v písmu, kterým věřím.
Vymýšlíš si když tvrdíš, že křest je znovuzrození, když písmo jasně svědčí o něčem jiném: O tom, že křtem jsme pohřbeni a že znovuzrození se (na rozdíl od křtu) neděje z vůle člověka.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. leden 2011 @ 10:20:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tradice si nevážíš a písma si nevážíš také. Jinak bys ho nemohl komolit a ignorovat.
Věříš, žes byl obřezán obřízkou Kristovou, ale nevěříš, že to bylo ve křtu (to je ta hereze, sesmolená lidmi), zatímco Kol 2, 11-13 toto spojuje v jedno. Říká jasně, že obřezání Kristovo a vzkříšení do nového života - do života Božího dítěte probíhá ve křtu.
V něm jste také obřezáni obřízkou, jež nebyla učiněna rukama,
ale svlečením těla hříchů skrze obřezání Kristovo.
Spolu s ním jste pohřbeni křtem, jímž jste také spolu s ním
vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.
I vás, mrtvé v hříších a neobřízce vašeho těla, spolu s ním
obživil, když vám odpustil všechny hříchy.
List Římanům toto potvrzuje: Hříchy jsou člověku poprvé odpuštěny ve křtu, nikoli dříve, jak tvrdíš ty (v herezi, sesmolené lidmi). (Ř 6,3-7) Nevíte snad, že všichni, kteří jsme pokřtěni do Krista Ježíše,
jsme pokřtěni do jeho smrti?
Jsme s ním tedy skrze křest pohřbeni do smrti, abychom tak
jako byl Kristus vzkříšen z mrtvých Otcovou slávou, i my mohli
začít chodit v novotě života.
Jsme-li s ním tedy ztotožněni podobou ve smrti, jistě budeme
ztotožněni i podobou vzkříšení.
Víme přece, že náš starý člověk byl ukřižován s ním, aby
bylo umlčeno hříšné tělo, abychom již dále nesloužili hříchu.
Neboť kdo zemřel, je ospravedlněn od hříchu.
List Petrův říká to samé: Záchrana je skrze vodu křtu, podobně jako byla u Noemovy rodiny skrze vody potopy. (1 Pt 3,20-21) kdysi neposlušným, když jednou za Noémových dnů Boží
trpělivost vyčkávala, zatímco se stavěla archa, v níž bylo jen
několik (to jest osm) duší zachráněno skrze vodu.
Podobným způsobem také nás nyní zachraňuje křest - nikoli
odstranění tělesné špíny, ale odvolání dobrého svědomí k Bohu -
skrze vzkříšení Ježíše Krista, Ty totiž vůbec nevíš, co to je znovuzrození. Že Kristus na sebe bere naše hříchy (ve křtu - Ř 6; Kol 2) a my jsme před Bohem jeho obětí očištěni. To je ta obřízka Kristova (neučiněná lidmi), po pohřbu totiž následuje vzkříšení, obživení - už do života Božího dítěte. Tebou uvedené citace Písma nijak nejsou v rozporu s tvrzením, že znovuzrozeni jsme skrze křest.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 03. leden 2011 @ 12:17:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Efezským 1:13 V něm jste i vy (když jste vyslechli slovo pravdy, totiž evangelium svého spasení, a uvěřili mu) byli označeni zaslíbeným Duchem Svatým
1 Tesalonickým 1:5 neboť naše evangelium k vám nepřišlo jen ve slově, ale také v moci, v Duchu Svatém a v naprosté jistotě... Efezským 5:26 aby ji posvětil (Kristus Církev), když ji očistil koupelí vody skrze slovo
1 Petrův 1:23 Nejste přece znovuzrozeni z pomíjivého semene, ale z nepomíjivého, skrze živé a na věky zůstávající Boží slovo. 1 Korintským 4:15 …V Kristu Ježíši jsem vás přece skrze evangelium zplodil já!
Jakubův 1:18 On nás zplodil slovem pravdy, neboť se tak rozhodl, abychom byli jakousi prvotinou jeho stvoření.
Oko,
znovuzrození je z živého Božího slova, jak svědčí všechny tyto verše Písma. křest následuje až potom.
Myslím, že nejsi ani katolík. Katolík je někdo, kdo staví na učení apoštolů a respektuje poznání a tvrzení papeže. A to ještě prvního, který měl přímou zkušenost s Ježíšem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 04. leden 2011 @ 10:24:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."když ji očistil koupelí vody skrze slovo"...
Tak to Slovo pravdy také cti!
Očištěni z hříchů jsme až ve křtu ponořením (pohřbením) do Kristovy smrti a následným vzkříšením do novosti života Božího dítěte.
Zde máš slova prvního papeže:
když jednou za Noémových dnů Boží
trpělivost vyčkávala, zatímco se stavěla archa, v níž bylo jen
několik (to jest osm) duší zachráněno skrze vodu.
Podobným způsobem také nás nyní zachraňuje křest - nikoli
odstranění tělesné špíny, ale odvolání dobrého svědomí k Bohu -
skrze vzkříšení Ježíše Krista,
|
]
|
|