Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Klaudie.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 214, komentářů celkem: 430068, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 545 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116839443
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 11. leden 2011 @ 20:00:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." ŘKC dlouhá staletí vzbuzovala v lidech dojem, že po smrti přijde očistec, který je v podstatě stejný, jako peklo, jen je pobyt v něm časově omezený"...


§1472
Abychom pochopili tuto nauku a tuto církevní praxi, je třeba si uvědomit, že hřích má dvojí následek. Těžký hřích nás zbavuje společenství s Bohem, a tím nás činí neschopnými dosáhnout věčného života; být zbaven věčného života se nazývá „věčný trest“ za hřích. Na druhé straně každý hřích, i všední, vyvolává zhoubné lpění na tvorech, které musí být očištěno, buď zde na zemi, nebo po smrti, ve stavu, jenž se nazývá očistec. Toto očišťování zbavuje toho, co se nazývá „časný trest“ za hřích. Tyto dva tresty nelze pojímat jako nějaký druh pomsty, kterou Bůh postihuje hříšníka zvenčí, nýbrž jako důsledky vyplývající ze samé podstaty hříchu. Obrácení, jež pochází z vroucí lásky, může dosáhnout naprostého očištění hříšníka, takže už nezůstává žádný trest.
§1054
Ti, kteří umírají v Boží milosti a přátelství, ale nejsou dokonale očištěni, i když jsou si jisti svou věčnou spásou, jsou po smrti podrobeni očišťování, aby dosáhli svatosti, která je nutná pro vstup do Boží radosti.

Opravdu ti toto učení o očistci připomíná něčím peklo?

Měl bys to opravit.
To tvoje babské představy katolické víry nerozlišují mezi očistcem a peklem. Nedivím se, že jsi takovou víru musel nutně zavrhnout. Ale už jí neříkej prosím katolická.

..."Dále vzbuzovala dojem, že totéž je schopna udělat pro zemřelé příbuzné člověka, kteří jsou nejspíše v očistci, neboť je tam ŘKC strčila."...
To je neskutečné, to už se ani nedá komentovat. Který bod katechismu učí o tom, že ŘKC strká lidi do očistce.


Co jsem měl zakamuflovat konkrétně?

Jistě, existují i vyjímečné případy slavení zádušních mší (tzv. gregoriánských mší), které se řeší docela jinak. Ale to je naprostá výjimka, která se dává za zemřelého jen jednou. Jedná se o 30 zádušních mší ve třiceti dnech po sobě a takový závazek může na sebe přijmout jen málokterý kněz, který má povinnosti ke své farnosti. Pokud tedy člověk takového kněze vůbec sežene a ten mu to přislíbí, zpravidla dává na tyto mše najednou dopředu, protože se nejedná o místního kněze ve farnosti, ale často o někoho zdaleka, třeba z pohraničí. Ani zde se nejedná o peníze za mše, ale o dobrovolné náklady na provoz při mši. V tomto případě je obvyklé dávat v poměru ještě méně, než na jednotlivou mši.


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Lutherova prednáška študentom teológie. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 11. leden 2011 @ 20:19:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Někdo snad tvrdil, že se "za mši" platí?"...

Jen si znovu pročti, v jakém duchu jsi použil slova. Jak vyzněly v důsledku.

Ale zase si za stříbrnou minci můžeš dnes jako před pár stoletími zaplatit náklady na sloužení pár mší za duše v očistci, což je dle ŘK nauky mnohem účinnější na dostání duše z očistce do nebe, než odpustky, takže také žádanější, je větší poptávka.



| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy