Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně záleží jen na milosti Boží!!! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 27. prosinec 2016 @ 15:22:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Přes všechno tvoje ujišťování že nikoli, stejně zase potvrzuješ jenom to, co jsem nahoře tvrdil.
Ujišťování čeho "že nikoli"? Co sis zase domyslel? Vaši "výlučnost" a styl vašeho uvažování?
Věřit Bohu a spoléhat se na něj není žádná extra výsada křesťanů. To dělají například i židé.
Dokonce i někteří římští katolíci někdy věří Bohu a spoléhají na něj. Nestalo se to někdy i tobě, že bys uvěřil Bohu a spoléhal na něj? Pokud ano, proč ty považuješ za nějakou výlučnost víru Bohu a spoléhání na něj?
Zatímco já tvrdím, že spektrum křesťanů je daleko širší - křesťana nedělá samotná skutečnost, že někdo žije pro Boha, že odevzdal z vlastního svobodného rozhodnutí svůj život Bohu!
Stando, chápu, že za "křesťana" považuješ Gottwalda, Stalina, Hitlera, Mussoliniho, a mnohé další "křesťany", celé to vaše "spektrum křesťanů".
A je dobře, že rozumíš a že jsi pochopil, že křesťana nedělá samotná skutečnost, že někdo žije pro Boha, že odevzdal z vlastního svobodného rozhodnutí svůj život Bohu. Samozřejmě, že křesťana nedělá člověk. Křesťana dělá to, když Bůh naplní svou novou smlouvu.
Křesťana dělá společné ponoření s Kristem do jeho smrti a vzkříšení - ve křtu.
Přesně tak. To je dobře, že už to po mnoha letech víš, že křesťana dělá ponoření. Samozřejmě, že křesťana nedělá polití.
Snad ještě časem zjistíš, že ve křtu se neumírá, že setkání s Kristem neznamená smrt. Alespoň ne s Ježíšem Kristem. Určitě jsou různí "kristové" a setkání s nimi znamená smrt.
Podle křesťanského učení je možno poznat jen tu část křesťanů, kteří žijí s Bohem (tedy lze rozeznat pravé učedníky Krista, kteří následují příklad svého Mistra - Jidáš ve společenství apoštolů se chová jinak) - a to podle ovoce jejich života (Podle toho všichni poznají, že jste moji učedníci, budete-li mít lásku jedni k druhým.“ ).
Samozřejmě, Stando, že podle křesťanského učení se poznají učedníci Pána Ježíše i z těch, které polil pan farář. Když totiž vydá život Pánu Ježíši ten, koho polil pan farář jako miminko, nijak se neliší od toho, koho pan farář jako miminko nepolil. Oba mají stejné znaky, které uvadí naše učení.
A do smrti a vzkříšení Pána Ježíše patří i lidé, kteří nikdy žádnou svátost nepotkali.
Vy máte nějaké "pravé" a "levé" učedníky? Ti "leví učedníci" to bude něco jako "neznovuzrozený křesťan", "nebiblický křesťan"?
Nejsou "praví" a "nepraví" učednící Krista, stejně jako nejsou znovuzrození a neznovuzrození křesťané.
Je pravý Kristus, to je Ježíš Kristus. Setkání s ním je život.
Pak je spousta nepravých "kristů", "namístokristů" a "antikristů". Setkání s nimi je zase smrt.
Však i nehodný Jidáš byl také Bohem vyvoleným učedníkem, apoštolem!
Já vím, Jidáš, co patří mezi vás, "křesťany". Jidáš, na kterého se tak často odvoláváš.
Ale Jidáš, ten syn záhuby, nebyl ponořen do smrti Pána Ježíše a do jeho vzkříšení.
Toník |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně záleží jen na milosti Boží!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 28. prosinec 2016 @ 09:59:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Snad ještě časem zjistíš, že ve křtu se neumírá, že setkání s Kristem neznamená smrt. "...
Setkání s Kristem ve křtu znamená smrt toho starého hříšného člověka v nás a zrození dítěte Božího do novosti života. Tak tomu rozumím já.
(Ř 6,2-8) .... Jak bychom mohli ještě žít v hříchu my,
kdo jsme mu zemřeli?
Nevíte snad, že všichni, kteří jsme pokřtěni do Krista Ježíše,
jsme pokřtěni do jeho smrti?
Jsme s ním tedy skrze křest pohřbeni do smrti, abychom tak
jako byl Kristus vzkříšen z mrtvých Otcovou slávou, i my mohli
začít chodit v novotě života.
Jsme-li s ním tedy ztotožněni podobou ve smrti, jistě budeme
ztotožněni i podobou vzkříšení.
Víme přece, že náš starý člověk byl ukřižován s ním, aby
bylo umlčeno hříšné tělo, abychom již dále nesloužili hříchu.
Neboť kdo zemřel, je ospravedlněn od hříchu.
Jestliže jsme tedy s Kristem zemřeli, věříme, že s ním také
budeme žít.
..-..
Také Jidáš byl Pánem vyvolen mezi apoštoly, byl Pánem povolán (milostí bez vlastní zásluhy) - také Jidáš byl právoplatným apoštolem. Také Jidáš dostal dar uzdravovat všechny nemoci a vyhánět zlé duchy.
(Mt 10,1-4) Potom svolal svých dvanáct učedníků a dal jim moc nad
nečistými duchy, aby je vymítali a aby uzdravovali každou nemoc
a každý neduh.
Jména dvanácti apoštolů jsou pak tato: Nejprve Šimon zvaný
Petr a jeho bratr Ondřej, potom Jakub Zebedeův a jeho bratr
Jan,
Filip a Bartoloměj, Tomáš a celník Matouš, Jakub Alfeův a
Lebeus příjmením Tadeáš,
Šimon Kananita a Jidáš Iškariotský, ten, který ho pak zradil.
Třeba ty, nebo já, jsme tento konkrétní dar moci neobdrželi. Však i o Jidášovi platí, že kdo více dostal, od toho bude pak na konci i více požadováno.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stejně záleží jen na milosti Boží!!! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 01. leden 2017 @ 16:25:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Setkání s Kristem ve křtu znamená smrt toho starého hříšného člověka v nás a zrození dítěte Božího do novosti života. Tak tomu rozumím já.
Nejvýstižnější komentář k takovým příspěvkům jsi napsal zde.
Tato tragická neznalost i jen nejzákladnějších pojmů z křesťanství plodí pak celý tento tragikomický pohled na svět kolem nás . Jsou to jenom výplody zjitřelé náboženské fantazie zcela bez reálného základu. Povytrhávané věci z Bible z jejich souvislostí, z toho pak vlastní "závěry" - jako když si dítě hraje s břitvou!
Píšeš o něčem, co v reálu neznáš, proto si tomu "rozumíš" tak, jak se ti zachtělo. Já ti samozřejmě tvé porozumění neberu, klidně si ho měj. Jen ti navrhuji stále stejnou věc: Zeptej se někoho, kdo ty věci v reálu zažil, někoho, komu důvěřuješ, aby ti řekl ten reálný základ.
Pokud se tedy smíš zajímat o realitu.
Nebo se alespoň řiď tím, co jsi psal nedávno: " Vytrhnout a zacitovat nestačí k porozumění toho, co je napsáno! Písmu totiž nejde rozumět pouze tak, jak je napsáno, třeba mu rozumět v souvislostech celého křesťanského učení."
Já jsem kdysi žil bez Zákona; když však přišlo přikázání, hřích ožil, a já jsem zemřel. I ukázalo se, že přikázání, které mělo být k životu, bylo mi k smrti. Neboť hřích využil příležitosti, které se mu skrze přikázání dostalo, oklamal mě a skrze ně mě zabil.
Nebo alespoň používej logiku, takovou tu elementární logiku, selský rozum.
Není to tak složité.
Zákon + Hřích = smrt.
Ježíš = Vzkříšení a život.
Mrtvola už nemusí znovu umírat, to by ti snad logika mohla dát, pokud bys jí měl?
Ježíš zemřel za naše hříchy, nemoci, bolesti. Byl odsouzen namísto nás.
My jsme samozřejmě neměli žádnou moc "zemřít s Ježíšem". Ani to nebylo potřeba, když jsme byli mrtví díky Zákonu a Hříchu, abysme umírali ještě jednou díky křtu ve vodě či dokonce díky Ježíši. Ježíš zemřel na místě nás. On zemřel za nás. Protože on měl moc vzít náš hřích a naši smrt na sebe.
Pokud máš tedy nějakého krista, co tě ve svátosti křtu zabil (ale jen virtuálně ve tvé hlavě, jelikož ve skutečnosti, v realitě nezabil ani tvojí duši, ani tvoje tělo), bude to dost popletený kristus.
Třeba ty, nebo já, jsme tento konkrétní dar moci neobdrželi.
Stando, já jsem sice nobdržel ten konkrétní dar moci, ale zase jsem se na rozdíl od Jidáše stal křesťanem, věřím Bohu a spoléhám na něj. Stejně jako bezpočet lidí na světě, ať už křesťanů, nebo nekřesťanů.
Věřit Bohu a spoléhat se na něj není žádná extra výsada křesťanů. To dělají například i židé.
Dokonce i někteří římští katolíci někdy věří Bohu a spoléhají na něj. Nestalo se to někdy i tobě, že bys uvěřil Bohu a spoléhal na něj? Pokud ano, proč ty považuješ za nějakou výlučnost víru Bohu a spoléhání na něj? Psal jsi tu o tom, že věřit Bohu a spoléhat na něj je pro tebe jakási "výlučnost". Co je na tom pro tebe výlučného?
Toník |
]
|
|