Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 340, komentářů celkem: 430023, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 552 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Dzehenuti
Mikim
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116731211
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 25. září 2022 @ 06:58:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Podle kanonického práva je stav, kdy nejsou oba snoubenci pokřtěni  překážkou k uzavření svátostného manželství, kterou lze odstranit dispensem od biskupa. Podle  Apoštolské konstituce „Sacrae disciplinae leges“ je takové manželství svátostné. 

  Martino, odkud je zdroje této informace? 

  Řekl bych, že není pravdivá. Že neexistuje dispens, kterým by bylo možno udělat v ŘKC svátostné manželství s člověkem, kterému nebyla udělena svátost křtu - takový dispens nemá ani biskup, ani papež.

  Proto také, když si ŘK berou někoho, komu nebyla udělena svátost křtu, je často vyvinut nátlak, aby dotyčný svátost křtu přijal. Což se i stává a takové manželství je pak svátostné.

  Že by byl dispens, kterým by se stalo svátostným manželství někoho, komu svátost křtu udělena nebyla, jsem neslyšel.


  Jinak díky za to, že Oku vysvětlujete věci, které nezná a nerozumí jim, snad je od vás přijme.

  Hezký den
  Cizinec


| Nadřazený

Re: Milujte své nepřátele je stále něco, co věřící nedokážou přijímat. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 25. září 2022 @ 11:07:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Toto já přece nijak nerozporuji!

Proč si o tom, Martino, nejdřív nezjistíš víc a děláě tady zbytečně vlny?

Kánon 1055, bod 2.
Proto mezi pokřtěnými nemůže být platná manželská dohoda, která by nebyla tím samým svátostí.


Problém tedy nestojí na staně Boha, že by milost ze svátosti manželství nenabízel (u manželství křesťanů - nikoliv však manželství křesťana s ateistou, či budhistou).

Problém využití milosti svátosti bývá na straně lidí - pro jejich nevěru.
Jestliže třeba evangelík nevěří ve svátost manželství, nemůže se tato svátost u něho prakticky uplatnit, protože svojí nevěrou ji účinně blokuje. Jako by tedy nebyla.
Proto také evangelíci nemají problém se rozvádět.




..."Podle kanonického práva je stav, kdy nejsou oba snoubenci pokřtěni  překážkou k uzavření svátostného manželství, kterou lze odstranit dispensem od biskupa. Podle  Apoštolské konstituce „Sacrae disciplinae leges“ je takové manželství svátostné. "...

Uveď zde přesný zdroj tohoto svého tvrzení, ať si to každý může sám ověřit!

Toto tvoje tvrzení je totiž zcela proti logice věcí, jak chápat účinky svátostí.  Podmínkou pro čerpání milosti z jakékoli svátosti je přece víra!
Kdo nevěří v existenci svátostného manželství, ten nemůže mít svátostné manželství.


I v době apoštola Pavla byla taková smíšená přirozená manželství.

Osoba křesťanského manžela takto posvěcuje celé "tělo rodiny" - tedy jak manžela, tak i děti z tohoto manželství. Ovšem posvěcuje je "zvnějšku" - nikoli vnitřně. Proto je možné děti křesťanů křtít už v miminkovském věku - protože od křesťanského rodiče jsou posvěcovány zvnějšku. Ovšem až křtem se stávají i vnitřně svatými.

Manželství nekřesťana s křesťanem nemůže být svátostné!

Apoštol doporučuje takové manželství zachovat (pokud nejsou jiné vážné příčiny) - osoba nekřesťanského manžela je tak pozičně připravována k obrácení. Však dokud není manžel pokřtěn, není svatým vnitřně a jejich manželství nemůže být svátostné - to znamená, že by oba dva manželé čerpali z Krista a oba dva s ním byli "jedno tělo" (skrze eucharistii).


(1 Kor 7,12)
Ostatním pak pravím já, ne Pán: Jestliže má některý bratr nevěřící ženu a ona je ochotna s ním žít, ať ji neopouští.
A má-li některá žena nevěřícího muže a on je ochoten s ní žít, ať svého muže neopouští.  Neboť nevěřící muž je posvěcen ve své ženě a nevěřící žena je posvěcena ve svém muži. Vždyť jinak by vaše děti byly nečisté, avšak nyní jsou svaté. 
Jestliže se však nevěřící chce rozvést, ať se rozvede. Ten bratr nebo ta sestra nejsou v takových případech otroci. Neboť Bůh nás povolal ku pokoji.  


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy