poslal jissai Veškeré dání dobré - obdarování dokonalé je SHŮRY, sestupujíc od Otce světel, u něhož není střídání světla a tmy ani jakýchkoli změn.
Bůh není pouze zákonodárcem - on se se zákonem ztotožňuje, je zdroj i naplnění zákona - původem i realizací.
SLOVO byvší součástí Boha neboli zákon boží, obsah jeho podstaty, není jen psaným kodexem - ve své nejčistší formě nachází svůj výraz v osobě Ježíše Krista.
Počátek řádu evangelia byl u Boha, spjat s ním - jeho součástí.
Vše povstalo tímto řádem - v něm je život - světlo lidí. Jeho obsahem je život.
Na
počátku stvoření byla zem v neuspořádaném stavu pustá a prázdná. Tvorba
činěná evangeliem boží moci přivádí původní chaos do stavu uspořádání.
Evangelium tak vytváří řád. Nic neexistuje a tedy nemůže být bez
evangelijního řádu! Evangelium tvoří řád!
Podobně v životě Ježíše
Krista evangelijním řádem zjevným se stává boží - tedy Otcův charakter:
,Kdo vidí mne, vidí Otce.' Ježíš, boží syn, má stejné charakterové rysy
jako jeho Otec. Završením Ježíšova života byla jeho potupná smrt
- vyvýšení syna člověka jako Mojžíš vyvýšil hada na poušti, kde se
projevuje boží charakter nejzřetelněji.
SOUVISLOSTI:
- zákon evangelia je zrealizováván v Ježíši Kristu
- řád evangelia je nejlépe viditelný v obětování se Ježíše Krista
Boží charakter je zjevný
- v zákoně Boha
- v řádu evangelia
- v Ježíši Kristu
- v obětování se Ježíše Krista
Slovo obětování se je bláznovstvím u těch, kdo míří k záhubě. Nám však jdoucím ke spáse je mocí boží.
Kážeme Krista obětovaného jako boží moc a boží moudrost.
Rozhodl jsem se, že mezi vámi nebudu znát nic než Ježíše Krista obětujícího se.
Ve
světle Golgoty je zjevné, že zákon lásky, která nemyslí na sebe, je
zákonem života země i nebes, že láska, která nehledá svého vlastního, má
svůj původ a zdroj v srdci božím a že v tichém a pokorném Ježíši se
projevila povaha toho, jenž přebývá ve světle, jemuž se nikdo nemůže
přiblížit!