|
Právě je 566 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116814796 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Tajemství království nebes.
Vloženo Pátek, 24. září 2010 @ 21:49:27 CEST Vložil: Stepan |
poslal leonet Podívejme, kdy se nejdříve objevila tato slova.
Matouš 13,10-11: Tu přistoupili učedníci a řekli mu: „Proč k nim mluvíš v podobenstvích?“ On jim odpověděl: „Vám je dáno jest poznat tajemství království nebes, ale jím to dáno není“.
Dále si všimneme změny v okolnostech při dvou Ježíšových kázáních.
Matouš 5,1: Když spatřil zástupy, vystoupil na horu. A když se posadil, přišli k němu jeho učedníci.
Matouš 13,1-2: Toho dne vyšel Ježíš z domu a sedl si u moře. I shromáždily se k němu velké zástupy. Proto vstoupil na loď a posadil se. Celý ten zástup stál na břehu.
V 5 kapitole hovoří k zástupům jako Pán a Král z vyvýšeného místa.
Ve 13 kapitole je již v jiné pozici. Kdo zná Galilejské moře, tak by měl vědět, že břehy se zpravidla zvedají ihned od vody nahoru. Takže pro lepší představu v 13 kapitole to spíše vypadalo, jakoby hovořil v Římském koloseu. Ježíš na jevišti a posluchači v hledišti. Pro lepší představu uvedu, jak podobnou situaci popisuje Lukáš 5,3: Vstoupil do jedné z těch lodí, která patřila Šimonovi, a požádal ho, aby odrazil kousek od břehu. Posadil se a z lodi učil zástup.
Tady je na místě otázka proč došlo k takovému obratu v jeho kázáních. Nejdříve v 5 kapitole z vrcholu kopce jako král a v 13 kapitole z nejnižšího místa jako služebník – herec na jevišti. (jestli někoho pohoršuje, že přirovnávám Pána Ježíše k herci, tak si uvědomte, že podobné přirovnání použil apoštol Pavel v 1 Korint. 4,9:…neboť jsme se stali divadlem světu, andělům i lidem.) Když začal kázat evangelium království a vyložil svůj program v 5 kapitole, uzdravoval nemocné, činil divy, vyháněl démony, následovaly ho velké zástupy lidí. Jenže mezitím se v 11 a 12 kapitole něco stalo.
Matouš 11,19 a 20: Přišel Syn člověka, jí a pije, i říkají: Hle, člověk žrout a pijan vína, přítel celníků a hříšníků! - Tehdy začal kárat ta města, ve kterých se stalo nejvíc jeho mocných činů, že nečinila pokání.
Matouš 12,24 a 38-39: Když to uslyšeli farizeové, řekli: ten člověk vyhání démony jen s pomocí Belzebuba, vládce démonů. – Tehdy mu na to řekli někteří z učitelů Písma a farizeů: Učiteli, chceme od tebe uvidět znamení. On jim však odpověděl: „Pokolení zlé a cizoložné vyhledává znamení, ale znamení mu nebude dáno, leč znamení proroka Jonáše.“
A ihned při následujícím kázání již nevystupuje nahoru, ale jde dolu k vodě, nejde mezi lidi, ale odděluje se od nich vodou, a navíc nastupuje do loďky, obklopuje se svými učedníky a hovoří k zástupům pouze v podobenstvích. Již nevystupuje v pozici krále, ale služebníka.
Možná si někteří z vás všimli zvláštní symboliky spočívající v lodičce. Lodička v Novém zákoně na několika místech je podobenstvím církve.
Poté co ho zástupci lidu zavrhli a velká většina zástupů začala vyhledávat jen proto, že je nasytil tělesně, již nekáže mezi lidmi, ale z lodičky.
Tento duchovní princip můžeme vidět i dnes.
Ti věřící, kteří nepřijali Ježíše Krista za svého Pána, zpravidla pouze slyší, jak k nim hovoří z prostředku a skrze Církev, a to pouze v podobenstvích.
A ti věřící, kteří přijali Ježíše Krista za svého Pána, těm v soukromí tato podobenství vykládá a jsou obeznámení s tajemstvím království Nebes.
|
Podobná témata
|
|
Re: Tajemství království nebes. (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 24. září 2010 @ 23:32:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ve slovech ´´(kázal) ...Nejdříve v 5 kapitole z vrcholu kopce jako král a v 13 kapitole z nejnižšího místa jako služebník...´´ bych neviděl symboliku, ale spíše věcnost. S lodi se dobře posluchá, neboť docházelo také k tlačení:
Lukáš 8, 44 Přistoupivši pozadu, dotkla se podolka roucha jeho, a hned přestala nemoc její. 45 I řekl Ježíš: Kdo jest, jenž se mne dotekl? A když všichni zapírali, řekl Petr, a kteříž s ním byli: Mistře, zástupové tebe tisknou a tlačí, a ty pravíš: Kdo se mne dotekl? 46 I řekl Ježíš: Dotekl se mne někdo, nebo poznal jsem já, že jest moc ode mne vyšla. a také Lukáš, 12, 1 A vtom, když mnozí zástupové scházeli se, takže jedni druhé velmi tlačili, počal mluviti k učedlníkům svým:... Zkrátka, v kázání na lodičce se už natlačili na něho, mezi nimi byla voda. Doplňuji, že ve Vietnamu se divadlo hraje na loďkách na vodě, herci jsou v loďce a diváci posedávají na břehu. Ve VIetnamu je mnoho vodních ploch a mělkých jezírek.
|
Re: Re: Tajemství království nebes. (Skóre: 1) Vložil: leonet v Sobota, 25. září 2010 @ 12:16:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Každý si v Písmu najde svou úroveň, chápu to tak, že ti zatím vyhovuje ta tvá. Ale za ty tisíce let existovalo miliony, možná více těch, kteří se se svou úrovni poznání Boha nespokojili a toužili po větším poznání Boha. Neboť smyslem čtení a uvažování nad Písmem je vždy větší poznání a bližší vztah s Bohem. Přejí ti na této cestě mnoho milosti Boží. |
]
Re: Re: Re: Tajemství království nebes. pozor na pýchu (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 25. září 2010 @ 21:24:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | píšeš ´´... svou úroveň, chápu to tak, že ti zatím vyhovuje ta tvá..´´. Takže ty mne oceňuješ že mám nižší úroveň ! No to je bomba, nápad jako žert, nebo to myslíš vážně ? Myslet si jako si lidí myslí, a říkají si, ´´ JÁ mám úroveň lepší než jiný´´? Oceňuješ mne tak, že jsou jiní, ´´více těch, kteří se se svou úrovni poznání Boha nespokojili´´. Ale jsi při tom lepší než druzí, kteří zde nadávají a snižují. Neboť ty mi přeješ ´´...na této cestě mnoho milosti Boží...´´. Co myslíš touto cestou? Prostý poznatek, že se lidé v houfu tlačili na Ježíše, a v lodi se tlačit nemohli? To je má nedokonalá cesta ? Také píšeš, že mnozí ´´...toužili po větším poznání Boha..´´. Jsem rád, že jsi mne uznal za hodna naděje, abych se také dostal na cestu a ´´toužil po větším poznání Boha..´´. děkuji Ti, jsi jednak mírný, jednak laskavý a ještě přeješ postup výše k Bohu. Jak milé, jak milosrdné. A víš, co je psané: pýcha nadouvá, ale pokornému přeje Bůh milost. Přál bych Ti také více pokory, ale nevím, jestli by Tě to mé přání nepobouřilo, i když pokora je dar, který je dobrý.
|
]
Re: Re: Re: Re: Tajemství království nebes. pozor na pýchu (Skóre: 1) Vložil: leonet v Sobota, 25. září 2010 @ 22:56:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vidím, že ať bych ti napsal cokoliv, stejně bys měl pocit ponížení. Už sis udělal obrázek dřive a cokoliv ti napíšu, je špatně. Neuznáváš dary Boži, tak proč bych měl na tebe nějakým mrhat? Drž se svého kopyta ševče. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Tajemství království nebes. pozor na pýchu (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 26. září 2010 @ 03:03:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Leonete, osobně nemám pocit poniížení, kdo je dítko Boží, toho nemůžeš ponížit. Ale mám pocit, že vidím u Tebe postoj nadřazenosti. Nestačilo Ti napsat o kázání z lodi, že máš jiný názor? Místo toho jsi napsal, že mám špatný názor. V ekonomii a obchodě se tomu snižování druhého říká ´´nekalá soutěž´´. Navíc se mám ´´držet svého kopyta´´ . ty jsi teolog, že odkazuješ laika do mezí?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tajemství království nebes. pozor na pýchu (Skóre: 1) Vložil: leonet v Neděle, 26. září 2010 @ 10:04:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Místo toho jsi napsal, že mám špatný názor.
a z kterých mých slov jsi získal takový názor? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Tajemství království nebes. pozor na pýchu (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Neděle, 26. září 2010 @ 12:27:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Leonete
- Jeremjáš
22:15
|
Zda proto budeš králem, když se budeš naparovat v cedroví? Zdali se
tvůj otec nenajedl a nenapil? Když uplatňoval právo a spravedlnost,
tehdy se mu dobře vedlo .
|
]
|
|
Re: Tajemství království nebes. (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 29. září 2010 @ 12:48:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Podobných zvratů bylo v Ježíšově životě mnoho. Jednou se před ním skláněli králové a podruhé utíkala svatá rodina do Egypta. Do Jeruzaléma vjel jako oslavovaný král, potom myl nohy svým učedníkům a ten samý dav křičel zanedlouho na kříž s ním. Slavně vstal z mrtvých. Myslím si že obojí je určeno pro nás. Podobenství s výkladem i přímá řeč. Náš král i náš přítel který nám z lásky slouží. Pasáž o svatém Petrovi a mytí nohou by mohla být varováním před těmi kteří si myslí že mají jistou spásu a mýt nohy nepotřebují. Stejně jako pro ty kteří by se chtěli nechat mýt celí.
|
|
|
|
|