|
Právě je 573 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116825380 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Tvorba: Kde je život a pokoj?
Vloženo Sobota, 29. říjen 2011 @ 18:54:32 CEST Vložil: Olda |
poslal Willy Pročítání článků, komentářů, reakcí na články mne vede k jistému zamyšlení nad užitečností všeho tohoto počínání z Božího pohledu a z hlediska zkušenosti života, která by měla být přítomna v životě každého Božího dítěte, které roste a dospívá v syna, jenž má právo dědit spolu s Pánem Ježíšem Kristem. Bible říká, že myšlení Ducha je život a pokoj a že tam, kde jsou bratři v jednotě/jednomyslnosti, Bůh dává požehnání a přikazuje život věčný. Je tohle naše zkušenost?
V knize Genesis se dočteme, že Bůh stvořil člověka ke svému obrazu a podle své podoby jako muže a ženu, aby se rozmnožili, zabrali zemi a panovali nade vším živým. Dalo by se říci, že člověk to Bohu pokazil tím, že jedením ze špatného stromu (poznání dobrého a zlého) padl a stal se pro Boží plán nezpůsobilý. Bůh to však nevzdal a měl připraveného "dalšího" (druhého/posledního) Adama - svého jediného, jednorozeného a ve vzkříšení Prvorozeného Syna, našeho Pána Ježíše Krista, aby se v Něm, s Ním, skrze Něho a díky Jemu, Jeho smrt a vzkříšení Boží plán naplnil. A to nejen při Pánu Ježíši, ale i při všech, které Otec vyvolil, Syn vykoupil a Duch označil a zapečetil jako mnoho synů v tom Jednom Milovaném, v Němž našel zalíbení, neboť Jeho život se Mu líbil a líbí. A Bible říká, že On je náš Život. On je náš Pokoj. On se nám stal moudrostí od Boha, spravedlností, posvěcením a vykoupením a Sám se stal jako poslední Adam Duchem oživujícím (životodárným), který je v duchu každého znovuzrozeného křesťana a chce si učinit příbytek (domov) v jeho srdci, tzn. chce se šířit z ducha do duše (mysli, citů a vůle), která spolu se svědomím srdce tvoří.
Jinými slovy Pán Ježíš Kristus coby životodárný Duch chce být naším životem, zaopatřením života a vším, co potřebujeme, dokonce chce být naší osobou, aby byl skrze nás křesťany coby živé a funkční údy Těla Kristova vyjádřen skrze své Tělo. Za tímto účelem Bůh od stvoření buduje a připravuje pro sebe dům, chrám, jímž je v tomto věku Církev živého Boha, budovaná jako Tělo Kristovo, tzn. živý organismus trojjediného Boha. To dělá tím. že se Sám rozdílí do svého vyvoleného lidu, kde Otec je zdroj, Syn je ten, Kdo ze zdroje bere a dává Božím dětem a Duch do nás a nám vše přenáší a přináší neboli činí nám Boží bohatsví a plnost v Kristu dostupnou a skutečnou.
Tím stromem, z něhož měl Adam jíst, byl strom života. Písmo nás učí, že strom života je předobraz Pána Ježíše Krista, který řekl: kdo Mne jí, bude žít skrze Mne. A poněvadž Pán je Slovo a Jeho mluvené slovo je Duch a Život, ten, kdo přijímá Jeho slovo modlitbou, vlastně Pána jí a pije a ten, kdo vzývá jméno Páně kromě toho také Pána dýchá, takže u něho pak probíhá metabolická přeměna, můžeme říci organická spása a člověk pak nežije svůj život, ale jak píše apoštol Pavel: žije (ve mně) v něm Kristus. Kristův život tak postupně skrze proces proměny a připodobnění Jemu odstraňuje nás a náš přirozený život a nahrazuje ho sebou samým jako naším Životem. Prostě nás odstraňuje ze scény a žije skrze nás a Jeho božské vlastnosti jsou vyjádřeny v našich lidských ctnostech, které však už nejsou naše vlastní, tj. nejsou z nás, ale jsou ovocem Ducha Svatého, které je produktem Kristova života v nás. Podmínkou je žít tzv. "naroubovaným životem" jako ratolesti v Něm - ve vinné révě a rouby z plané olivy naroubované na olivu ušlechtilou.
Tak co? Kde je v našem životě Jeho život a pokoj? Žijeme a vyjadřujeme sami sebe nebo Pána? Bůh nás stvořil pro sebe! Pán Ježíš nás vykoupil Bohu Otci zpět ze satanova otroctví hříchu a ze smrti, abychom Mu patřili a sloužili. A co děláme my? Žijeme pro sebe nebo pro Boha? Lidský život nebo Božský? Kristus na zemi žil jako člověk skrze Otce, aby činil Jeho vůli. Nedovolil si říci nic, co by neslyšel říkat Otce. Neudělal nic, co by neviděl dělat Otce. A my? Ó, Pane Ježíši, smiluj se nad námi, a dej nám milost žít skrze Tebe Tvým životem, který je Životem Tvého Těla, aby se vybudovalo v lásce. Amen.
|
Re: Kde je život a pokoj? (Skóre: 1) Vložil: luteran v Pondělí, 16. leden 2012 @ 16:58:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ... kdo přijímá Jeho slovo modlitbou ...
Nechtěl jsi napsat "kdo přijímá Jeho slovo vírou"? |
Re: Re: Kde je život a pokoj? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 16. leden 2012 @ 19:48:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, nechtěl. Je to napsáno správně a znamená to, že se Slovo Boží modlíme, že ho čteme jako modlitbu, že to Slovo vracíme v modlitbě Bohu, aby vykonalo to, co si Bůh přeje a to, k čemu je poslal - viz Iz 55:10-11 a Ef 6:18 - A vezměte přilbu záchrany a meč Ducha, jímž je Boží slovo. 18Každou modlitbou a prosbou se v každý čas modlete duchem a k tomu bděte s veškerou vytrvalostí a prosbou za všechny svaté. Protože rozdělení na verše přišlo později, bylo by možno přechod mezi verši 17 a 18 upravit takto: "Vezměte přilbu záchrany a meč Ducha, jímž je Boží Slovo, každou modlitbou a prosbou se v každý čas ..." Neboli, když to budu parafrázovat - "Vezměte/přijměte Slovo Boží tak, že se Je budete modlit, a pak se bude dít to, co to Slovo říká, neboť proto Ho Bůh poslal." |
]
Re: Re: Re: Kde je život a pokoj? (Skóre: 1) Vložil: luteran v Úterý, 17. leden 2012 @ 09:56:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Obávám se, že ten, kdo ti ty verše z Efezským takto vysvětlil, neměl moc dobrou znalost původního jazyka. To dělení veršů je zde totiž správné - což je vidět z logiky, syntaxe i gramatiky celé pasáže.
Verše v Izajáši zase mluví o slově z Božích úst k nám, které přinesou, k čemu je Bůh k nám posílá: oživení a úrodu.
Slovo Boží fakt člověk přijímá ve víře nebo odmítá v nevíře. Ti první ho následně používají i k obraně proti Zlému jako meč Ducha a jistě také v modlitbách, kdy se odvolávají u Boha na to, co jim sám řekl a slíbil.
Takové je aspoň mé současné chápání. Jestli mi Bůh zjeví víc, budu rád.
Díky, l. |
]
Re: Re: Re: Re: Kde je život a pokoj? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 17. leden 2012 @ 12:49:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | luterane,
nevím, jestli má gramatika, logika apod. co mluvit do praxe křesťanského života, ale já tu praxi znám a vím, že to takto praktikuje spousta bratrů a sester v Kristu.
Mimochodem - taková otázka: modlil by ses čtením veršů nebo jejich čístí v Bibli, kdybys tomu Slovu v nich nevěřil? "Modlitba Páně" je také nepsána v Písmu a spousta lidí se jí nebo podle ní modlí a nemyslím si, že by to bylo špatně. Špatně by bylo ji jen tak odříkávat.
Neboli - to přece neznamená, že jedno vylučuje druhé. A také to neznamená, že ty nebo já máme jakési konečné a jediné porozumění zmíněným veršům.
Ale jinak děkuji za přípěvek.:-)
w. |
]
|
|
|
|