|
Právě je 562 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: Dzehenuti Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116732720 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě?
Vloženo Pátek, 20. červenec 2012 @ 18:57:16 CEST Vložil: Stepan |
poslal oko Samotnému Bohu v jedné osobě by nutně muselo být smutno.
Bůh v jedné osobě by trpěl osamocením ve své vyjímečnosti. Cítil by se sám.
Pak by platilo, že si stvořil anděly i lidi jen proto, aby s nimi mohl prožívat vztahy a mohl tak zaplašit samotu.
Byl by to ale pak vůbec ještě Bůh? Tak nedokonalý?
Není dobře člověku samotnému (Gn 2,18) - a určitě by nebylo dobře ani Bohu samotnému...
Však bůh, kterému by musel tvor přidávat jakoukoli kvalitu (vztah) už není Bohem.
Bůh sám v sobě totiž obsahuje veškerou kvalitu bytí.
Bůh křesťanů je transcendentní. To znamená, že není závislý na nikom a na ničem. Je naprosto soběstačný, naprosto dokonalý. Bůh není součástí stvoření, ale není ani stvořením nijak omezován. Působí ve stvoření zcela jak se mu zlíbí.
On sám už nikoho dalšího ke štěstí nepotřebuje. Naprosto ničím není omezován, jen sám sebou, dobrotou své přirozenosti. Ano, i křesťanský Bůh je omezen svou přirozeností: nemůže zemřít, nemůže být zlý a pod ...
Bůh křesťanů je jeden - přesto je sám zdrojem vztahovosti, sám je zdrojem lásky nejčistší.
Ale taková láska může vznikat jedině jako plod vztahu. Bez vztahu není lásky. A toto je tajemstvím našeho Boha, nám nepochopitelným.
Je jen jeden Bůh - přesto vnitřně vztahový, jako Láska (Duch svatý) mezi Otcem a Synem - jako Dar, který si dávají navzájem.
Tento Bůh pak překypuje Láskou a proto stvořil anděly i lidi, aby mohli i oni mít podíl na jeho štěstí, aby také je obdarovával láskou.
Je to tedy naopak: Bůh nepotřebuje nás (byl by šťastný i bez naší existence), ale my ke štěstí nutně potřebujeme Boha!
I člověk jako Boží obraz ve světě viditelném byl stvořen takto vnitřně vztahovým.
Je to vztah sdílení těla a duše s Bohem. Takto v dokonalé harmonii (ve štěstí a blaženosti) žili první lidé v ráji až do svého pádu do hříchu. Od té doby je lidská přirozenost pokřivená: tělo chce totiž něco jiného, než po čem touží lidská duše.
(Ř 7,22-25) Podle vnitřního člověka totiž radostně souhlasím s Božím
Zákonem,
ale ve svých údech vidím jiný zákon, který bojuje proti
zákonu mé mysli a činí mě zajatcem zákona hříchu, který je v
mých údech.
Já ubohý člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto těla smrti?
Děkuji Bohu - skrze Ježíše Krista, našeho Pána! A tak tedy
tentýž já sloužím myslí Zákonu Božímu, ale tělem zákonu
hříchu. Znovuzrozením ve křtu do Krista dostáváme znovu šanci narovnat tuto svou vnitřní pokřivenost - mocí Ducha svatého dávat znovu do souladu touhy těla i touhy ducha ve společenství s Bohem - už jako Boží děti. To je totiž skutečným štěstím a plodem celého křesťanského způsobu života - vytvářet a znovuobnovovat ztracené společenství lidského těla i duše s Bohem už za tohoto života pozemského - zjevovat tak našimi skutky lásky ve viditelném světě Boha.
|
Podobná témata
|
|
Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Sobota, 21. červenec 2012 @ 02:04:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ---- Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? ----
Ano,může. V Kristu Ježíši.
--- Samotnému Bohu v jedné osobě by nutně muselo být smutno. ----
Ano, a bylo mu smutno dokonce až k smrti.
---- Bůh v jedné osobě by trpěl osamocením ve své vyjímečnosti. Cítil by se sám. ----
Ano,trpěl osamocením , za naše hříchy ,když na svém lidském těle hřích odsoudil.
--- On sám už nikoho dalšího ke štěstí nepotřebuje.---
:-) Nepřipadáš ty si moudřejší než JE ON ?
|
Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 21. červenec 2012 @ 08:13:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ---- Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? ----
Ano,může. V Kristu Ježíši.
Opravdu je Bůh pouze v Kristu Ježíši?
(J 12,26-30) Slouží-li mi někdo, ať mě následuje; a tam, kde jsem já,
bude i můj služebník. A bude-li mi někdo sloužit, Otec ho
poctí."
"Má duše je teď zarmoucená a co mám říci? 'Otče, vysvoboď mě
z této hodiny'? Ale proto jsem přišel, k této hodině.
Otče, oslav své jméno!" Tehdy se z nebe ozval hlas: "Oslavil
jsem a ještě oslavím."
A zástup, který tam stál a slyšel to, řekl: "Zahřmělo."
Jiní říkali: "Mluvil k němu anděl."
Ježíš na to odpověděl: "Ten hlas nepřišel kvůli mně, ale
kvůli vám. Připadáš si nyní pořád ještě moudrý? Tak s kým to Kristus (podle tebe Bůh v jedné osobě) vlastně hovořil? To se modlil sám k sobě?
|
]
Re: Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Sobota, 21. červenec 2012 @ 10:38:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ----Opravdu je Bůh pouze v Kristu Ježíši?----
Ano,opravdu.
V něm je opravdu vtělena všechna plnost božství. On je ten pravý Bůh a věčný život. My skrze Něj žijeme.
Otec a Syn jsou jedno a mnozí jsou v Něm také jedno. Bůh je Duch, všeobímající a všudy přítomný. Když na sebe vzal způsob služebníka,stal se jedním z lidí,v podobě člověka - Syna ,neznamená že by Bůh Otec v nebi přestal existovat... ,jak to někteří mylně chápou a pak podsouvají.
Filip mu řekl: „Pane, ukaž nám Otce, a víc nepotřebujeme!“ 9 Ježíš mu odpověděl: „Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty mě neznáš? Kdo vidí mne, vidí Otce. Jak tedy můžeš říkat: Ukaž nám Otce? 10 Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která vám mluvím, nemluvím sám od sebe; Otec, který ve mně přebývá, činí své skutky. 11 Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně; ne-li, věřte aspoň pro ty skutky! Naplněné Izajášovo slovo: Iz 9,5 Neboť se nám narodí dítě, bude nám dán syn, na jehož rameni spočine vláda a bude mu dáno jméno: „Divuplný rádce, Božský bohatýr, Otec věčnosti, Vládce pokoje.“ |
]
Re: Re: Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 21. červenec 2012 @ 10:52:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Chodte do celeho sveta, ucte vsetky narody a krstite ich v mene Otca i Syna i Ducha Svateho."
Toto su skova Jeziasa Krista. Ak by neexistoval Otec, Syn a Duch Svaty, Jezis by ich nespominal a nekazal v ich mene krstit.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Sobota, 21. červenec 2012 @ 15:17:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ----Ak by neexistoval Otec, Syn a Duch Svaty, Jezis by ich nespominal a nekazal v ich mene krstit.----
:-) Asi si jen špatně pochopila Betmo.
Bůh je jediný. Nepopírám existenci Otce,Syna ,ani Ducha svatého.Naopak potvrzuji.Vždyť vyznávám že jméno Otce,Syna i Ducha svatého, je jméno jediné osoby - Pána Ježíše Krista.
A tak,křtí se ve jméno Pána Ježíše, ne "v ich mene ,nebo v ich mená" , jak píšeš (v množném čísle) Správně je to tak ,jak říká Pán Ježíš: " krstite ich v mene(v meno)..." ale rozhodně ne: "krstite ich v ich mene."
Nebeského Otce přece neprosíme ve jménech ,ale ve jménu Pána Ježíše.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 21. červenec 2012 @ 16:30:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vlastiku.
Šikovně jsi se vyhnul této otázce:
Tak s kým to Kristus (podle tebe Bůh v jedné osobě) vlastně hovořil? To se modlil sám k sobě? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 21. červenec 2012 @ 16:31:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A říkal si sám sobě "Otče"????
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Neděle, 22. červenec 2012 @ 10:58:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Farizeům říkal : „Amen, amen, pravím vám, dříve než se Abraham narodil, já jsem.“
Ti to také, podobně jako ty , nemohli pochopit . A zuřili,protože byli z tohoto světa.
Jestli že kdo neuvěří ,že ON to JE ,zemře ve svých hříších. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Neděle, 22. červenec 2012 @ 23:15:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | K tomu,který v Něm přebýval a přebývá.
Otec věčnosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 23. červenec 2012 @ 07:37:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže Kristus se modlil sám k sobě, nebo k někomu jinému (k Otci, který v něm přebývá)?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné o (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Pondělí, 23. červenec 2012 @ 13:16:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | K Otci,který v něm přebývá.
Přebývá i v nás skrze Ducha sv.,vždyť to znáš,kdo má Syna ,má i Otce.Neznamená to ale ,že se do nás nasoukaly tři osoby. Jak chybně učíte. Bůh je Duch a je jeden, byl-li vtělen do osoby ,pak do osoby Pána Ježíše Krista. Pokud říkáš ,že Duch sv. je další osoba,se rouháš a opravdu nevíš co říkáš. . |
]
|
|
Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Neděle, 22. červenec 2012 @ 05:53:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Největší gól je, že pro své trojční báchorky nemáš žádný biblický argument. |
Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 22. červenec 2012 @ 09:59:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jsi nikdy nečetl Bibli?
Odpověz mi prosím na tyto tři otázky:
1.) S KÝM to hovořil Ježíš, když se modlil? Na KOHO se obracel?
2.) KDO při Ježíšově křtu prohlásil o něm, že je jeho Syn? KDO to promluvil?
(A když se křtil všechen lid, stalo se, že byl pokřtěn i
Ježíš; a když se modlil, otevřelo se nebe
a Duch Svatý na něj sestoupil v tělesné podobě jako holubice
a z nebe zazněl hlas, který řekl: "Ty jsi můj milovaný Syn, v
tobě jsem nalezl zalíbení." - Lk 3,21-22).
3.) U KOHO se za nás přimlouvá Duch svatý?
(A tak nám také Duch pomáhá v našich slabostech. Vždyť ani
nevíme, za co bychom se měli modlit, jak je potřeba, ale sám
Duch oroduje za nás nevýslovným sténáním.
Ř 8,26)
|
]
Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 22. červenec 2012 @ 10:03:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | najväčší gól je ten že v písmu máme troch Pánov (Kyrios)...a jedného Boha...
Zjavenie 1:8 Ja som Alfa a Omega, hovorí Pán Boh, ktorý je, ktorý bol a ktorý príde, Vševládny.
a každý jazyk aby na slávu Boha Otca vyznával, že Ježiš Kristus je Pán. Filipským 2:11
Veď Pán je Duch a kde Duch Pánov, tam sloboda. 2 Korintským 3:1ch,7
...ak sa modlíš ku Kristovi (Kyrios-Pán) a zároveň k Bohu (Kyrios-Pán) tak porušuješ prvé prikázanie ,,nebudeš mať iného Boha okrem mňa,,.....ako je možné že Tomáš sa modlil ku Kristovi...,,Pán môj a Boh môj,, ...a Ježiš ho nenapomenul že modliť sa má iba k Bohu, lebo je len jeden Boh????
Eleazar, napíš nám či sa modlíš ku Kristovi rovnako ako k Bohu a hneď nám bude jasno kto si...
ivanp |
]
|
|
Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Neděle, 22. červenec 2012 @ 13:23:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Dobře jsi to napsal, oko.
Problém poznání Boha je v tom, co jsi napsal a co je základem:
"Bůh křesťanů je transcendentní."
Když to trochu poopravím, a přidám "křesťanů a židů", tak touto větou vyjadřuješ principiální pravdu v tom, že Boha nemůžeme poznat. Je mimo naše smyslové vnímání. A protože ho nemůžeme poznat, nemůžeme říci, jaké má vlastnosti. Avšak Tvoje tvrzení za touto větou
"To znamená, že není závislý na nikom a na ničem. Je naprosto soběstačný, naprosto dokonalý."
z konstatování a transcedentnosti vůbec nevyplývá ani z hlediska formální logiky.
Je jedna vyjímka jak se dozvíme o Božích vlastnostech, přesněji řečeno těch, které nám Bůh svěřit chce: Že se nám Bůh dá poznat sám. Záznam o tom, jak se nám Bůh dal a dává poznat, je v Písmo.
Pokud Tvoje úvahy o Božích vlastnostech odpovídají Písmu, jsou plně pravdivé. Je však dobré dávat pozor na to, aby to nebyla Tvá zbožná přání. |
Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 22. červenec 2012 @ 15:44:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Transcendentní je ve významu nadskutečné, přesahující smyslové i rozumové schopnosti.
Bůh vzhledem k nám je imanentní
(vnitřně přítomný svou podstatou ve věcech a vztazích utvářejících náš život). Ale zároveň Bůh je i transcendentní (přesahující každé
uchopení, odlišný od všech věcí). Boží zjevení nám skrze běžné zkušenosti
našeho života (imanentní přítomnost Boží) dovoluje pojmenovat to, co je
vzhledem k nám transcendentní.
Bůh zjevuje svou jinost skrze podobnost s naším
životem, jeho hodnotami, vztahy, zkušenostmi.
(Proto jsem trojjediného Boha přibližoval zrovna na příkladu člověka).
Z hlediska formální logiky Bůh nemůže být jiný než transcendentní a zároveň dokonalý.
Boha poznáváme z více pramenů: 1.) z jeho stvoření, z přirozeného zjevení Starého zákona - Ž 104, 27-30
- A to vše s nadějí vzhlíží k tobě, že jim dáš v pravý čas
pokrm; rozdáváš jim a oni si berou, otevřeš ruku a nasytí se dobrým. Skryješ-li
tvář, propadají
děsu, odejmešli jejich ducha, hynou, v prach se navracejí. Sesíláš-li
svého ducha, jsou
stvořeni znovu, a tak obnovuješ tvářnost země.
Pozitivní vyjádření o
Bohu jsou v žalmu odvozena z Božího obrazu v přírodě, ve všem
stvořeném. Už toto přirozené zjevení Starého zákona mluví o Bohu naprosto soběstačném a dokonalém (o Bohu nezávislém na nikom a na ničem), přesahující všechny lidské představy o dokonalosti.
2.) Pak následuje slovo jako Boží zjevení (hořící keř u Mojžíše, tichý vánek u Eliáše).
3.) Vrcholem zjevení Boha lidem je pak Slovo - Kristus Ježíš (J 1,18).
4.) Tohle všechno poznání o Bohu se nám pak spojuje do zkušenosti zažívání Boha ve vlastním životě, do zkušenosti vlastní přítomnosti s Bohem.
|
]
Re: Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Neděle, 22. červenec 2012 @ 17:04:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
s bodu 1.) až 4.) máš pravdu, na rozdíl od mého vyjádření jsi rozvedl to, co je zahrnuto v Písmu. Pokud bychom chtěli být ještě přesnější, tak bychom museli přidat k seznamu, kterým se nám dává Bůh poznat:
5) Přímé zjevení (prorokům, viděním zapsaným v Písmu) 6) Přímé zjevení lidem (mnozí to poznali velmi zřetelně, každému se však Bůh zjeví alespoň jednou, dvakrát - viz Jób)
a našly by se určitě i jiné nuance.
Transendentní (jako slovo) neobsahuje význam dokonalý, nemá však smysl se o takovou terminologickou hloupost se přít. |
]
|
|
Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Neděle, 22. červenec 2012 @ 21:06:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ještě se znovu zamyslím nad Tvým článkem, oko. A to nad tímto (citace):
"Tento Bůh pak překypuje Láskou a proto stvořil anděly i lidi, aby mohli i oni mít podíl na jeho štěstí, aby také je obdarovával láskou. Je to tedy naopak: Bůh nepotřebuje nás (byl by šťastný i bez naší existence), ale my ke štěstí nutně potřebujeme Boha!"
Konec citace
Slyšel jsem i jiné úvahy. Třeba že Bůh tvořil pro svou radost. Tento autor, podobně jako Ty, nevzal v úvahu základní skutečnost, kterou nám, na rozdíl od vysvětlování proč a co a jak dělal, odpovídá za vše. A která je podložena Písmem:
Bůh nás stvořil ke Svému obrazu.
Když nás Bůh stvořil ke svému obrazu a my máme radost, když uděláme Bohu radost, tak i Bůh má radost, když nám udělá radost. Ostatně, neslyšel jsi výroky "radujte se s Pánem"?
Když máme rádi společenství s Bohem a toužíme po společenství s Bohem, tak i Bůh má rád společenství s námi a touží po něm. Zase můžeme najít v Písmu třeba společenství u stolu, u svatby...
Dokázat štěstí nebude jednoduché, neboť to slovo se v Písmu používá jen v některých překladech. V hebrejském originále se zřejmě jen vyskytuje v souvislosti s pohany. Ale i když slova "radost" či "jásot" spojíš s blaženými emocemi, tak právě tak podobně můžeš říci:
Když my jsme šťastní s Bohem a po takovém štěstí toužíme, tak i Bůh je šťastný s námi a po takovém štěstí touží.
Bratře oko, jsme ve Království vzájemného společenství. Při podobných příležitostech si vždy vzpomenu na slova Jiřího Hurty: "Nebesa se prolomilla až na zem pod tíhou Boží lásky."
Nebe a země dohromady. Symbol starý jako lidstvo samo - vertikála a horizontála - kříž, znázorňující spojení nebe se zemí.
A všimni si oko: Uvedenými tvrzeními se ani trochu nemění svrchovanost Boha a Jeho záměrů učinit všechno tak, jak se On sám svrchovaně rozhodne. |
Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 23. červenec 2012 @ 07:41:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Souhlasím, že Bůh tvořil pro radost. Bůh nás stvořil, protože je dobrý. Protože Láska touží obdarovávat, touží se sdílet a tvořit.
Nepotřebuje nás však on ke svému štěstí nezbytně, není na nás závislý, ale naopak my potřebujeme nezbytně ke svému štěstí společenství s ním. To my jsme závislí na Bohu jako nedospělé děti na rodičích.
|
]
|
|
Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Pondělí, 23. červenec 2012 @ 14:00:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ----On sám už nikoho dalšího ke štěstí nepotřebuje.----
oko,Bůh je láska a ta není sobecká. Řekni ,a který otec své dítě ke stěstí nepotřebuje? Když už v článku mluvíš o vztahovosti...
A co otec z podobenství,který s láskou čeká na svého ztraceného syna? |
Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 24. červenec 2012 @ 08:32:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh je láska.
Skutečná opravdová Láska je vždycky vztah mezi osobami.
Je - li Bůh skutečnou láskou, logicky nemůže být v jedné osobě.
|
]
Re: Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Úterý, 24. červenec 2012 @ 20:39:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | J 17,21 aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli v nás, aby tak svět uvěřil, že ty jsi mě poslal. |
]
Re: Re: Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 24. červenec 2012 @ 20:45:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I tělo a duše člověka jsou dohromady jen jeden člověk.
Přesto lidské tělo je docela něco jiného než lidská duše a často i toto tělo chce něco docela jiného, než po čem touží duše.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Úterý, 24. červenec 2012 @ 21:08:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesto lidské tělo je docela něco jiného než lidská duše a často i toto tělo chce něco docela jiného, než po čem touží duše.
Proto stvořil člověk oko Boha dle obrazu svého. Snažícího se, leč nedokonalého, plného rozporů. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. červenec 2012 @ 11:26:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh stvořil člověka k obrazu svému do dokonalé harmonie těla i duše s Bohem. To až vinou člověka byla tato harmonie porušena a nastaly rozpory uvnitř každé lidské bytosti. Rozpory nejsou obrazem Boha. Obrazem Boha je společenství v dokonalé harmonii.
Člověk je jeden - a přesto se hádá sám v sobě. Jak je to možné?
Kdo a s kým se pře, když je člověk jen jeden?
|
]
Re: Re: Re: Re: Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Úterý, 07. srpen 2012 @ 14:54:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Amen Fery.
-----Může být skutečný Bůh pouze v jedné osobě? ----
Ano ,v Ježíši Kristu. J 14,8 Filip mu řekl: „Pane, ukaž nám Otce, a víc nepotřebujeme!“ J 14,9 Ježíš mu odpověděl: „Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty mě neznáš? Kdo vidí mne, vidí Otce. Jak tedy můžeš říkat: Ukaž nám Otce? |
]
|
|
|
|