|
Zaznamenali jsme 116809076 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky
Vloženo Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 10:13:44 CET Vložil: Stepan |
poslal filemon V tento čas si připomínáme úvodní dějství událostí Velikonoc. Mezi těmi, kdo měli s ukřižováním Pána Ježíše tehdy co dočinění těžko hledat nějakého hrdinu. Do očí bijící je ale selhání tehdejších náboženských a politických představitelů. Pro Boha to nebylo žádné překvapení.
Nejprve tu je velekněz Kaifáš a jeho tchán Annáš. Nejvyšší představitelé náboženské hierarchie v tehdejším Izraeli. Oni by měli být prvními kdo rozpoznají, kým Ježíš Nazaretský ve skutečnosti je. Oni byli v pozici těch, kdo se stavěli do role pastýřů lidu. Oni vyžadovali poslušnost a úctu. A byli to právě oni, kdo s velkou chutí vydali Pána Ježíše k ukřižování, bez duchovního rozpoznání, kým je.
Herodes a Pilát byli tehdy představitelé světské moci. Oni měli dbát na to, aby bylo uplatňováno právo a spravedlnost. Oni měli dbát na to, aby soud s Ježíšem proběhl podle pravidel. Pilát byl také tím jediným, kdo tehdy mohl vynést rozsudek smrti. Oni se ale zachovali tak, jak to u politiků vídáme i dnes. Rozhodli naprosto pragmaticky a alibisticky. Bez toho, že by něco určitého proti němu nalezli, poslali Pána Ježíše na smrt.
A přece, i když nesou za své jednání plnou zodpovědnost, byli nástroji v Božím plánu. Kaifáš nevědomky už předtím vyslovil proroctví v Jn 11,49:50: "Ani nemyslíte na to, že je pro vás lépe, aby jeden člověk zemřel za lid, než aby zahynul celý národ." A Pilát, také bez toho, že by chápal to, co vlastně píše, nechal na kříž připevnit nápis psaný řecky, latinsky a hebrejsky : Toto je král židů.
Zdá se mi, že dnes míváme občas od politiků i od neznovuzrozených náboženských představitelů příliš velká očekávání. Systém funguje velmi podobně jako tehdy. Je tu více paralel. Tak, jako se tehdy pomalu chýlil ke konci věk zákona, tak se nyní pomalu chýlí ke konci věk milosti. Boží slovo nemluví o tom, že tento věk skončí happyendem ve smyslu toho, že lidé se stanou lepšími a vybudují ze svých sil ony zářné "lepší zítřky". Po uchvácení Círke přijde naopak doba soužení pro Izrael a soudů pro tento svět.
V Jn 5,43 Pán Ježíš pověděl: Já jsem přišel ve jménu svého Otce a nepřijímáte mě. Kdyby přišel jiný ve vlastním jménu, toho přijmete. Před necelými dvěma tisíci lety v Jeruzalémě dav odmítl Pána Ježíše a vyžádal si vzbouřence a vraha Barabáše. Kaifáš i Pilát toto rozhodnutí naplnili. Pilát tak trochu s nechutí, Kaifáš s radostí (politická moc, i když nakonec selhala ve svém úkolu dbát nad spravedlností, byla tehdy pravdě blíže, než ta náboženská). Barabáš je tu předobrazem Antikrista. Toho, kdo se postaví na místo Pána Ježíše. Dav to bude chtít. A náboženská a politická moc se stanou vykonavatelkami tohoto rozhodnutí. Před dvěma tisíci lety to byl vrah a vzbouřenec Barabáš namísto Ježíše. Nyní to bude Antikrist.
Také toto rozhodnutí nemůže nic zvrátit a ohrozit na Božím plánu. Po době soužení přijde to, co má Bůh připravené jako perličku nakonec: Mesiášské království Pána Ježíše Krista. Které bude tečkou, po které bude následovat naplnění toho, co čteme v 1 Kor 15:24,25: potom bude konec, až Kristus odevzdá království Bohu a Otci a zruší každou vládu, každou vrchnost i moc. Neboť on musí kralovat, dokud nepoloží všechny nepřátele pod jeho nohy...
|
Podobná témata
|
|
Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 11:48:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Nejzajímavější mi připadá vztah Pána Ježíše k tehdejším autoritám. Které představoval právě Herodes, Annaáš, Kaifáš a Saducejové. Když dával všem za příklad vdovu která do pokladnice kterou spravovali přispěla všechno co měla a co vzala od úst svým vlastním dětem. Bral to tak že dává Bohu. Když vyhnal prodavače z Chrámu. Aniž by vystoupil proti nadřazeným autoritám které za Chrám zodpovídaly.
Budiž nám to příkladem, v době popírání církví a autorit. V době kdy někteří lidé chtějí krást a nevracet to co patří Bohu. Držme se Skály o které Pán Ježíš řekl že vydrží až do konce.
Happyend který přijde je lepší než ty naše lidské.
|
|
|
Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 14:20:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Vystupovat proti úřadu autorit je nemístné. Nicméně je potřebné občas vystoupit proti těm, kteří tento úřad zneužívají. Viz:
Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Zavíráte lidem království nebeské, sami nevcházíte a zabraňujete těm, kdo chtějí vejít. Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Vyjídáte domy vdov pod záminkou dlouhých modliteb; proto vás postihne tím přísnější soud.
Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Obcházíte moře i zemi, abyste získali jednoho novověrce; a když ho získáte, učiníte z něho syna pekla, dvakrát horšího, než jste sami. Běda vám, slepí vůdcové! Říkáte: ‚Kdo by přísahal při chrámu, nic to neznamená; ale kdo by přísahal při chrámovém zlatu, je vázán.‘ Blázni a slepci, co je větší: zlato, nebo chrám, který to zlato posvěcuje? Nebo: ‚Kdo by přísahal při oltáři, nic to neznamená; ale kdo by přísahal při oběti na něm, je vázán.‘ Slepci, co je větší: oběť, nebo oltář, který tu oběť posvěcuje? Kdo tedy přísahá při oltáři, přísahá při něm a při všem, co na něm leží. A kdo přísahá při chrámu, přísahá při něm a při tom, kdo v něm přebývá. Kdo přísahá při nebi, přísahá při trůnu Božím a při tom, který na něm sedí.
Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Odevzdáváte desátky z máty, kopru a kmínu, a nedbáte na to, co je v Zákoně důležitější: právo, milosrdenství a věrnost. Toto bylo třeba činit a to ostatní nezanedbávat. Slepí vůdcové, cedíte komára, ale velblouda spolknete! Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Očišťujete číše a talíře zvenčí, ale uvnitř jsou plné hrabivosti a chtivosti. Slepý farizeji, vyčisť především vnitřek číše, a bude čistý i vnějšek. Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Podobáte se obíleným hrobům, které zvenčí vypadají pěkně, ale uvnitř jsou plné lidských kostí a všelijaké nečistoty. Tak i vy se navenek zdáte lidem spravedliví, ale uvnitř jste samé pokrytectví a nepravost. Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Stavíte náhrobky prorokům, zdobíte pomníky spravedlivých a říkáte: ‚Kdybychom my byli na místě svých otců, neměli bychom podíl na smrti proroků.‘ Tak svědčíte sami proti sobě, že jste synové těch, kdo zabíjeli proroky. Dovršte tedy činy svých otců! Hadi, plemeno zmijí, jak uniknete pekelnému trestu? Hle, proto vám posílám proroky a učitele moudrosti i zákoníky; a vy je budete zabíjet a křižovat, budete je bičovat ve svých synagógách a pronásledovat z místa na místo, aby na vás padla všechna spravedlivá krev prolitá na zemi, od krve spravedlivého Ábela až po krev Zachariáše, syna Barachiášova, kterého jste zabili mezi chrámem a oltářem. Amen, pravím vám, to vše padne na toto pokolení. |
Re: Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 14:29:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Také mne napadli farizejové. Když o nich tak ale přemýšlím tak oni vlastně žádnou autoritou nebyli, od Boha ani od krále, nic oficiálního. Každému do všeho kecali a lidem se to líbilo. Tak jako my pořád vědomě nebo podvědomě sháníme nějaké hranice a ptáme se co můžeme a co ne. |
]
Re: Re: Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 22:02:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | farizeú bylo několik směrů. Farizeové byli vcelku "elitní skupina" v národu - byli to vlastenci a měli živou víru.. Bylo to prakticky lidové hnutí.. měli své mučedníky.. jejich víra v kontrastu s třeba Chrámovými Saducei a jim možná podobnými Zákoníky. Saduceové ani nevěřili na Anděly a Vskříšení .. stáli pod vlivem helenstí..
Samozřejmě farizeové - náboženští horlivci.. - měli své meze, "limity", chyby.. a právě proto, že byli Ježíšoovi v něčem blízcí, že horliví.. tak proto stáli Pánu Ježíši za to, že do nich tak tvrdě šel.. prostě je chtěl vyburcovat.. burcovat saducee už prakticky asi nemělo smysl..
S touto "kacířskou" myšlenkou o farizejích, jako duchovní elitě národa (samozřejmě před Janem, Kristem a jeho učedníky..) přichází Gerhard Kroll ve své objemné knize: "Po stopách Ježíšových".
Než to smetete ze stolu, tak se zamyslete nad tm, že Pavel možná až tak neblafoval, když před (vele)Radou zvolal: "Bratři. Jsem farizej, syn farizeův a jsem dnes souzen kvůli naději ve Vskříšení..." nevím, ale doměnka (učení!!) že to Pavel učinil JEN PROTO, aby je rozeštval.. tj. "jen velmi mazaný tah" mě přijde nedostatečná.. Pavel by určitě JEN účelově nelhal.. třeba řekl i část pravdy - zůstal farizeem.. ale farizeem novýým, proměněným, "farizem pro Krista", farizeem křesťanským.. Jako onen Zákoník z Ježžíšova podobenství, jež se stal Učedníkem Království.. a "z pokladu svého srdce vynáší staré i nové"...
úplně odepsat farizeje vlastně znamená tvrdit, že Izrael v době Ježíšova příchodu byl prakticky bez víry.. že ho Mesiáš zastihl bez víry.. což není až tak pravda.. farizeem byl zřejmě i "bleskově uvažujíící" Natanael..
|
]
Re: Re: Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 22:17:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Také mne napadli farizejové. Když o nich tak ale přemýšlím tak oni vlastně žádnou autoritou nebyli...
„Na stolici Mojžíšově zasedli zákoníci a farizeové. Proto čiňte a zachovávejte všechno, co vám řeknou; ale podle jejich skutků nejednejte: neboť oni mluví a nečiní. |
]
Re: Re: Re: Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Středa, 03. duben 2013 @ 00:33:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | souhlas. ono totiž kromě farizeú a nepříliš v Evangeliu popsaných Essenů se vírou v Izraeli zas tak nikdo tehdy nezabíval.. Chrámové saducee, jež ani pomalu nevěřili na "nadpřirozeno" bych spíš označil za "skeptiky jž praktikovali jakési jim už asi vydálené obřady". No, někteří asi věřili.. ale nedokážu si to dost dobře představit, když nevěřili na anděli.. pokud vím, andělé jsou i v "čisté Tóře" - s Mojžíšem mluvil třeba Bůh a Anděl..
|
]
Re: Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 14:30:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I lewitů mezi nimi bylo pomálu. Bylo to takové nějaké laické občanské sdružení nebo vnitřní sekta. |
]
Re: Re: Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 16:02:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...to hej...ale najviac sa zmýlili tí ktorí mali ,,apoštolskú postupnosť,, od Mojžiša...veľkňazi a židovská rada ktorá existovala ,,presne podľa písma,, dala ukrižovať Krista... ..to isté sa stalo v stredoveku....Rím si zakladá na ,,Petrovom nástupníctve,, a predsa dal upáliť Husa a odmietol reformáciu cirkvi...dnes je to obdobne...
ivanp |
]
Re: Re: Re: Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 22:25:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Re: ...to hej...ale najviac sa zmýlili tí ktorí mali
,,apoštolskú postupnosť,, od Mojžiša...veľkňazi a židovská rada ktorá
existovala ,,presne podľa písma,, dala ukrižovať Krista...
no, ona Davidovská královská linie Davidových kvalit už také nedosáhla.. (až na Ježíše a Marii..) a to ani v Šalamounovi. Takže ono je to trochu i o lidech víš, Ivanp.. Jenže ti trochu "naruším" tvé představy o "zpuchřelém Chrámu". No nevím, jestli jsi nebo jste tady někdy četli "nějakého Lukáše", ale právě z něj mám takový dojem, že v době Kristova narození se v Chrámu - asi jen čirou náhodou... - vyskytla poměrně zajímavá skupina "svatých chrámových matadorů" - kněz Zachariáš, otec Jana.. no, ten třeba trochu zapochyboval.. nicméně byl svým způsobe, také vybrán.. oceněn.. ke komu z nás kdy mluvil přímo Gabriel, fyzicky.. (ne samozřejmě v srdci.. - třeba Pán v srdci..) Ale fyzicky.. jenže pak už to byl "spravedlivý stařec" Simeon.. "spravedlivá" Anna, dcera Fanuelova.. co tam dleli na modlitbách dnem i nocí.. takže on to zas takový "Kaligulovský Babylon" kde bys věřícího nenašel.. zase nebyl..
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politi (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Středa, 03. duben 2013 @ 00:21:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A co onen verš v ev.Janovu - "to však řekl proto, že byl veleknězem onoho roku". Víš Ivanp, ono to chce skutečně znát Bibli a ne dát hned na pouhé dojmy..
|
]
Re: Re: Re: Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Středa, 03. duben 2013 @ 00:38:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To máš tak Ivanp - Hospodin skrze Samuela také pomazal Saula za krále nad Izraelem.. přestože pak "litoval" (a pomazání vzal zpět - pomazal Davida) - David odmítl Saula usmrtit, neboť ho bral stále jako "Hospodinova pomazaného". Takže bacha Ivanp na odstřel "Boží instituce" - "třeba Pomazaní Králové.. Pomazaný vlastně znamená Krisus.., zde ale s malými písmeny..) kvůli "lidskému faktoru".
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Čtvrtek, 04. duben 2013 @ 17:07:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...veľkňaz prorokoval a dal ukrižovať Krista...tým ho ospravedlňuješ?...nemal ako veľkňaz prvý rozpoznať v Ježišovi Krista?...to že mal ,,mojžišovskú postupnosť,, mu nepomohlo...tak ako nepomôže pápežovi jeho úrad a z pápeža môžme mať antikrista (ako veľkňaz)...
Hospodin pomazal Saula...dal mu ,,kráľovskú postupnosť,, a potom ho zavrhol a ,,mesiášsku líniu,, prevzal Dávid...presne tak aj katolicizmus...príchodom reformácie Boh nepoužíva Vatikán...
ivanp |
]
|
|
Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Čtvrtek, 28. březen 2013 @ 21:47:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Re:
Po době soužení přijde to,
co má Bůh připravené jako perličku nakonec: Mesiášské království Pána
Ježíše Krista. Které bude tečkou, po které bude následovat naplnění
toho, co čteme v 1 Kor 15:24,25: potom bude konec, až Kristus
odevzdá království Bohu a Otci a zruší každou vládu, každou vrchnost i
moc. Neboť on musí kralovat, dokud nepoloží všechny nepřátele pod jeho
nohy...
Tak to je ovšem perla a arcihereze.. na nějaké POZEMSKÉ Mesiášské (případně Davidovské) království ZAPOMEŇTE. POTOM: "a pak bude Soud". plus třídění ovcí a kozlů..
Žádné Království Milenua se konat nebude, a docvaklo to dokonce i "Pretorianům", a to je co říct.. Učení o Mileniu ve všech svých podobách a variantách je blud, který raná Církev neznala..
|
Re: Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pátek, 29. březen 2013 @ 07:51:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pretoriáni? Co je nám potom, jakou eschatologii rozvíjela císařská garda v antickém Římě?
Jinak ta "hereze" ovšem nedocvakla lidem (kterých se dovoláváš k ospravedlnění nekro-adorace) jako byli Polykarp Irenej ad., kteří byli pod přímým vlivem Janova učení, který napsal apokalypsu. Ale dnes už máme lepší poznání, že ;-) |
]
Re: Re: Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Středa, 03. duben 2013 @ 00:30:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pastýři, to si děláš "velbloudy", ne? 1.Církev a Kniha Zjevení, považovaná téměř obecně za podvrh heretika Keryntha.. :-) Do kánonzu se nějakým zázrakem dostala.. ale že by ji ranná Církev považvala nějak za důležitou, může říctt jen "opravdový fanda této knihy". Hele, já ten fanoušek jsem taky, dokonce věřím, že ji napsal i Jan aspoštol (oni Církevní otcové znají ještě variantu presbyter Jan..) a ta kniha je velmi silná a MARIÁNSKÁ - Zj 12,1-8 ale z Eusebia vím, že ji spíš brali jako jakýsi tajemný, ne moc protěžovaný spisek.. Ale v sumě - Zjevení tak, jak se u "Druhoprotestantů" běžně vykládá - tj. často doslovně.. je naprosto zavádějící.. znám například jednoho (z diskuzí..), co ani nevěří, že je satan dosud spoután.. prostě Ježíšova slova o spoutání siláka (než "vyloupí" jeho dům..) absolutně ignoruje a přebíjí právě Zjevením.. a to dělá ve více případech.. Jo, a pak také děsně oblíbený Kazatel.. Zj a Kazatel, takový "zdravý základ":-) biblických heretiků..
|
]
Re: Re: Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Středa, 03. duben 2013 @ 00:45:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No nevím jestli tihle jsou tak staří.. spíš než v Římě jsou někde z USA z mluvčího (?) msají v Teplicích.. - někdy před x lety jste ho zde řešili..(Karel Bašta) - "barbarsky divocí jsou dost" (pretoriáni byli elitní císařtíí vojáci.. samozřejmě Germáni.. :-) ) ale zrovna ten článek o "satanském podvodu" zvaném Milenium bych zfleku podepsal.. opravdu se jim povedl..
A ono Boží Království přicházející ve slávě? (a kterého se měl dožít např. Evangelista Jan ) - no přišla přece Církev... Boží Království zde na zemi.. ale jak sarkasticky (a ze své pozice vlastně i dost duchovně schizofreně..) pretoriáni píšou: Boží Království = přicházející Církev.. ALE NĚKOMU SE ZDÁ MÁLO LUXUSNÍ... a tak...
jo, když někdo odmíítne reálný dar od Hospodina jako málo luxusní a upne se k vzdušnému zámku...
|
]
Re: Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: filemon v Pátek, 29. březen 2013 @ 08:12:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A co, nebo kdy je tedy podle vás království ("přijď království tvé")? Pokud si myslíte, že je nyní, pak je to pěkná karikatura k pousmání (křesťané v pohanských zemích jsou masakrováni, pravda je vysmívána a deformována, zlo není potrestáno). To je dle vás království Kristovo??? |
]
Re: Re: Re: Annáš a Kaifáš, Pilát a Herodes: bankrot náboženství a politiky (Skóre: 1) Vložil: MilanH v Středa, 03. duben 2013 @ 00:49:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | viz přízpěvek o oněěch Pretoriánech... Hele, mám chhuť to trochu vyvážit Kateřinou Emmerichovou... :-)
|
]
|
|
|
|