poslal Nepřihlášený Marii matku Pána blahoslaví anděl a lidé. Blahoslavená Maria. Oznamovatel jejího blahoslavenství je anděl, vykonavatelé lidé.
V Písmu chudé, slabé, opuštěné, slyšící slovo Boha, blahoslaví Kristus přímo. Vzhledem k tomu, že slovo Krista je nepomíjející, je blahoslavení od Krista zcela něčím jiným, než blahoslavení Marie od lidí.
Kristovo blahoslavenství je jistým příslibem budoucích dober a odměn v životě věčném.
Lidské blahoslavení je velebením, oslavováním člověka skrze kterého přišlo velké dobro. Kristovo blahoslavení je nepomíjející a neomylné. Lidské blahoslavení je pomíjející a omylné. Všechna pokolení budou Marii blahoslavit. To je pravda. A jak jí dnešní pokolení blahoslaví? Velmi závadně.
Jako neposkvrněné početí, prostřednici všech milostí, Matku Boha, královnu nebes, atd. A to kvůli mariánskému kultu, který Marii prezentuje jako ohavnou bytost rouhající se Bohu. A lidské blahoslavení Marie stále jede na plné obrátky.
Maria je blahoslavená kvůli Kristu! Děkujeme Kristu za Marii a ne Marii za Krista!
Kristova slova ohledně blahoslavení Marie jsou tvrdá. Když žena v davu provolává blahoslavenství životu který ho nosil, a prsům kterého kojili, čímž jasně míní matku Krista, naplňuje tím proroctví o tom, že Marii budou blahoslavit. A co na to ženě odpovídá Kristus? Říká jí snad ano ženo máš pravdu? On jí to nevyvrací, ale svou odpovědí staví blahoslavenství vlastní matky pod blahoslavenství těch co boží slovo slyší a zachovávají. Z odpovědi Krista je zřejmé, že blahoslavenství těch co boží slovo slyší a zachovávají je větší než blahoslavenství jeho matky. Marii blahoslaví lidé, blahoslavení od Boha je něčím zcela jiným. Kristova slova k blahoslavenství matky se dají chápat i jako narážka na to, že Maria boží slovo neslyšela tak jak by měla. Je to vidět na tom jak se vůči matce Kristus ohradil na svatbě a když si pro něho s jeho bratry přišla aby ho odvedla. Podle toho co se v evangeliích o Marii píše to vůbec nevypadá na to, že by Maria Kristu rozuměla, že by boží slovo vnímala. Skoro ve všech výrocích Krista k Marii lze spatřovat nějakou výtku. "Ženo co to ode mne žádáš, ještě nepřišla má hodina".
Z evangelií je taky zřejmé, že existovaly dva oddělené týmy. Kristus obklopený učedníky a učednicemi, a Maria obklopená bratry Krista. Z těchto dvou týmů pak pod křížem zůstává za učedníky Krista Jan, Magdalena další žena a za tým bratrů Krista Maria. Jan dostává za svou matku Marii, a Maria Jana za svého syna. Jan ji za matku přijal, protože boží slovo slyšel a zachovával. Zvláštní je, že není psáno, že Maria přijala Jana za svého syna. Je popsané pouze jednostranné přijetí od Jana. A to nepřímo ukazuje na důvod proč Kristus svěřil do péče Jana svou matku v návaznosti na jeho výtky k matce, která měla problém boží slovo slyšet. Již ve svých dvanácti letech musel Kristus Marii poučit, později napomenout a na kříži ji musel odevzdat do péče nejlepšího apoštola. To nesvědčí o tom, že by Maria byla nějakým zářným příkladem víry. Dále je velmi podezřelé, že se o ní Jan písemně nikde nezmiňuje. Po seslání Ducha již není o Marii nikde ani zmínka. A to je divné vzhledem k tomu kam až současný mariánský kult Marii vynesl.
Mariánský kult začal vznikat cca roku 350. Že by se nenašla ani jedna písemnost, která by se hodila při vytváření mariánského kultu do krámu? Anebo se našla, ale vzhledem k velmi nevhodnému obsahu o dalším životě Marie byly tyto písemnosti zničené?
Na Marii sestoupil Duch svatý. Tečka. Utrum. O ničem dalším co s Marií bylo dál není písemný záznam. Ani Jan který byl nejmladším a měl dost času v životě na psaní, a který přijal Marii za matku se o matce nezmiňuje. Proč? Pomlčel snad taktně o něčem, čeho se stárnoucí Maria dopustila? Nikdo z apoštolů se v listech o Marii nezmiňuje. Divné. Měla přece být s Janem a Jan nepřerušil kontakty s apoštoly. Poslechla Maria Krista a byla s Janem? Anebo se navrací ke své rodině a ponechává Jana svému osudu a ten o tom taktně mlčí?
O životě Marie víme z evangelia toto:Uvěřila Bohu a počala v moci Ducha svatého. Anděl a lidé ji blahoslaví.
Marii Kristus napomínal a nakonec odevzdal do péče Jana.
Na Marii sestoupil Duch svatý.
A dále nic. Jako když utne.
Bludy o jejím neposkvrněném početí, nanebevzetí, korunovaci za královnu nebes, její zbožšťování a připisování božských atributů nemají vůbec žádný biblický základ. Je to podvod.