|
Právě je 566 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116741846 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 6.
Vloženo Sobota, 27. srpen 2005 @ 18:03:15 CEST Vložil: Karels |
Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible
Vážení čtenáři Grano Salis, mám na vás dotaz.
Domnívám se, že tak jako v případě Adama a Evy, což dokonale vystihuje příběh o jejich pádu, ten hřích přichází z venčí. Kdo "přinesl" hřích až k Evě? Vzniklo to snad z její přirozenosti? Nikoliv. Byl to had. A stejně tak, Eva "přináší" hřích až k Adamovi!
V případě Kaina, si myslím totéž. Ty obraty v příběhu o první vraždě ukazují k tomu, že hřích přinese zase někdo zvenčí! A další potvrzení tady této myšlenky:
Viz: Lukáš 22:3 Tu vstoupil satan do Jidáše, nazývaného Iškariotský, který byl z počtu Dvanácti.
Jan 13:27 Tehdy, po té skývě vstoupil do něho satan. Ježíš mu řekl: "Co chceš učinit, učiň hned!"
a jiný text:
Skutky 5:3 Ale Petr mu řekl: "Ananiáši, proč satan ovládl tvé srdce, že jsi lhal Duchu svatému a dal stranou část peněz za to pole?
Je tady řečeno, že mají hříšnou přirozenost, nebo je to jenom takový básnický obrat? Nikoliv! Všem těm příběhům je něco společného - Adam a Eva, Kain a Abel, Jidáš, Ananiáš a Safira.
To, co je všem těm příběhům společné, je to, že k tomu aby zhřešili tu musí být někdo, kdo to způsobí!
Je to zásadní otázka k diskuzi, zda je hřích výplodem naší porušené mysli, nebo máme sklon hřešit, ale podnět k hříchu musí příjít zvenčí! A to ať už od nějaké nadpřirozené bytosti, nebo od člověka
To je to, oč tu běží!!
|
Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 6. (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 27. srpen 2005 @ 18:12:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Otázka se ještě komplikuje tím, že křesťané jsou jiná kategorie lidí, než obyčejní lidé, kteří žijí bez Boha. |
|
|
Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 6. (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 27. srpen 2005 @ 18:15:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Chtěl jsem tady tímto dotazem rozpoutat diskuzi, zda máme hříšnou přirozenost, nebo jenom sklon k hříchu. A tím, že se špatně rozhodneme, dáme tomuto hříchu průchod. Kdežto hříšná přirozenost by znamenala, že původcem hříchu jsme my samotní sami v sobě.
S pozdravem Karels
|
|
|
Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 6. (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 27. srpen 2005 @ 18:24:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Podívejte se, co říká náš Pán Ježíš:
Jan 8:44 Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži.
Koho Ježíš obviňuje a činí zodpovědným za první vraždu Abela?
Kaina? Ne. V souvislosti prního příběhu o Kainovi a Abelovi, činí zodpovědným - ďábla.
Až teprve Kain v tom příběhu dává průchod hříchu, který ale nepramenil v něm samotném! |
|
|
Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 6. (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 27. srpen 2005 @ 20:31:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Napsal jsem to jako pozvání k diskuzi. Většina mých příspěvků je tak myšlena.
Karels
|
|
|
Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 6. (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 28. srpen 2005 @ 12:02:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | od vendaora:
Jak.1,14:"Každý je sváděn svou vlastní žádostivostí";
Gen.8,21:"......lidské srdce je již od mládí zlé...";
U Jidáše to mělo "dvě fáze": zpočátku ho satan "ponoukal", čili sváděl a on se mu mohl vzepřít. Poněvadž to neudělal, nastala "konečná" a satan ho cele ovládl = vstoupil do něho. Proto je psáno:" Vzepřete se ďáblu" a on uteče! Pokoj Tobě.
A je to vyřešené.
Karels
|
|
|
Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 6. (Skóre: 1) Vložil: Nemesis v Pondělí, 05. září 2005 @ 12:28:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jakákoliv myslící bytost, smí vytvořit hřích sama o sobě, aniž by ji ktomu někdo ponukal. Hřích není žádná magická síla ani bytost, je to způsob mého rozhodování, který v konečném a přirozeném důsledku zapříčiní smrt a zničení jak hřešícího tak i okolí, na které měl vliv. Možnost hřešit je odvrácená strana mince svobody vůle. V případě, že uznáme, že k tomu, aby lidé zhřešili museli mít Satana, či kohokoli jinného,říkáme, že za náš pád je zodpovědný pouze Bůh, který to dovolil a s tím nemohu souhlasit. Toto byl můj pohled na věc. |
|
|
|
|