|
Právě je 589 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116819329 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: ŘKC a ostatní náboženství
Vloženo Sobota, 30. srpen 2008 @ 20:38:35 CEST Vložil: Bolek |
poslal oko ŘKC a ostatní náboženství
Už několikrát se zde objevilo odsouzení ŘKC, že staví jiná
náboženství na roveň křesťanství. Jaká je tedy skutečnost?
Dokument II. vatikánského koncilu Nostra aetate – deklarace o poměru
církve k nekřesťanským náboženstvím říká:
»V naší době se lidstvo stále více sjednocuje a přibývá
vzájemných vztahů mezi různými národy. Církev proto pozorněji uvažuje o tom,
jaký je její vztah k nekřesťanským náboženstvím. V souvislosti se svým úkolem
podporovat jednotu a lásku mezi lidmi a také mezi národy zaměřuje pozornost
především na to, co mají lidé společného a co je vede k vzájemné pospolitosti.«
(čl. 1)
»Katolická církev neodmítá nic, co je v těchto náboženstvích pravdivé a svaté.
S upřímnou vážností se dívá na jejich způsoby chování a života, pravidla a
nauky. Ačkoli se v mnohém rozcházejí s tím, co ona věří a k věření předkládá,
přece jsou nezřídka odrazem Pravdy, která osvěcuje všechny lidi. Sama však
hlásá a je povinna neustále hlásat Krista, který je „cesta, pravda a život“
(Jan 14,6), v němž lidé nalézají plnost náboženského života a skrze něhož Bůh
všechno smířil se sebou. (Srov. 2 Kor 5,18–19«
(čl. 2)
Některé myšlenky vyjádřené v jiných náboženstvích mohou být
přínosné. Nicméně pro křesťana je rozhodujícím kritériem pravda Zjevení, tedy
pravda křesťanství. Křesťan může hodnotit některé náboženské systémy jako
oduševnělé, ušlechtilé apod., nemůže je však klást na stejnou úroveň s
křesťanstvím, jako by byly „stejně pravdivé“. To je vyloučeno už z hlediska
logiky.
Postoj křesťanství k ostatním náboženstvím velice pěkně
básnickým způsobem shrnuje teolog Shafique Keshavjee:
»Se všemi našimi bratry a sestrami křesťany vyznáváme,
že Jediný Bůh je Otec,
který je nad každým a nade vším,
Syn, který je blízký každému a všemu,
a Duch svatý, který je v každém a ve všem.
Vyznáváme, že třikrát svatý Bůh je Tajemství nekonečnosti a blízkosti,
Společenství a Sdílení, Něžnosti a Spravedlnosti.
Spolu s našimi bratry a sestrami judaisty vyznáváme,
že Bůh je Stvořitel vesmíru, a že je Svatý.
A na rozdíl od nich vyznáváme,
že se Stvořitel stal tvorem,
a že Svatý se vtělil.
Spolu s našimi bratry a sestrami muslimy vyznáváme,
že Bůh je Všemohoucí, Dokonalý a Nesmrtelný.
A na rozdíl od nich vyznáváme,
že Všemohoucí přijal zranitelnost, Dokonalý nesl naše nedokonalosti
a Nesmrtelný skrze Ježíšovu smrt a vzkříšení přetvořil naši smrtelnost.
Spolu s našimi bratry a sestrami hinduisty vyznáváme,
že Bůh je nepopsatelná Jedinost.
A na rozdíl od nich vyznáváme,
že jeho Jedinost je mnohočetná,
a že mnohotvárný svět se v této Jedinosti nerozplývá.
Spolu s našimi bratry a sestrami buddhisty vyznáváme,
že Poslední skutečnost je nevyjádřitelná.
A na rozdíl od nich vyznáváme,
že Nevyjádřitelný se vyjádřil ne jako neosobní velké Prázdno,
ale jako Osobnost, která se úplně vydala.
Také se všemi východními náboženstvími vyznáváme,
že Bůh je Ticho a Vanutí dechu.
Spolu s judaismem a islámem vyznáváme,
že Bůh je Slovo.
A na rozdíl ode všech vyznáváme,
že Bůh je zároveň Ticho i Slovo i Dech:
Otec a Syn a Duch Svatý,
že Pramen ticha se stal Slovem,
Slovo se stalo tělem
a skrze Dech Slova se může každé tělo stát oživeným slovem
ke chvále Boha.
Spolu s našimi bratry a sestrami, lidmi dobré vůle,
kteří nevyznávají žádné náboženství, vyznáváme,
že práva muže a ženy jsou nezcizitelná.
A na rozdíl od nich vyznáváme,
že člověk je Božím obrazem.
Spolu s apoštolem Pavlem a všemi křesťany všech dob vyznáváme
božství, vtělení, smrt, vzkříšení a povýšení
Ježíše, Božího Syna, Mesiáše,
který přišel a znovu přijde.
Toto společné vyznání nám dává hlubokou radost.«
(Čerpáno z katolík.cz)
|
Podobná témata
|
|
ŘKC a bludy (Skóre: 1) Vložil: lydia7 v Sobota, 30. srpen 2008 @ 22:33:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Encyklika PIA XI. o
katolíckom kňazstve AD CATHOLICI SACERDOTII zo dňa 20. decembra 1935 "Hoci náš Boh a Pán svojou smrťou seba samého obetoval svojmu
Otcovi na oltári kríža, predsa - keďže jeho kňazstvo nemalo prestať ani po jeho
smrti - pri poslednej večeri, v tú noc, keď bol zajatý, chcel svojej milovanej
neveste Cirkvi zanechať viditeľnú obetu, ako to vyžaduje ľudská prirodzenosť.
Išlo mu o obetu, ktorá nám má predstavovať jeho krvavú obetu na kríži a pripomínať
nám ju tak až do skončenia sveta. Chcel, aby nám táto obeta slúžila na
odpustenie hriechov, ktorých sa denne dopúšťame, a preto, keď sa vyhlásil za
kňaza podľa radu Melchizedechovho, pod spôsobom chleba a vína obetoval
nebeskému Otcovi svoje telo a krv ako stálu obetu.
Pod týmito istými spôsobmi
dal svoje telo a krv apoštolom ako pokrm, ustanovil ich za kňazov Nového zákona
a slovami: „Toto robte na moju pamiatku“, prikázal im a ich nástupcom, aby aj
oni prinášali tú istú obetu (Conc.trid., CCII,1.). Od tej chvíle apoštoli a ich
nástupcovia začali prinášať Bohu túto Malachiášom predpovedanú čistú obetu (Mal
1:11), pre ktorú sa Božie meno zvelebuje medzi národmi, a keďže ju na celej
zemi obetujú vo všetkých denných i nočných hodinách, neprestane až do konca
sveta. Toto je už pravá, a nielen symbolická obeta, ktorá naozaj uzmieruje
hriešnikov s urazenou Božou velebnosťou, „lebo Boh, zmierený touto obetou,
dožičí milosť a dar ľúbosti, a odpúšťa viny a nesmierne hriechy“ (Conc.trid.,
XXII,2.). A ten istý koncil to aj zdôvodňuje slovami: "Na oltári za spolupôsobenia
kňaza obetuje sa ten istý, ktorý sa voľakedy obetoval na kríži, len spôsob
obety je iný". Hľa, ako jasne je tu vyjadrená nevýslovná moc katolíckeho
kňaza, ktorý na naše oltáre zvoláva samé telo Ježiša Krista a v mene Vykupiteľa
prináša nekonečne velebnému Bohu najpríjemnejšiu obetu. Celkom oprávnene hovorí
teda sv. Ján Zlatoústy: "Podivná, prepodivná je to vec, ktorá nás napĺňa
úžasom"
Slovo Božie z Listu apoštola Pavla Židom o Pánovi Ježišovi Kristovi
"ON PRETO, ŽE TRVÁ NA VEKY, MÁ NA INÉHO NEPRECHODNÉ KŇAZSTVO, VEČNÉ... ZÁKON USTANOVUJE ZA NAJVYŠŠÍCH KŇAZOV ĽUDÍ, KTORí MAJÚ SLABOSŤ, ALE SLOVO PRÍSAHY, KTORÁ SA UDIALA PO ZÁKONE, USTANOVUJE SYNA... SVOJOU VLASTNOU KRVOU VOŠIEL RAZ NAVŽDY DO SVäTYNE VYNAJDÚC VEČNÉ VYKÚPENIE... RAZ OBETOVANÝ TÝM CIEĽOM, ABY VYNIESOL HRIECHY MNOHÝCH NA KRÍŽ... ON DONESÚC JEDNU BITNÚ OBEŤ ZA HRIECHY NAVŽDY SA POSADIL PO PRAVICI BOŽEJ... LEBO JEDNOU OBEŤOU ZDOKONALIL NAVŽDY TÝCH, KTORÍ SA POSVäCUJÚ" Amen.
Aj keby sme vám my alebo anjel z neba zvestoval iné ako to, čo sme vám zvestovali, nech je prekliaty! Ak vám niekto zvestuje iné evanjelium, ako to, ktoré ste prijali, nech je prekliaty. AMEN.
|
Lydia a bludy (Skóre: 1) Vložil: strejda v Sobota, 30. srpen 2008 @ 22:44:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milá a vážená, dyby to bylo tak, jak píšeš, tak by nemohlo pak platit další slovo z Písma, který si vynechala:
Vy však jste 'rod vyvolený, královské kněžstvo, národ svatý, lid náležející Bohu', abyste hlásali mocné skutky toho, kdo vás povolal ze tmy do svého podivuhodného světla.
1 Petr 2,9
Tak sou křesťani kněží nebo ne?????? |
]
Re: Lydia a bludy (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 30. srpen 2008 @ 23:33:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Strejdo,
Lýdia nepíše žádné bludy a ty si po sebě přečti, cos napsal: Vy však jste 'rod vyvolený, královské kněžstvo, národ svatý, lid náležející Bohu', abyste hlásali mocné skutky toho, kdo vás povolal ze tmy do svého podivuhodného světla. 1 Petr 2,9
Křesťané nejsou tudíž jakoby jednotliví knéží (knězi), nýbrž tak, jak je psáno, jsou královským kněžstvem neboli královstvím kněží, kteří mají nad sebou velekněze podle řádu Melchisedechova - Ježíše Krista, našeho Pána. To znamená, že jsou královským kněžstvem společně a souhrnně, nikoliv jednotlivě, neboť společně a souhrnně tvoří jako Boží stavba svatou svatyni v Pánu a v Kristu jsou všichni spolu budováni v Boží příbytek v Duchu (Ef 2:21-22). Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Lydia a bludy (Skóre: 1) Vložil: lydia7 v Neděle, 31. srpen 2008 @ 06:58:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ďakujem Willy.
Preto zložiac lož hovorte každý pravdu so svojím blížnym, lebo sme si navzájom údami :o)
|
]
Re: Re: Lydia a bludy (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 31. srpen 2008 @ 13:16:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Křesťané nejsou tudíž jakoby jednotliví knéží (knězi), nýbrž tak, jak je psáno, jsou královským kněžstvem
Willy Přečti si po sobě, cos napsal. Tak jsou, a nebo nejsou? Nemůže platit obojí. Co na to tvůj rozum, neprotestuje?
|
]
Re: Re: Re: Lydia a bludy (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 31. srpen 2008 @ 20:58:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
jestli nerozumíš tomu rozdílu - kněží a kněžstvo podobně jako bratři a bratrstvo (milujte bratrstvo - 1P 2:17, ne bratry), není divu, že se do toho snažíš zamotat můj rozum. Můj rozum, do toho však nemá co mluvit, natož protestovat. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Lydia a bludy (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 01. září 2008 @ 08:47:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy podle mého rozumu se bratrstvo skládá z jednotlivých bratří a kněžstvo z jednotlivých kněží. Novozákoním kněžstvím je chápáno tak, že každý máme přímou účast na Kristově oběti. To je ta důstojnost kněžství v nejširším slova smyslu obecně pro každého křesťana. Mimo to má každý své životní poslání v Božím plánu se světem. Někteří se proto starají o rodiny, jiní svůj život podle Pavlovy rady zasvětili Bohu a službě v církvi.
|
]
Re: Re: Lydia a bludy (Skóre: 1) Vložil: strejda v Neděle, 31. srpen 2008 @ 23:17:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak to mi hlava nebere: myslel sem, že kněžstvo je souhrnem dvou a více jednotlivejch kněží podobně jako lidstvo je souhrnem jednotlivejch lidí. Ale teď asi platí, že lidstvo je souhrnem hrušek a kněžstvo zase jablek. Kam se hrabe lidská logika a prostý chápání českýho jazyka. :-( |
]
Re: Lydia a bludy (Skóre: 1) Vložil: lydia7 v Neděle, 31. srpen 2008 @ 06:55:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Strejda, slovo, ktoré si vybral Ty, platí
rovnako – nespochybňujem ho. Len som v súvislosti so slovom pápeža o opakovanej
obeti citovala Slovo Božie. Verím, že obeť Pána Ježiša Krista je dokonaná a na
veky platná, že sa udiala raz navždy, že sa to už stalo, nie že sa to deje
neustále pri každej omši, kedy RKC kňaz premieňa hostie. Myslím, že Oko tu raz
obhajoval, že sa pri omši Pán Ježiš neobetuje – teraz som vďačná Bohu, že mi
ukázal, aké je oficiálne stanovisko RKC. Tá encyklika o katolíckom kňazstve
jednoznačne ruší historickú obeť Pána Ježiša na kríži, lebo je tam doslovne
napísané: „Toto je už pravá, a nielen symbolická obeta...“, pričom sa to vzťahuje na hostie. Či to nevidíš,
ako vám spred očí berú živého, doráňaného, krvácajúceho Pána a vkladajú vám
do úst hostie? Už chápem aj to, prečo tá démonická „Mária“ kladie taký dôraz na
eucharistiu, prečo tak tlačí na to, aby ste ju uctievali. Lebo RKC učí, že Pán
Ježiš sa deň za dňom znova a opakovane obetuje na oltári – ale to je iné
evanjelium, ako to, ktoré zvestovali Pánovi učeníci!!!
Choďte v láske, ako
aj Kristus miloval nás a vydal sám seba za nás ako posvätný dar a obeť
Bohu na príjemnú vôňu upokojujúcu. Amen.
|
]
]
Re: oko a bludy ... o duchovnej "blizkosti" krestanov a pohanov ... (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 31. srpen 2008 @ 08:38:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O "DUCHOVNEJ BLIZKOSTI" KRESŤANOV A POHANOV
Čo hovorí koncil o pohanoch a ich duchovnej blízkosti s kresťanmi?
Koncil zaraďuje pohanov k tým, ktorí ako aj moslimovia "uznávajú Stvoriteľa" (Dogmatická konštitúcia o Cirkvi - LG 16) a domnieva sa, že medzi pohanmi niekedy jestvuje "uznanie Najvyššřeho Božstva alebo tiež Otca"; "v hinduizme ľudia skúmajú tajomstvo Božie... utiekajúc sa k Bohu s láskou a dôverou"; "budhizmus... učí ceste, ktorou by ľudia mohli... dôjsť k vrcholnému osvieteniu, či už vlastným úsilím alebo vďaka pomoci z hora" (Deklarácia o postoji Cirkvi k nekresťanským náboženstvám, kapitola "Rozličné nekresťanské náboženstvá - NA 2).
Je pravda, že pohania uznávajú Stvoriteľa a utiekajú sa k Bohu, ako sa domnievajú rímsko-katolíci?
Nie, nie je to pravda, lebo Stvoriteľom, Pravým Bohom pohania zavrhujú Presvätú Trojicu ako Jediného Boha a uctievajú rozličných stvorených bohov, plody ľudských rúk, rozumu, filozofie, mýtov a démonských výmyslov.
No, možno, že v pohanstve skutočne možno dosiahnuť "vrcholné osvietenie" a dostať "pomoc zhora"? Nie, nemožno, pretože v pohanstve za bohmi stoja padlí duchovia a pôsobia démonské sily, ktoré dajú ľuďom, aj "osvietenie", aj pomoc "zhora". Apoštol hovorí: "To, čo obetujú pohania, obetujú zlým duchom, a nie Bohu. A ja nechcem, aby ste boli spoločníkmi zlých duchov." (l. list Korinťanom). Preto tým, že rímsko-katolíci prirovnávajú pôsobenie démonov k Božiemu blahodaru /milosti/, hanobia Svätého Ducha.
Pokracovanie:
K teme:
|
]
De jure a de facto v katolickej tradicii ... (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 31. srpen 2008 @ 14:20:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Len doplnim ze pri pochopeni katolickej tradicie treba zásadne rozlisovat medzi sferou de jure a sferou de facto. Priklad je povedzme modlenie sa ku katolickej marii. De jure katolik tvrdi, ze sa k marii nemodli (povie ze ziada o primluvu) ale de facto to jednoznacne robi.
Krestan modlitby k marii v katolicizme povazuje podla Pisma za nepripustne. Necha sa ale lahko oklamat tvrdenim, ze pri vzyvani katolickej marie nejde o modlitbu ale o "ziadost o primluvu" ... To je ako keby ste povedali ze vy nekradnete iba premiestnujete veci z miesta na miesto ...
Ucenie rk je lžou a jej prekrutene paragrafy su určené na zachovavanie staro-babylonskej tradicie. Neviem teda, ci su pri jej ponimani vobec zavazne ... (ci ich je dobre brat vazne) Mnoho krestanov sa nechalo oklamat katolickymi lzami o tom ze sa k zomrelym nemodlia, iba ziadaju o primluvu :-)))
Pozrite ale ako to prakticky vyzera, naozaj mozme povedat ze katolici sa k socham marie-semiramis (de facto) nemodlia ?
http://granosalis.cz/images/articles/ufo/catholic_idolaters.jpg
http://granosalis.cz/images/articles/ufo/pope_worship2.jpg |
]
Re: De jure a de facto v katolickej tradicii ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 31. srpen 2008 @ 19:15:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gojíme modlitba je rozhovor. Modlím - li se k Bohu, hovořím s Bohem, modlím - li se k Marii, rozmlouvám s Marií. Je ti to už jasné?
Křesťané jsou živým společenstvím církve Kristovy, ať už jsou na tomto světě, či na onom. Co by to bylo za společenství, kdyby jim Bůh bránil spolu rozmlouvat?
|
]
Re: Re: De jure a de facto v katolickej tradicii ... (Skóre: 1) Vložil: katusa v Neděle, 31. srpen 2008 @ 21:18:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko:Modlím - li se k Bohu, hovořím s Bohem, modlím - li se k Marii, rozmlouvám s Marií. Oko, ako vieš, že rozmlouváš s marií?! Kde berieš tú istotu? A kde potvrdenie z Božieho slova? katusa
|
]
Re: Re: Re: De jure a de facto v katolickej tradicii ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 31. srpen 2008 @ 21:32:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistotu beru ze zkušenosti, z praxe. Z toho, jakým způsobem se vyvíjejí události mého života, jak Bůh mimořádně zasahuje do dění v mém životě, že bych to sám niikdy tak nenaplánoval. Nic není náhoda. Mám - li k někomu opravdový vztah, vím o tom a cítím to.
|
]
De jure a de facto v katolickej tradicii ... (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 01. září 2008 @ 09:39:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko: jsou živým společenstvím církve Kristovy, ať už jsou na tomto světě, či na onom
Oko, spolocenstvo s demonmi a s nabozenskym duchom, vydavajucimi sa za zomrelych nie je spolocenstvo s Kristom ale satanska lož. Treba zvazit ci nie je lepsie skor respektovat Bozie Slovo ako vasu prekrutenu tradiciu ...
Pismo:
Kazateľ 9:5 Lebo živí vedia, že umrú, ale mŕtvi nič nevedia, a nemôžu očakávať odmenu, lebo ich pamiatka je zabudnutá. Aj ich láska, aj ich nenávisť a žiarlivosť zanikla a nemajú už podiel na ničom, čo sa deje pod slnkom.
V. Mojžíšova 27:15 "Buď proklet muž, který zhotoví tesanou nebo litou sochu, výrobek rukou řemeslníka, a uloží ji v úkrytu." Leviticus 19:31 Neobracajte sa na duchov mŕtvych a nevyhľadávajte jasnovidcov, lebo nimi by ste sa poškvrnili; ja som Hospodin, váš Boh
Iz.8,19 : „Řeknou vám: "Dotazujte se duchů zemřelých a jasnovidců, kteří sípají a mumlají." Což se lid nemá dotazovat svého Boha? Na živé se má ptát mrtvých?"
1.Jan 5:21 - Dítky, varujte/chraňte se model.
Izaiáš 42:8 “Ja Hospodin, to je moje meno, a nedám inému svojej slávy ani rytinám svojej chvály.”
Skutky apoštolské 17:29 Jsme-li tedy Božími dětmi, nemůžeme si myslet, že božstvo se podobá něčemu, co bylo vyrobeno ze zlata, stříbra nebo z kamene lidskou zručností a důmyslem. Matouš 4:10 Tu mu Ježíš odpoví: "Jdi z cesty, satane; neboť je psáno: `Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět a jeho jediného uctívat.´ Koloským 2:18,19 Ať vám neupírá podíl na vykoupení nikdo, kdo si libuje v poníženosti a uctívání andělů, jak to v marné pýše své mysli viděl při svém zasvěcování. 19 Takový člověk se nedrží hlavy, Krista, z níž celé tělo, pevně spojené klouby a šlachami, roste Božím růstem.
k teme:
Prečo Mária plače Sú rímski katolíci krestania? Učení katolické církve ve světle Božího slova Marie, matka Ježíšova Jim Tetlow: Správy s nebes Maria a Horus |
]
Re: De jure a de facto v katolickej tradicii ... (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 02. září 2008 @ 20:41:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gojíme Já rozmlouvám s Bohem a svatými, kteří jsou pro mě vzorem, démony odmítám.
(Kaz 10,2-3) Moudrý má srdce na pravém místě, hlupák na nepravém. Pomatenec, i když jde po cestě, je bez rozumu, o každém však říká:"To je pomatenec".
|
]
Re: Re: Lydia a bludy (Skóre: 1) Vložil: strejda v Neděle, 31. srpen 2008 @ 23:24:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No nikde sem si nevšim že se v tom katolickým dokumentu píše o vopakování Kristovy oběti. Pokud vím, tak katolíci věřej ve zpřítomnění jedný jediný a ukončený Kristovy oběti a to je obrovitánskej rozdíl. To jako za A. Za B: právě proto je to pravá oběť, neboť je to ta obět Kristova, a ta snad pravá je, ne? Fršten sí? A za C sem chtěl ukázat, jak katolická církev chápe novozákonní kněžství - ne jako sz-kněžství. Tzn. že ho chápe jako účast na jediným a nepředatelným Kristově kněžství. |
]
Re: Re: Re: Lydia a bludy (Skóre: 1) Vložil: lydia7 v Pondělí, 01. září 2008 @ 10:14:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No nikde sem si nevšim že se v tom katolickým dokumentu píše o vopakování Kristovy oběti. Pokud vím, tak katolíci věřej ve zpřítomnění jedný jediný a ukončený Kristovy oběti a to je obrovitánskej rozdíl. To jako za A.
Kto číta pozorne, nemôže prehliadnuť text: "...a keďže ju na celej
zemi obetujú vo všetkých denných i nočných hodinách, neprestane až do konca
sveta... Na oltári za
spolupôsobenia kňaza obetuje sa ten istý, ktorý sa voľakedy obetoval na kríži,
len spôsob obety je iný."
Apoštol Pavol píše Korinťanom:
„Koľkokoľvek ráz by ste jedli tento chlieb a pili tento kalich, zvestujete
smrť Pánovu, až dokiaľ nepríde.“ Znamenajú tieto slová, že lámaním
a jedením chleba a pitím vína sa „sprítomňuje“ obeť Pána Ježiša? Nie je Večera Pánova pripomenutím
obete raz a navždy dokonanej? Je predsa rozdiel, keď poviem, že si
pripomínam pamiatku smrti Pána Ježiša a jedením chleba a vína
zvestujem jeho pred 2000 rokmi reálnu a skutočnú smrť a je rozdiel
tvrdiť, že „sprítomňujem“ jeho obeť, aby som uzmierila „hriešnikov
s urazenou Božou velebnosťou“. Nie je vari Boh uzmierený? Nemáme práve
kvôli dokonanej obeti Pána Ježiša na kríži pokoj s Bohom? Čo ale potom
znamená v skutočnosti to „sprítomňovanie“? Z citátov dokumentov Tridentského
koncilu, ktoré cituje pápež Pius XI. v svojej encyklike vyplýva, že „sprítomňovanie“ znamená
znovuobetovanie. A kňaz RKC teda
v skutočnosti nezvestuje dokonanú smrť Pánovu, on znova obetuje Pána
Ježiša „pod spôsobom chleba a vína“, aby uzmieril Boha... on prináša obeť
Bohu... Nerobili toto ale starozákonní kňazi (3M 1. až 9. kapitola)?
A nebolo starozákonné kňažstvo ustavične prinášajúce obete nahradené
dokonalou službou Navyššieho veľkňaza, ktoré je na iného človeka neprechodné a
večné? Ak je neprechodné a večné, neznamená to, že už niet toho, kto by musel a mal prinášať obete za hriechy? Ani keď sa to zabalí do slov a nazve
„sprítomňovaním“, nie je to predsa stále ten istý úkon SZ kňazov prevedený iným
spôsobom? „Lebo Kristus nevošiel do svätyne učinenej rukou, protiobrazu to
pravej, ale do samého neba ukázať sa teraz tvári Božej za nás. Ani nie, aby sa často
obetoval, ako čo najvyšší kňaz každý rok vchádza do svätyne s cudzou
krovou, keďže by bol musel mnoho ráz trpieť od založenia sveta. Ale teraz pri
skonaní vekov zjavil sa raz navždy na odstránenie hriechu svojou obeťou... raz
obetovaný tým cieľom, aby vyniesol hriechy mnohých na kríž, pod druhé sa ukáže
bez hriechu tým, ktorí ho očakávajú , na spasenie.“
Za B: právě proto je to pravá oběť, neboť je to ta obět Kristova, a ta
snad pravá je, ne? Fršten sí? Nie je pravou obeťou Kristovou Jeho telo, ktoré
je už oslávené a v nebi? Neprijal tú pravú obeť Boh raz a navždy
v deň, kedy bol Pán Ježiš ukrižovaný? Keby bolo telo Pána Ježiša stále
v hrobe a mŕtve, vtedy by Bohu bolo nutné pripomínať „sprítomňovanou“
obetou, že nám ešte, keď sme boli nepriatelia s ním, odpustil hriechy. Nie
je ale tá pravá obeť už prijatá Bohom a nesedí po pravici Boha Otca
v nebesiach? Neprihovára sa tam za nás živá na veky vekov?
A za C sem
chtěl ukázat, jak katolická církev chápe novozákonní kněžství - ne jako
sz-kněžství. Tzn. že ho chápe jako účast na jediným a nepředatelným Kristově
kněžství.
Ak ho tak chápe, prečo kňaz RKC neláme chlieb, prečo rozdáva
konsekráciou prepodstatnené hostie, prečo pod nehodným prijímaním chápe neveru
v prítomnosť skutočného tela a krvi Kristovej – keď v kontexte
Listu Korinťanom je naznačené, že nehodné prijímanie súvisí s modlárstvom?
Prečo neláme chlieb po domoch? Prečo potrebuje oltár v kostole? Prečo
neponúka kalich s vínom všetkým zúčastneným, keď máme nielen jesť chlieb,
ale i piť víno? A nakoniec prečo kňaz RKC odovzdáva cirkev pod
ochranu „Matky Božej“, keď sme v ruke živého Boha, ktorý nás pevne drží
a nepustí? Prečo kňaz RKC hovorí o stálej obeti, keď Pavol píše, že Pán Ježiš sa ukázal v nebi, nie aby sa "často" obetoval, ale že je raz obetovaný??? Sú to len zahmlievajúce slová o sprítomňovaní obete, hoci je v encyklike jasne uvedené, že sa na oltári znova obetuje ten istý - OBETUJE. Nemáme ale žiť vierou v Krista Ježiša, v Jeho raz a navždy dokonanú, na veky vekov platnú obeť? Či máme byť závislí na stálom obetovaní pod spôsobom chleba a vína? Obetovalo sa raz živé ľudské telo Pána Ježiša, alebo sa stále obetuje chlieb?
„Keď tedy máme, bratia, smelosť do vchodu do svätyne
v krvi Ježišovej – ktorý to vchod nám vysvätil ako cestu novú a živú
cez oponu, to jest cez svoje telo – a veľkého kňaza nad domom Božím,
pristupujme s pravdivým srdcom v plnej istote viery majúc pokropené
srdcia a tak očistené od zlého svedomia a telo umyté čistou vodou držme
vyznanie nádeje neochvejne, lebo je verný ten, ktorý zasľúbil.“ Amen.
|
]
Re: Re: Re: Re: Lydia a bludy (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 01. září 2008 @ 21:46:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tridentský koncil (1545 - 1564) označuje eucharistii za účast na skutečné Kristově oběti, kdy je chleba a víno proměněno v tělo a krev Krista (13. a 22. zasedání). Dekret stanovuje, že Kristus je „vere, realiter,
substantialiter“ (opravdu, skutečně, podstatně) přítomen v
konsekrovaných způsobách. Kristova oběť může být při mši vztažena na živé i zemřelé a její zpřítomňování se děje na základě Ježíšova příkazu apoštolům „To čiňte na mou památku,“ čímž ustanovil zároveň svátost kněžství.
Koncil potvrdil praxi přijímání pod jednou způsobou (21. zasedání),
ačkoli s určitými regionálními výjimkami, a předal v této otázce
poslední slovo papeži.
Kněžství Nového zákona nahrazuje kněžství starozákonní. (23. zasedání)
Myslím, že je to řečeno dost jasně, aby se zbytečně nespekulovalo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Lydia a bludy (Skóre: 1) Vložil: strejda v Úterý, 02. září 2008 @ 11:06:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkan za vodpověď. Jinak si vážím tvý upřímnosti, i když máme jinej názor, to jen tak na okraj.
Co se týče vopakování či nevopakování oběti, hezky ti na to vodpověděl oko. K tomu ostatnímu: už to tu bylo na GS tolikrát probíraný, že stačí si to přečíst s votevřeným srdcem a zkoumat, co tím ti katolíci maj na mysli a nepodsouvat jim výklady, který nezastávaj. Ve tvým případě seš totiž od jiných lidí naprogramovaná určitým způsobem a postojema, který ti brání vidět druhý lidi a jejich víru svobodně tak, jak ji voni chápou, věřej a žijou. Říká se tomu předsudky. Když ale zkusíš katolíkům naslouchat s úctou a votevřeným srdcem (to znamená nezaujatě), dozvíš se leccos a zjistíš, že mnohý věci jsou jinak, než si teď myslíš. Takže, dcero Hospodinova, pokoj tobě! ;-) |
]
Re: ŘKC a bludy (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 31. srpen 2008 @ 19:22:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lydia to ale není jiné evangelium... Pán Ježíš je nejvyšší velekněz a svoji oběť zpřítomňuje na oltářích až do skonání světa.
"Na oltári za spolupôsobenia
kňaza obetuje sa ten istý, ktorý sa voľakedy obetoval na kríži, len spôsob
obety je iný"
Chcel, aby nám táto obeta slúžila na
odpustenie hriechov, ktorých sa denne dopúšťame, a preto, keď sa vyhlásil za
kňaza podľa radu Melchizedechovho, pod spôsobom chleba a vína obetoval
nebeskému Otcovi svoje telo a krv ako stálu obetu.
|
]
Re: Re: ŘKC a bludy (Skóre: 1) Vložil: lydia7 v Pondělí, 01. září 2008 @ 10:17:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, ja tejto interpretácii nerozumiem... „Pán je
nejvyšší velekněz a svoji oběť zpřítomňuje na oltářích až do skonání světa“...
Kde
je prítomný Pán momentálne? Nie v nebi po pravici Boha Otca? prečo by mal sprítomňovať svoju obeť na oltároch, keď „Boh, ktorý učinil svet a všetko,
čo je na ňom, súc Pánom nebies a zeme, nebýva v chrámoch učinenými
rukou, ani sa mu neslúži ľudskými rukami, ako čo by niečo potreboval, lebo veď
on sám dáva všetkému život a dych a všetko“? Prečo by sprítomňoval
svoju obeť, keď „nevošiel do svätyne učinenej rukou, protiobrazu to pravej, ale
do samého neba ukázať sa teraz tvári Božej za nás... nie, aby sa často obetoval... ale teraz... raz obetovaný“? Prečo?
|
]
Re: Re: Re: ŘKC a bludy (Skóre: 1) Vložil: Kjubik v Pondělí, 01. září 2008 @ 18:58:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Drahá Lydie, doufám že ti nebude vadit když ti zkusím podát vysvětlení. Pokud to vysvětlím nezrozumitelně tak se omlouvám. První části: Pán je nejvyšší velekněz asi chápeš. Svoji oběti zpřítomňuje až do skonaní světa, neznamená že kněz znova obětuje Ježíše, jako Ježíš obětovál se pří poslední večeří. Jak asi víš, Bůh je nesmrtelný a nexistuje u něho rovina času. Pán Ježíš Kristus je tedy v nebi. Ale zároveň i uprostřed svého lidu. Proboha celý tento svět už jaksi není Bůh zná jak on svět skonš¨čí i všechna naše rozhodnutí. Ta obět co se zpřítomňuje se zpřítomňuje pouze pro nás lidi abychom měli učást na poslední večeří před tím než zemřel a zmrtvychvstál Ježíš Kristus. Tato oběť se stavá pořad plátnou a pořad novou a neustále stejně platnou. Nejedná se tedy jen o vzpomínku ale ujištění pro lidí, že je stála platná.Kdyby bylo něco nejasné zkus se poptát. |
]
Re: Re: Re: ŘKC a bludy (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 01. září 2008 @ 19:12:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lydia Bůh je všudypřítomný. Památku své oběti při poslední večeři neustanovil kvůli sobě, ale kvůli nám. Abychom i my mohli míti účast na jeho smrti i jeho zmrtvýchvstání. Nemusí se tak nutně dít na oltáři v kostele, ale třeba na pařezu v lese.
Proto řekl Ježíš: "To čiňte na mou památku". Je to způsob, jak se setkat s Ježíšem, vpustit ho do svého srdce i života. Načerpat od Něho sílu a milosti. Protože jen o to tady jde. Jen to je podstatné pro smysluplný život - spolupráce s Bohem na přeměně světa. Hledat a naplnit jeho vůli.
|
]
Re: Re: Re: ŘKC a bludy (Skóre: 1) Vložil: Willy v Úterý, 02. září 2008 @ 11:40:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milá Lýdia,
obávam sa, že táto debata je o ničom, pretože katolíci sú presvedčení, že konajú dobre a vo správnej viere (veď ju majú predsa podopretú Božím Slovom - to, že je zle vyložené, nevidia), aj keď v skutočnosti nevedia, čo robia. Keď im povieš, že robia zle a čo ich počínanie znamená, povedia oni, že to nerobia a že tomu nerozumieš. Keď oni tebe povedia, čo podľa nich robia, nepresvedčí zasa teba, pretože vieš, že to, čo robia nie je podľa Božej vôle, ktorú oni nepoznajú. To všetko je preto, že ty si v duchu a máš svetlo, no oni nevedia, čo je to byť v duchu (skutočne) a naviac sú v temnote. Teraz to vyzerá, že sa ťa snažia ubiť ich argumentami, ktoré nemôžeš prijať, a ty pre ne relevantné argumenty nemáš.
Mám za to, že jedine modlitba za svetlo a duchovné porozumenie cez Ducha múdrosti a zjavenia, môže niečo zmeniť. Iba Pán môže zmeniť ich situáciu tým, že im dá svetlo = život, ak Ho budú chcieť prijať a ak On im bude môcť a chcieť túto milosť poskytnúť, lebo to zasa vyžaduje ich pokoru. Pane, smiluj sa nad bratmi katolíkmi a skloň sa k nim v Tvojom milosrdentve. Amen.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: ŘKC a bludy (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 02. září 2008 @ 20:25:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ten závěr se mi líbí, připojuji se k němu a zahrnuji do něho i bratry evangelíky.
Jen je třeba si uvědomit, že i já jsem zrovna tak jistý, že mám světlo a že žiji v Duchu. Takže trochu toho porozumění bude třeba z obou stran.
|
]
|
|
Re: ŘKC a ostatní náboženství (Skóre: 1) Vložil: katusa v Neděle, 31. srpen 2008 @ 16:10:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko:"Katolická církev neodmítá nic, co je v těchto náboženstvích pravdivé a svaté." Oko, to snáď nemyslíš vážne! Čo može byť v pohanských náboženstvách pravdivé a svaté? Bohovia týchto náboženstiev sú démoni, ktorí prekrúcajú pravdu, a prekrútená pravda, čiže polopravda, už nie je Pravdou! To je ako by si do hubovej praženice pridal kúsok jedovatej huby a celá praženica je už otrávená a nejedlá. Biblia:" Neťahajte cudzieho jarma s neveriacimi. Lebo čo má spoločného spravedlivosť s neprávosťou? Alebo jaké je obecenstvo svetla s temnosťou? A jaký súhlas Krista s beliálom? Alebo jaký má podiel verný s neverným? A jaká je shoda s chrámom Božím a medzi modlami?"2.Kor.6.14-16. katusa
|
Re: Re: ŘKC a ostatní náboženství (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 31. srpen 2008 @ 19:06:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejdřív k Lýdii. Myslím, že Oko tu raz
obhajoval, že sa pri omši Pán Ježiš neobetuje – teraz som vďačná Bohu, že mi
ukázal, aké je oficiálne stanovisko RKC.
Všechno je úplně jinak. Nic takového bych přece nemohl říct. Nic jste nepochopili. PŘI MŠI SE ZPŘÍTOMŃUJE KRISTOVA OBĚŤ NA KALVÁRII.
Kristova výkupná oběť byla dokonalá, není třeba žádné další oběti. Jelikož Bůh stojí nad časem, je zpřítomňována kvůli nám, abychom i my mohli mít na ní účast a z ní užitek. Tak je to v církvi chápáno odedávna. Při mši se Pán Ježíš obětuje, žádné další oběti, ale stále jedna a ta samá oběť Kristova.
Katusa Čo može byť v pohanských náboženstvách pravdivé a svaté?
Dobrá otázka. Tato náboženství byla vymyšlena lidmi v marné lidské snaze dosáhnout k Bohu. Ale právě jen toto úsilí je pravdivé a posvátné. Tato touha části lidstva po nabytí ztraceného přátelství s Bohem je pravdivá a posvátná. Proto Ježíš říká: "Jděte do celého světa a hlásejte evangelium". Křesťanství je důkazem Boží cesty k lidem, zatímco pohanství je usilování (často nevědomé) o cestu k Bohu.
Podíváme - li se na množství jinověrců, vynaložené úsilí jejich poutí, askeze a odříkání ve snaze o pozdvižení se k tomu, co je přesahuje - to všechno je pravdivé a hodno úcty. Záběry putujících a modlících se budhistů nám odkrývají prosté chudé lidi s čistým srdcem. Narodili se do tohoto prostředí a nic jiného neznají. Jejich úsilí (na rozdíl od jejich víry) ale je pravdivé. Našim úkolem je svědčit o tom, co oni byť nevědomky hledají.
|
]
Re: Re: ŘKC a ostatní náboženství (Skóre: 1) Vložil: strejda v Neděle, 31. srpen 2008 @ 23:29:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Čo može byť v pohanských náboženstvách pravdivé a svaté?
Např. toto v buddhismu:
Soubor deseti neprospěšných druhů jednání:
prostřednictvím těla:
- zabíjení
- kradení
- nesprávné sexuální aktivity
prostřednictvím řeči:
- lhaní
- pomlouvání
- hrubá mluva
- tlachání
prostřednictvím mysli:
- žádostivost
- přání zla
- nesprávný názor
Naproti tomu existují dva standardní seznamy prospěšného jednání. První je přesným opakem deseti druhů špatného počínání. Z toho seznamu je odvozeno pět etických rozhodnutí, které tvoří základní etický kód pro všechny, kteří se hlásí k Buddhovu učení:
- nezabíjet
- nekrást
- nebýt bezohledný v sexuálních aktivitách
- nelhat
- zdržovat se omamných látek
Zdroj: http://www.buddhismus.cz/zaklad.html
|
]
ŘKC je iné náboženství (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 01. září 2008 @ 10:07:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ... a to si predstav ze napriklad v najvyssich sferach satanizmu je praktizovany tkzv. gnosticizmus, system kde su zle skutky vyvazovane dobrymi. Je to dokonca podmienene mocou na ktorej vysoki satanisti velmi participuju. V praxi to znamena ze ti najvacsi vrahovia su zaroven najvacsi filantropi (pomocnici v ludskej biede), je to cele zalozene na rozdvojeni osobnosti.
Znamena to podla katolickej pokryteckej a prekrutenej filozofie moment, v ktorom sa da so satanizmom spojit ?
k teme:
pozri:
|
]
|
|
Re: ŘKC a ostatní náboženství (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 31. srpen 2008 @ 19:26:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Omlouvám se, že reaguji se zpožděním. Byla u nás dožínková pouť, věnoval jsem se společenství hostů.
|
|
|
|
|