|
Právě je 579 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116743605 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: První vzkříšení.
Vloženo Pondělí, 27. duben 2009 @ 16:46:02 CEST Vložil: Olda |
poslal oko Vzývání svatých.
Modlitba obsahuje tak široké spektrum, že se dá jen těžko plně
definovat. Je to setkání, rozhovor, prosba, oslava... Desítky dalších
výrazů by nevyjádřily všechny aspekty modlitby.
Křesťané se modlí přímo k Bohu. To je ale jen část pravdy. Křesťanství totiž zdaleka není jen o vztahu k Bohu.
(L 10,27)
A on odpověděl: "Budeš milovat Pána, svého Boha, celým svým
srdcem, celou svou duší, ze vší své síly a celou svou myslí, a
svého bližního jako sám sebe."
Vidíme tedy, že existují dvě roviny vztahů:
1.) Vztah člověka k Bohu, který je vztahem mezi bytostmi, jež si nejsou rovny. Boží láska nás ale pozvedává z lidské malosti tvorů do postavení, do důstojnosti dětí Božích.
2.) Vztah člověka k bližnímu. Je vztahem mezi rovnocennými bytostmi. Uvnitř církve rozlišujeme křesťany na ty, kteří žijí v církvi putující zde na zemi, na ty, kterí žijí spolu s Kristem v církvi oslavené v nebi a na ty, kteří tvoří církev trpící, kdy se očišťují, aby jako skrze oheň (1. Kor 3,15) přišli do společenství Kristova. Neboť do nebe nemůže vejít nic nečistého.
Jakýkoli vztah se vyjadřuje komunikací, setkáváním. Tedy jak vztah k Bohu (modlitbou), tak i vztah s bližním.
Zde na zemi je to jednoduché. Setkáváme se, hovoříme spolu přímo,
posíláme si zprávy mobilem, nebo po internetu, telefonujeme si. Jenže
my víme, že Kristova církev není jen tato putující po světě, že mnozí
nás již předešli a získali korunu spravedlnosti (2. Tim 4,8). I ty máme
milovat a oni milují nás.
S mrtvým člověkem skutečně nemluvíme jako s živým. Ne že by to bylo úplně nemožné,
ale pokud by dotyčný byl v moci zlého ducha (a to nemůžeme s jistotou vědět a rozlišit), vydáváme se tak do jeho
rukou. Proto je duchařství (spiritismus) těžkým prohřeškem proti Božímu
řádu a jednáním duchovně přímo sebevražedným.
Kristus po svém zmrtvýchvstání se stal vládcem nebe i země (Mt 28,18;
Zj 1,5; 1.Tm 6,15; Sk 5,31; Sk 17,7; 1.Tm 1,17; Zj 15,3; Zj 17,14; Zj
19,16) Kristus neviditelně kraluje v srdcích věřících, kteří ho jako svého Spasitele a Pána ctí a poslouchají.
Víme také, že svatí mají podíl na Kristovu kralování (Zj 20,4; Zj 1,6;
Zj 5,10). Je tedy zcela legitimní i na ně se obracet s prosbami o
přímluvu. Mohou nám tak pomáhat, vyjadřovat svou lásku k nám skutky
lásky. Vždyť to je kvalita naplnění existence - láska. Právě toto je jejich podílem na Kristově kralování.
Právě toto je také jejich
"první vzkříšení" (Zj 20,5-6) a účast na Kristově kralování, kdy jsou
věřícími ctěni a žádáni o přímluvu. Protože žijí v nejužším společenství s Bohem, své prosebné modlitby směřujeme skrze Krista i na ně. Prosby k Marii a svatým, dokonce i k andělům, jsou prosbami mezi rovnocennými bytostmi (stvořenými). Ve svatyni svatých (Ž 9,24) tedy
určitě netrpí nečinností a nudou. Podobně i my máme svými přímluvami možnost pomáhat křesťanům části církve trpící.
Kvalita života zde na zemi se odvíjí od schopnosti vyjadřovat svou
lásku k bližnímu skutky lásky. Člověk si sebou z tohoto života neodnese
nic, jen to, co dokázal rozdat (L 16,9).
Upírat svatým v jejich
nejužším společenství s Bohem možnost pomáhat žijícím bližním skutky lásky,
znamená tvrdit, že kvalita života v nebi je vlastně nižší, než zde na zemi.
V neposlední řadě i životní zkušenosti generací křesťanů, spojené s mocnými činy, potvrzují účinnost přímluvy svatých v nebi.
|
Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 27. duben 2009 @ 16:49:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jak dokážeš, že Panenka Maria je živá? |
Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 27. duben 2009 @ 17:16:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To přece není tak těžké. Stačí, když se tři lidi pomodlí k danému zemřelému svatému a stanou se tři zázraky. Tím je jasně, logicky a jednoznačně prokázáno, že dotyčný člověk, který zemřel, žije.
Blbé to je u těch zemřelých, kteří už umřeli, ale ještě nebyli prohlášeni za svaté. Vlastně se neví, jestli jsou v nebi, očistci nebo pekle, jestli byli posedlí zlým duchem nebo ne. A tak se musí najít určité množství odvážných lidí, kteří to "risknou" nasadí vlastní kůži a vezmou na sebe to riziko spiritizmu a modlí se k těm zemřelým "zatímnesvatým" aby se právě těmi třemi zázraky dokázalo, že to fakt byli svatí a jsou v nebi.
Když se dokáže, že zemřelý byl svatý, je to v pohodě, kdyby ten zemřelý byl v pekle, tak to nevím (co se oko stane s člověkem, který se v důvěře modlí k někomu, kdo je v pekle?)
Taky se může stát, že ten zatímnesvatý ještě není v nebi, ale v očistci. To až tak nevadí, jen prostě na ty modlitby nemůže odpovědět. Časem, když za něj církev odslouží dost mší a přinese dost obětí, dostane se ten zemřelý do nebe a může začít na ty modlitby odpovídat. Takový svatý je pak svatořečen o kus později.
Například k zatím nesvatému Janu Pavlu II se v tuhle chvíli modlí mnoho lidí a očekávají na zázrak. Zatím ještě neodpovídá, nebo sporadicky, takže se neví, jestli už je v nebi, nebo pořád v očistci, ale zjišťuje se to.
|
]
Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Fabb v Pondělí, 27. duben 2009 @ 18:07:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Učitel,kterého poslal Bůh jasně řekl ke komu se máme modlit .Nenaznačil aby používali prostředníky-přímluvce(Abraháma,Mojžíše,Eliáše aj.) |
]
Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. duben 2009 @ 18:26:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Písmo samo označuje anděly i Mojžíše za prostředníky.
(Ga 3,19-20) K čemu tedy Zákon? Byl přidán kvůli přestoupením, dokud by
nepřišlo to símě, jemuž bylo dáno zaslíbení. Byl ustanoven
skrze anděly, rukou prostředníka
a prostředník není prostředníkem jednoho, Bůh je však
jeden.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 27. duben 2009 @ 18:58:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Do you speak Czech?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. duben 2009 @ 21:22:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Otázka jestli ty rozumíš česky.
Zákon byl dán skrze Mojžíše -
prostředníka. Cožpak nebyl anděl Gabriel prostředníkem mezi Bohem a
Marií? Cožpak nám apoštolové nezprostředkovali radostnou zprávu?
Víra je ze slyšení, i ty jsi uvěřil skrze prostředníka. I tobě přece někdo musel říct o Kristu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 27. duben 2009 @ 21:42:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jenomže tady se sčítají hrušky s jablky. Prostředník pro modlitbu a prostředník pro transfer informací opačným směrem je něco trochu jiného.
To by jsi se pak mohl modlit i k J. V. Stalinovi.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. duben 2009 @ 22:09:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Se Stalinem bych to radši nezkoušel, ten bude nejspíš v moci zlého ducha. :-))
Vždyť jsem se to snažil vysvětlit jasně. V rovině vertikální hovoříme k Bohu, v rovině horizontální hovoříme s lidmi, nebo s anděly. Pokud člověk žije na zemi, není co řešit, víme, jak projevovat lásku k bližnímu. Pokud je u Boha, žije kvalitnějším způsobem existence, než na zemi. Jeho možnosti pomáhat jsou tedy větší. Větší je i jeho ochota pomáhat.
Modlitba k Bohu se liší od modlitby ke svatým, Je to něco docela jiného, i když se to nazývá stejně, je ve zcela jiné úrovni. Vztah k Bohu je nerovný, vztah ke svatým je vztahem mezi rovnými bytostmi. My máme možnost se modlit (prosit Boha) za jiné žijící lidi. To je mezi křesťany nejběžnější projev křesťanské lásky. I svatí prosí Boha za jiné žijící lidi. Úplně stejně, jako poprosím o jakoukoli pomoc člověka zde na zemi, poprosím o pomoc člověka, který je už ve společenství s Bohem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 27. duben 2009 @ 22:23:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevidím důvod, proč bych se měl modlit k Mojžíši či Elijáši (prokazatelně žijí, ať se nehádáme o blbosti) či po nich cokoliv chtít.
Totéž v případě andělů. Že 7 archandělů předkládá Bohu modlitby svatých (Tób 12,15) je od nich milé, ale já je nemíním v této bohulibé činnosti rušit, naopak. Dokonce nevím, proč bych se měl modlit k Samému Božímu Synu. Modlitba k Otci skrze jeho Syna mně osobně přijde jako naprosto dostačující a co se s ní bude dít "nahoře" mě nemusí zajímat. Stačí, když bude vyslyšena :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 27. duben 2009 @ 22:24:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Omlouvám se za malé j. mělo být Jeho Syna..........
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pondělí, 27. duben 2009 @ 21:52:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Oko. Musím Ti vyslovit obdiv a uznání za tvou vytrvalost se kterou se snažíš vysvětlovat některé otázky i když mám dojem, že mnozí se ani tak neptají a zrovna tak nechtějí slyšet tvou odpověď. Přeji a vyprošuji Ti i nadále Ducha moudrosti a trpělivosti a vytrvalosti v této službě. H.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. duben 2009 @ 21:54:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky a nápodobně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Úterý, 28. duben 2009 @ 09:38:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, já mám dokonce čtyři prostředníky. Na pravé a levé ruce a noze - vždy po jednom.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Fabb v Úterý, 28. duben 2009 @ 09:46:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tento příspěvek si zaslouží jedničku s hvězdičkou. |
]
|
|
Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pondělí, 27. duben 2009 @ 20:01:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko, prosím, kde bych se v katolické dogmatice mohl blíže seznámit s tímto pojetím prvního vzkříšení?
|
Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 27. duben 2009 @ 21:53:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zkus některé dílo Prof. ThDr Václava Wolfa, prof.ThDr.P.Josefa Zvěřiny, Josepha Ratzingera, nebo docela určitě už v Sýkorově překladu Nového zákona z r. 1909. |
]
Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Úterý, 28. duben 2009 @ 09:36:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | prosím, můžeš mi zaslat citaci?
|
]
Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 28. duben 2009 @ 14:21:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co ti brání si to najít? Mně to dá stejnou práci, jako tobě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Fabb v Úterý, 28. duben 2009 @ 20:55:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Version:1.0
StartHTML:0000000168
EndHTML:0000006960
StartFragment:0000000666
EndFragment:0000006943
Oko,osvícené"..vždyť
sám satan se převléká za anděla světla:není
tedy nic překvapujícího na tom,že se
jeho služebníci převlékají za služebníky
spravedlnosti.....".2K-11:14
Oko,tvoje rétorika a
kroucení při výkladu Písma mi připomíná
hada,proč hada-neboť jak je patrné, jen ten
ti je pravým pánem,který chce skrze tebe a tobě
podobné ovládnout svět,to dokazují tvé
vlastní příspěvky.Sloužíš vládci,
který chce aby jeho výklad Písma byl brán
jako jediný určující.
Ale stane se vám!
"Hle,vy všichni kdo
rozděláváte oheň,jiskrami se opásáte k
boji.Jen choďte ve svitu svého ohně,v
jiskrách,které jste zanítili!Má ruka vám
způsobí,že ulehnete v trápení".Iz-50:11
Úplně stejně jako
farizeové,brilantně předvádíš znalost Boží
vůle vyjádřené mezi řádky a to tak,aby to bylo věrohodné pro
naivní posluchače-"Obcházíte moře i
zemi,abyste získali jednoho novověrce ,a když ho
získáte,učiníte něho syna pekla,dvakrát
horšího než jste sami."Mt-23:15
Ty a církev,kterou
reprezentuješ,jste to největší nebezpečí pro
svět,ne malé církve nebo sekty,ty obloudí jen
malé množství(vše,co přišlo náboženského
z USA,je zlo),ale záběr a moc vaší církve je
světová morová rána.To koresponduje s
Písmem,které tuto skutečnost jasně
popisuje.Zj-17:1-18
Tato slova v úvozovkách
jsou jen malým výňatkem z bludů,které šíříš.
>
>Víme
také, že svatí
mají podíl na Kristovu kralování (Zj
20,4; Zj 1,6; Zj 5,10). Je tedy zcela legitimní i na
ně se obracet s prosbami o přímluvu. Mohou nám
tak pomáhat, vyjadřovat svou lásku k nám
skutky lásky. Vždyť to je kvalita naplnění
existence - láska. Právě toto je jejich podílem
na Kristově kralování. <
>Právě
toto je také jejich "první
vzkříšení" (Zj 20,5-6) a
účast na Kristově kralování, kdy jsou
věřícími ctěni a žádáni o
přímluvu. Protože žijí v nejužším
společenství s Bohem, své prosebné modlitby
směřujeme skrze Krista i na ně. Prosby k Marii a svatým,
dokonce i k andělům, jsou prosbami mezi rovnocennými
bytostmi (stvořenými). Ve svatyni svatých
(Ž 9,24) tedy určitě netrpí nečinností a nudou.
Podobně i my máme svými přímluvami
možnost pomáhat křesťanům části církve
trpící.<
Tím,že
jste vytvořili kult Panny Marie,záměrně a cíleně
urážíte jak Boha samého,tak zneuctíváte
matku Ježíšovu,která mimo Ježíše také
porodila i jiné děti.Marie byla vzor poslušnosti a
odevzdanosti Bohu a tím je nám také
příkladem,jak máme i my jednat.A tak je
blahoslavená stále.
Ježíš
Kristus řekl těm,kteří mu uvěřili:"Vy jste
světlo světa.....".
Slova jsou
činy"Neboť podle svých slov budeš ospravedlněn
a podle svých slov odsouzen."
P.S.Pokud
člověk dýchá,tak má ještě šanci,vzpomeň
si na lotra na kříži.
|
]
|
|
Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pondělí, 27. duben 2009 @ 22:42:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | To se takhle v nebi potkají Pavel, Jan a Marie. A jako, kam by se chtěli podívat, kdyby se mohli na chvilku vrátit na zem. Pavel:...na cestu mezi Jeruzalém a Damašek. Tam jsem prožil svoje obrácení... Jan:...na ostrov Patmos. Tam mi Pán sděloval knihu Zjevení.... Marie:...do Medžugorie... Pavel a Jan: Proč tam, prosim tě ? Marie:...no protože jsem tam ještě nikdy nebyla.
|
|
|
Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 29. duben 2009 @ 09:12:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko,
stále mám problém nalézt učení, že svatí, když zemřou, jsou vzkříšení, i když je jejich tělo v hrobě (podle Tebe zřejmě první vzkříšení). Netvrdím, že to tak katolicismus neučí (ostatně nebylo by to jedinou jeho zvláštností), ale opravdu jsem to nenašel. Prosím, dej mi přesný odkaz.
Děkuji,
Pastýř
|
Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 29. duben 2009 @ 12:24:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vždyť jsem ti jeden uvedl: Sýkorův překlad Nového zákona s úvody a výklady. Jedná se o výklad příslušného verše Zj 20,4.
NOVÝ ZÁKON Pána našeho Ježíše Krista
(podle Vulgáty, se stálým ohledem na text původní (řecký) přeložil a úvody i výklady opatřil
Dr Jan Lad. Sýkora řádný profesor české fakulty bohoslovecké a kanovník král, kollegiátní kapituly u Všech svatých na hradě pražském.
Prvně vydán v Praze r 1909.
|
]
Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 29. duben 2009 @ 12:54:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky,
tak jsem nakouk do toho Sýkory. Moc díky. Pokud tomu správně rozumím, pak Sýkora zde mluví o symbolickém miléniu, kde spravedliví v nebi "žijí životem navýsost blaženým již před vzkříšením těla". A první vzkříšení je první je "na rozdíl od vzkříšení těla" (Sýkora... s 784)
Jinými slovy zde - ani podle Sýkory - nejde o vzkříšení těla. Tudíž první vzkříšení není tělesné, ale - dle Sýkory - "mravní", ale nejedná se o tělesné vzkříšení.
V čem to tedy chápu špatně?
Pastýř
|
]
Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 29. duben 2009 @ 18:38:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | První vzkříšení samozřejmě není tělesné, je to účast na Kristově kralování. Svatí jsou námi ctěni a vzýváni o pomoc a tím vlastně žijí, jak u Boha, tak i v našich srdcích.
(Zj 20,6) Požehnaný a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení. Nad těmi
ta druhá smrt nemá moc, ale budou kněžími Boha a Krista a budou
s ním kralovat tisíc let.
"Tisíc let" je doba sice dlouhá, ale časově omezená. Nejedná se o přesné číslo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 29. duben 2009 @ 22:15:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Tisíc let" je u Boha jeden den a těchto konkrétních 1000 let = 1 svatební den Krista a Jeho nevěsty. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. duben 2009 @ 08:34:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy a jestlipak také víš, kolik je u Boha tisíc a jeden den, nebo tisíc a jeden rok?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Fabb v Čtvrtek, 30. duben 2009 @ 09:20:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hade,stále se budeš kroutit,abys překroutil a obludil. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. duben 2009 @ 12:45:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (J 13,34-35) "Dávám vám nové přikázání, abyste se navzájem milovali; jako
jsem já miloval vás, abyste i vy milovali jeden druhého.
Podle toho všichni poznají, že jste moji učedníci, když
budete mít lásku jedni k druhým."
Co tak zkusit dokázat z Písma, jak je to podle tebe správně?
Když došly argumenty, začnou urážky?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Fabb v Čtvrtek, 30. duben 2009 @ 15:15:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO,je projevem lásky,nechat blížního,který si říká křesťan bloudit a to jen proto,aby se blížní necítil uražen? Není to špíše bezohledné a sobecké a již vůbec nehovořím o tom,že pokud vím tak jsem povinen upozornit. Sám Kristus použil ráznou výstrahu,když šlo o zlé směrování."Jdi mi z cesty,satane!Jsi mi kamenem úrazu,protože tvé smýšlení není z Boha,ale z člověka." |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 01. květen 2009 @ 21:40:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud si myslíš, že v něčem bloudím, tak bys měl uvést patřičná místa v Písmu, která to dokazují, patřičně vysvětlit v čem se pletu a ne mě častovat nadávkami. Ani jeden z vás nebyl schopen předlořit alternativu podoby vaší víry v této věci.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Čtvrtek, 30. duben 2009 @ 12:54:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko.
nevím, protože v Bibli o tom nic není. A nevím také, proč kladeš tuto nepřípadnou otázku.
w. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 01. květen 2009 @ 21:46:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proto, abys pochopil, že jazyk Písma není o racionálních číslech, jak chápeme věci v západní kultuře, ale že jsou to obrazy, ve smyslu východní kultury, které tímto způsobem sdělují závažné věci.
Typický případ západního myšlení je brát doslovně "tisíc let = jeden den". To je obraz, podobně jako číslo 7 neznamená v jazyku bible počet, ale je to číslo plnosti, úplnosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První vzkříšení. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 01. květen 2009 @ 22:34:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
jsi mimo. Tedy mimo Ducha, mimo Krista a tím mimo skutečnost a v nevěře vůči Božímu Slovu v 2P 3:8 Tato jedna věc ať vám není skryta, milovaní, že jeden den je u Pána jako tisíc let a ‚tisíc let jako jeden den‘.
S tou sedmičkou jsi to trefil, ale v kontextu se to ztrácí.
willy |
]
|
|
|
|