|
Právě je 570 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116724451 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristus a Jeho nevěsta, Beránek a (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 02. listopad 2011 @ 19:11:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Dodnes u všech svatopisců čtu "zákaz hřešit""...
Toníku život v bludu se vyznačuje zvláštním fenoménem. K přijetí bludu za vlastní přispívá nedostatečné vzdělání ve víře. Pak se ale člověk "zapouzdří" uzavře rozumovým argumentům a obalí se slupkou povytrhovaných frází. Ty používá jako štít, aby mu jeho vlastní selský rozum nenastavoval zrcadlo ohavnosti bludu.
Neříkám to zde proto, že bych se snad snažil tě takto urážet, ale proto, že tak vnímám realitu dosavadního tvého chování.
Zákaz hřešit máme od Boha.
Od Boha máme také svobodu volit mezi dobrem a zlem, svobodu zhřešit - nebo nezhřešit a naopak ve svobodě činit dobro.
Abys mohl vůbec zhřešit hříchem ke smrti,
musíš mít povědomí, že děláš něco, co je Bohem přísně zakázáno a přesto se pro to rozhodneš vědomě a dobrovolně. Pokud u vykonaného hříchu schází plné vědomí že přestupuješ Bohem stanovený řád, nebo tomuto jednání schází dobrovolnost, jedná se sice také o hřích, ale nikoli o hřích smrtelný.
Plné vědomí přestoupení Božího zákazu a svobodné rozhodnutí (dobrovolnost) pro takový skutek teprve činí z hříchu hřích ke smrti.
Takto ve svobodě zhřešili první lidé v ráji, takto se svobodně rozhoduje zhřešit i každý z nás. Nikdo tě přece do hříchu nenutí! Kdyby ses nerozhodl zhřešit svobodně a dobrovolně sám, nebyl bys za takový hřích ani odpovědný a Bůh by tě za způsobené zlo nemohl volat k odpovědnosti. Ale jak víme, Bůh nás k zodpovědnosti za námi vykonané zlo volá a trestá za ně - nás, nikoho cizího!
Pro hřích, pro zlo, se rozhodujeme dobrovolně ve svobodě rozhodnutí sami.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristus a Jeho nevěsta, Berán (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. listopad 2011 @ 19:29:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | život v bludu se vyznačuje zvláštním fenoménem. K
přijetí bludu za vlastní přispívá nedostatečné vzdělání ve víře. Pak se
ale člověk "zapouzdří" uzavře rozumovým argumentům a obalí se slupkou
povytrhovaných frází. Ty používá jako štít, aby mu jeho vlastní selský
rozum nenastavoval zrcadlo ohavnosti bludu.
To si moc hezky napsal. Ještě je možné doplnit, že člověk, který žije v bludu se nezajímá o nic jiného, než o blud sám, dokonce má zakázáno se vzdělávat, zajímat se o druhé, o realitu života, ale musí žít zapouzdřen v těch nepravdivých frázích odtržených od života.
Jinak jsi napsal celkem dlouhý příspěvek, ale odpověď na mojí otázku, kterou jsem ti dal, jsem nenašel. Přehlédnul jsem jí? Zkusím jí napsat ještě jednou:
Mohl bys prosím oko napsat, ke kterámu svatopisci a
místu písma sis domyslel, že potvrzuje "svobodu hřešit"? Zatím jsi to
neuvedl, to by mne fakt zajímalo, kde něco takového v písmu vidíš.
Písmo znám dostatečně na to, abych věděl, že žádný svatopisec o "svobodě hřešit" nepsal a naopak mnozí psali zákazu hřešit, o otroctví hříchu a o svobodě ve chvíli, kdy je člověk z hříchu vysvobozen. Proto se tě ptám takto: Které místo písma si vykládáš tak, že tu tvoji "svobodu hřešit" "potvrzuje také svatopisec v Písmu!" jak jsi napsal výše?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristus a Jeho nevěsta, B (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 02. listopad 2011 @ 19:53:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Od Boha máme také svobodu volit mezi dobrem a zlem, svobodu zhřešit - nebo nezhřešit a naopak ve svobodě činit dobro.
Abys mohl vůbec zhřešit hříchem ke smrti,
musíš mít povědomí, že děláš něco, co je Bohem přísně zakázáno a přesto se pro to rozhodneš vědomě a dobrovolně.
Nic ti to neřeklo? Co zdravý selský rozum? Štít tě před ním ochránil?
Když se pak Ježíš zvedl a neviděl nikoho než tu ženu, řekl
jí: "Ženo, kde jsou tvoji žalobci? Nikdo tě neodsoudil?"
Ona řekla: "Nikdo, Pane." Ježíš jí tedy řekl: "Ani já tě
neodsuzuji. Jdi a už nehřeš."
Byla to rada svobodnému člověku nebo příkaz otroku? Musela ta žena Ježíše poslechnout, nebo jí stále zůstala svoboda si vybrat - poslechnout Ježíše nebo neposlechnout?
Jednejte jako svobodní, ne však jako ti, kdo mají svobodu
za pláštík špatnosti, ale jako Boží služebníci.
...Proto stůjte v té svobodě, ke které nás Kristus vysvobodil,
a nezaplétejte se znovu do otrockého jha.
Nevidíš ani v tomto svobodu výběru mezi dobrem a zlem?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristus a Jeho nevěst (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. listopad 2011 @ 20:41:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Opět dlouhý příspěvek, jen těžce se chytám co z něho je odpověď na mojí otázku.
Napsal jsi:
" Tu svobodu kohokoliv volit hřích nehlásám jen já, ale potvrzuje ji také svatopisec v Písmu!"
Teď jsi citoval příběh hříšnice, které Ježíš odpustil hříchy.
Ten příběh je pro tebe to místo, které ti potvrzuje tvojí svobodu volit hřích kterou máš od tvého boha? Když Ježíš říká: "Jdi a už nehřeš." tak ty tam vidíš to, že na tom místě "svatopisec potvrzuje tvoji svobodu volit hřích", rozumím tomu dobře?
Jednejte jako svobodní, ne však jako ti, kdo mají svobodu
za pláštík špatnosti, ale jako Boží služebníci.
...Proto stůjte v té svobodě, ke které nás Kristus vysvobodil,
a nezaplétejte se znovu do otrockého jha.
Nevidíš ani v tomto svobodu výběru mezi dobrem a zlem?
Samozřejmě, že ne. Vždyť tam apoštol mluví přesný opak toho, co ty píšeš. On přece píše proti volbě zla, hříchu, špatnosti, zakazuje ji a píše o svobodě v Kristu. Svoboda v Kristu, do které nás Kristus vysvobodil, nemá se "svobodou" vybírání zla a hříchu nic společného. Tedy kromě toho, že je opakem svobody vybírat si zlo a hřích.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristus a Jeho ne (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 08:00:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stačilo si odpovědět na toto: Když se pak Ježíš zvedl a neviděl nikoho než tu ženu, řekl
jí: "Ženo, kde jsou tvoji žalobci? Nikdo tě neodsoudil?"
Ona řekla: "Nikdo, Pane." Ježíš jí tedy řekl: "Ani já tě
neodsuzuji. Jdi a už nehřeš."
Byla to rada svobodnému člověku nebo příkaz otroku?
Musela ta žena Ježíše poslechnout, nebo jí stále zůstala svoboda si vybrat - poslechnout Ježíše nebo neposlechnout?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristus a Jeh (Skóre: 1) Vložil: Willy v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 09:54:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tebou podtržená slova Pána Ježíše, oko,
byla na jednu stranu Pánovým příkazem a na sruhou stranu slovy, která byla duch a byla život (J 6:63), život potřebný s Jeho mocí pro to/k tomu, aby žena Pánův příkaz mohla poslechnout a už skutečně nehřešit.
Způsob, jakým se tento konkrétní případ díváš ty, je veskrze lidský opomíjející Boží moc a Boží způsob jednání s lidmi.
Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristus a (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 12:53:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy Já se ptal ale na cosi docela jiného:
Byla to rada svobodnému člověku nebo příkaz otroku?
Musela ta žena Ježíše poslechnout, nebo jí stále zůstala svoboda si vybrat - poslechnout Ježíše nebo neposlechnout?
Vždyť my ani nevíme, jak to s ní nakonec dopadlo, zda znovu zhřešila, nebo opravdu změnila svůj život. Obě varianty jsou možné.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krist (Skóre: 1) Vložil: Willy v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 20:19:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko,
ptal ses špatně; na tvou otázku není odpověď.
Ve chvíli, kdy té ženě Pán řekl: "Jdi a už nehřeš!" byla hříšnice, která, pokud Pánova slova přijala, odešla jako žena svobodná od hříchu, neboť spolu s těmi slovy od Pána přijala moc nehřešit. Kdyby znovu hřešila, neměla by Pánova slova význam. Kdyby jí spolu se svými slovy nedal moc nehřešit, byl by ten příkaz od Pána nefér. Nevymýšlej varianty a vůbec - přestaň si vymýšlet stran Božího slova, je ti to ke škodě!
Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 04. listopad 2011 @ 10:17:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na tu otázku ale odpověď je.
Srovnej si své "teologické" konstrukce se skutečným svědectvím Písma. A hlavně: zamysli se nad tím!
..."pokud Pánova slova přijala, odešla jako žena
svobodná od hříchu, neboť spolu s těmi slovy od Pána přijala moc
nehřešit. Kdyby znovu hřešila, neměla by Pánova slova význam. Kdyby jí
spolu se svými slovy nedal moc nehřešit, byl by ten příkaz od Pána
nefér. "... ???
Představ si, že právě o takových, kteří od Pána přijali moc nehřešit - ale později stejně vlastním svobodným rozhodnutím zhřešili - tak právě o takových svědčí Písmo:
(2 Pt 2,20-22) Jestliže se totiž ti, kdo skrze poznání našeho Pána a
Spasitele Ježíše Krista unikli poskvrnám světa, do nich znovu
zapletou a jsou jimi přemoženi, jsou jejich poslední věci
horší než první.
Bylo by pro ně lepší nepoznat cestu spravedlnosti, než se po
jejím poznání odvrátit od svatého přikázání, jež jim bylo
vydáno.
Stalo se jim však to, co se říká v tom pravdivém přísloví:
"Pes se vrátil ke svým zvratkům" a vykoupaná svině k válení v
bahně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 04. listopad 2011 @ 11:37:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 2P 2:20-22 je o něčem jiném, než příběh s cizoložnicí. Mohlo se to, co píše Petr, sice stát i jí, ale, jak říkám, jí se ve zmíněném případě týkala ta první část 20. verše. O tom, jestli se jí týkala i ta druhá, v Bibli žádný záznam není. Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 06. listopad 2011 @ 10:07:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O dalším osudu té ženy Písmo nic neříká, tedy ani ty to nemůžeš vědět.
Pokud ale přiznáváš, že by se jí mohlo stát, že znovu upadne do hříchu - existence hříchu předpokládá vlastní svobodné rozhodnutí pro špatnou věc proti Bohu.
Bez této svobody volby nelze zhřešit. Pokud uděláš něco bez svobody ( tedy z donucení) - nemůžeš za to být trestán - neneseš za to odpovědnost ty (který nemá svobodu), ale nese za to odpovědnost ten, kdo tě donutil.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristus a Jeh (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 22:59:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takže ten příběh hříšnice, které Ježíš řekl (přikázal): Jdi a už nehřeš! je pro tebe to místo, kde ti "svatopisec potvrzuje svobodu hřešit"?
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristus a Jeho nevěsta, Beránek a (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 02. listopad 2011 @ 19:24:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Hodně mně vadí, jak jste zde všichni "svatí až na húru", samým znovuzrozeným v Kristu se to tu jenom hemží! Všichni žijí svatě, v Kristu a nemají svobodu hřešit. Farizeji!
A někteří ani nehřeší - je to přece v 1 Jan 5,6!
A nejčtenější článek na Granu už po několik let? - SOULOŽ V RAJSKÉ ZAHRADĚ!
Nic proti němu, naopak je dobře napsaný, ale kde se bere ten zájem? V lechtivosti samotného nadpisu?
Kdo vás nutí na to kliknout? Vaše bezhříšnost, nebo svoboda volit?
(Ř 7,7-25) Co tedy řekneme? Že Zákon je hřích? V žádném případě!
Avšak hřích jsem nepoznal jinak než skrze Zákon. Vždyť ani o
žádosti bych nevěděl, kdyby Zákon neříkal: "Nebudeš
žádostivý!"
Hřích se pak skrze to přikázání chopil příležitosti a
způsobil ve mně veškerou žádost. Bez Zákona je tedy hřích
mrtev.
Já jsem pak kdysi žil bez Zákona, ale když přišlo přikázání,
hřích ožil
a já jsem zemřel. A ukázalo se, že přikázání, které mělo
být k životu, je mi ke smrti.
Neboť hřích, který se skrze to přikázání chopil příležitosti,
mne oklamal a skrze ně mne zabil.
Zákon je tedy jistě svatý a přikázání je svaté,
spravedlivé a dobré.
Stalo se mi tedy to dobré smrtí? V žádném případě! Avšak
hřích, aby se ukázal hříchem, mi skrze to dobré působí smrt,
aby se hřích skrze přikázání stal nadmíru hříšným.
Víme přece, že Zákon je duchovní, ale já jsem tělesný,
zaprodaný hříchu.
Nerozumím totiž tomu, co dělám; neboť nekonám to, co chci,
ale dělám to, co nenávidím.
Jestliže tedy dělám to, co nechci, souhlasím se Zákonem, že
je dobrý.
Nyní to pak již nedělám já, ale hřích, který ve mně přebývá.
Vím totiž, že ve mně (to jest v mém těle), nepřebývá nic
dobrého. Neboť chtění mám u sebe pohotově, ale vykonání toho
dobrého nenacházím.
Nekonám totiž dobro, které chci, ale zlo, které nechci, to
dělám.
Jestliže pak dělám to, co nechci, pak to již nedělám já,
ale hřích, který ve mně přebývá.
Nacházím tedy zákon, že když chci dělat dobro, mám u sebe
pohotově zlo.
Podle vnitřního člověka totiž radostně souhlasím s Božím
Zákonem,
ale ve svých údech vidím jiný zákon, který bojuje proti
zákonu mé mysli a činí mě zajatcem zákona hříchu, který je v
mých údech.
Já ubohý člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto těla smrti?
Děkuji Bohu - skrze Ježíše Krista, našeho Pána! A tak tedy
tentýž já sloužím myslí Zákonu Božímu, ale tělem zákonu
hříchu.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristus a Jeho nevěsta, Berán (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 02. listopad 2011 @ 20:50:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Píšeš si ještě pořád se mnou? Odpovídáš na můj příspěvek ale úplně mimoběžně. Píšeš "vás" a to co píšeš, se netýká ani mně, ani nás, ani toho co píšu, ani toho, co žiju.
Ano, jsme svatí Kristem, ne naší snahou. To snad jediné se mně týká. Ježíš je všechno, co mám. Jen skrze něj mohu k Bohu, jen v něm mám vysvobození od nepřátel a záchranu od smrti a otroctví hříchu. Svobodu hřešit nemám, to už jsem ti psal mockrát a mockrát jsem ti to vysvětloval. Že mne Ježíš vysvobozuje ze hříchu také. Že si to ty překroutíš tak, abys mohl šermovat slovíčky už je tvoje věc.
A nejčtenější článek na Granu už po několik let? - SOULOŽ V RAJSKÉ ZAHRADĚ! Nic proti němu, naopak je dobře napsaný, ale kde se bere ten zájem? V lechtivosti samotného nadpisu? Kdo vás nutí na to kliknout? Vaše bezhříšnost, nebo svoboda volit?
Zvláštní, co tě zajímá a kdo tě nutí na to kliknout. Ani nevím, že je tady nějaký takový článek a docela by mne zajímalo, jak ses k němu dostal ty a proč se snažíš napasovat to na nějaké "nás" ... ;-)
Jinak to místo z Římanům je moc hezké a vyjadřuje jednoznačně to, co tu píšu celou dobu a proti čemu stále oponuješ - Apoštol v něm píše o otroctví hříchu, o nějaké "svobodě hřešit" či "svobodě hřešení" ani slovo a jako jediné řešení neuvádí svobodnou vůli člověka, ale ježíše Krista.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristus a Jeho nevěsta, B (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 07:58:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Zvláštní, co tě zajímá a kdo tě nutí na to kliknout."...
V pravo nahoře - nejčtenější článek - s přestávkami už roky. Klikl jsem na to až po létech, abych zjistil, co vlastně vás všechny na tom tak zajímá.
..." jsme svatí Kristem, ne naší snahou."...
To ja samozřejmě obecná pravda. Ale ta vaše sebejistota o tomto, že je také pravdou vaší, že se týká právě vás?
...Kdo říká, že je ve světle, a nenávidí svého bratra, je až
dosud v temnotě.
...Řekne-li někdo: "Miluji Boha" a nenávidí svého bratra, je
lhář. Kdo totiž nemiluje svého bratra, kterého viděl, jak může
milovat Boha, kterého neviděl?
...Kdokoli však má jmění tohoto světa a vidí svého bratra, jak
má nedostatek, a zavře před ním své srdce, jak v něm může
zůstávat Boží láska?
...Kdo tedy zachovává jeho přikázání, zůstává v něm a on také
v něm. A podle toho poznáváme, že zůstává v nás, totiž podle
Ducha, kterého nám dal. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristus a Jeho nevěst (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 03. listopad 2011 @ 22:17:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | V pravo nahoře - nejčtenější článek - s
přestávkami už roky. Klikl jsem na to až po létech, abych zjistil, co
vlastně vás všechny na tom tak zajímá.
Opravdu, oko, nevím, co vás na tom zajímá. To bys musel říci ty.
..." jsme svatí Kristem, ne naší snahou."... To ja samozřejmě obecná pravda. Ale ta vaše sebejistota o tomto, že je také pravdou vaší, že se týká právě vás?
Nevím o jaké sebejistotě to píšeš. To bys musel napsat ty co myslíš za sebejistotu, když o ní píšeš.
...Kdo říká, že je ve světle, a nenávidí svého bratra, je až
dosud v temnotě.
...Řekne-li někdo: "Miluji Boha" a nenávidí svého bratra, je
lhář. Kdo totiž nemiluje svého bratra, kterého viděl, jak může
milovat Boha, kterého neviděl?
...Kdokoli však má jmění tohoto světa a vidí svého bratra, jak
má nedostatek, a zavře před ním své srdce, jak v něm může
zůstávat Boží láska?
...Kdo tedy zachovává jeho přikázání, zůstává v něm a on také
v něm. A podle toho poznáváme, že zůstává v nás, totiž podle
Ducha, kterého nám dal.
To moc je hezky napsané. Snad si to někdy přečteš a pochopíš, jak je to s těmi miliony lidí "pokřtěnými" jako miminka.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristus a Jeho ne (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Pátek, 04. listopad 2011 @ 10:10:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To moc je hezky napsané. Snad si to někdy přečteš a pochopíš, jak je to s těmi miliony lidí "pokřtěnými" jako miminka.
V: Přesně tak! :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kristus a Jeho ne (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 06. listopad 2011 @ 10:35:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."To moc je hezky napsané. Snad si to někdy přečteš a pochopíš, jak je to s těmi miliony lidí "pokřtěnými" jako miminka."...
Píše člověk, svázaný, zatemněný bludem, který mu samotnému pochopit nedovoluje.
|
]
|
|
|
|