Založen: Mar 17, 2003 Příspěvky: 0 Bydliště: Czech_Republic
Zaslal: pá srpen 29, 2003 9:01 pm Předmět:
Modlení se k marii je modlení se ke stvoření místo k pohu,je to pohanská tradice uctívání bohyně(pravdepod.artemis-matka), uctívání Marie naopak lidi od Krista odvádí. Pro zamyšlení:katolíky často uváděné označení \"královna nebes\" je v Písmu použito jako označení pro zavrženíhodnou modlu. Oilie nazavrhuje lidi , kteří se modlí k Marii,ale je jasné že má odpor k této činnosti. Uctívání Marie - a není přehnané jen , jak píšeš v některých dobách , ale i dnes-je s Kristovým poselstvím v přímém protikladu. Nedávno v TV proběhl šot , kdy se při pouti nějaké starší paní ptali , co tam jde dělat a ona odpověděla: Poděkovat panence Marii...a Bohu. Panenka Maria za ní zemřela na kříži? Ona učinila vykupitelské dílo? Ona je naším spasitelem? Ne , biblická Marie je skutečnou Boží služebnicí , která říká:Jeho poslouchejte. Ano , Marie je vyjímečná , byla to panna , která porodila našeho Pána,ale jinak je stejným člověkem jako my,je to naše sestra v Kristu-i ona potřebovala vykoupení. Další zrůdnost , kterou jsem slyšel na Proglasu: označení: naši nebešští rodiče. Co to má být je jeden Otec,který je v nebesích a jediný je prostředník mezi Bohem a lidmi. K čemu jsou další meziprostředníci , vždyť Kristus když chodil po této zemi , také jednal sám a ne prostřednictvím své matky. _________________ <strong>XVEJVODAM - Michal Vejvoda</strong>
Díky za ohlas. I přes to, co uvádíš, si stále nemyslím, že je uctívání Marie nějak na překážku nebo dokonce proti Kristovu poselství. Z vlastní zkušenosti vím, že výroky mnoha starých (ale nejen starých) lidí prozrazují nepřijetí nebo nepochopení věci tak jak je myšlena a také prezentována z oficiálních zdrojů.
Ještě jsem se nesetkal s tím, že by někdo se zdravou mírou mariánské úcty nějak umenšoval spasitelské dílo Ježíše. Jak sám uvádíš příklad, Maria sama k Ježíši ukazuje a přivádí. Jenže, co naplat, jestliže jednou souhlasila se svým vyvolením a porodila Mesiáše, je výjimečná už pro to vyvolení a vznešenost svého poslání. \"Požehnaná mezi ženami, milosti plná\" - to jsou slova anděla při zvěstování. A sama Maria při návštěvě u Alžběty předpovídá, že bude velebena všemi národy. Hovoří o ní také Jan ve své Apokalypse, byla už zmiňována ve starých proroctvích o příchodu Mesiáše na svět. Úcta k Marii byla velmi spontánní už v prvokřesťanských stoletích, dokonce více na Východě než na Západě.
Pro mnohé lidi je jako \"meziprostřednice\", jak píšeš, velmi přijatelná. Ne proto, že by snad ona přinesla spásu, ale že jako jadna z nás byla tak velmi vyznamenána. Když Bůh někoho obdaruje, je to sláva Boží, kterou na něm můžeme obdivovat. Ale k takto obdarovanému člověku se už nemůžeme stavět stejně, jako ke každému jinému, když ani sám Bůh to neudělal. A navíc si nedovedu dost dobře představit, že by Bůh použil Marii jen pro tu dobu, kdy byla nositelkou a pečovatelkou Ježíše, než se postavil \"na vlastní nohy\". Jestliže tedy Bůh někoho zahrne svou milostí víc, než jiné, neznamená to, že Jeho samotného nějak ubylo. On je přece Láska a té je tím víc, čím víc se dává. Když tedy budu uctívat Marii, v její osobě uctívám zase předvším Boží dobrotu a vynalézavost jeho lásky. Pokud tedy chápu Marii takto, a je to tak myšleno, nemůže mi nikdy zastínit ani znesnadnit přístup k Bohu.
Založen: Mar 17, 2003 Příspěvky: 0 Bydliště: Czech_Republic
Zaslal: ne srpen 31, 2003 7:49 pm Předmět:
Nemohu s tebou souhlasit. Pokud se někdo čirou náhodou (i když samozřejmě na náhody nevěřím) přes úctu k Marii dostane k Ježíši , pak to rozhodně není zásluhou Marie , ale zásluhou Boží milosti. Trvám si na svém , že modlení se k Marii je nekřesťanský kult , který do církve pronikl , aby ji zahubil. Nijak nechci popírat vyjímečnost Marie jako Boží služebnice - je to skutečně jen ona , která nám porodila spasitele. Ale ona nikoho nevyzívala , aby se k ní modlil. To , k čemu se modlí někteří katolíci má s původní pokornou Marií pramálo společného. Ještě bych se rád zeptal , co považuješ za rozumnou míru mariánské úcty. Já přesně toto-Marie je vyjímečná tím , že porodila spasitele a je nám do značné míry vzorem svou pokorou před Bohem. Ano , jí se dostalo vyjímečného požehnání od Pána- ale tím to také končí,je jednou z Božích svatých , jako i my. _________________ <strong>XVEJVODAM - Michal Vejvoda</strong>
Svým způsobem se ti nedivím, že nechceš změnit názor, není to vždycky snadné. Já za rozumnou mariánskou úctu považuji tu, která je popsaná a doporučovaná např. v Katechismu, který shrnuje všechno to, co církev svým členům předkládá k věření a podává vždy alespoň stručné vysvětlení s odkazy na podrobné materiály či zdroje.
Chtěl bych zdůraznit, že náboženská výchova seznamuje s Marií ne samostatně, už vůbec ne se zvláštními akcenty, ale průběžně, tak, jak zapadá do dějin spásy. Primární je tedy poznávání Boha, jeho spasitelského díla a pak je vše ostatní. Kdybys pročetl celou věrouku, nenajdeš jediné místo, kde by stála Maria Ježíšovi v cestě. Já jsem vyrostl v katolickém prostředí abyl jsem k víře veden od mala. Můžu tedy se vší odpovědností říct, že tvé obavy jsou skutečně neopodstatněné. Je pravda, že by mi každý způsob mariánské úcty nevyhovoval, ale je to individuální. Důležité je, aby byl Boží Syn vždy jako konečný cíl a střed našeho hlavního zájmu.
Představ si, že Maria byla například jako Královna andělů titulována už někdy ve druhém až třetím století. A ještě dalších zhruba tisíc let to nikomu nevadilo. Kdyby měla Maria církev zničit, stalo by se to už dávno. Ale z mého pohledu je tahle obava absurdní. Začali jsme si ji ničit hlavně sami, zevnitř. Jenomže Kristus dal naštěstí Petrovi zaslíbení, že na něm vzdělá svou církev, kterou brány pekelné nepřemohou, dále pak ujišťuje, že s námi bude až do konce světa. A On nelže! Takže jestli někdo hledá a nachází pomoc nebo útěchu u Marie, není důvod mu to nějak vymlouvat, protože už má své osobní zkušenosti, které hovoří pro. Přitom je ale samozřejmé, že vztah k Marii bez primárního vztahu s Ježíšem nemá žádný význam, pokud by to měl být stav setrvalý.
Na tom, že ten, kdo dává milost a prakticky pomáhá, jsme Bohu díky zajedno. Je to pouze Bůh sám. Ano, sám o sobě říká, že je bohem žárlivým, ale pokud prokazujeme trochu té úcty té, kterou On tolik vyznamenal, neměl by to být důvod k obavám a reptání.
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Můžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Můžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Můžete hlasovat v tomto fóru.