Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 339, komentářů celkem: 430022, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 562 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116726184
přístupů od 17. 10. 2001

granosalis.cz :: Zobrazit téma - Rozdíl č. 1: Eucharistie versus Večeře Páně
 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rozdíl č. 1: Eucharistie versus Večeře Páně
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra granosalis.cz -> Jsou rozdíly mezi protestanty a katolíky nepřekonatelné?
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
novykrestan



Založen: Oct 10, 2003
Příspěvky: 0
Bydliště: Czech_Republic

PříspěvekZaslal: so listopad 15, 2003 9:39 pm    Předmět: Citovat

Ahoj Wollku,

diky moc za nazor i za rady.

Pan s Tebou
_________________
Petr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
53



Založen: Jan 09, 2004
Příspěvky: 0
Bydliště: Afghanistan

PříspěvekZaslal: út červen 15, 2004 7:21 am    Předmět: Citovat

Připadá mi zcestné (ne-li k pláči), považuje-li někdo \"jenom památku\" za něco méně než transubstancinaci. Vždyť přečteme-li si pozorně v Bibli ustanovení o hodu beránka a potom ustanovení Večeře Páně v 1Kor 11, musí nám být jasné, že o \"památce\" se mluví proto, že se při ní Pán Bůh \"rozpomíná\" na nás. A to je to podstatné, ne nějaká magie cosi proměňující.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stistko



Založen: Feb 18, 2005
Příspěvky: 0
Bydliště: Czech_Republic

PříspěvekZaslal: ne únor 20, 2005 1:24 pm    Předmět: Citovat

Jezis pri veceri s ucedniky: Mt, 26,26 Kdyz jedli, vzal Jezis chleb, pozehnal, lamal a daval ucednikum se slovy \"Vezmete, jezte, toto jest me telo\"

Jezis sam mluvil symbolicky (nedal jim kus sve ruky) a proto myslim ze i symbolicke prijimani Jeho tela je biblicky spravne. Ovsem symbol je pouze v tom chlebu a vine, vstoupeni Pana do naseho srdce je zajiste opravdove a prijmuti Jeho obeti za nas pri jezeni chlebu je skutecne. (Ale neni vazane na ten chleba, Pan vstupuje do naseho srdce pri jakekoliv modlitbe, nebylo by, dle meho nazoru, spravne myslet si, ze tim chlebem urcitym zpusobem doplnujeme \"zasoby Jezise\" v nas)

Chtel bych se zeptat, co znamena jist telo Pane nehodne?
_________________
Stistko
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu MSN Messenger
Anonymous



Založen: Nov 10, 2000
Příspěvky: 0

PříspěvekZaslal: st březen 23, 2005 2:56 pm    Předmět: Citovat

Quote:
Jezis pri veceri s ucedniky: Mt, 26,26 Kdyz jedli, vzal Jezis chleb, pozehnal, lamal a daval ucednikum se slovy \"Vezmete, jezte, toto jest me telo\"



Kde tam vidis symboliku?
Ked hovori : Toto jest telo me - tak ten chlieb jeho telom je.

To mozes rovno spochybnit ze je Bozim Synom a vyhlasit ze je to len symbolicke. Jezis na inom mieste hovori : Vase ano budiz ano, ne budiz ne, ostatne je od zleho! Tento Jezis predsa pri tak vaznej veci nebude hovorit v metaforach. Povedal to priamo a jasne. Toto jest telo me.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Anonymous



Založen: Nov 10, 2000
Příspěvky: 0

PříspěvekZaslal: čt duben 07, 2005 12:20 pm    Předmět: Citovat

[citát]
On 2005-03-23 14:56:00, Anonymous napsal:
Quote:
Jezis pri veceri s ucedniky: Mt, 26,26 Kdyz jedli, vzal Jezis chleb, pozehnal, lamal a daval ucednikum se slovy \"Vezmete, jezte, toto jest me telo\"



Kde tam vidis symboliku?
Ked hovori : Toto jest telo me - tak ten chlieb jeho telom je.

To mozes rovno spochybnit ze je Bozim Synom a vyhlasit ze je to len symbolicke. Jezis na inom mieste hovori : Vase ano budiz ano, ne budiz ne, ostatne je od zleho! Tento Jezis predsa pri tak vaznej veci nebude hovorit v metaforach. Povedal to priamo a jasne. Toto jest telo me.

[konec citátu]


Dohadovat se o symbolice a doslovnosti toho kterého výroku je vždy ošemetné. Jeden z kazatelů na argumenty o doslovnosti Bible vždy odpovídal krásným bonmotem, že v tom případě je Bůh nebeská slepice, protože nás bere pod svá křídla.

Víte, můžeme se zde dlouhé hodiny, dny, měsíce a roky utloukat různými verši, které patřičně vytržené vždy podpoří jen tu naši pravdu. Přesto to ke spasení nepomůže ani nám, ani oponentovi, natož pak nějakému tápajícímu čtenáři.

Měli bychom si uvědomit, že jako lidé jsme velmi omezeni v poznání duchovního světa a v úplném poznání našeho Boha a Spasitele. Biblí se různě symbolika i doslovné skutečnosti, je plná podobenství i historických zápisů. Vznikala v době, kterou jsme sami nezažili a co bylo pro tehdejšího pisatele-svědka víry naprosto běžnou součástí života, je nám cizí a nepochopitelné. Stejně tak nedokážeme plně stavět na tehdejší liturgii a symbolice.

Bibli nelze nijak relativizovat, je to naše jediná cesta ke spasení, přesto ale nelze přeceňovat sílu a moc pár deka papíru. Nejdůležitější je naše víra, náš osobní vztah ke Kristu, stav našeho srdce a láska, kterou rozdáváme lidem a světu. Tuto víru nezmění žádný z pokusů o sešněrování Bible do jednoznačných výkladů, které dělal vždy jen člověk věřící a pochybující stejně jako já sám.

Při přijímaní chleba a vína nepřemýšlím vůbec nad tím, zda do úst vkládám těsto a kvašený mošt, nebo zda přijímám duchovní substanci Krista. Tímto aktem navenek i pro sebe samého stvrzuji závaznost smlouvy mezi mnou a Kristem, prožívám svůj slib Bohu, svou víru. Připomínám si smrt Krista za mne a za amé hříchy... Přijímaní Večeře Páně je pro mne jedním z nejintimnějších prožitků Boží přítomnosti a chvílí, kterou asi nikdy nedokážu komokoliv dalšímu předat či vysvětlit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Anonymous



Založen: Nov 10, 2000
Příspěvky: 0

PříspěvekZaslal: čt duben 07, 2005 12:22 pm    Předmět: Citovat

[citát]
On 2005-03-23 14:56:00, Anonymous napsal:
[quote] Jezis pri veceri s ucedniky: Mt, 26,26 Kdyz jedli, vzal Jezis chleb, pozehnal, lamal a daval ucednikum se slovy \"Vezmete, jezte, toto jest me telo\"
[/quote]

Kde tam vidis symboliku?
Ked hovori : Toto jest telo me - tak ten chlieb jeho telom je.

To mozes rovno spochybnit ze je Bozim Synom a vyhlasit ze je to len symbolicke. Jezis na inom mieste hovori : Vase ano budiz ano, ne budiz ne, ostatne je od zleho! Tento Jezis predsa pri tak vaznej veci nebude hovorit v metaforach. Povedal to priamo a jasne. Toto jest telo me.

[konec citátu]


Dohadovat se o symbolice a doslovnosti toho kterého výroku je vždy ošemetné. Jeden z kazatelů na argumenty o doslovnosti Bible vždy odpovídal krásným bonmotem, že v tom případě je Bůh nebeská slepice, protože nás bere pod svá křídla.

Víte, můžeme se zde dlouhé hodiny, dny, měsíce a roky utloukat různými verši, které patřičně vytržené vždy podpoří jen tu naši pravdu. Přesto to ke spasení nepomůže ani nám, ani oponentovi, natož pak nějakému tápajícímu čtenáři.

Měli bychom si uvědomit, že jako lidé jsme velmi omezeni v poznání duchovního světa a v úplném poznání našeho Boha a Spasitele. Biblí se různě symbolika i doslovné skutečnosti, je plná podobenství i historických zápisů. Vznikala v době, kterou jsme sami nezažili a co bylo pro tehdejšího pisatele-svědka víry naprosto běžnou součástí života, je nám cizí a nepochopitelné. Stejně tak nedokážeme plně stavět na tehdejší liturgii a symbolice.

Bibli nelze nijak relativizovat, je to naše jediná cesta ke spasení, přesto ale nelze přeceňovat sílu a moc pár deka papíru. Nejdůležitější je naše víra, náš osobní vztah ke Kristu, stav našeho srdce a láska, kterou rozdáváme lidem a světu. Tuto víru nezmění žádný z pokusů o sešněrování Bible do jednoznačných výkladů, které dělal vždy jen člověk věřící a pochybující stejně jako já sám.

Při přijímaní chleba a vína nepřemýšlím vůbec nad tím, zda do úst vkládám těsto a kvašený mošt, nebo zda přijímám duchovní substanci Krista. Tímto aktem navenek i pro sebe samého stvrzuji závaznost smlouvy mezi mnou a Kristem, prožívám svůj slib Bohu, svou víru. Připomínám si smrt Krista za mne a za amé hříchy... Přijímaní Večeře Páně je pro mne jedním z nejintimnějších prožitků Boží přítomnosti a chvílí, kterou asi nikdy nedokážu komokoliv dalšímu předat či vysvětlit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Anonymous



Založen: Nov 10, 2000
Příspěvky: 0

PříspěvekZaslal: po listopad 28, 2005 11:40 pm    Předmět: Citovat

Jsem katolík,nevěřím v teorii že chleba je Ježíš. Většina katolíků také nevěří.

Vedení katolické církve říká, že Ježíš při poslední večeři zpřítomnil svou oběť na kříži. S toho vyplívá, že pro spásu lidí by se už nemusel nechat ukřižovat, nebo snad této zpřítomněné oběti něco chybí?
Když katolík vkládá chleba (místo chleba je to kulatý oplatek velikosti mince) do úst a Krista začíná kousat, tak už to není Kristus a nastává druhý zázrak ale opačný jako při proměňování. Ježíš zázračně uniká se sevření hmoty oplatku a katolík polyká pouhou kaši promísenou slinami. Proč?, protože v biblí Ježíš neříkal o kaši že je to jeho tělo. Tuhle tu do detailu propracovanou teorii katolické církve nezná 99,9% katolíků a všech co jsem se na to ptal odpovědělo že chléb je symbol.
Proč katolický Ježíš potřebuje dělat takovou složitou ekvilibristiku která je vlastní jen bytostem které jsou trochu méně bohové?

S pozdravem Bohdan JANDA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Anonymous



Založen: Nov 10, 2000
Příspěvky: 0

PříspěvekZaslal: po listopad 28, 2005 11:48 pm    Předmět: Citovat

Bohdan JANDA a můj e-maj: jonatan@mybox.cz a pyšte zvlášť katolíci co v předchozím článku není pravda? či nepřesné? rad se o svátosti dovím to co nevím a řeknu rovnou že tomu ještě na 100% nerozumím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra granosalis.cz -> Jsou rozdíly mezi protestanty a katolíky nepřekonatelné? Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy