Založen: Jan 09, 2004 Příspěvky: 0 Bydliště: Afghanistan
Zaslal: út červen 15, 2004 7:21 am Předmět:
Připadá mi zcestné (ne-li k pláči), považuje-li někdo \"jenom památku\" za něco méně než transubstancinaci. Vždyť přečteme-li si pozorně v Bibli ustanovení o hodu beránka a potom ustanovení Večeře Páně v 1Kor 11, musí nám být jasné, že o \"památce\" se mluví proto, že se při ní Pán Bůh \"rozpomíná\" na nás. A to je to podstatné, ne nějaká magie cosi proměňující.
Založen: Feb 18, 2005 Příspěvky: 0 Bydliště: Czech_Republic
Zaslal: ne únor 20, 2005 1:24 pm Předmět:
Jezis pri veceri s ucedniky: Mt, 26,26 Kdyz jedli, vzal Jezis chleb, pozehnal, lamal a daval ucednikum se slovy \"Vezmete, jezte, toto jest me telo\"
Jezis sam mluvil symbolicky (nedal jim kus sve ruky) a proto myslim ze i symbolicke prijimani Jeho tela je biblicky spravne. Ovsem symbol je pouze v tom chlebu a vine, vstoupeni Pana do naseho srdce je zajiste opravdove a prijmuti Jeho obeti za nas pri jezeni chlebu je skutecne. (Ale neni vazane na ten chleba, Pan vstupuje do naseho srdce pri jakekoliv modlitbe, nebylo by, dle meho nazoru, spravne myslet si, ze tim chlebem urcitym zpusobem doplnujeme \"zasoby Jezise\" v nas)
Chtel bych se zeptat, co znamena jist telo Pane nehodne? _________________ Stistko
Jezis pri veceri s ucedniky: Mt, 26,26 Kdyz jedli, vzal Jezis chleb, pozehnal, lamal a daval ucednikum se slovy \"Vezmete, jezte, toto jest me telo\"
Kde tam vidis symboliku?
Ked hovori : Toto jest telo me - tak ten chlieb jeho telom je.
To mozes rovno spochybnit ze je Bozim Synom a vyhlasit ze je to len symbolicke. Jezis na inom mieste hovori : Vase ano budiz ano, ne budiz ne, ostatne je od zleho! Tento Jezis predsa pri tak vaznej veci nebude hovorit v metaforach. Povedal to priamo a jasne. Toto jest telo me.
Jezis pri veceri s ucedniky: Mt, 26,26 Kdyz jedli, vzal Jezis chleb, pozehnal, lamal a daval ucednikum se slovy \"Vezmete, jezte, toto jest me telo\"
Kde tam vidis symboliku?
Ked hovori : Toto jest telo me - tak ten chlieb jeho telom je.
To mozes rovno spochybnit ze je Bozim Synom a vyhlasit ze je to len symbolicke. Jezis na inom mieste hovori : Vase ano budiz ano, ne budiz ne, ostatne je od zleho! Tento Jezis predsa pri tak vaznej veci nebude hovorit v metaforach. Povedal to priamo a jasne. Toto jest telo me.
[konec citátu]
Dohadovat se o symbolice a doslovnosti toho kterého výroku je vždy ošemetné. Jeden z kazatelů na argumenty o doslovnosti Bible vždy odpovídal krásným bonmotem, že v tom případě je Bůh nebeská slepice, protože nás bere pod svá křídla.
Víte, můžeme se zde dlouhé hodiny, dny, měsíce a roky utloukat různými verši, které patřičně vytržené vždy podpoří jen tu naši pravdu. Přesto to ke spasení nepomůže ani nám, ani oponentovi, natož pak nějakému tápajícímu čtenáři.
Měli bychom si uvědomit, že jako lidé jsme velmi omezeni v poznání duchovního světa a v úplném poznání našeho Boha a Spasitele. Biblí se různě symbolika i doslovné skutečnosti, je plná podobenství i historických zápisů. Vznikala v době, kterou jsme sami nezažili a co bylo pro tehdejšího pisatele-svědka víry naprosto běžnou součástí života, je nám cizí a nepochopitelné. Stejně tak nedokážeme plně stavět na tehdejší liturgii a symbolice.
Bibli nelze nijak relativizovat, je to naše jediná cesta ke spasení, přesto ale nelze přeceňovat sílu a moc pár deka papíru. Nejdůležitější je naše víra, náš osobní vztah ke Kristu, stav našeho srdce a láska, kterou rozdáváme lidem a světu. Tuto víru nezmění žádný z pokusů o sešněrování Bible do jednoznačných výkladů, které dělal vždy jen člověk věřící a pochybující stejně jako já sám.
Při přijímaní chleba a vína nepřemýšlím vůbec nad tím, zda do úst vkládám těsto a kvašený mošt, nebo zda přijímám duchovní substanci Krista. Tímto aktem navenek i pro sebe samého stvrzuji závaznost smlouvy mezi mnou a Kristem, prožívám svůj slib Bohu, svou víru. Připomínám si smrt Krista za mne a za amé hříchy... Přijímaní Večeře Páně je pro mne jedním z nejintimnějších prožitků Boží přítomnosti a chvílí, kterou asi nikdy nedokážu komokoliv dalšímu předat či vysvětlit.
[citát]
On 2005-03-23 14:56:00, Anonymous napsal:
[quote] Jezis pri veceri s ucedniky: Mt, 26,26 Kdyz jedli, vzal Jezis chleb, pozehnal, lamal a daval ucednikum se slovy \"Vezmete, jezte, toto jest me telo\"
[/quote]
Kde tam vidis symboliku?
Ked hovori : Toto jest telo me - tak ten chlieb jeho telom je.
To mozes rovno spochybnit ze je Bozim Synom a vyhlasit ze je to len symbolicke. Jezis na inom mieste hovori : Vase ano budiz ano, ne budiz ne, ostatne je od zleho! Tento Jezis predsa pri tak vaznej veci nebude hovorit v metaforach. Povedal to priamo a jasne. Toto jest telo me.
[konec citátu]
Dohadovat se o symbolice a doslovnosti toho kterého výroku je vždy ošemetné. Jeden z kazatelů na argumenty o doslovnosti Bible vždy odpovídal krásným bonmotem, že v tom případě je Bůh nebeská slepice, protože nás bere pod svá křídla.
Víte, můžeme se zde dlouhé hodiny, dny, měsíce a roky utloukat různými verši, které patřičně vytržené vždy podpoří jen tu naši pravdu. Přesto to ke spasení nepomůže ani nám, ani oponentovi, natož pak nějakému tápajícímu čtenáři.
Měli bychom si uvědomit, že jako lidé jsme velmi omezeni v poznání duchovního světa a v úplném poznání našeho Boha a Spasitele. Biblí se různě symbolika i doslovné skutečnosti, je plná podobenství i historických zápisů. Vznikala v době, kterou jsme sami nezažili a co bylo pro tehdejšího pisatele-svědka víry naprosto běžnou součástí života, je nám cizí a nepochopitelné. Stejně tak nedokážeme plně stavět na tehdejší liturgii a symbolice.
Bibli nelze nijak relativizovat, je to naše jediná cesta ke spasení, přesto ale nelze přeceňovat sílu a moc pár deka papíru. Nejdůležitější je naše víra, náš osobní vztah ke Kristu, stav našeho srdce a láska, kterou rozdáváme lidem a světu. Tuto víru nezmění žádný z pokusů o sešněrování Bible do jednoznačných výkladů, které dělal vždy jen člověk věřící a pochybující stejně jako já sám.
Při přijímaní chleba a vína nepřemýšlím vůbec nad tím, zda do úst vkládám těsto a kvašený mošt, nebo zda přijímám duchovní substanci Krista. Tímto aktem navenek i pro sebe samého stvrzuji závaznost smlouvy mezi mnou a Kristem, prožívám svůj slib Bohu, svou víru. Připomínám si smrt Krista za mne a za amé hříchy... Přijímaní Večeře Páně je pro mne jedním z nejintimnějších prožitků Boží přítomnosti a chvílí, kterou asi nikdy nedokážu komokoliv dalšímu předat či vysvětlit.
Jsem katolík,nevěřím v teorii že chleba je Ježíš. Většina katolíků také nevěří.
Vedení katolické církve říká, že Ježíš při poslední večeři zpřítomnil svou oběť na kříži. S toho vyplívá, že pro spásu lidí by se už nemusel nechat ukřižovat, nebo snad této zpřítomněné oběti něco chybí?
Když katolík vkládá chleba (místo chleba je to kulatý oplatek velikosti mince) do úst a Krista začíná kousat, tak už to není Kristus a nastává druhý zázrak ale opačný jako při proměňování. Ježíš zázračně uniká se sevření hmoty oplatku a katolík polyká pouhou kaši promísenou slinami. Proč?, protože v biblí Ježíš neříkal o kaši že je to jeho tělo. Tuhle tu do detailu propracovanou teorii katolické církve nezná 99,9% katolíků a všech co jsem se na to ptal odpovědělo že chléb je symbol.
Proč katolický Ježíš potřebuje dělat takovou složitou ekvilibristiku která je vlastní jen bytostem které jsou trochu méně bohové?
Bohdan JANDA a můj e-maj: jonatan@mybox.cz a pyšte zvlášť katolíci co v předchozím článku není pravda? či nepřesné? rad se o svátosti dovím to co nevím a řeknu rovnou že tomu ještě na 100% nerozumím.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.