|
Právě je 557 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Mikim rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116733029 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Křesťanův tanec před průvodem homosexuálů...
Vloženo Sobota, 13. srpen 2011 @ 08:20:15 CEST Vložil: Stepan |
poslal demagog Původně byl tento článek reakcí na pana Hájka. Po tom, co se na granosalis.cz objevily texty ze sboru BJB "Vinný kmen", rozhodl jsem se jej použít i jako reakci na tyto články...
Prezidentův muž, pan Hájek, opět
rozvlnil mediální moře svým výrokem kritizujícím chystaný pražský průvod
homosexuálů, nad kterým převzali záštitu i politici z pravicoě -
konzervativního spektra. Byť má pan Hájek částečně pravdu, celkově se
však jeho výroky musí odmítnout a distancovat se od nich.
***
Podle webu Novinek.cz
označil pan Hájek homosexuály za "deviantní občany", jejich průvod pak
za "politickou nátlakovou akci." Doslova pak tento zpravodajský web
píše: Hájek v textu tvrdí, že akce není "nevinnou legráckou", ale
"politickou demonstrací určitého hodnotového vidění světa", který nectí
tradice, kulturní kořeny a "v němž sexuální či jakákoli jiná deviace je
povýšena na ctnost, abnormalita na normu."
Pan Hájek má jistě částečně pravdu: Onen
pochod je propagací jednání, které se Písmo označuje za hříšné.
Ovšem
ve svých výrocích ( či spíše možná můžeme hovořit o mediální ozvěně těchto výroků) jde trošku dále. Zachází k jevu, který osobně nazývám " farizejskou vděčností."
Křesťanství v dnešní době je v této
otázce sváděno ke dvěma extrémům: První extrém spočívá v označení
homosexuálně sexuálního jednání slůvkem "normální", druhý extrém spočívá
v odmítnutí homosexuality jako "přirozenosti." Osobně se domnívám, že
jako křesťané můžeme tvrdit, že homosexualita je přirozená, ale není
normální. Slovo normální se váže ke kořenu slova: "norma." Tento pojem
je čistě subjektivní, norma závisí na tom, kdo tu normu vydává. V našem,
křesťanském nyšlení, zde mluvíme o Bohu jako o Nejvyšším zákonodárci, o
Nejvyšším Normovateli. A ten takovéto jednání v bibli jedniznačně
odsuzuje. Avšak homosexualita se v přírodě vyskytuje také - můžeme tedy
mluvit o "přirozenosti." V přírodě je homosexuální jednání obvyklé.
Avšak - stejně obvyklé je například i to, že samec zabije mláďata své
partnerky, aby ji přinutil pářit se s ním. Takovýto postup je taky zcela
přirozený, ale když je přirozený, znamená to, že jej můžeme povýšit i
na normu v mezilidských vztazích?
Křesťané dnešní doby jsou, když hovoří o
homosexualitě, ještě ve třetím svodu: Spokojí se s tím, když označí
homosexuální jednání za nenormální či nemirální. Ale zapomenou říci be.
On totiž problém s hříchem porušenou sexualitou se netýká jenom
samotných homosexuálů, ale každého člověka zde na zemi. Přeštěme si text
kázání na Hoře anebo Kristovu odpověď na otázku rozvodu.
Co je tedy z biblického hlediska
"sexuální norma?" To, když jednoho muže takto přitahuje pouze jedna žena
a jednu ženu pouze jedinný muž. Když se muži líbí pouze jediná žena a
ženě pouze jediný muž. Na počátku byl stvořen pouze jedinný Adam pro
jednu Evu a pouze jedinná Eva pro jednoho Adama. Bůh nepřivedl před
Adama pět Ev, aby si on mohl dvě tři z nich vybrat, ani před Evu
nepřivedl pět Adamů, aby si z nich vybrala dva či tři muže pro život.
Ne. Milý pane Hájku, jestli ses někdy na ulici zadíval na osobu opačného
pohlaví v krátké sukni a v přilíhavém tričku se zalíbením, aniž by to
byla tvá manželka, pak z biblickéhop hlediska jsi stejným deviantem,
jako homosexuál.
Hájkův výrok vlastně znamená výzvu k
homosexuálům: Zalezte pod zem, styďte se, schovejte se, ožente se a
zapírejte a nepřipouštějte si, kdo vlastně jste. Ale tento postoj je
také nebezpečný. Bible nás naopak učí k tomu, abychom sebe vnímali
takové, jací jsme: Jako hříšníci.
Vědci dneska ve své drtivé většině
hovoří o tom, že homosexualita není získaná (jako třeba závislost na
alkoholu), ale je vrozená. A v Bibli nevidím nic, co by této teorii
odporovalo. Vždyť ani Pavel nepíše o ničem jiném než o "tělesných
vášních." My, křesťané, svými postoji často označujeme homosexuály za
lháře. Nevěříme jim. Jejich vnitřnímu světu, jejich pocity odmítáme jako
falešné. Přímo či nepřímo jim říkáváme: "Kdybyste jen trochu chtěli,
mohli by jste se "uzdravit" a jednat heterosexuáln - Kdybyste jen trochu
chtěli." Jakobychom od narození slepému říkali: "To je tvoje vina, že
nevidíš, kdybys jenom trochu chtěl, mohl bys vidět."
My nesmíme "nevidět" jeden fakt: Že
všichni se rodíme jako "s prominutím" mrzáci. Všichni se rodíme s
postižením, Některé postižení jsou vidtelné více, jiné méně. Ale bez
vyjímky se rodíme tělesně postižení: Ten se narodí jako slepý, ten jako
hluchý. Rodí se miminka bez mozečku, bez schopnosti přežít pár prchavých
chvil na tomto světě. Někdo má těch prchavých chvil více, někdo méně.
Znamená to snad, že Bohu se něco vymklo z rukou?
My nesmíme zapomínat, že dítě se vyvyjí
devět měsíců v těle matky pod vlivem hříšnosti - nedokonalosti světa.
Těchto devět měsíců je vystaveno nejrůznějším vlivům. A ač Bůh některé
filtruje, jiné však dopouští. Život, to věru není atletický závod, kde
každý závodník uběhnu tu samou vzdálenost, přeskočí ten samý počet
překážek, stejně velikých, ve stejné vzdálenosti. Tento svět je světem
hříšným - jinak řečeno: Nedokonalým, porušeným. A k tomuto vědomí vede
bible každého z nás: Pane, já jsem hříšný, já jsem nedokonalý, já jsem
porušený.
Když přijde homosexuál do křesťanského
společenství, tak místo přijetí zde nalezne často nachází odmítnutí.
Jeho pocitům se nevěří, jsou předpokládany jako falešné, sje mu
předhazováno, že kdyby jenom trochu chtěl, mohl by jednat
heterosexuálně. Ale tu nejde o to, co on chce nebo nechce. Ale co Bůh
dá, anebo nedá. Bible věru nepředstavuje Boha jako automat na
uzdravování, jak nám to představují některé církve. Jsou věřící, kteří
se na postižené (nejenom na homosexuály) dívají skrze prsty: Kdybys
nezhřešil, kdybys nebyl hříšný, Bůh by tě automaticky zázrakem uzdravil -
a neboť tě Bůh neuzdravuje, neboť nejsi tělesně dokonalý, pak nepatříš
mezi nás. Sám jsem byl svědkem, když na jednom evangelizačním
shromáždění kazatel doslova řekl: "V tomto sboru nemůžete být chudí,
nemocní, slabí, protože já sám pak za vámi budu chodit a budu se Vás
ptát: Jaktože jste chudí, nemocní a slabí..." Toto je evangelium
postavené na hlavu. Evangelium není pro ty zdravé, silné, bohaté. Ale
právě pro ty, co tento kazatel chce vyibcovat ze svého společenství.
Právě pro hříšné, nemocné, chudé a slabé.
Chraňme se tohoto postoje. A to ne pouze
ve vztahu ke slepým, chudým, nemocným, ale i ve vztahu k homosexuálům.
Nebuďme farizeové, kteří dělili lidi na "svatí my hříšní oni." Ve
skutečnosti jsme všichni hříšní a všichni potřebujeme Boží Milost do
našich životů. A tu Milost, tu lásku, kterou dostáváme, si však
nenechávejme pro sebe, ale rozdávejme ji druhým. Těm, kdo pro "svůj
kříž" potřebují ještě více lásky, porozumění, pomoci a pochopení, než
druzí. Osobně se domnívám, že my, křesťané, bychom homosexuály, kteří
touží po Kristovi, neměli vést k tomu, aby se stali heterosexuály, aby v
sobě potlačovali své pocity, pudy, jednali pokrytecky a falešně, něco
předstirali a hráli svou roli, kterou jim ji určíme, t.j. aby se tzv.
vyléčili ze své homosexuality, ale brát je takové, jací jsou a spíše je
povzbuzovat v tom, aby měli sílu žít v celibátu a v osamění, ve které
však nesmí zůstat sami, ale kterou s nimi musí nést celé společenství.
Jestliže křesťanské společenství není něčeho takovího schopno, pak zde
není něco v pořádku...
Kdo nenese svůj kříž a nenásleduje mne, není mne hoden. Matouš 10,8.Zdroj: http://bohu-a.svetu.cz/24102-hajkuv-tanec-pred-pruvodem-homosexualu.html
|
Podobná témata
|
|
Re: Křesťanův tanec před průvodem homosexuálů... (Skóre: 1) Vložil: rudinec v Sobota, 13. srpen 2011 @ 10:53:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | 3 Moj.20,13 „A človek, ktorý by ležal s mužským pohlavím, tak ako sa líha so ženou, obidvaja spáchali ohavnosť, istotne zomrú; ich krv bude na nich.“ „Teplí“ sa mnohokrát obhajujú, že homosexualita je nemoc. Nie je to pravda, pretože tí, ktorí boli postihnutí malomocenstvom /ktoré je nákazlivé/ neboli ukameňovaní, žili oddelene za táborom. V NZ už nie je príkaz o kameňovaní “teplých“, ale v ep. Rim.1 je dosť jasne ukázané, kto a prečo je v najväčšej miere postihovaný týmto neduhom. K tomuto by som ešte dodal, že v Sodome a Gomore bola veľmi rozmnožená homosexualita, pred tým než Boh obidve mestá zničil. V 2Pet.2,6 je uvedené: „ I mestá Sodomy a Gomory obrátil na popol a pohromou odsúdil a tak dal výstražný príklad tým, ktorí mali v budúcnosti páchať bezbožnosť.“ |
Re: Re: Křesťanův tanec před průvodem homosexuálů... (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 13. srpen 2011 @ 15:14:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Zadny "teply" by o sobe nikdy nerekl, ze je nemocny...
Ale jak jsem napsal v clanku, problem s porusenou sexualitou se netyka pouze homosexualu, ale nas vsech... Proto "farizejska vdecnost" zde neni na miste. Vsichni mame stejny problem, jako homosexualove...
|
]
|
|
|
|