Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 06. leden 2016 @ 13:55:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Asi bych z takové formy zbožnosti taky byl spíš zhnusen než cokoli jiného.
Ale nemohu souhlasit, že něco takového je dneska na poutích běžná věc - není! - snad v dobách za císaře pána, kdy se líbalo kde co.
Dnes se sice kolikrát taky líbá kde co, ale to už je o úplně jiném "náboženství".
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 06. leden 2016 @ 15:51:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aspoň, že přiznáš, že to bývalo. A proč to bývalo? Omluvila se někdy církev za tohle jednání, které podporovala? U nás to není, ale co se děje v latinskoamerických zemích? Průvody se sochou Panny Marie není projev modlářství? |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. leden 2016 @ 07:19:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dnes se sice kolikrát taky líbá kde co, ale to už je o úplně jiném "náboženství".
Když se dnes taky líbá kde co, v čem je to podle tebe jiné náboženství než za císaře pána? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřad?? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 07. leden 2016 @ 08:57:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když za císaře pána přišel kmotříček a kmotřičkou na návštěvu, bylo znakem dobrého vychování, že jim děti na znak úcty políbili ruku.
Modely chování se však během generací mění.
Dneska je znakem dobrého vychování, když ratolesti dokáží alespoň na chvilku odtrhnout zrak od počítače a odpovědět návštěvě na pozdrav..
Jestliže ty sám nedokážeš rozlišit charakter líbání dřívějšího od toho dnešního, marně bych ti co dál vysvětloval.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický obřa (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 09. leden 2016 @ 08:52:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jestliže ty sám nedokážeš rozlišit charakter líbání dřívějšího od toho dnešního, marně bych ti co dál vysvětloval.
Zase klička? Jak to stíháš? Nezamotáš se, když se takhle vyhýbáš odpovědi, co máš síly?
Proč si myslíš, že bys to marně vysvětloval?
A teď se tě zeptám "v čem je to podle tebe jiné náboženství než za císaře pána?" a najednou bys vysvětloval zbytečně?
Za císaře pána se líbaly v náboženství organizovaně šatičky sošek.
Za komunistů v 80 letech se líbaly šatičky sošek. V čem to líbání bylo podle tebe jiné, než za císaře pána? Naší rodině to nepřipadalo jiné, ale zcela stejné. Dělali to, co jejich rodiče, prarodiče, praprarodiče, tak jak jim zlomili modlami svědomí, když byli malí.
Dnes se stejně tak líbou šatičky sošek. Já jsem na Svaté hoře už v posledních pětadvaceti letech nebyl, ale jen tady v diskuzích byli dva římští katolíci, kteří svědčili, že praxe v aktuální době je stejná, jako byla za nás. Jestli tě dobře chápu, tak se při tvém kličkování snažíš znevěrohodnit sama sebe a naznačovat, že se nic takového neděje, i když se každý snadno může přesvědčit o tom, jak je to ve skutečnosti?
Pak jsi psal: Tak vysvětli co je na tom "náboženství" a líbání dnes jiného než za císaře pána?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magický (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 09. leden 2016 @ 14:26:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Proč si myslíš, že bys to marně vysvětloval?"...
Obávám se, že tvoje suma přijatých informací je už uzavřena a že další informace jsou už blokovány.
Jinak by ses mě asi neptal na věci, které vidíš kolem sebe, třeba co všechno dneska lidé líbají. To ti opravdu mám vyjmenovávat? Otevři oči!
Tady přece vůbec ale nejde o to, co bylo za císaře pána, nebo co bylo v 80. letech!
Problém je v jednotlivých lidech a jejich způsobech vyjadřování určitých postojů, vztahů ve víře, či chceš - li, tedy "vyznání" vztahu obecně.
Tato praxe se i vůči Bohu i vůči lidem navzájem vnějškově během generací mění, i když se tím vyjadřuje stále totéž.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Důstojná památka nebo až magi (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 09. leden 2016 @ 14:48:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Obávám se, že tvoje suma přijatých informací je už uzavřena a že další informace jsou už blokovány. Jinak by ses mě asi neptal na věci, které vidíš kolem sebe, třeba co všechno dneska lidé líbají. To ti opravdu mám vyjmenovávat? Otevři oči!
???
Zřejmě sis mne s někým popletl. Já jsem cizinec, píšu tu jen pod jedním nickem. Neptel jsem se tě na věci, které vidím kolem sebe a neptal jsem se tě na to, co všechno dneska lidé líbají.
Nebo další tvoje klička, aby ses vyhnul odpovědi na to, co jsem se tě ptal já, tak sis o mne vymyslel zase nějakou hloupost?
Tady přece vůbec ale nejde o to, co bylo za císaře pána, nebo co bylo v 80. letech!
???
Ty jsi psal: " Ale nemohu souhlasit, že něco takového je dneska na poutích běžná věc - není! - snad v dobách za císaře pána, kdy se líbalo kde co. Dnes se sice kolikrát taky líbá kde co, ale to už je o úplně jiném "náboženství"."
Tak se ptám: V čem je to "náboženství" jiné? (Píšeš tedy stále o líbání šatů soch či obecně líbání různých věcí na různých posvátných místech?)
A jak to "jiné" souvisí s líbáním lemu šatiček nějaké modly?
Neptám se tě na věci, které mám okolo sebe: Na to se tě ptát nemusím, nepotřebuji to, ty jsem žil, vidím je. Vím, že lidé, kteří líbali modly za císaře pána žijí stejné náboženství, jako lidé, kteří je líbou dnes.
Ptám se tě na tvoje nápady, na to, co máš v hlavě když píšeš o něčem co neznáš a nikdy jsi to neviděl. Pochopil jsem tě tak, že dnes to líbání znamená něco jiného, než tehdy, že je to o jiném "náboženství". V čem je tedy podle tebe ten "problém problém je v jednotlivých lidech a jejich způsobech vyjadřování určitých postojů, vztahů ve víře, či chceš - li, tedy "vyznání" vztahu obecně." Myslím samozřejmě ty lidi, co líbou šaty soch na posvátných návrších, pokud se tedy bavíme o stejných lidech.
|
]
|
|