|
Právě je 570 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116825545 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Povzbuzení: Pryč s takovým bohem.
Vloženo Čtvrtek, 23. září 2010 @ 19:06:48 CEST Vložil: Stepan |
poslal Fera Takový bůh neexistuje.
Chtěl bych vyprávět jeden milý příběh. Když jsem byl úplně mladý farář, bylo mi dvacet sedm – to jsem měl ještě všechny vlasy – přišel jsem do Essenu. Sotva jsem tam dorazil, vypukla stávka horníků. Je možné to chápat, protože horníci byli mizerně placeni. Na každém druhém rohu stála hospoda, kam dennodenně nosili své peníze. To byly skutečně příšerné podmínky! V mém okrsku – měl jsem tenkrát hornický okrsek – všechno vřelo. Když jdu jednoho dne přes náměstí, na krabici od mýdla tam stojí řečník a mluví asi ke stovce mužů. Mluvil a mluvil – ani nevím, co říkal. Najednou ale utne svoji řeč, protože mě poznal. „Helemese,“ říká. „Támhle nám jde jeden černo*****lník!“ – tak se říkalo farářům. „Pojď k nám, kněžoure!“
Když mě někdo přátelsky pozve, přijmu pozvání, když je to jenom trošku možné. Tak jsem šel. Byl to nezapomenutelný obrázek. Stál tam tenhle chlapík na krabici od mýdla a kolem asi sto mužů. Udělali mi místo. Když jsem už stál před ním, všechna hořkost jeho srdce se vyvalila ven. „Tak ty, kněžoure, říkáš, že je Bůh?“
„Ano,“ říkám, „Bůh žije!“
„Takže,“ on na to, „jestli tenhle Bůh žije, čemuž nevěřím, tak jednou, až umřu, předstoupím před Jeho trůn. A tam Mu řeknu: „Bože, ty jsi dopustil, aby děti umíraly hladem a aby se jiní přežírali a nevěděli, co s penězi! Ty jsi dopustil, aby tisíce lidí umíraly na bojištích, dopustil jsi velikou nespravedlnost na světě, ty jsi dopustil, že se muži ožírají a pak mlátí své manželky, ty jsi dopustil,“ tak vypočítal všechno možné a uzavřel to slovy: “Pryč s tebou, Bože!“
Když už došel až sem, řval jsem s gustem s ním: „Pryč s takovým Bohem!“
„No teda,“ řekl, „jste přece farář, ne?“
„Jasně. Pryč s takovým Bohem!“
„Tak tomu už vůbec nerozumím.“
Odpovídám mu: „Poslyš, člověče. Slez z tý bedny a nech mě mluvit!“ Sestoupil a já vystoupil na krabici. Pak jsem mu vysvětlil: „Představ si, člověče Boha, před kterého předstoupíš, otevřeš si hubu a na konci řekneš: ‚Vodprejskni!‘. Takový Bůh neexistuje. Takový je jenom v tvé hlavě. Toho sis vymyslel! To je modla! Všichni bohové, které si lidi vymysleli, jsou modly. Takový Bůh, kterého bys mohl obžalovat a kterého chceš soudit, prostě neexistuje! Ale,“ říkám mu z krabice od mýdla, „je jeden skutečný, živý Bůh. A jednoho dne před Ním budeš stát. A bude se tě ptát: ‚Jak jsi mohl?‘ Já tvůj život neznám, ale Bůh se tě bude ptát. Pak nebudeš schopen odpovědět ani na jednu z tisíce otázek! A pak se může stát, že Bůh řekne: ‚Pryč s tebou!‘ Takový Bůh existuje – Bůh, který se ptá, který nás obžalovává a který nás může vyhnat pryč, takový Bůh existuje!“
Je to vůbec hloupost, když se začínáme ptát: „Jak to může Bůh dopustit?“ V tom se ukazuje celá šílenost naší doby, že lidi vidí Boha jako bezmocného a neškodného. Možná je tím vinna i církev – nevím – když se pořád mluví jen o „milém Bohu“. Měli bychom mít bázeň před Bohem, protože On je svatý Bůh. Jednou před Ním budeme stát všichni. Tehdy budou všechny naše tajné hříchy zjevné. A pak se může stát, že skončíte v pekle. Takového Boha bychom se měli bát. Před Ním nám zůstává každá žaloba vězet v krku.
– Wilhelm Busch –
|
Podobná témata
|
|
Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: leonet v Čtvrtek, 23. září 2010 @ 19:20:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Hezké, sice jsem od Busche něco četl, ale tohle si nepamatuji. Ale určitě něco takového napsal, je mu to podobné. Byl takový a takhle i myslel. A je to dobře, neboť všichni hříšníci musí někdy slyšet podobná slova, aby ztratili svou odvahu něco Bohu vyčítat. Řekl bych, že speciálně tady na GS jsou mnozí, kteří mají neustále výčitky vůči Božím služebníkům, Božím dětem, neustále je urážejí a obviňují z hříchů, ponižují je a žel přitom mají plnou hubu své víry, a přesto svými slovy tady veřejně vyznávají, že nemají žádnou bázeň před Bohem.
Mohl bych jmenovat, ale modlím se za to, když si tato slova přečtou, aby byli zasaženi ve svých svědomích. |
Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: leonet v Čtvrtek, 23. září 2010 @ 19:44:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak vidím, ne vždy je má modlitba vyslyšena. |
]
Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: rive v Pátek, 24. září 2010 @ 06:05:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Leonet: "Hezké sice jsem od Busche něco četl, ale tohle si nepamatuji. Ale určitě něco takového napsal, je mu to podobné. Byl takový a takhle i myslel"
hmm, nevím nevím, zrovna takhle a v tehdejší době proti církvi, a dokonce v promluvě k soudruhům, kteří s církvi neměli nic společného ??? to je už vložka autora ... tenhle všudypřítomný negativismus vůči církvi je spíše móda, zde na gs, to není Busch, proč paušalizovat??
Tenhle příběh znám, Busch ho skutečně prožil .. .... tehdy "promluvil k soudruhům" kteří vinili Boha z nespravedlnosti ... kteří vinili Boha, že mlčí k nespravedlnosti ....
Když jsem si příběh přečetla v tomto velmi zlidovělém podání, všimla jsem si, že si, že ten, kdo zde příběh vložil, že si ho upravil podle sebe
Busch určitě v rozpravě pro hornické soudruhy nebude obvińovat církev, že by nějak selhala. Ale určitě využije tuto příležitost, aby obrátil zrak posluchačů k Bohu, který je spravedlivý, živý, opravdový.
Problémem soudruhů nebylo, že by je církev špatně něco učila,oni do církve nechodili, pohrdali vším církevním, jejich problémem bylo, že svůj zápas o sociální spravedlnosti, pošpinili!!! Pošpinili tím, že s ním spojují boj proti Bohu. Bůh je spravedlivý, takže když člověk žádá !spravedlnost", tak může vlastně činit jenom v Božím jménu
rive
|
]
Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Fera v Pátek, 24. září 2010 @ 06:26:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rive,....všimla jsem si, že si, že ten, kdo zde příběh vložil, že si ho upravil podle sebe....
Jediná úprava po zkopírování bylo ztučnění některých vět, aby vynikla pointa. Rozhodně jsem text neupravoval. |
]
Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 24. září 2010 @ 06:58:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já si myslím, že je třeba si "sáhnout do svědomí".
Svědčí církev o Kristu vždy tak, jak by měla? Nakolik jsme skutečně solí země a světlem světa???
Zástupy ateistů v naší zemi svědčí o opaku.
|
]
Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Fera v Pátek, 24. září 2010 @ 07:34:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rive, pokud se ti nezdá autenticita článku, dávám ti jméno překladatele, u kterého si můžeš stěžovat: překlad Petr Pokorný.
Ale tady nejde o to, jestli soudruzi byli vyučováni církví v tehdejší době, ale abychom to převedli na dnešní dobu a dali si ruku na srdce, jestli jsme se v tom článku někteří nenašli. Jestli my, kteří máme lidem Boha ukazovat takového, jaký skutečně je, neukazujeme spíše karikaturu, kterou může kdokoli obvinit! Dle dřívějších reakcí některých dopisovatelů zde, bych radil tu ruku dávat na srdce často!
|
]
Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: rive v Pátek, 24. září 2010 @ 15:43:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fero
já vím, že je to současná aplikace na dnešní dobu ..... když jsem si článeček přečetla, tak jsem si jen tak, pro sebe zašla do knihovničky, a podívala se do knížečky, kterou mám od Busche doma já, a co!, fakt tam ten paušální odsudek církve nebyl.
To neřeš, to si já zase, jen tak pro sebe ... smyslem granosalis je odsuzovat církev ... a co s tím
Fero, Hmm, a celkem by mě zajímalo, jak vypadá křesťanství, které se chce zalíbit lidem ze světa??
rive
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Fera v Pátek, 24. září 2010 @ 15:54:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fero, Hmm, a celkem by mě zajímalo, jak vypadá křesťanství, které se chce zalíbit lidem ze světa??
Jako reklama na Nově. |
]
Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Fera v Pátek, 24. září 2010 @ 06:18:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsem rád, Leonete, že aspoň někdo tu pomáhá vysvětlovat, co to znamená "svatý Bůh". Že to není osamělý Bůh toužící po kamarádech, ale Bůh slavný, Bůh vznešený, svrchovaný a svatý Bůh vzbuzující bázeň, Bůh absolutní! Žádný kříž sentimentální lásky, ale spíš kříž, kde by byl smířen s našimi hříchy. |
]
Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: leonet v Pátek, 24. září 2010 @ 16:24:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj, nikdo z nás lidí nedokáže nikdy vystihnout hloubku hříchu, kterou za nás musel poznat Pán Ježíš. Pouze z milosti Boží je nám dáno každému poznat pouze zlomek hříchu a hříchů. Také náš smysl bytí není v tom poznávat hřích, ale Boha. A za to mu patří náše nehynoucí vděčnost. |
]
Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Fera v Pátek, 24. září 2010 @ 16:43:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Amen |
]
|
|
Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Čtvrtek, 23. září 2010 @ 19:33:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ano Fera, před Bohem je třeba mít bázeň. Myslím si, že před ním si nikdo nedovolí říci, že nehřešil, ale bude vše vidět v pravdě. Bude vidět v pravdě i to, že hřešil až do smrti. Všechny naše tajné hříchy budou zjevné, i ty o kterých jsme říkali, že je nemáme.
Peklo Fera existuje.
|
|
|
Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pátek, 24. září 2010 @ 14:44:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | O milém ani tak ne jako spíš o milosrdném. Ve vší své slávě, velikosti, moci a majestátu - přeci jen milosrdném. Jak jinak má člověk mluvit o Bohu který nám dává úplně všechno a nechal se místo nás přibít na kříž ? Který se z lásky k nám snížil na naši úroveň ? Který se modlil za ty kteří ho mučili a přibíjeli na kříž ? Jinak ten článek nemá chybu. Rád tyhle myšlenky zařadím do svého repertoáru. |
Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Fera v Pátek, 24. září 2010 @ 15:56:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Poutnicku, díky za názor. |
]
|
|
Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Pátek, 24. září 2010 @ 16:48:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Také se mi to hodně líbí. Trochu se divím, jak se může líbit tento příběh i těm, kteří mají na některé záležitosti víry odlišný náhled od mého. To si nestěžují, jen tak přemítám a vlastně jsem rád, že to tak je, protože to znamená, že si zase tak vzdálení nejsme. Ale naťukl jsem teď cosi, tak to napíšu srozumitelněji. Zaujala mě tahle slova: ...A jednoho dne před Ním budeš stát. A bude se tě ptát: ‚Jak jsi mohl?‘ Já tvůj život neznám, ale Bůh se tě bude ptát. Pak nebudeš schopen odpovědět ani na jednu z tisíce otázek! A pak se může stát, že Bůh řekne: ‚Pryč s tebou!‘... Jednou před Ním budeme stát všichni. Tehdy budou všechny naše tajné hříchy zjevné... Myslíte si, promiňte, teď to záměrně pro srozumitelnost přeženu, myslíte si tedy, že tam pak někdo řekne Bohu, hele uhni, já jsem spasen od 26.7.1983, a ať se ti to líbí či ne, já jdu prostě dál? |
Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 24. září 2010 @ 21:07:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-))) |
]
Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 24. září 2010 @ 22:15:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já věřím, že jsem spasen skrze víru v Ježíše Krista. Nespadám tedy do kategorie těch co vědí. Mohl bych říct, že se mne tvůj komentář netýká. Je tu však jedno ale. Křesťany spojuje víra v Ježíše vzkříšeného. Ne vědění. Jak to bude s námi až se jednou ocitneme před Bohem a budeme se rozhlížet kde je Ježíš a Ježíš nikde? Bůh na nás bude mluvit a my furt po tom Ježíši. Netrpěliví možná Boha okřiknou slovy: "Neotravuj, hledám tvého Syna". Jak moc má být silná naše víra? Věřit, ale zároveň "zdravě" pochybovat? Anebo věřit a nepochybovat? A když věřím a nepochybuji, není to podobné jako bych věděl? A nejsou nakonec ti, kteří věří, že skrze víru v Ježíše jsou spasení na tom stejně jako ti, kteří o sobě tvrdí, že vědí? Obojí mohou narazit, a hodně se tam na věčnosti divit pokud by Ježíš nezemřel za naše hříchy. A pokud pochybují o své spáse skrze víru v Ježíše, jsem ještě křesťan? |
]
Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Sobota, 25. září 2010 @ 08:43:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neotravuj, hledám tvého syna,
věřící říct nemůže, protože na základě toho, čemu uvěřil z Písma ví, že kdo vidí Otce vidí syna. To znamená, že víra nás dovádí až těsně ke hranici vědění. Vždyť píšu, na základě víry ví. Na základě toho fenomenu jsou postavené snad všechny hazardní hry. Protože vím, že v ruletě padla dvacetkrát za sebou červená, vsadím vše na černou. Věděl jsem to, až téměř k absolutní jistotě a vsadil jsem a ejhle, zase červená, jsem na mizině. Jde o to, aby moje víra nebyla hazardem. Vsadil jsem vše, co jsem měl ale ruleta se dotočí v téhle hře až na konci mé hry. Vsadil jsem na Boha. Buď Bůh není a vše ztrácím nebo je a vše beru. Součásti výhry je mé spasení. Já si kladu otázku, jakou víru mají ti, kteří už vědí jak jejich ruleta dopadne. Není to z jejich strany dril? Jestli ano, jak jsem pochopil Boha já, o takovou drilem nacvičenou víru zrovna stát nebude. Ježíš upozornil na to, že mu mnozí budou říkat Pane, Pane,... Nejedná se i o takhle drilem věřící? Víra je jistě více než jistota. Pokud by to bylo naopak, Pán by přece řekl, že máme dosáhnout jistoty. On ale řekl, že ze tří věci a jistota mezi nimi nebyla, je největší láska. V té souvislosti o jistotě prostě vůbec nemluvil. I proto je pro mne to, aby jsem jistotu řešil, bezpředmětné. Jistota je velmi podobná pravdě. Pilát se ptal co je pravda. My věřící věříme, že Pravda je Bůh. Kdo zná Boha, tedy pravdu, bezezbytku? Z Boha známe jen tolik, kolik nám toho sám zatím umožnil vědět a kolik potřebujeme k plnohodnotnému bytí. Více zatím není v naších silách a schopnostech. Já se tedy řadím k těm, kteří souhlasí s filosofem, že ví, že nic neví. Mohl by jsem snad i přidat, že jediná jistota je, že nic není jisté. Proto jsem dříve psal, že potřebují vidět u spasených na jejich jistotě alespoň malinkou trhlinku. Spasení jsme, Bůh nás tak vidí. Zároveň jistotu spasení nemáme, protože jsme ještě neodolali všem pokušením, která nás v tomto životě potkají a k jistotě našeho spasení má co říci i to, jak tyhle nástrahy zvládneme. Vyrábí je všehoschopný protivník!. Bůh ví, že více pro člověka, pro jeho spásu, udělat nemůže, že tedy člověk už je spasen. Teď záleží na člověku. Zdejší spasení možná tuhle fázi procesu ignorují nebo si pouze stále nemůžeme porozumět, což by bylo nejlepší vysvětlení a závěr sporu. |
]
Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 25. září 2010 @ 09:27:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To přirovnání s loterií je velmi trefné, byla to jedna z úvah, díky které jsem Bohu uvěřil.
Já tomu rozumím tak, že záleží na to, na co spoléháš.
Když například v obživě spoléháš a věříš na hrací automat, do kterého házíš prachy a občas vyhraješ, blbě dopadneš. Prohra je docela jistá. Je jedno, jakou víru a jak silnou a opravdovou víru v hrací automat máš, prohra je jen otázka času a parametrů automatu.
Když v obživě spolehneš na svoje ruce, hlavu a Boží požehnání, tak vyhraješ pokaždé. Ta výhra je jistá.
A v tom je i jistota křesťanů: Přestanou spoléhat na nejsisté věci a začnou se spoléhat na Toho, kdo je hoden důvěry. Využijí svobody, kterou mají a vloží svůj život do jeho rukou.
Pak vědí, že vědí: Alespoň některé věci, ty nejdůležitější věci jejich života. Vědí, že Bůh je a že je má rád. Vědí, že je přijal a že se o ně stará. Vědí, že mají pečeť věčného života. Vědí, že když milují lidi okolo sebe, narodili se z Boha. A vědí spoustu dalších věcí, které se jim v životě dějí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Sobota, 25. září 2010 @ 10:15:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče, je to jak píšeš, alespoň doufám.:-) Když jsme v téhle fázi přemýšlení a prostou logikou, smím li ji použit, udělám ještě krůček kupředu, tam mi vychází, že v důsledku každé vědění, v oblasti náboženské, stojí na víře. U některých těchto vědění je přímo žádoucí, aby zašla až k samotnému rozhraní mezi vírou a jistotou. U některých to možná tak nezbytné není. Hledám slovní obraty, kterými by jsem vysvětlil následující. Proto mě ber trochu s rezervou. Já, a předpokládám to i u dalších podobně vnímajících, jsem blíže k tomu věřit a dojít třeba až opravdu k oné hranicí, ale tak, aby má víra zůstala zachována, tedy aby byla i poté vírou. Tedy nemohu připustit naprostou jistotu. Je to proto, že jsem si vědom své schopnosti hřešit. Moje náboženství se pak může nazývat křesťanskou vírou, a to v plném slova smyslu. Ti, kteří dospějí k naprosté jistotě mají náboženství, které v plném slova smyslu mohu označit jako křesťanskou jistotu. Tedy ne již víru.
Bože, prosím Tě, je-li to Tvá vůle, dej ať mě Cizinec a všichni ostatní pochopí tak, jak si to přeješ. Víš, že jsem to chtěl už mnohokrát vzdát, ale poslechnu Tě i příště.
Ps. Pokud se již neozvu, plním tím příkaz, není to nic osobního vůči nikomu z vás. Pokud se ozvu, plním totéž. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Fera v Sobota, 25. září 2010 @ 11:37:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Karkulko, o čem pořád přemýšlíš,
Jestli tvá víra měla smysl, pokud nebudeš spasen? ------------ Třeba jsi pomohl druhým ke spasení. Pak jsi nebyl zbytečný.
Jestli to byla víra, nebo vědění? ------- Dokud spoléháš jen na sebe, je to víra, pokud na Něj, je to vědění!
Jestli na konci budeš ztrátový tím, že jsi kdysi uvěřil? ----------------- Ještě nikdo na smrtelné posteli nelitoval, že byl věřícím!
Jestli vůbec Bůh existuje? ------------------------------------ Máš právo věřit že ne, pak ten komentář nepatří tobě.
Jestli nás slyší? --------------------------------------------------- Slíbil to, a On sliby plní narozdíl od nás.
Jestli nás vyslyší?--------------------------------------------------Pokud má co vyslyšet, tak ano!
Je něco jisté?---------------------- U nevěřících nic.
Jestli má vliv pokušení na naše spasení?---------Takový, jaká je tvá víra.
Jwstli záleží spasení na člověku?--------- Za zatracení si může člověk sám, za spásu předáváš odpovědnost na Toho, kdo
stanovil podmínky pro přijetí, samozřejmě po jejich splnění.
Je víra víc, než jistota? -------------Prve ti dá Bůh víru, která po uvěření přeroste v jistotu.
Může naše zhřešení změnit naši víru, či jistotu?------Může nás přiblížit k Bohu, když ho správně chápeme!
Když je člověk šťastný, neměl by přemýšlet proč, ale užít si to. Až když ti něco bude chybět, přemýšlej co. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Sobota, 25. září 2010 @ 11:46:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fero,máš jistě právo vnímat vše tak,jak to popisuješ. Věřím tvému dobrému úmyslu. Vidím však mnohem více možnosti, než uvádíš a na všechny tyhle možnosti musím brát zřetel, chci-li být pravdivý a to chci. Ale děkuji ti! |
]
Víra a vědění - Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 26. září 2010 @ 01:47:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Myslím, že v tomhle máme nedorozumění kvůli pojmům "víra" či "vědění", věřit a vědět. Už jsem to tu trochu vysvětloval, chystám se sem o víře dát článek.
Dám ti příklad na běžných lidských vztazích, třeba s Cizinkou (to je moje žena).
Vím, že cizinka existuje. Vím, kdy a kde se narodila. Vím, kdy a kde měla svatbu (byl jsem tam taky). Vím, kdo jsou její rodiče. Vím, kolik má dětí. A vím o ní spoustu dalších věcí.
Žádné z těchto "vědění" mi nebrání, abych Cizince věřil. I kdybych toho věděl o Cizince a o našem vztahu desetkrát tolik než vím teď, stejně by mi to nijak nebránilo v tom, abych jí věřil.
Navíc: bylo by dost divné používat místo "vím" slovo "věřím". Že bych třeba řekl: Věřím, že Cizinka existuje. Věřím, že se narodila v Praze a je jí 35 let. Věřím, že má šest dětí a ... Zní mi to trochu pošetile. Navíc takováhle "víra ve fakta" je třeba pro manželství naprosto neužitečná, prázdná, jalová. Je k ničemu.
Stejně jako podobné "víry" ve vztahu k Bohu, kdy lidé něco "věří o Bohu". To je víra neužitečná, jalová. Křesťanská víra NENÍ primárně záležitost "víry v nějaké fakty o někom", ale je to víra něčímu slovu, víra někomu.
Když si vezmu co víme o Kristu, t.j. že se narodil, že byl Boží syn, žil na zemi, zemřel a byl vzkříšen, nebo o Bohu, že stvořil svět a podobně, tak tohle vědění mi nijak nebrání tomu věřit slovům Ježíše.
Například můžu věřit tomu, že: "Kdo nevchází do ovčince dveřmi, ale
vstupuje jinudy, ten je zloděj a lupič, ale kdo vchází dveřmi, je pastýř ovcí. Tomu vrátný otvírá a ovce slyší jeho hlas; on pak své ovce
volá jménem a vyvádí je. A když své ovce vypustí, jde před nimi a ovce jdou za ním,
neboť znají jeho hlas. Cizího však nikdy následovat nebudou, ale utečou od něho,
neboť neznají hlas cizích."
|
]
Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 25. září 2010 @ 10:32:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já vím, že to věřící neřekne, vím i to, že nikdo na svou obranu před Bohem nic neřekne. Bohu nelze oponoval. Byla to nadsázka :-) Myslím, že tě už chápu. Věřím, že jsem teď spasen a jestli to tak bude za deset, dvacet let neřeším. Teď žiji ze spásy. Pochopil jsem? S tímto souhlasím. Mne také netrápí, jestli za deset, dvacet let budu ze spásy žít, mne zajímá jak žiji teď, abych žil z víry. A doufám, že tomu tak bude vždy. Má reakce vycházela z tvého pohledu na spaseného před Bohem. Nebudeme Bohu nakecávát, že jsme byli kdysi spasení a tím to hasne. Pokud jsme přijali spásu od Boha tak v té spáse musíme vytrvat. Pochybují o tom, že někdo kdo uvěřil, pak odpadl, přestal věřit na svou spásu, si na toto před Bohem vzpomene a bude takto argumentovat. Buď ve víře žil a zemřel, nebo nevěří a pak si ani není jist, že je spasen. Ti co tady tvrdí, že určitě vytrvají až do konce, jsou teď spasení. Pokud odpadnou, spása je zajímat nebude. Já jsem před dávnou dobou uvěřil, byl spasen, pak jsem odpadl a vůbec by mne nenapadlo argumentovat tím, že kdysi jsem uvěřil a tak jsem spasen, i když jsem pak popíral Syna a Boha. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Sobota, 25. září 2010 @ 11:28:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Karle, já jsem se od té tvé nadsázky jen odpíchl. Byl jsem si vědom, že se jedná o nadsázku. O tobě si nemyslím, že jsi hříšnější než já nebo někdo z nás zde. Přesto tě potkalo, jak sám uvádíš odpadnutí od víry. Když nejsi hříšnější než já, tak to může ale přece potkat i mne. Ty jsi, před tímto tvým odpadnutím, zřejmě také nepřipouštěl možnost, že se ti to stane? Já píšu právě o téhle hrozbě, kterou si zde mnozí neuvědomují. Také si myslím, že i člověk který žije ze spásy a ve víře. je podobným hrozbám vystaven. A že člověku jaksi nepřísluší stavět na obdiv svoji jistotu spásy, téměř jako by se o ni zasloužil. Ty můžeš nejlépe svědčit. Měl jsi jistotu své víry, mohl jsi mít jistotu své spásy a kam se obojí podělo po tvém odpadnutí? Oni tě budou obviňovat, že tvá víra nebyla pravá a kdo ví z čeho ještě. Ale oni viděli do tvého srdce? Ty jsi tu víru za pravou pokládal, takže pravou byla. V opačném případě bychom přece mohli zpochybnit víru kohokoli a to by zavánělo hříchem proti Duchu svatému. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Fera v Sobota, 25. září 2010 @ 11:48:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ten kdo šel po té cestě s cílem dojít, i kdyby stokrát upadl, tak se stokrát s Boží pomocí zvedne, opráší se a jde dále za tím cílem!
Proč? Protože Bůh lidi na té cestě nenechává ležet bez povšimnutí! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Sobota, 25. září 2010 @ 11:52:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to hezký názor, ale život je někdy hodně, hodně složitý a přináší nejrůznější situace. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Fera v Sobota, 25. září 2010 @ 15:06:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Můj názor? Chci tě jen k pravdě přiblížit, neboť se k ní bojíš přistoupit.
Starý zákon:
Nyní toto praví Hospodin, tvůj stvořitel, Jákobe, tvůrce tvůj, Izraeli:
"Neboj se, já jsem tě vykoupil, povolal jsem tě tvým jménem, jsi můj. Půjdeš-li přes vody, já budu s tebou, půjdeš-li přes řeky, nestrhne tě proud, půjdeš-li ohněm, nespálíš se, plamen tě nepopálí. Neboť já Hospodin jsem tvůj Bůh, Svatý Izraele, tvůj spasitel." (Izajáš 43:1-3)
Jákob patřil Bohu. Ať Jákoba potká jakákoliv zkouška, Jákob přetrvá, protože je povolaný Bohem, protože je s ním jeho Stvořitel a Vykupitel. To neznamená, že jej Bůh jenom chrání a je s ním. Jákob je Bohem stvořená nádoba, stvořený pro Boha, aby konal Jeho vůli.
I kdyby ustoupily hory a pohnuly se pahorky, moje milosrdenství od tebe neustoupí a smlouva mého pokoje se nepohne, praví Hospodin, tvůj slitovník. (Izajáš 54:10)
Kdo náleží Bohu, od toho milosrdenství neustoupí, i kdyby hory padaly. Boží smlouva s Jeho vyvolenými je neměnná, je věčná:
Uzavřu s nimi smlouvu věčnou, že už jim nepřestanu prokazovat dobro. Do jejich srdcí dám bázeň přede mnou, aby ode mne neodstupovali. (Jeremjáš 32:40)
Smlouva Boha s Jeho vyvolenými je absolutní. On od ní nemůže ustoupit. Kdo je účastníkem Boží smlouvy, je nové stvoření. Předešlý verš nepopisuje "tělesného křesťana" dispensacionalismu, ani nejistého křesťana tradičního arminianismu. Učí, že zachování svatých je způsobeno Bohem, který vkládá do srdcí Svému zvláště stvořenému lidu bázeň před Sebou, což je ten "nej..." skutek, který křesťan může činit.
Služte Hospodinu s bázní a jásejte s chvěním. (Žalmy 2:11)
Tento stav Božímu lidu zaručuje vytrvalost v Bohu, od Něhož nemůže odstoupit, protože nechce. To On jim vložil do srdce stálost, vytrvalost je na straně Boží. Spasení není z nich, aby se nikdo z nich nemohl chlubit.
Chceš snad tím, že vydržíš, chlubit se před Bohem, či je vše dobré v nás Jeho dílo?
Pojďme do Nového zákona:
Co myslíte? Má-li někdo sto ovcí a jedna z nich mu zabloudí, nenechá těch devadesát devět na horách a nejde hledat tu, která zabloudila? A podaří-li se mu ji nalézt, amen, pravím vám, bude se z ní radovat víc než z těch devadesáti devíti, které nezabloudily. Právě tak je vůle vašeho nebeského Otce, aby nezahynul ani jediný z těchto maličkých. (Matouš 18:12-14)
Bůh je pastýř, má ve svém ovčinci konečný počet svého zvláštního lidu (obrazně sto ovcí), který povolal ze tmy do Svého podivuhodného světla. Jestliže jeden z nich zbloudí, ten, který je zapsán od věků v knize života, ten se jistě navrátí k Bohu. Bůh jej jistě zachová - přivede zpět, neboť Jeho dekretivní vůlí je, aby nezahynul ani jeden z Jeho lidu, ani jedna ze sta ovcí, aby všichni kdo Mu patří došli spásy.
Moje ovce slyší můj hlas, já je znám, jdou za mnou a já jim dávám věčný život: nezahynou navěky a nikdo je z mé ruky nevyrve. Můj Otec, který mi je dal, je větší nade všecky, a nikdo je nemůže vyrvat z Otcovy ruky. Já a Otec jsme jedno." (Jan 10:27-30)
Všimni si, že jen Jeho ovce slyší Boží hlas.
Vyvolení budou zachováni ve víře, když je Bůh smířil se sebou skrze smrt Ježíše Krista.
Nyní však není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši. (Římanům 8:1)
Tady Pavel ujišťuje římské křesťany, že je už žádné odsouzení nemůže potkat, protože jsou v Pánu Ježíši. Pavel hovoří o budoucím soudu v poslední den. Nejedná se tedy o jakési odsouzení v tělesném současném životě. Boží děti jsou nyní, v tomto okamžiku, mimo budoucí odsouzení.
Které předem vyhlédl, ty také předem určil, aby přijali podobu jeho Syna, tak, aby byl prvorozený mezi mnoha bratřími; které předem určil, ty také povolal; které povolal, ty také ospravedlnil, a které ospravedlnil, ty také uvedl do své slávy. (Římanům 8:29-30)
Vyhlédnutí, určení, povolaní, ospravedlnění byli již uvedeni do Boží slávy. V tomto verši jde o minulost - které vyhlédl, ti navěky patří Jemu.
Kdo nás odloučí od lásky Kristovy? Snad soužení nebo úzkost, pronásledování nebo hlad, bída, nebezpečí nebo meč? Jak je psáno: "Denně jsme pro tebe vydáváni na smrt, jsme jako ovce určené na porážku." Ale v tom ve všem slavně vítězíme mocí toho, který si nás zamiloval. Jsem jist, že ani smrt ani život, ani andělé ani mocnosti, ani přítomnost ani budoucnost, ani žádná moc, ani výšiny ani hlubiny, ani co jiného v celém tvorstvu nedokáže nás odloučit od lásky Boží, která je v Kristu Ježíši, našem Pánu. (Římanům 8:35-39)
Boží člověk má jistotu, že vytrvá v Kristu a ve víře jen proto, že vítězí mocí Toho, který jej povolal. Vše souvisí se vším. Kdyby se člověk sám povolal, sám rozhodl, pak by se také mohl sám odvolat a odstoupit od víry, což je podstatou tradičního arministického stanoviska. Boží člověk vytrvá jen proto, že jej duchovně znovustvořil a udržuje ve vytrvalosti Svojí mocí Bůh.
Nepotkala vás zkouška nad lidské síly. Bůh je věrný: nedopustí, abyste byli podrobeni zkoušce, kterou byste nemohli vydržet, nýbrž se zkouškou vám připraví i východisko a dá vám sílu, abyste mohli obstát. (1 Korintským 10:13)
Boží člověk nemůže trvale propadnout u žádné zkoušky, protože jeho síla pochází z Božího zdroje. To je klíčový verš. Musíme mít neustále na mysli, že bez Boží vše udržující moci a obecné milosti nemůže existovat samo o sobě vůbec nic, tedy ani člověk se svobodnou vůlí, který je Jeho duchovním vlastnictvím, ani ten, který Jeho duchovním vlastnictvím není:
... ať vás přivede k dokonalosti v každém dobrém skutku, abyste konali jeho vůli, když ve vás on působí to, co je v jeho očích příjemné, skrze Ježíše Krista, jemuž buď sláva na věky věků. Amen. (Židům 13:21)
Všechno, co konáme, vychází z Něho. On nás přivádí k dokonalosti, která vyvrcholí vykoupením našeho těla.
A nezarmucujte svatého Ducha Božího, jehož pečeť nesete pro den vykoupení. (Efezským 4:30)
Nezarmucujme Jej už jen tím, že bychom pochybovali o jistotě a vytrvalosti spasených. Nezarmucujme Jej zbytečným hříchem pochybování. Máme sice Přímluvce, ale nezneužívejme Jej.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 25. září 2010 @ 12:49:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, byl jsem si jist, svou spásou, vírou..... Podivoval jsem se nad některými svědectvími, že prý byli lide, skrze které Bůh konal zázraky a přesto odpadli, případně pochybovali. Nešlo mi to na rozum. Svůj pohled na věc teď jsem ti napsal v předešlém komentáři. "Mne také netrápí, jestli za deset, dvacet let budu ze spásy žít, mne zajímá jak žiji teď, abych žil z víry. A doufám, že tomu tak bude vždy." To doufám znamená, že nemám jistotu, ale řekl bych, že je naprosto nesmyslné se zabývat tím jak to se mnou bude v budoucnosti. Možná někdo má strach, že by mohl v budoucnosti odpadnout a tak sebe i druhé utěšuje tím, že nelze. Já mu to neberu, mne to netrápí. "A proto ten, kdo si myslí, že stojí, ať si dá pozor, aby nepadl." Myslet si tedy může, že vytrvá až do konce, ale hlavně teď si má dávat pozor aby nepadl, okamžik od okamžiku. "A tímto Božím domem jsme my, pokud si až do konce zachováme smělou jistotu a radostnou naději." "Vždyť máme účast na Kristu, jen když své počáteční předsevzetí zachováme pevné až do konce." Myslím, že to je bez debat. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Sobota, 25. září 2010 @ 12:57:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ptal se mne tady kdosi před časem, zda se bojím říci amen. Nebojím. K tomu co jsi teď napsal říkám, AMEN. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 25. září 2010 @ 13:18:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víš, má reakce na tebe vzešla z mého nepochopení. Zdálo se mi, že pochybuješ o tom, že jsi skrze víru v Ježíše z Boží milosti spasen. Jsem rád, že jsme si to vysvětlili a nepozabíjeli se :-) jak to tady někdy vypadá, když si dva nerozumí. |
]
Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: rive v Sobota, 25. září 2010 @ 14:31:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Karlkul.: Mohl by jsem snad i přidat, že jediná jistota je,
že nic není jisté. Proto jsem dříve psal, že potřebují vidět u spasených
na jejich jistotě alespoň malinkou trhlinku.
??? Jediná jistota je: "že nic není jisté", a Karlkule vidíš, přitom přece moc dobře víš,
že je určitě pár věci, které jsou absolutně jisté !!!!
Osobně je velmi těžké, říct " já nevím, jak to s tou spásou bude":
To
je, jako bych něco ve svém životě vzdávala, jak bych říkala: "tak zítra to vzdám, třeba
už zítra si půjdu svou cestou, odvrátím se od tebe Bože za nějakým pozlátkem, ahoj,
nepotřebuji tě, udělám si to podle sebe, proti tvé vůli".
Ale takhle nemůžu mluvit, protože vím, že tohle nechci, protože vím, že bez Boha jsem tady
na tom světě zcela nic, vím, co v Kristu mám,co jsem získala, nechci !!! Ho zavrhnout.
To paradoxní vyznání : " já nevím, jak to s tou spásou u mě bude"
je stejně jako říct: "Kriste já chci být tvá, plnit tvou vůli, ale
vůbec ti nevěřím, že máš moc mě ochránit před nástrahami světa.
a také stejné jako říct: "Víš Pane, já si stejnak někdy v budoucnosti
plánuji, že tě odvrhnu, vím, že tě jednou přestanu potřebovat, pohrdnu nabízeným".
A ti, co spásu odvrhli, vyměnili například za kousíček velmi rychle pomíjejícího štěstíčka či dobrobytu a odpadli, tak jak znám svědectví těchto lidí, tak ti si na počátku byli jisti svou spásou, svou cestou. Problém nebyl v tom, že si byli nějak více jisti svým spasením, ale problém byl v jejich svéhlavosti, pohrdli tím nejcennějším: Boží milosti. Odvrhli vědomě jít Boží cestou, rozhodli se jít podle své hlavy. :((( Vědomá svévole!! Cesta svévolnika vede do záhuby.
Je samozřejmě velký otazník, kdy Bůh řekne dost, již dost dlouho jsem ti byl milostiv ... neznám tě, již dlouho jsem otálel s otevřenou otcovskou náruči můj marnotratný synu a ty nic!, neslyšíš můj hlas???? Ale tyhle věci kolem spásy nemůžeme o druhém člověku vědět přesně, ani o jejich spáse nějakým způsobem prázdně filozofovat, to je vždy věc jen mezi Bohem a člověkem, který odešel z Boží cesty, jestli mu dá Bůh druhou šanci, nebo je ještě naděje - Bůh bude ještě chvilku otálet s otevřenou náruči a čekat.
Člověk, který již jednou okusil spasení, žil v Boží přítomnosti, okusil Jeho dary, když odejde od Boha, stane se z něho rozervanec, ZTRACÍ POKOJ a jiné další Boží dary (hodně ztrací).
rive
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: karkulka (pradavnapravda@email.cz) v Sobota, 25. září 2010 @ 17:52:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Asi tě to neuklidní, ale já přesto že nevím, jak nakonec dopadnu, jsem plný víry, že to bude díky Boju dopad dobrý. Ani v jiných lidech nechci vyvolávat pochybnosti o jejich dobrém konci. Nechci se však už opakovat. Začínám být neustálým opakováním unaven. Omlouvám se tady pro dnešek, třeba se ještě k tématu někdy vrátím. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: rive v Sobota, 25. září 2010 @ 19:35:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | karklul : asi tě to neuklidní
mě zvedají emoce jiné věci
soucítím s tebou, tohle téma se tady probírá už moc dlouho, a pouze na intelektuální úrovni, , a mít roli přeskakující gramofonové přenosky unaví. Mít jistotu spasení či nemít:
1) bez Boha si život nedokáži představit ....
2) mám přátelé, kteří měli s Bohem velmi důvěrný vztah a pak se něco v jejich životech zašmodrchalo ... a dnes nevím??? .... jdou si svou cestou ne Boží .....
3) filozofovat o jistotě - nejistotě spasení je stejnak tak trochu mimo, vždyť tahle věc je stejnak jen v rukou Boha - v konečném důsledku vlastně v pokoře před Bohem říkám: nevím, Bože, já chci, ale stejnak je to ve tvých rukou
neodepisuj - odpočiň si - dej si jiné téma
rive |
]
|
|
Re: Pryč s takovým bohem. (Skóre: 1) Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Pátek, 24. září 2010 @ 18:14:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Připojují se, výborné svědectví. Pokud není Bůh, není komu něco vyčítat. Pokud je Bůh, nelze mu něco vyčítat. Kdo takto činí o Bohu vůbec nepřemýšlí. Bůh není náš kašpárek, naše zvířátko, náš sluha. Připomnělo mi to slova z Joba:
"Kde jsi byl, když jsem zakládal zemi? Pověz, víš-li něco rozumného o tom. Víš, kdo stanovil její rozměry, kdo nad ní natáhl měřicí šňůru? Do čeho jsou zapuštěny její podstavce, kdo kladl její úhelný kámen....." A Jobová odpověď: „Co ti odpovím, když jsem tak bezvýznamný! Kladu si na ústa ruku. Jednou jsem už promluvil a nevím co odpovědět, ba i podruhé, ale nemohu pokračovat. Uznávám, že všechno můžeš a že žádný záměr tobě není neproveditelný. Kdo smí nerozvážně zatemňovat úradek Boží? Ano, hlásal jsem, čemu jsem nerozuměl. Jsou to věci pro mě příliš divuplné, které neznám.“ Amen
|
|
|
|
|